Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.11.2013, 15:44 

Dołączył: 14.09.2013
Posty: 144
Już o to pytałem, ale może w złej części forum, więc powtarzam się tutaj.
Na co zwrócić szczególną uwagę przy silniku 3.8 l w 911 przy zakupie samochodu? Chodzi mi o jego znane mankamenty albo usterki, które są uznawane za normalne i mogą się zdarzyć przy przebiegu powyżej 100-120K km bądź takie, przy których raczej lepiej się wstrzymać z zakupem albo wróżące wymianę silnika, co by się wiązało ze znaczącym kosztem, który trzbaby było uwzgędnić w cenie zakupu.
Czy w napędzie 4x4 jest coś szczególnie narażonego albo coś co się psuje?
Co jestem w stanie i na ile się dowiedzieć przy normalnym przeglądzie przed zakupem w Porsche Centrum, a co pozostaje zagadką, która może wyjść dopiero w eksploatacji?
Poszukuję S lub 4S nie tylko ze względu na większą moc, ale dlatego, że zasadniczo silniki te są uważanie za mniej usterkowe od 3.6l.
Wystraszyło mnie tu sprawa wymiany silnika, która pojawia się stosunkowo często.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2013, 16:33 

Dołączył: 25.05.2007
Posty: 182
Problemy z silnikiem 3.6/3.8 montowanym w 997.1 dotyczą głównie egzemplarzy z roku modelowego 2005 (produkcja sierpień 2004-sierpień 2005). W konstrukcji silnika występował ten sam feler co w 996. Na forach angielskojęzycznych prowadzone są statystyki, które mówią o 5-10% aut, które dotknęła poważna usterka silnika.

Najlepiej szukać egzemplarzy wyprodukowanych po 2005 roku lub tych z...wymienionym na gwarancji silnikiem. Naturalnie trzeba szukać aut ze sprawdzoną historią. Te silniki, nawet z 2004-05 roku potrafią bezawaryjnie robić duże przebiegi, jeśli były właściwie traktowane (dobrze rozgrzewane przed szybszą jazdą). Tyle teorii. Niech resztę dopowiedzą praktycy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2013, 17:59 

Dołączył: 14.09.2013
Posty: 144
Mick, dzięki za podpowiedź. Rozjaśniło mi to trochę temat.
Czekam w takim razie na pomoc praktyków :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2013, 19:25 

Dołączył: 5.11.2012
Posty: 249
mick napisał(a):
Problemy z silnikiem 3.6/3.8 montowanym w 997.1 dotyczą głównie egzemplarzy z roku modelowego 2005 (produkcja sierpień 2004-sierpień 2005). W konstrukcji silnika występował ten sam feler co w 996.


ale przecież w 996 wszyscy polecają właśnie silnik 3.6 :idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2013, 9:16 

Dołączył: 4.02.2010
Posty: 130
Witam

Moze ponizsza dyskysja na brytyjskim forum bedzie pomocna:

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1248886

Pisza m.in. ze takie przypadki sa rzadkie i dotycza glownie silnika 3.8 ze wzgledu na wyzsza moc i wyzszy moment obrotowy. Nakezy wyszczegac sie pojazdow, ktore byly uzytkowane w duzych korkach, ze wzgledu na przegrzewanie sie jednostki 3.8 - wiecej info znajdziesz pod linkiem.

Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2013, 15:21 

Dołączył: 14.09.2013
Posty: 144
Dyskusja pomocna. Dzięki. Jest w tym jakaś logika.
Najbardziej podobało mi się to: "Stop worrying and enjoy.":) Tak właśnie bym chciał zrobić.
Co ciekawe wspominają tam też, żeby uważać na egzemplarze mało jeżdżone, traktowane jak garażowy mebel.
Padła tam też wzmianka o trzeciej chłodnicy i termostacie (low temperature) jako opcji?! Ktoś to praktykował?
Po waszych postach wiem zdecydowanie więcej na ten temat. Wynika z tego głównie jak prawidłowo użytkować 911 z takim silnikiem, ale pozostaje jeszcze sprawa weryfikacji tego czy samochód, który bym się zdecydował kupić był poprawnie użytkowany i czy takie problemy z silnikiem już przypadkiem nie występują albo nie wystąpią wkrótce. Jest jakiś sposób sprawdzenia tego czy silnik nie był przegrzewany itd.? Jedni do sprzedaży swoich samochodów podchodzą zupełnie otwarcie i uczciwie, ale nie brakuje też takich, którzy w najlepszym przypadku milczą na tematy niewygodne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2013, 15:36 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Silnika nie sprawdzisz ..niestety .
Musi pracować "miękko" i cicho po nagrzaniu a również jako zimny.
Byłbym ostrożniejszy widząc jakiekolwiek wycieki oleju lub gdy właściciel coś wspominał o dolewaniu płynu chłodniczego.
Z teoretycznych rozważań wynika ,że 3,6 ma szansę na dłuższy przebieg niż ten 3,8.
Choć faktycznie poważne usterki w młodym wieku to raczej 3,6 ,




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2013, 15:59 

Dołączył: 14.09.2013
Posty: 144
Wycieki oleju to sprawa stosunkowo łatwa do zaobserwowania, zakładam, że w 911 też?!Nie mam jednak punktu odniesienia, co do pracy silnika, bo zupełnie nie mam doświadczenia z 911, ale do sprawdzenia pójdzie do ludzi, którzy (zakładam) coś na ten temat potrafią powiedzieć słysząc pracę silnika (Porsche Centrum).
Jeździłem egzemplarzem do, którego się przymierzam i z tego co pamiętam silnik na postoju chodził w miarę cicho i miarowo. W czasie jazdy cicho już nie było, ale to chyba nie wada?! :)
Ten właśnie egzemplarz użytkowany był głównie przez aktualnego posiadacza w mieście...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2013, 1:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Ja ostatnio troszkę drążyłem temat 8) i niestety opinia fachowców brzmi mało zachęcająco - przedliftowy 3.8 w 997 to słaby wybór (podobnie jak 3.4 w 996). Poliftowe 3.8 zostały mocno przekonstruowane - ale ceny takowych na chwilę obecną niemal 2 x wyższe.

Ponoć 3.6 w 997 są o wiele mniej awaryjne - ale żal tych KM i Nm :(




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2013, 14:40 

Dołączył: 14.09.2013
Posty: 144
A no koni żal! Co tu dużo pisać?!
Wychodzi na to, że jest zupełnie odwrotnie niż ja to sobie ubzdurałem. Człowiek uczy się całe życie. :)
I teraz mam zagadkę.

W takiej sytuacji rozsądną opcją na spokojny początek przygody z Porsche wydawałaby się 911 po wymianie silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.12.2013, 18:23 

Dołączył: 14.09.2013
Posty: 144
A jaki jest koszt najczarniejszego scenariusza czyli wymiany silnika (w 997 3.8/3.6)?

Chciałem jeszcze przy okazji dopytać czy parowanie kloszy przednich w 997 jest zjawiskiem normalnym lub spotykanym, czy może w Przypadku Porsche jest oznaką jakiejś niezbyt udanej naprawy albo użycia jakiś wynalazków/zamienników?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2013, 22:50 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
http://allegro.pl/porsche-carrera-911-s ... 03329.html
+ robocizna


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.12.2013, 15:03 

Dołączył: 14.09.2013
Posty: 144
Spodziewałem się trochę bardziej srogiej cyfry, więc nie jest aż tak źle, żeby gorzej być nie mogło, ale nie zmienia to faktu, że powtarzająca sie konieczność wymiany silnika to skaza w samochodzie za takie pieniądze.
Kwestia jeszcze stanu takiego silnika do przełożenia, ale zakładam, że w Auto Duszy kitu nie wciskają. A robocizna na jakim poziomie sie kształtuje? Troche przy takiej operacji trzeba się napracować?!
Pocieszające jest to, że jest zaplecze i przyznam, że trochę mnie to uspakaja.
Mimo to oczywiście bardzo bym nie chciał, żeby mi się coś takiego przytrafiło szczególnie jako bonus po zakupie 911.
Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum