Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.07.2009, 16:33 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Rozglądam się za firmą która potrafiła by zrobić porządny program do mojego samochodu. (997 S)

Prosze o jakies sugestie i propozycje jesli możecie mi kogos doradzić-(odradzić).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2009, 21:52 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Adrian Streather pisze "waste of money" - wyrzucone pieniądze w błoto...

Aby Cię jednak niezniechęcać garść informacji których raczej nieudzieli Ci "polski tuner"
Wyjątki z tłumaczenia Książki Streathera; (dotyczy Porsche 996 ale to ten sam typ DME
1. niewymieniasz pamięci tylko refleshed robisz (reprogramujesz przez złącze- czyli kasujesz oryginalny program wpisujesz nowy)
2. do 996 jest 65 różnych wersji DME ( być moze wymagają każdy innej sumy kontrolnej ,jeśłi niebędzie się ona zgadzać możesz nawet o tym niewiedzieć bo moc faktycznie sapdnie nieznacznie zamiast wzrosnąć,odcinka będzie wyżej i będzie Ci się zdawać ,że mocy jest więcej)
3.po 2002 roku każda zmiana programu jest wykrywna przez system i tracisz gwarancję.

Reasumując moim zdaniem jeśłi to robić to jedynie tam gdzie mają pojęcie o tym co robią np w FVD gdzie wymagają do tej roboty VIN i numeru seryjnego DME.

p.s. a wogóle niewiem czy wiesz ale taki tuning opiera się w zasadzie wyłącznie w zmianę map dla obciążeń częściowych czyli niepełnym wciśnięciu pedału gazu.Jak wciskasz gaz do dechy to komuter odnotwouje jako WOT i i tak leje paliwo na maxa a załon jest i tak perfekcyjnie właściwie ustawiony 0 przy WOT nieliczy się ekonomia i ekologia.
Lepiej już kupować V power 100 lub kupować specjalne dodatki do paliwa.......




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.07.2009, 22:12 

Dołączył: 2.04.2008
Posty: 520
Może sprawdź tutaj; http://www.jkracing.pl/ , wydaje mi się że kilka osób odwiedziło tę firmę, choć się do tego nie przyznaje :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2009, 14:32 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Osobiście (jeśli koniecznie musiałbym cos zmienić) założył bym porządny wydech, ew. K&N-a i dałbym spokój elektronicznym modyfikacjom.
W Turbinie co innego, chociaż myślę że fabryka by styknęła. ;)

Ale to tylko moje zdanie. 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2009, 15:07 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Dobrze zdaje sobie sprawe że niemoze byc to przypadkowa firma ktora wgra mi cos co ma w swojej bazie .

Dobry program powinien zmienic parametry , moze nie w takim stopniu jak w aucie doładowanym ale roznica powinna byc .
W sumie z innymi modyfikacjami powinno dac 10% a to mnie w zupełnosci zadowala.

Chciałbym zeby program uwzględniał wyżej oktanowe paliwo oraz zmiany jakie zaszły w samochodzie ( wydech , dolot , itd )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2009, 15:38 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
jurek968 napisał(a):


p.s. a wogóle niewiem czy wiesz ale taki tuning opiera się w zasadzie wyłącznie w zmianę map dla obciążeń częściowych czyli niepełnym wciśnięciu pedału gazu.Jak wciskasz gaz do dechy to komuter odnotwouje jako WOT i i tak leje paliwo na maxa a załon jest i tak perfekcyjnie właściwie ustawiony 0 przy WOT nieliczy się ekonomia i ekologia.
Lepiej już kupować V power 100 lub kupować specjalne dodatki do paliwa.......



Czyli mam rozumiec że przy w cisnietym pedale gazu do dechy różnicy niebedzie ?
Tylko w posrednich połorzeniach pedału gazu bedą jakieś zyski w mocy?

dobrze to zrozumiałem ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.07.2009, 20:10 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
David napisał(a):
jurek968 napisał(a):


p.s. a wogóle niewiem czy wiesz ale taki tuning opiera się w zasadzie wyłącznie w zmianę map dla obciążeń częściowych czyli niepełnym wciśnięciu pedału gazu.Jak wciskasz gaz do dechy to komuter odnotwouje jako WOT i i tak leje paliwo na maxa a załon jest i tak perfekcyjnie właściwie ustawiony 0 przy WOT nieliczy się ekonomia i ekologia.
Lepiej już kupować V power 100 lub kupować specjalne dodatki do paliwa.......



Czyli mam rozumiec że przy w cisnietym pedale gazu do dechy różnicy niebedzie ?
Tylko w posrednich połorzeniach pedału gazu bedą jakieś zyski w mocy?

dobrze to zrozumiałem ?


No dokładnie tak!
Ponadto nowoczesne systemy są samoadoptujące i teoretycznie taki system powinien się sam zaadoptować do np. lepszej benzyny - tyle co ten domyślny nowy program za xxx $$$!
Osobiście wolałbym taką kasę wydać na fotele lekkie np od Gt3.
Zysk tych 30 Kg bedzie wielokrotnie większy niż jakikolwiek program w wolnossącym- taka jest prawda.

Gwoli prawdy czasem podwyższenie limitera odcięcia może się przydać aby przejechać akurat dany zakręt bez potrzeby zmiany biegu - to jedyny faktyczny /rzeczywisty zysk z remapu.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.07.2009, 16:07 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
http://www.goapr.com/products/ecu_upgra ... reras.html

http://shop.fvd.de/de/en/Porsche-0/997- ... -325LBF-FT).html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.07.2009, 11:09 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
8 lat temu napisałem list do profesjonalnej firmy( czyli takiej która robi test na hamowni obciążeniowej z normą DIN przed i po modyfikacjach) aby mi dali ofertę na podstawowy tuning 10/15 KM do Porsche 968.
Mniej wiecej tak mi odpisali.." Z uwagi na przebieg pana auta( 130 tys) rekomendujemy przed przyjazdem wymianę pierścieni tłokowych oraz regenarację głowicy,to pozwoli na tuning czyli ;sportowy filtr powietrza,sportowy katalizator,sportwe wałki i do nich autorski remap ECU.Pozwoli to uzyskać dodatkowe 10KM /20 KM w zależności od kondycji silnika"
Normalnie chyba ich "pogięło " tak sobie wtedy pomyśłałem...zwykły chip za kilkaset zł.wg. katalogów dawał przecież 25 KM :idea:
Po latach muszę stwierdzić ,że była to dobra i rzetelna oferta.
Jednak na ten czas mój znajomy miał hamownie obciążeniową ,więc zaczęło się ...ściągnąłem kolekcję chipów,kilkadziesat hamowań, wielkorotne sprawdzania błędów,dziesątki dolotów,3 kompletne wydechy w tym 100% przelot,programy autorskie itd.
Jako ciekawostkę podam ,że do 968 były tylko 3 wersje ECU a pomimo to regułą było że niemal wszystkie chipy akurat w moim ECU pokazywały błąd jednostki sterującej.Niby 2 ostatnie wersje hardwere były kompatybilne a jednak ....korespondencja z Promaxem ,6 speedem,
naszym kolegą Tomkiem ...i nihil...{ chodzilo o wpływ błędu jednostki sterującej na cofanie zapłonu- bo sumy kontrolne błedne wychodziły łatwo- mioanowicie odcinka pojawiała się przy 5500 obrotów ...}

Reasumując mnóstwo kłopotów, brak jakiegoklowiek właściwie zysku a częściej nawet spadki mocy!
Jedyny zysk to skierowanie się do literatury.....z której dość jasno wynika,że dobrze zaprojektowany silnik ,od swojego wlotu do rury wydechowej jest elementem skończonym i właściwie brak miejsca na ingerencje.A tak jest w przypadku Porsche :!:
Najlepiej tak poglądowo zwrócić uwagę ,że np . silnik 2,0 NA jeśłi jest świetnie zaprojektowany ma ok. 200NM.Porsche np. 3,6 teoretycznie powninen mieć 360 NM.Skąd biorą się więć nadwyżki NM??? Nawet Porsche 968 przy 3,0 litra miał 305 NM( w teorii)
W zasadzie powinno być turbo lub kompresor aby napełnianie było większe niż 100% :!:A trzeba pamiętać jeszcze o stratach przepływu!
Np . Porsche 944 S2 3,0 miał 280 NM a już Porsvche 968 właśnie 305 NM.
Biorą się z doładowania dynamicznego zjawisk falowych- czyli z mega perfekcyjnego dopracowania całego silnika,średnice zaworów ,objętości itd....
Teraz chyba staje się jasne dlaczego silniki projektowane z wykorzystaniem tych zjawisk np. Porsche 996 MKI ma 370 NM,Porsche 996 zwykłe ma 370 NM,Porsche 996 X51 ma 370 NM,Porsche 996 GT3 MK2 ma 385 NM.
Powyższe silniki są właściwie całkiem inne ,mają różną moc a podobny moment obrotowy - bo mają tą samą pojemność.
Jak wobec powyższego wygląda oferta , w której wymiana elektroniki ma dać 40 NM :?: i w dodatku w szerokim zakresie :idea:
Fabryczne kity(12 elementów silnika) oferują tylko wyższą moc ,przenosząc je w kierunku wyższych obrotó- prawa fizyki są nieubłagane.
Moc = pojemność x obroty x stopień napełniania *

Oczywiście w starych silnikach 2 zaworowych sprawa może wyglądać nieco inaczej.( sam mam pozytywne doświadczenia)
Również faktem może być ,że po remapie takie 997 będzie wydawać się żwawsze i będzie miało szybszą reakcję na gaz kosztem spalania.
Np.w obciążeniach częściowych zawory niemją pełnego wzniosu co jest podyktowane ekonomią.( Variocamplus)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.07.2009, 0:10 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
To sie nazywa ODPOWIEDZ :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.07.2009, 0:41 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
a wracajac do tematu...

To strasznie mnie zmartwiles prawdziwoscia danych jakie podają ECu tunerzy chociarż nieliczylem na 25KM tak jak bylo to napisane lecz na skromne 10-15KM :(
A ty mi piszesz ze moze jeszcze pogorszyć :(

Wracajac do mojego auta.
przetestowalem pare ruznych ukladow wyd. z trzema roznymi kolektorami najrózniejsze kombinacje.

I wnioski sa takie :

..jak byl prawie wolny wydech (tylko cat) moc u gory wzrosla ale moment na dole uciekl i zdecydowanie za zaglosno!!!.....

..co do kolektorow to najlepszy zdecydowanie od X51 najlepszy dzwięk i wzrost osiagow w calym zakresie obrotowym- a najgorszy okazal sie markowy tuning

..najlepsze tlumiki okazaly sie orginalne tlumiki od wersji ze sportowym wydechem - Porsche Sport Exhaust - najlepszy dzwiek i dobry moment na "dole" ,bo przy innych "dół" słaby a zyki tylko na "górze"...

..puszke filtrow tez wziolem od x51 niedosc że jest "prześliczna" to jest na dwa filtry i to dalo najwiecej w tym aucie !!!
mozna wyzej go krecic (prawie do samego odcięcia) i caly czas daje to przyspieszenie , a nie jak na starej puszce filtra w od 6,500obr "wył" i juz tak nieprzyspieszał...
Ps. ten dolot byly sprzedawany do zwyklych carrera i carrera s wraz z wiązka do przedluzenia i wszystkimi elementami do adaptacji , widac porsche przewidzialo taka mozliwośc..



w planie byly filtry bmc oraz jakis dobre caty...


I Myślałem ze najlepszym zwięczeniem tego wszystkiego bedzie zmiana oprogramowania. ?

A wszyscy sceptyczni :(


Ps. kiedys kolega miał X51 C4S (pytano niedawno o nie na forum) i powiem ci ze jedyna roznica miedzy moim autem a jego jaka widze to ze to ze jemu wolniej obroty spadały.
Mysle ze wiekszosc odczuwalnych modyfikacji zwanych X51 to te zewnetrzne (kolektory,tlumiki,dolot) a to co w srodku zostalo zmienione to w wiekszosci po to aby mogl wytrzymywac wieksze obciazenia i oczywiscie cos tam optymalizuje....
najlepszym dowodem na sens tych modyf. jest to ze porsche a.g oferuje takie elementy jako mini kity tylko niekoniecznie u nas w PL :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.07.2009, 11:10 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Silnik 997 S jest rozwinęciem silnika 3,6 i chyba ma wszystkie możliwe techniczne usprawnienia na 2005 rok.Wogóle to chyba najlepszy silnik w swojej klasie i jeden z najlepszych w Porsche.W dodatku jakos niesłyszałem awarich tego silnika w odróznieniu od wszystkich innych,łącznie z Gt3. 3,8 - 355 KM- 400NM- PERFEKT!!
Dopiero lepsze charakterystyki ( na papierze) maja najnowsze z bezpośrednim wtryskiem i wyzszym stopniem sprężania ( 12,5 : 1) ale niewiadomo jeszcze jak z ich trwałościa będzie.

Ad meritum to najistotniejsze w kitach X51 itp. są niestety wałki (wałek ssący bodaj) inne fazy rozrządu .....

