Autor |
Wiadomość |
rc
|
Napisane: 5.12.2010, 17:44 |
|
Dołączył: 16.11.2010 Posty: 99
|
Witajcie!
Dziś oglądałem boxa s-kę z 2004r. Auto poza paroma detlami ma 2 usterki:
1. cieknie simmering przy srzyni
2. baaaardzo ciężko chodzi sprzęgło-w ASO Porsche stwierdzili, że chodzi jak w GT3
I tu moja prośba o pomoc-Gdzie, waszym zdaniem najlepiej jest naprawić pkt. 1 (jestem z Warszawy) oraz jaka może być przyczyna pkt 2....
Będę wdzięczny za szelkie podpowiedzi, sugestie co do miejca i ceny, itp...
W autku jest też kilka innych "duperszmycli", jak np. radio nie stroi, trzeba wymienić jakąś linkę od dachu (przy zamykaniu wychodzi jedna część z prowadnicy), "luzem latają" boczne wloty powietrza-wyrobione zatrzaski, delikatnie parują przednie reflektory....
Jeśli ktoś chciałby mi coś podpowiedzieć także w kwestii ww. to będę bardzo wdzięczny.
Co sądzicie o fachowości i cenach w AUTO-REDUCIE??
Dzięki!
Pozdrawiam!
Rafał!
P.S."Post przelejony z innego wątku, gdyż tam mógł być zbyt zakamuflowany "
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 5.12.2010, 18:17 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
Jesli cieknie między skrzynią a silnikem to koszt części i wymiany to min. 2000 pln. uszczelka około 100 pln reszta to robocizna poza aso , w aso to samo to około 4000 pln. Drogo bo trzeba wyjąć całą skrzynię.dodam że jest to najczęstsza usterka w modelu 986.
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 5.12.2010, 18:29 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
Romanesku napisał(a): Jesli cieknie między skrzynią a silnikem to koszt części i wymiany to min. 2000 pln. uszcelka około 100 pln reszta to robocizna poza aso , w aso to samo to około 4000 pln. Drogo bo trzeba wyjąć całą skrzynię.
tak, to racja, koszty będą spore... nie wiem czy uda wyjąć się samą skrzynię, czy nie trzeba będzie wszystkiego razem z silnikiem...
Ale sprawdź, jak jest z tym wyciekiem... np. u mnie w 996 był wymieniany przy 35 tys. km.... teraz mam 73, i jak go kupiłem zauważyłem że coś tam kapie... potem pojeździłem trochę i przestało wyciekać.... w ASO powiedzieli że tak właśnie może się dziać... póki co sucho pod autem, więc nie ruszam narazie.
Co do sprzęgła to pewnie docisk mocno trzyma.... a jak docisk to pewnie przy okazji warto by było wymienić tarczę i sprawdzić dwumasówkę... to wszystko przy wymianie simeringu wyjdzie.... ale koszty rosną, kpl. sprzęgła oceniam na min. 3000 pln....
A te drobiazgi o których piszesz, to nie uważałbym za drobiazgi... luzem latające kratki, świadczą że były wyjmowane i zakładane ponownie, czyli auto było rozbierane, może do malowania np. po dzwonie...?
Linka dachu to też podejrzane jak dla mnie... parujące lampy, świadczą o nieszczelności... może po dzwonie coś się z nimi dzieje...??
Sprawdź dokładnie auto z każdej strony i poważnie zastanów się przed zakupem.
Z doświadczenia wiem, że nie wszystko co tanie jest dobre...
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
rc
|
Napisane: 5.12.2010, 20:04 |
|
Dołączył: 16.11.2010 Posty: 99
|
Autko było w ASO Porsche na przeglądzie i tam na 99% stwierdzili, iż jest bezwypadkowe, ale na 100% to nigdy ponoć nie mogą się wypowiedzieć...
Czy ktoś ma info jaka jest dopuszczalna grubość lakieru w Porsche i czy może się ona różnić w zależności od części???
Na przykładzie nowego Cayena mogę powiedzieć, iż niektóre elementy miały po 80-90 a inne po 140...
