Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.04.2010, 10:07 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
[K||Z] czyli kupię lub zamienię.

Przekładnia zębata czyli potocznie "zębatka" mechanizmu podnoszenia targi w 944 (taka biała), zamówiłem już w ASO, ale może ktoś dysponuje i chce sprzedać lub zamienić na nową :) - chciałbym zakończyć temat przed Ułężem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2010, 11:03 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Ona nie łamie się bez powodu. Przed montażem nowej sprawdź ustawienie sprzęgła przeciążeniowego w mechaniźmie targi. Sprzęgło się starzeje i mocniej trzyma, co łamie zębatkę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2010, 11:19 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
Ale to nie problem ze sprzęgłem, chociaż pewnie wypadało by je sprawdzić (brak narzędzia), tylko z czujnikami położenie, które ktoś bezmyślnie ustawiła, a raczej ich nie ustawił.

Co do pękniętej zębatki, to problem tkwi w tym, że rygle nie chowały się idealnie równo (gdy jeden oparł się już o obudowę - a nie powinien, drugi miał jeszcze z 2mm luzu), więc moc silnik wygrywał z jedną zębatką, z dwoma by pewnie nie dał rady.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2010, 23:30 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
TKacki napisał(a):
... Przed montażem nowej sprawdź ustawienie sprzęgła przeciążeniowego w mechaniźmie targi ...


Tak też zrobiłem i oczywiści trzymało za mocno, ale tylko dwa razy za mocno :|

To był zdecydowanie dobry pomysł, dzięki Tomek.
Gdybyś nie zasugerował, to pewnie nie chciałoby mi się jeździć za dynamometrem, a tak to już tylko czekam na nowa zębatkę, trochę zabawy z kalibracją czujników i będzie idealnie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.04.2010, 9:13 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Nie dotykaj krańcówek. Nie ma sensu ich regulowac.
Zdejmij ślizgi zębate, ustaw dach w położeniu zamknięte (linka się ustawi jak potrzeba) i zmontuj ślizgi przy założonym dachu tak, aby najmocniej dociskały dach - reszta będzie OK.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.04.2010, 11:29 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
Dokładnie tak chcę zrobić, ale puki co krańcówki (ten czujnik podwójny) w ogóle nie biorą udziału w działaniu targi, są tak ustawione, że nie ma szans aby zadziałały.

Plan jest taki, żeby je "włączyć do obiegu" zamknąć dach włącznikiem a potem wyregulować rygle do odpowiedniego położenia.

Chyba, że masz na myśli, żeby czujniki w ogóle odłączyć i polegać na sprzęgle, ale wolę nie mieć możliwości odblokowania targi przy odpalonym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.04.2010, 1:35 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
PCW zrealizowało zamówienie w dwa dni! Odebrałem części i targa chodzi tak jak została zaprojektowana. Do tej pory działa w jednym trybie, czyli nie można było jej odblokować, tylko "bardziej" zamknąć co dawało efekty odblokowania nawet z włączonym zapłonem (mam nadzieję, że wtajemniczeni rozumieją co mam na myśli). Wyobraźcie sobie co by było jak by przez przypadek odblokowała się przy dużej prędkości i zaczepy przednie puściły.... ehh

Nie ma to jak zrobić coś samemu, a i jaka satysfakcja z dobrze wykonanej roboty :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum