|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
GaZiK
|
Napisane: 20.04.2010, 10:07 |
|
Dołączył: 11.05.2007 Posty: 550
|
[K||Z] czyli kupię lub zamienię.
Przekładnia zębata czyli potocznie "zębatka" mechanizmu podnoszenia targi w 944 (taka biała), zamówiłem już w ASO, ale może ktoś dysponuje i chce sprzedać lub zamienić na nową  - chciałbym zakończyć temat przed Ułężem.
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 20.04.2010, 11:03 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Ona nie łamie się bez powodu. Przed montażem nowej sprawdź ustawienie sprzęgła przeciążeniowego w mechaniźmie targi. Sprzęgło się starzeje i mocniej trzyma, co łamie zębatkę.
|
|
Góra |
|
GaZiK
|
Napisane: 20.04.2010, 11:19 |
|
Dołączył: 11.05.2007 Posty: 550
|
Ale to nie problem ze sprzęgłem, chociaż pewnie wypadało by je sprawdzić (brak narzędzia), tylko z czujnikami położenie, które ktoś bezmyślnie ustawiła, a raczej ich nie ustawił.
Co do pękniętej zębatki, to problem tkwi w tym, że rygle nie chowały się idealnie równo (gdy jeden oparł się już o obudowę - a nie powinien, drugi miał jeszcze z 2mm luzu), więc moc silnik wygrywał z jedną zębatką, z dwoma by pewnie nie dał rady.
|
|
Góra |
|
GaZiK
|
Napisane: 20.04.2010, 23:30 |
|
Dołączył: 11.05.2007 Posty: 550
|
TKacki napisał(a): ... Przed montażem nowej sprawdź ustawienie sprzęgła przeciążeniowego w mechaniźmie targi ...
Tak też zrobiłem i oczywiści trzymało za mocno, ale tylko dwa razy za mocno
To był zdecydowanie dobry pomysł, dzięki Tomek.
Gdybyś nie zasugerował, to pewnie nie chciałoby mi się jeździć za dynamometrem, a tak to już tylko czekam na nowa zębatkę, trochę zabawy z kalibracją czujników i będzie idealnie 
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 21.04.2010, 9:13 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Nie dotykaj krańcówek. Nie ma sensu ich regulowac.
Zdejmij ślizgi zębate, ustaw dach w położeniu zamknięte (linka się ustawi jak potrzeba) i zmontuj ślizgi przy założonym dachu tak, aby najmocniej dociskały dach - reszta będzie OK.
|
|
Góra |
|
GaZiK
|
Napisane: 21.04.2010, 11:29 |
|
Dołączył: 11.05.2007 Posty: 550
|
Dokładnie tak chcę zrobić, ale puki co krańcówki (ten czujnik podwójny) w ogóle nie biorą udziału w działaniu targi, są tak ustawione, że nie ma szans aby zadziałały.
Plan jest taki, żeby je "włączyć do obiegu" zamknąć dach włącznikiem a potem wyregulować rygle do odpowiedniego położenia.
Chyba, że masz na myśli, żeby czujniki w ogóle odłączyć i polegać na sprzęgle, ale wolę nie mieć możliwości odblokowania targi przy odpalonym silniku.
|
|
Góra |
|
GaZiK
|
Napisane: 23.04.2010, 1:35 |
|
Dołączył: 11.05.2007 Posty: 550
|
PCW zrealizowało zamówienie w dwa dni! Odebrałem części i targa chodzi tak jak została zaprojektowana. Do tej pory działa w jednym trybie, czyli nie można było jej odblokować, tylko "bardziej" zamknąć co dawało efekty odblokowania nawet z włączonym zapłonem (mam nadzieję, że wtajemniczeni rozumieją co mam na myśli). Wyobraźcie sobie co by było jak by przez przypadek odblokowała się przy dużej prędkości i zaczepy przednie puściły.... ehh
Nie ma to jak zrobić coś samemu, a i jaka satysfakcja z dobrze wykonanej roboty 
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|