Jeśli chodzi o kratki to w ASO powiedzieli mi, iż "wyrobiły się zatrzaski"- koszt nowych to jakaś paranoja więc może ktoś miał już podobny problem i będzie tak miły, iż podpowie mi jego rozwiązanie.
Tak jak pisałem auto jutro ma geometrię-zobaczymy co po niej powiedzą. Przy przeglądzie komp nie pokazał żadnych błędów, ale nie jestem pewien czy ktoś nie miał możliwości ich wykasowania.... Jest takowa???
Czy ktoś ma jakąś wiedzę, doświadczenie w temacie tej uszczelki-np. wymieniona wytrzyma tyle i tyle....
Czy z tym ciężko działającym sprzęgłem można jeździć czy trzeba je wymieniać? Popzedni właściciel zrobił na nim 30 000 km, a przynajmniej tak twierdzi... i ponoć cały czas tak ciężko działało...
Dzięki za wszelkie info i czekam na resztę!
P.S."Chyba nie będę mógł dziś w nocy spać "
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 10.12.2010, 2:03 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
No cóż , od Autoreduty nie chce nawet długopisu reklamowego. Ale co do samochodów - to nie ich auta. Oni tylko nimi handlują. Kwestia tylko jak.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
rc
|
Napisane: 12.12.2010, 17:06 |
|
Dołączył: 16.11.2010 Posty: 99
|
W końcu jest!
Czarny, z beżowym środkiem boxster S
Pomęczę panów jeszcze w sprawach kilku:
1. przeczesałem forum w związku z AutoRedutą i albo nie umiem szukać albo nie na ich temat zbyt wiele informacji. W piątek dzwonił do mnie właśnie gość z AuoReduty z propozycją regeneracji sprzęgła zamiast wmieniania na nowe. Koszt niższy o 1,5 tys. pln. Co Wy na to i co w ogóle na Auto-Redutę?
2. Do tego muszę wymienić ten simmering o którym pisałem wyżej...
3. Problemy ze składaniem dachu...
4. Baaardzo chętnie porozmaiwałbym z cierpliwym posiadaczem S-ki, chociażby przez telefon, by przynajmniej w kwestiach podstawowych zdobyć troce wiedzy. Jeśli jest ktoś pomocny to proszę o numer tel na PW
5. Radyjko nie stroi-spotkaliśe się z takim problemem?
Z prosiakowym pozdrowieniem!
rafał
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 12.12.2010, 23:25 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Ja bym tych spraw z AR nie załatwiał. Nie chcę się na ten teamat rozpisywać ale lepiej dać to fachowcom.
Kupiłeś już S-kę?
Wymiana sprzęgła na regenerowane w Porsche - hm, chyba bym tego nie robił. W S-ce dość łatwo je spalić (sam tom uczynił - i nie tylko w boxsterze )
W sumie to zależy od tego jak jeździsz i jak umiesz używać pedału sprzęgła. Ja musiałem się tego nauczyć kupując dwa nowe!
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 13.12.2010, 0:38 |
|
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 13.12.2010, 1:01 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
No nie bądź złośliwiec
Lepiej niech sie wypowiedzą fachowcy, bo ja do nich nie należę, ale:
sprzęgło się nie pali według mnie jak ruszysz z 4 tys obrotów - wtedy jeśli już to palisz gumy
Przy ostrym ruszaniu sprzęgło się na pewno bardziej zużywa ale to coś innego niż pali.
Sprzęgło się pali jak je zbyt długo przytrzymasz na pół włączone przy dużych obrotach.
W sumie najlepiej jak używasz je najbliżej zasady 0-1: on and off. Wszystko co pomiędzy powoduje przypalanie.
A ostra jazda i ruszanie - no coż, kalkulowane zużycie...
Ruszanie z 4-5 tysięcy - bardzo ostry start - tu zawsze coś tam się przypali...
Ruszanie z 3 tysięcy - dynamiczny start. W moim aucie nic się nie dzieje.
Ruszanie z 2 tysięcy - nic się nie dzieje
Ruszanie z obrotów 1 - 1,5 tysiąca - Dżizus, co sekunda się teraz taki rodzi!!!!
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 13.12.2010, 1:05 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
A 997 tt to chyba bym brał w tiptroniku. Mocy wystarczy a skrzynia się nie psuje - no, chyba, że chcesz ruszać z 4 tys obrotów.
bo podobno to pic, że ma procedurę startową.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
rc
|
Napisane: 13.12.2010, 23:16 |
|
Dołączył: 16.11.2010 Posty: 99
|
[quote="Jasmin"]Kupiłeś już S-kę? quote]
się zgadza
|
|
Góra |
|
pawel20vt4
|
Napisane: 14.12.2010, 0:48 |
|
Dołączył: 15.11.2007 Posty: 565 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 14.12.2010, 2:58 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Tak jak napisałem - podobno. Wiele osób o tym mówi ale ja sam nie sprawdziłem. Nie ma opisanej procedury startowej w 997 tt. Ale skoro jest to jest. Wiec tym bardziej argument za tiptronic w tt jest uzasadniony. Chyba ze auto ma być tuningowane i jeździć po torze. Wtedy manual. Tiptronic takich zmian moim zdaniem nie wytrzyma i nie podola wymaganiom.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
rc
|
Napisane: 14.12.2010, 8:56 |
|
Dołączył: 16.11.2010 Posty: 99
|
Nie mając nic do Waszej dyskusji o procedurach startowych nieśmiało przypominam się z prośbą o pomoc w temacie mojego auta i jego bolączek.
Ponownie z góry dziękuję!
|
|
Góra |
|
spaun
|
Napisane: 14.12.2010, 16:53 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 855
|
5. Zobaczy czy jest podpieta antena odpowiednio .
|
|
Góra |
|
Piotrek_W
|
Napisane: 14.12.2010, 17:05 |
|
Dołączył: 14.12.2010 Posty: 17
|
spaun napisał(a): 5. Zobaczy czy jest podpieta antena odpowiednio .
Nie chcę być niegrzeczny ale anteny nie da się podłączyć nie odpowiednio. Może być ona w ogóle nie podpięta, ewentualnie radio jest nie przestrojone.
Warto sprawdzić jakie łapie częstotliwości, parzyste/ nieparzyste i z jakim skokiem, co 200 kHz czy co 50 .
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 14.12.2010, 21:28 |
|
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 14.12.2010, 22:25 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Szlifierki są szybkie tylko w danych producenta. W realu właściwie nie ma szans, by motocykl zszedł poniżej 4 s do 100 km/h. Musi być idealna przyczepność i niezły kierowca.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
rc
|
Napisane: 15.12.2010, 20:42 |
|
Dołączył: 16.11.2010 Posty: 99
|
Piotrek_W napisał(a): spaun napisał(a): 5. Zobaczy czy jest podpieta antena odpowiednio . Nie chcę być niegrzeczny ale anteny nie da się podłączyć nie odpowiednio. Może być ona w ogóle nie podpięta, ewentualnie radio jest nie przestrojone. Warto sprawdzić jakie łapie częstotliwości, parzyste/ nieparzyste i z jakim skokiem, co 200 kHz czy co 50 .
Jak sprawdzić czy radio jest nie przestrojone?
Chyba nie łapie częstotliwości wcale (bynajmniej na ani jednej się nie zatrzymuje).
Nie wiem o jaki skok chodzi i jak to sprawdzić...
HELP!
Proszę o podpowiedź ale dla kogoś kto się nie zna na radiach itp ...
Poprzedni właściciel powiedział mi, że działało i pewnego dnia przestało...
|
|
Góra |
|
spaun
|
Napisane: 16.12.2010, 8:23 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 855
|
Dalej uważam że to wina anteny, jeżeli radio przeszukuje częstotliwości i nie łapie żadnej stacji to jest problem z anteną. Jak to sprawdzić, nie mam pojęcia ale miałem już takich kilka przypadków. Może być wypięte wtyczka z radia (czasem tak się dzieje jak była słabo zapięta) może być gdzieś przerwany przewód od anteny która jak pamiętam jest w przedniej szybie.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|