Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2013, 2:00 

Dołączył: 9.11.2011
Posty: 208
newada napisał(a):
po drugie primo to jaki to tuning silnika gdzie za podniesieniem mocy nie idzie w parze (proporcjonalnie) moment obrotowy ?

Newada, masz dzwiny sposób rozumienia proporcjonalności....
Proporcjonalność to nie jest wartość szczytowa w jakimś pojedyńczym punkcie, ale wartość średnia z całego przebiegu, charakterystyki, technole powiedzą że to pole pod wykresem.


newada napisał(a):
po trzecie primo to F1 nie jest tu dobrym przykładem (porównując do Porsche)

F1 było przykładem dla pokazania dziwnego traktowania momentu obrotowego, jako jakiejś drugiej magicznej mocy, która jest bardziej mocowa niż moc moc.....
Tymczasem osiągi silnika z F1 są kosmiczne, chociaż ma on tylko 200Nm momentu obrotowego, a człowiek z ulicy z ramienia wyprowadza moment 100Nm bez żadnego problemu.


newada napisał(a):
po czwarte primo :wink: to jak uważasz które z aut w akcji w szczególności na wyższych biegach będzie szybsze 997tt 620KM 700 N czy 500 KM 800 N ?

To pytanie jest bezsensowne, bo ma niby sugerować jakieś magiczne własność auta słabszego a mającego więcej Nm....
Auto bedzie szybsze to, które będzie miało większe pole pod charakterystyką na wykresie mocy, nie momentu.


newada napisał(a):
(moc to moment siły pomnożony przez prędkość obrotową )

to co napisałeś, to jest duze gazetowe uproszczenie, ktore ma pokazać związek mocy z czasem, a raczej to, że momentu obrotowego nie można odnosić do czasu, czyli twierdzić, że moment to daje odrzut i przyspieszenie, a moc prędkość.
Moment obrotowy jest pojęciem statycznym, tak jak człowiek naprierający na klucz i produkujący tym samym te 100Nm momentu.
Od momentu kiedy cokolwiek zaczynamy czuć, jakieś przyspieszenie, to jest działanie mocy (praca poczyniona w czasie) właśnie, a nie momentu.
Tyle ode mnie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2013, 2:21 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Stare lekcje z fizyki i matematyki mi się przypominają :-)
Kiedyś to była moja pasja. Fajnie sobie tak poczytać.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2013, 11:31 

Dołączył: 3.09.2007
Posty: 911
Drogi Kolego boogie,
nie chce mi się już dyskutować bo to nie temat i forum o fizyce 8) (przytaczasz tylko wybrane moje wypowiedzi)
Wcześniej pisałem w bardzo dużym skrócie myślowym (używając często przymrużonego oka) przy założeniach tych samych (wyjściowo) samochodów :idea: - tu znowu skrót :)
Dziwię się jeszcze , że nie wytknąłeś mi braku wiedzy z innej dziedziny ;) , że nie ma drugiego prima ;) , hehe to tak dla rozluźnienia :)

- nigdzie nie mówiłem , że nie masz racji i nie musisz mi robić podstawowych wykładów bo doskonale to wszystko wiem i nie mam zamiaru się tu licytować !

Podtrzymuję , że dziwi mnie trochę ten tuning bo moc jest podniesiona znacznie a moment został praktycznie bez zmian ( seria 3,6 l tt 480 KM ma i 680 Nm ) i jak tego dokonali nie wiem ;)
Wszystkich , których znam co "rzeźbili" (właścicieli aut lub tunerów) podnosili również moment a nie samą moc

Pozdrawiam Ciebie i nie ciągnijmy już proszę tego off topic'a
:piwo:

P.s.nie uważam , że duża dysproporcja pomiędzy KM a Nm jest dobra wręcz przeciwnie ale tylko zastanawiał mnie fakt zmiany (tuningu) charakterystyki danego auta (skrzynia biegów - przełożenia, silnik i obroty te same) i zgodzę się , że szybszym autem będzie to o większej mocy a nie momentu a przykład wcześniej podany był bardziej sarkastyczny i chodziło mi o wywołanie "pojedynku" pomiędzy autem z ogłoszenia a moim
- moje miało (w pełnym rynsztunku - nie odchudzone) 2,9s do 100 i powtarzalne 10'ki na 1/4 mili , no ale ja miałem skromne 580 KM i 800 Nm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2013, 13:10 

Dołączył: 25.10.2012
Posty: 39
Moc - sprzedaje samochody
Moment - wygrywa wyścigi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.11.2013, 14:02 

Dołączył: 22.06.2009
Posty: 826
:thumbup: +1


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.11.2013, 2:14 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
db7 napisał(a):
Moc - sprzedaje samochody
Moment - wygrywa wyścigi




bład :P
auta wyscigowe maja mało momentu :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.11.2013, 11:00 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Najprościej - Wygrywa ten kto ma najwięcej momentu ale na kołach(zakładając że masa , opory są podobne) , najfajniej to sobie porównać silnik diesla i benzynę.Pole powierzchni pod krzywą przebiegu momentu w funkcji obrotów to tylko jeden z elementów.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.11.2013, 11:18 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Dokładnie :) Moment na sprzęgle i na kołach to dwie różne rzeczy. Przełożenie główne i przełożenia skrzyni biegów potrafią zdziałać cuda, albo skutecznie uziemić całkiem fajny silnik.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.11.2013, 17:44 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
w wyscigach liczy coś jeszcze :) niezawodność
to własnie moment niszczy podzespoły (pół osie , przeguby , skrzynie)
w lekkich autach jakimi są wyscigówki w wiekszości wolnossące moment i moc sa jednak na podobnym poziomie
mało tego w wiekszości waszych aut jest podobnie tak poprostu jest najefektywniej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.11.2013, 21:54 

Dołączył: 3.02.2011
Posty: 250
Jak czytam te wasze ekspertyzy na temat tuningu to slabo mi sie robi...zalegacie na tym forum nie majac o tym zielonego pojecia, ci do ktorych kieruje ta wypowiedz potrafia sie zidentyfikowac....mam nadzieje.

Radek, ja znam to auto wiec sluze pomoca, wiesz gdzie mnie szukac..

Pozdrawiam k.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.11.2013, 21:57 

Dołączył: 3.02.2011
Posty: 250
pawel20vt4 napisał(a):
Matschke napisał(a):
to jest znane auto w streetracingu warszawskim, moc sie zgadza, potwierdzona na hamowni. Modyfikacje czesciowo robione w firmie Sportmile....
Sport Chrono byl dodatkiem, 99% ludzi bralo ten dodatek, ale czasami sie zdarzaly egzemplarze, ze ktos tego nie bral....


cześć

Maciek szybszy od Twojego :)

Paweł


Jak wiekszosc :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum