Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.05.2017, 0:19 

Dołączył: 21.05.2017
Posty: 4
Cześć, jestem nowy na forum. Zaintrygowało mnie Cayenne turbo, bądź Turbo S - mówię o takich egzemplarzach 10 letnich :).

Jednak znalazłem niepokojące mnie informacje o problemach z cylindrami/tłokami. I mam pytanie czy to dotyczy każdego egzemplarza samochodu czy występuje w jakimś procencie?

Bo tak stylistyka jak i osiągi sprawiają, że pożądam ten samochód, jednak chciałbym wiedzieć z czym się wiąże posiadanie takiego auta (oprócz oczywistych większych kosztów bieżącej eksploatacji).

Ja robię tak 20-25k km rocznie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.05.2017, 8:46 

Dołączył: 11.08.2013
Posty: 160
Problemów jest masa, które mogą powiedzmy "standardowo" wystąpić w tym samochodzie:
- zacieranie 6 cylindra
- pękająca plastikowa magistrala wodna
- zaworki na poduszkach powietrznych
- itp
Musisz spokojnie prześledzić sobie forum i poczytać trochę - ja zanim kupiłem samochód to spędziłem tutaj co najmniej kilka lub kilkanaście dni. Ostatecznie kupiłem GTSa z przebiegiem nieco ponad 60 tyś km, w którym i tak musiałem na dzień dobry robić: rozrusznik, akumulator (w sumie niepotrzebnie), kompletne hamulce wraz z płynem, wszystkie oleje, termostat (nie dogrzewal się) I przy tej okazji pompę wody...
W międzyczasie doszły 3 komplety nowych opon i różne takie drobne rzeczy eksploatacyjne jak palniki ksenonowe, wycieraczki przednie tylne, wymiana oleju wraz ze wszystkimi filtrami co 10000 km, wyważanie kół na urządzeniu z testem drogowym ustawianie zbieżności też na urządzeniu z testem drogowym - takie zwykłe wyważanie i zwykłe ustawianie zbieżności było nieprawidłowe i albo wiecznie mi biła kierownica albo darło opony nie tak jak powinno.
Dodając do tego paliwo które zdążyłem już zużyć w ciągu roku (zrobiłem 50 tyś km) to w tym momencie wartość auta przekroczyła jego eksploatacja :))) ale wcale mnie to nie smuci a nawet bardzo cieszy! A wiesz dlaczego? Odpowiedź masz w podpisie mojego posta :)))


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.05.2017, 8:37 

Dołączył: 21.05.2017
Posty: 4
To co napisałeś nie napawa specjalnie optymizmem.
Jednak chodziło mi o rozróżnienie tego co może wystąpić powiedzmy w co 5 egzemplarzu od tego co wystąpi na 100%.

Bo tak jestem w szoku, czy naprawdę taka marka jak Porsche może robić silniki tak krótkotrwałe?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.05.2017, 11:12 

Dołączył: 11.08.2013
Posty: 160
Cayenne to podobno czarna owca wśród Porsche ;-) ale ja tego nie potwierdzam :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.05.2017, 18:56 

Dołączył: 4.05.2016
Posty: 73
Ja nie wiem. U mnie w ciągu roku mam tylko koszt przeglądu i wymian eksploatacyjnych. Wszystko działa ok nic się nie psuje, bić w kołach nie mam, pneumatyka działa, silnik nie stuka a w 20s mam 200km/h :)

Po prostu trzeba kupić samochód zadbany, serwisowany a nie rzeźbiony i nie będzie problemów. Ale takie bardziej zadbane sztuki trochę więcej kosztują niż tanie parchy z którymi będą problemy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.05.2017, 19:05 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
Kondzio napisał(a):
w 20s mam 200km/h :)


Wieczność...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.05.2017, 21:59 

Dołączył: 4.05.2016
Posty: 73
Bristol napisał(a):
Kondzio napisał(a):
w 20s mam 200km/h :)


Wieczność...


Masz rację. Chyba 15s powonieniem napisać. 5s do setki i 10 s 100-200.

W każdym razie samochód chodzi jak trzeba :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.05.2017, 22:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Cayenne Diesel. Tylko koszty paliwa i przeglądów. Prawie 80 tys km. Nic się nie dzieje. Odpukać. Letnie opony jak nowe, zimowe trochę zużyte, ale równomiernie. Przyspiesza wolniej, niż turbo, ale ma inne zalety.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.05.2017, 10:05 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Kondzio napisał(a):
Bristol napisał(a):
Kondzio napisał(a):
w 20s mam 200km/h :)


Wieczność...


Masz rację. Chyba 15s powonieniem napisać. 5s do setki i 10 s 100-200.

W każdym razie samochód chodzi jak trzeba :)




dobrze napisałeś, 20 sek do 200 jest w przypadku 4.5 tS i podobnie 4.8 ts - to jest ciężka krowa i nie ma co oczekiwać czasów z 911 :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.06.2017, 15:32 

Dołączył: 21.05.2017
Posty: 4
Dziękuję za odpowiedzi, namieszaliście mi w głowie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum