Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.08.2016, 10:27 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Witam Kolegów

W związku z tym, iż żonie lepiej jeździ się (jak pozwolę :D ) moim Cayenem (v6 3.2) niż jej Murano (v6 3.5) postanowiliśmy sprzedać murano, dołożyć kasę i kupić dla mnie Cayenna Turbo i mam pytanie do użytkowników-znawców:
1. Która wersja jest najmniej awaryjna, zaznaczam, że może to być również wersja przed liftem od 2005, ale maksymalnie rocznik poliftowy 2009?
2. Czym się różni Turbo od Turbo S (oprócz osiągów oczywiście)?
3. Na co zwracać uwagę przy silnikach 4.5,4.8?

Pozdrawiam
Sebastian


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.08.2016, 14:06 

Dołączył: 4.05.2016
Posty: 73
Po analizie licznych przypadków z całego świata (fora amerykańskie i niemieckie) można powiedzieć że oba silniki są awaryjne tzn 4.5 i 4.8. Czy turbo czy nie turbo nie ma większej różnicy - mogą się zatrzeć. Prawdopodobnie jest to wada konstrukcyjna ale nikt na pewno tego nie przyzna.

Odnośnie innych rzeczy to między rocznikami 2005-2009 jest to praktycznie to samo więc awaryjność bardzo podobna. Wiadomo im większy przebieg awaryjnośc wzrasta, ale dużo zależy od tego jak samochód był eksploatowany, gdzie, przez kogo, w jakim kraju i jak był serwisowany.

Różnica między turbo a turbo s w silniku 4.5:
- większe hamulce z tyłu i z przodu z ogromną tarczą 380mm z przodu. Nie wejda felgi mniejsze niż specjalne kompatybilne 19 cali lub każde 20 cali
- Turbo S ma min. 20 calowe koła w standardzie
- Turbo S ma większe metalowe intercoolery które produkują wyższe ciśnienie (turbo ma mniejsze plastokowe)
-Turbo S dzięki Temu ma wiekszą moc o 70 koni i zmienione ustawienai w komputerze z większym momentem obrotowym
- Turbo S ma inaczej zaprogramowane i zestrojone zawieszenie w stosunku do Turbo. Jest ono bardziej zwarte jak się prowadzi. W zawieszeniu jest kilkanaście innych części (gumy itp)
- Turbo S ma inne wydechy - sportowe końcówki
- Turbo S ma bardzo często w standardzie najwyższe opcje np. Dach panoramoczny, sportowe fotele,
- Turbo S jest często w innym niż zwykle ciekawym zestawieniu kolorystrycznym (a nie tylko czarne jak można głównie spotkać zwykłe turbo)
- Turbo S prowadzi się inaczej niż Turbo jakby bardziej sportowo. Jest b zwarte i czuje się drogę i każde ruchy kierownicy mają swoje odbicie w prowadzeniu. Jest twardszy od turbo nawet w ustawieniu comfort.
- Turbo S pierwszej generacji wyprodukowano tylko 1600 sztuk na cały świat. Samochód jest więc dość unikalny

Mam nadzieję że trochę pomogłem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.08.2016, 14:21 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Dzięki kolego za cenne informacje
Pisząc o zacieraniu silnika masz na myśli Nikasil + niską jakość paliwa?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.08.2016, 14:26 

Dołączył: 4.05.2016
Posty: 73
To jest tylko jedna z teorii, zresztą mało prawdopodobna. Zaczyna stukać jak zacierają się tłoki, robią się rysy w cylindrze itp. Poczytaj nawet na tym forum. 4.5 czy 4.8 ta sama historia.
Ale nie tylko Cayenne tak ma w Porsche na pocieszenie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2016, 10:48 

Dołączył: 24.08.2016
Posty: 3
Przyłączam się to wątku, może ktoś powie czy Cayenne turbo 4.5 ma również plastikowy układ chłodzenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2016, 18:18 

Dołączył: 4.05.2016
Posty: 73
Różnie może być. R 2005 i 2006 może być już aluminiowa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.08.2016, 7:14 

Dołączył: 24.08.2016
Posty: 3
W takim razie mam kolejne pytanie czy da się w którymś miejscu zobaczyć, bez rozbierania czy ten element jest aluminiowy. Bo wiara w 100% w to co mówi sprzedający to tak nie za bardzo:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.08.2016, 11:02 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Ekspertem nie jestem ale z tego co pamietam na forum byly wpisy ze się nie da. Albo endoskop albo trzeba rozebrać.

Jak się myle to niech mnie ktoś poprawi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.08.2016, 18:10 

Dołączył: 14.08.2016
Posty: 5
Kondzio napisał(a):
- Turbo S ma większe metalowe intercoolery które produkują wyższe ciśnienie (turbo ma mniejsze plastokowe).


Nie czepiam się, lecz tylko prostuję, że intercooler nie produkuje ciśnienia lecz schładza powietrze, które trafia do przepustnicy. Jeśli Turbo S ma metalowe, to znaczy, że schładza bardziej efektywnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.08.2016, 21:26 

Dołączył: 4.05.2016
Posty: 73
Oczywiście że masz racje. Skrót myślowy. Ale lepiej schłodzone powietrze jest podstawą do tego że ciśnienie jest większe wytwarzane przez turbiny 1.2 bara turbo S vs 0.8 bara w turbo. Stąd prawie 20% mocniejszy silnik (moment i konie). Czuć większą moc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2016, 1:42 

Dołączył: 7.11.2016
Posty: 27
Ja na forum usa wyczytalem, ze turbo mniej podatne na przegrzanie i problem z magistrala. Tzn maja inne tloki niz zwykle v8. Cos wiecie na ten temwt?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum