Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.08.2011, 15:39 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
Witam,
wprawdzie nie chciałem robić bałaganu bo widzę już tematy z pytaniem o rozrząd jednak zdecydowałem się założyć osobny - jeśli to kłopot to usunę i się gdzieś podepnę z pytaniem.

Otóż najwyższa już pora by powrócić do mojego planu odrestaurowania swojej 944 :) niestety z powodu braków finansowych auto prawie rok zaliczyło w garażu (całe szczęście ogrzewanym;) )

Na początek wymiana rozrządu tak by w ogóle można było wyprowadzić go z garażu:) w związku z czym mam kilka pytań:
- jak to właściwie jest z ta wymianą? mam w okolicy "porsza" ale zaciągnięcie auta do niego na warsztat będzie dla mnie dość kłopotliwe, nie mam lawety itp
więc jak to jest z tym rozrządem? tak jak w innych autach (grupy VW które często robię ) wrzucić tylko pasek na znaki? czy też obowiązkowe są blokady rozrządu, czujniki zegarowe itp których to nie posiadam? - póki co jestem na etapie posiadania serwisówki do tego modelu:)

Ponadto wymiana musi być kompletna - tzn wszystkie rolki + napinacze - z tego względu iż obecny jest wyciek oleju gdzieś pod obudową rozrządu, którego zlokalizowac nie mogę gdyż zabryzgane jest wszystko równiutko - w związku z tym kolejne pytanie, napinacze są "hydrauliczne" i możliwy jest z nich wyciek czy też trzeba szukać gdzieś wycieku na uszczelniaczach wału?

Myślę nad takim zestawem:
http://allegro.pl/rozrzad-porsche-924-9 ... 86530.html

choć nie bardzo podoba mi się ten Gates, chyba wezmę Contitecha z IC

Dane auta: 944, 82rok, 2,5 :)

pozdrawiam i liczę na pomoc:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.08.2011, 18:05 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Jak masz instrukcję fabryczną, to wszystko powinno być jasne. Opisów "for dummies" i relacji foto szukaj na forum rennlist.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.08.2011, 22:31 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
dzięki za "pomocną" odpowiedź.

pytałem głównie o to czy czujnik zegarowy jest konieczny bo widziałem takowy właśnie w serwisówce.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.08.2011, 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Czujnik zegarowy jest potrzebny do ustawiania rozrządu, przy ruszaniu
wałków rozrządu (głównie przy wymianie napinacza lub łańcuszka), w 944S2.
W 944 2.5 nie widziałem żeby był potrzebny, chybaże 16V, ale widzę 1982,
czyli 8V.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.08.2011, 0:50 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
tak 8v :)
dzięki za konkretną odpowiedź :)

a co z wyciekiem oleju? są tam napinacze hydrauliczne (jakie zdarzają się w autach ze zmiennymi fazami rozrządu) czy też zwykłe mechaniczne (naciąg manulany)
pytam bo zaglądając tam kiedyś zauważyłem że jeden z napinaczy w ogóle nie dotyka paska - więc albo jest zwyczajnie zerwany albo hydrauliczny? napinający się zależnie od obrotów - jeśli pierwsza opcja to zastanawiałem się jak to w ogóle jeździ:)

Mam świadomość tego że pytania moje mogą być kompletnie głupie, pozbawione najmniejszego sensu :) jednak nie rozbierałem tego, nie znam dokładnej budowy tego silnika stąd pytam:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.08.2011, 9:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
W 944 nie ma żadnych napinaczy hydraulicznych, są tylko zwykłe mechaniczne.
Hydrauliczne są za to popychacze zaworowe - ale one wycieków nie powodują.
Rozrząd wygląda na dość skomplikowany bo jest tam jeszcze pasek balansów ze swoimi rolkami i napinaczem.
Wycieki oleju to na pewno któryś z simmeringów (wałka rozrządu, dwóch wałków balansujących i wału korbowego). Wypadałoby wymienić wszystkie przy okazji rozrządu.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.08.2011, 12:35 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
dzięki za pomoc:)
tak własnie wydawało mi się oglądając fotki że to zwykłe napinacze

i masz rację, "rozrząd" nie wygląda zbyt przyjaźnie gdy pierwszy raz zobaczy się tam dwa paski - jednak skoro to zwykłe 8v na zwykłych napinaczach to nie wydaje się być niczym skomplikowanym - jedynie ten pasek balansowy wprowadza sporo zamieszania.

Swoją droga w takim razie wychodzi na to że mam zerwany napinacz od paska balansowego ?!?! - no cóż... szczeście że nic się nie wydarzyło z tego "tytułu", teraz i tak planuję wymienić wszystko

Co do simmeringów to jest tam trochę ciasno... da się ogarnąć bez wyciągania silnika? choć w sumie już lepiej chyba np chłodnice wyciągnąć niż silnik celem zwiększenia miejsca


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.08.2011, 12:48 

Dołączył: 21.10.2010
Posty: 63
promo napisał(a):
zauważyłem że jeden z napinaczy w ogóle nie dotyka paska - więc albo jest zwyczajnie zerwany albo hydrauliczny?


Nie pierwszy raz słyszę o tym, że jeden napinacz nie dotyka paska. Ktoś z bardziej doświadczonych mechaników mógłby ten problem przybliżyć?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.08.2011, 14:55 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
mnie też to trochę zaskoczyło/zaniepokoiło stąd moje pytania o napinacze...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.08.2011, 15:31 

Dołączył: 9.08.2009
Posty: 61
Rolka prowadząca paska balansów może nawet nie dotykać paska i tak też bedzie OK .
Według instrukcji powinna napinać pasek zaledwie 0,5 milimetra .
Jeżeli nie dotyka to i tak nie pozwala na powstawanie wibracji paska .
Jak masz nie daleko do Porsza , to najlepiej do niego wstaw prosiaka .
On to naprawi i ustawi z zamkniętymi oczami .

Oprócz simeringów są jeszcze teflonowe uszczelki na wałkach o których mało kto wie . Nie oddawaj byle komu samochodu . Nie wszyscy potrafią poprawnie ustawić wałki balansów .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron