Porsche Lovers napisał(a):
Takie info otrzymałem od sprzedającego.
Witam, auto do końca nie było serwisowane w ASO ze względu na bardzo wysokie u nich koszta, ostatnio w serwisie u Lellka byłem chyba w czerwcu z zamkiem od drzwi, naprawili za 1850zł po rabacie gdzie normalnie naprawa takiego zamku lub wymiana na inny używany nie przekracza 500zł ale zależało mi od reki ponieważ wyjeżdżałem w trasę, rozrząd był wymieniany przy przebiegu 210tys., silnik i skrzynia chodzi dla mnie bardzo dobrze, w zawieszeniu też nic nie trzeba robić, wszystko co było zostało wymienione. Dziś wymieniałem olej z filtrami 5W40 MOTUL ale nie w ASO, robię to u znajomego, który na co dzień robi Porsche, zna te auta. Na tą chwile do regeneracji są jedynie przednie amortyzatory, niby chodzą, wszystko działa ale coś w nich stuka. (1000zł sztuka), jeździć można. Oczywiście sprawdzić auto można w Porsche lub dowolnym innym serwisie. Gwarancji Approved raczej nie dadzą ponieważ z tego co się orientuje to można ją uzyskać chyba tylko do przebiegu 200tys. a przegląd przejdzie tylko nie wiadomo na ile punktów. Ostatnio wymieniałem przednie wahacze i wstawiłem firmy niemieckiej Lemforder nowe a dla nich powinny być Porsche kupione u nich dwa razy drożej, nie ma sensu. Lemforder to bardzo dobra firma.
zawsze staram się polecać Panamerę bo jestem jak do tej pory bardzo zadowolony z tego auta.
po tym co napisałeś podpiszę się pod kolegami i odradzę zakup samochodu
to co powiedział sprzedający to za mało....
z plusów
skoro auto ma taki przebieg to znaczy, że się nie nudziło i jakoś właściciel dawał sobie z nim radę
minusy
takie gadanie że skrzynia i silnik chodzą bardzo dobrze to daleka droga, a co zrobisz jak kupisz i w skrzyni siądzie mechatronik, albo nie daj co
urwie się śruba wariatora wtedy 20 tys to będzie 1/4 napraw
nie daj się ponieść emocjom
kolejna rzecz auto przejdzie przegląd oczywiście, ale taki który dopuści je do użytkowania na drodze
przegląd 111 pkt kwalifikujący do gwarancji będzie tak....
podniosą auto do góry.... sprawdzą opony np. letnie i brak homologacji (N), wiek opon powyżej 6 lat - wymieniamy na nowe, zerkną na hamulce
z podejścia i opowiadań sprzedającego mniemam.... po co wymieniać na oryginał jak auto ma klocki textar takie jak na pierwszy montaż, ale tańsze 3 razy przy przeglądzie będzie proszę wymienić na oryginalne, tak samo tarcze, o wahaczach nie wspominając, dla przykładu ciekawe jak jest z chłodnicą klimatyzacji i innymi chłodnicami, które są tak ułożone w aucie że każda jest jedna za drugą jest ich bodajże 4,
na pierwszy rzut oka nawet jeśli auto by miało przykładowo przebieg przed magiczną liczbą 200 tys to te podzespoły i przegląd 111pkt byś za same części zapłacił coś przed 20 tys, a gdzie robocizna nie mówiąc o ASO
acha i amortyzatory to także bardzo przyjemna kosztowność, kolejna przyjemność tzw dobijająca to uzupełnienie wpisu zaległych przeglądów
w książce(mały serwis, duży itd)
nie to że zniechęcam ale 90 % taka rzeczywistość w tym akurat przypadku
dlatego koledzy piszą o APPROVED gdyż Panamera jest autem droższym w serwisowaniu niż 911 i w razie usterkowości drobnych podzespołów typu spojler, jakaś elektronika przykład tego auta i niedziałającego zamka drzwi i robią się spore koszta, a co dopiero zawieszenie, naprawy silnika i skrzyni PDK, które także się zdarzają
śledzisz zapewne wiele aukcji....wiem bo jak sam szukałem Panamery chorowałem i znałem większość na pamięć....do czego zmierzam zerknij ile jest egzemplarzy poniżej połowy 2013 roku w pełni serwisowanych i mających gwarancję APPROVED
te auto nie przejdzie gwarancji i w dodatku jeżeli serwis był robiony u znajomych pomimo że może było coś grubego robione teraz może być problem by sprzedający powiedział prawdę od A do Z
jeśli nie jest to tajemnicą ile masz budżetu na auto