Z wydechami powinno byc jak piszesz, doloty pasują to fakt.
Niestety problem jest w określeniu mocy bo np. oficjalnie Porsche zabrania prób na hamownii.Ponadto 911 jest trudno zhamować a wyniki sa niepowtarzalne szczególnie ,że oscyluja w granicach błędu hamowni( teoretyczny zysk z programu = błędowi hamowni).
Jako ciekawostkę podam fakt ,że pierwsza seriia 996 Gt3 zamiast rzeczywitej mocy 360 KM miała 340 KM.( w trakcie produkcji zalatwiono ten problem)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.10.2010, 17:57 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Wczoraj zabrałem się za zmianę oprogramowania w ECU wynik - 10KM i - 10Nm


A dziś wróciłem do serii .


Co najciekawsze wczorajsze pomiary były robione na drodze przy użyciu hamowni montowanej dokoła pojazdu.
Wykazały wyższość programu seryjnego

Dziś zaś pomiary były robione na stacjonarnej hamowni ale bez nadmuchów powietrza na tylna klapę .
Okazało się że ten sam program "tuningowy" który dzień wcześniej okazał się gorszy na hamowni stacjonarnej był lepszy.

Wniosek seryjny program o wiele lepiej wykorzystuje powietrze opływające auto i wpadające przez tylna klapę do silnika

Myślę że dowodem na tą tezę jest to że wykresy z hamowania drogowego są o wiele mniej postrzępione


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.10.2010, 19:27 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
ja bym sobie dal spokoj, chip w tym aucie da Ci ok. 15KM i 20Nm, czyli prawie w ogole nie odczuwalne...
lepiej zrobic dobry wydech, dolot i filtr... i bedzie spokojnie z 30KM wiecej....
prawie kazdy tuner odradza tuning wolnossacego auta, bo to malo daje.... no chyba, ze klient sie upiera...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.10.2010, 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
ja cos rzekne bo nic dawno ie mowilem :wink:


po pierwsze, nie wiem jak w innych ssakach ale w gt3 najwiecej daje kolektor tzw "header" okolo 15 ps.

po drugie rozmawiajac o samym wydechu, backpressure i jego przelotowosci i mocy dodanej jaka ma miejsce w motosportowuch gt3 to jeden z wiekszych specjalistoww w Niemczech od silnikow gt3 powiedzial mi ze znaczne zwiekszenie mocy poprzez wydech, co widzimy w cupach zawsze odbywa sie kosztem momentu :idea:




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.10.2010, 9:04 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Matschke napisał(a):
ja bym sobie dal spokoj, chip w tym aucie da Ci ok. 15KM i 20Nm, czyli prawie w ogole nie odczuwalne...
lepiej zrobic dobry wydech, dolot i filtr... i bedzie spokojnie z 30KM wiecej....
prawie kazdy tuner odradza tuning wolnossacego auta, bo to malo daje.... no chyba, ze klient sie upiera...




Ale Ja mam zmieniony wydech i dolot wiec chciałem to zwięczyć porgramem
pytanie kto go umie dobrze zrobic (napisać) ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.10.2010, 9:10 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
MM-Racing napisał(a):
jeden z wiekszych specjalistoww w Niemczech od silnikow gt3 powiedzial mi ze znaczne zwiekszenie mocy poprzez wydech, co widzimy w cupach zawsze odbywa sie kosztem momentu :idea:



potwierdzam w 100%

taj jak już pisałem

..jak byl prawie wolny wydech (tylko cat) moc u gory wzrosla ale moment na dole uciekl drastycznie byłem nawet na Poznaniu w takiej konfiguracji i co sie okazało 9km/h mniej na prostej startowej tylko wrazenie było

..co do kolektorow to najlepszy zdecydowanie od X51 (identyczny ma GT3 CUP) najlepszy dzwięk i wzrost osiagow w calym zakresie obrotowym- a najgorszy okazal sie markowy tuning

..najlepsze tlumiki okazaly sie orginalne tlumiki - Porsche Motorsport - najlepszy dzwiek i dobry moment na "dole" ,bo przy innych "dół" słaby a zysk nieznaczny tylko na "górze"...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.10.2010, 9:42 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
David napisał(a):
Matschke napisał(a):
ja bym sobie dal spokoj, chip w tym aucie da Ci ok. 15KM i 20Nm, czyli prawie w ogole nie odczuwalne...
lepiej zrobic dobry wydech, dolot i filtr... i bedzie spokojnie z 30KM wiecej....
prawie kazdy tuner odradza tuning wolnossacego auta, bo to malo daje.... no chyba, ze klient sie upiera...




Ale Ja mam zmieniony wydech i dolot wiec chciałem to zwięczyć porgramem
pytanie kto go umie dobrze zrobic (napisać) ?


skoro bardzo chcesz jednak program, to dowiem sie co i jak i dam znac...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum