Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.03.2016, 17:05 

Dołączył: 18.03.2016
Posty: 2
Witam,
nie sądziłem, że kiedyś będę na takim etapie, żeby ostatecznie zarejestrować się na jednym z forum Porsche, a zarejestrowałem się tutaj ponieważ chciałem dowiedzieć na temat samochodu od marki o której marzę od dziecka.

Mam 22 lata i na dzień dzisiejszy moje zarobki sięgają (nie chwaląc się) 10k zł/msc, moim celem jest osiągnięcie dodatkowych 2-3k/msc w ciągu 3 lat. Mieszkam w małym miasteczku, nie wydaję dużo a z moich wyliczeń wynika, że przy rozsądnym oszczędzaniu w ciągu 3 lat byłoby mnie stać na zakup 997. Oczywiście, trzymając się zasady żeby decydować się na sportowe auto, przy zakupie trzeba mieć kwotę na przynajmniej dwa takie samochody. Więc musiałbym odczekać kolejne 1-2 lata, żeby było mnie stać na przynajmniej 1+3/4 samochodu patrząc na dzisiejszą cenę :wink: .

Nie chciałbym zaraz GT3, Turbo S bo takie modele są raczej (albo na pewno) abstrakcją, ale zawsze podobały mi się klasyczne, zwykłe modele Carrera bez S.

Czy ktoś na forum posiada „zwykłą” Carrerę 997 i mógłby mi powiedzieć jak wygląda utrzymanie takiego takiego Porsche z roczników około 2005?
- Koszt ubezpieczenia
- Serwisowanie
- Jak drogie są poważniejsze awarie
- Czy przy wymianach prostych rzeczy na przykład elementów zawieszenia wizyta w ASO jest niezbędna, czy można zrobić to w „lepszym” warsztacie?
- rzeczy, które warto wiedzieć

Jeśli niestety muszę zejść na ziemię to również proszę bez owijania :) .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2016, 17:59 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Na początek, choćby po to żeby nie czekać, wybrałbym Boxstera, chyba nawet 986. Koszty utrzymania nie różnią się znacząco od innych aut. Oczywiście np. opony są droższe ale - jeśli nie bywasz często na torze - nie trzeba ich wymieniać za często. Kosztowne mogą być awarie, np. silnika.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2016, 18:28 

Dołączył: 18.03.2016
Posty: 2
wit007 napisał(a):
Na początek, choćby po to żeby nie czekać, wybrałbym Boxstera, chyba nawet 986. Koszty utrzymania nie różnią się znacząco od innych aut. Oczywiście np. opony są droższe ale - jeśli nie bywasz często na torze - nie trzeba ich wymieniać za często. Kosztowne mogą być awarie, np. silnika.


Dzięki za propozycje. Są to fajne samochody, ale powiedzmy, że jestem gotowy i chciałbym poczekać na 997 :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2016, 18:53 

Dołączył: 22.02.2016
Posty: 41
Na pewno go utrzymasz na luzie.
Nie przesadzajmy 997 to nie Aventador...

Dodam jeszcze że owszem będzie bardzo kosztowny jeżeli kupisz jakiegoś trupa od właściciela który o niego należycie nie dbał. Ale nikt przy zdrowych zmysłach nie kupuje takiej fury bez konkretnego sprawdzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2016, 21:11 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 760
iDesigner napisał(a):
Witam,
nie sądziłem, że kiedyś będę na takim etapie, żeby ostatecznie zarejestrować się na jednym z forum Porsche, a zarejestrowałem się tutaj ponieważ chciałem dowiedzieć na temat samochodu od marki o której marzę od dziecka.

Mam 22 lata i na dzień dzisiejszy moje zarobki sięgają (nie chwaląc się) 10k zł/msc, moim celem jest osiągnięcie dodatkowych 2-3k/msc w ciągu 3 lat. Mieszkam w małym miasteczku, nie wydaję dużo a z moich wyliczeń wynika, że przy rozsądnym oszczędzaniu w ciągu 3 lat byłoby mnie stać na zakup 997. Oczywiście, trzymając się zasady żeby decydować się na sportowe auto, przy zakupie trzeba mieć kwotę na przynajmniej dwa takie samochody. Więc musiałbym odczekać kolejne 1-2 lata, żeby było mnie stać na przynajmniej 1+3/4 samochodu patrząc na dzisiejszą cenę :wink: .

Nie chciałbym zaraz GT3, Turbo S bo takie modele są raczej (albo na pewno) abstrakcją, ale zawsze podobały mi się klasyczne, zwykłe modele Carrera bez S.

Czy ktoś na forum posiada „zwykłą” Carrerę 997 i mógłby mi powiedzieć jak wygląda utrzymanie takiego takiego Porsche z roczników około 2005?
- Koszt ubezpieczenia
- Serwisowanie
- Jak drogie są poważniejsze awarie
- Czy przy wymianach prostych rzeczy na przykład elementów zawieszenia wizyta w ASO jest niezbędna, czy można zrobić to w „lepszym” warsztacie?
- rzeczy, które warto wiedzieć

Jeśli niestety muszę zejść na ziemię to również proszę bez owijania :) .


- Koszt ubezpieczenia: 4-6 tyś PLN
- Serwisowanie: wymiana oleju: 8L + filtr + robocizna=600-700 PLN w zależności co lejesz, tarcze i klocki + czujniki przód i tył ok 3k.
- Jak drogie są poważniejsze awarie: silnik: 20k (remont)
- Czy przy wymianach prostych rzeczy na przykład elementów zawieszenia wizyta w ASO jest niezbędna, czy można zrobić to w „lepszym” warsztacie?: Jest tyle warsztatów/serwisów nieautoryzowanych, że w mojej ocenie nigdy do ASO nie zawitasz.
- rzeczy, które warto wiedzieć: warto zrobić przegląd przez zakupem (np w ASO :)) i sprawdzić gładzie tulei boroskopem…

powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2016, 21:30 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Ubezpieczenie, no cóż nie masz 26 lat więc w większości ubezpieczalni będziesz miał zwyżkę ubezpieczenia, sprawdź na porównywarkach, idź do brokera, serwis, na pewno 997 to samochód droższy w serwisie od zwyczajnych wozideł, duży rozmiar opon, tarcze, klocki droższe również, dużo zależy ile będziesz jeździł i jak jeździł, możesz przez dwa - trzy lata wydawać na rzeczy bieżące, a to przy Twoim budżecie nic wielkiego, ASO do tanich nie należy sprawdź koszt przeglądu, nie jest to już nowy samochód masz alternatywę w serwisach które specjalizują się w tej marce, na forum dużo było o tym powiedziane, może warto skorzystać z rady Wit007 i zacząć przygodę z Boxsterem lub Caymanem, to świetne samochody, prostsze w prowadzeniu, tańsze w obsłudze, następnym etapem będzie 911, ale jeśli zachorowaleś na 911 to z drugiej strony trudno odradzać taki samochód, po pierwsze nie ulegaj emocji, zrób dokładny przegląd przedzakupowy, jeśli wszystko będzie ok to ciesz się prosiakiem, u mnie banan podczas każdej jazdy nie schodzi z twarzy [GRINNING FACE WITH SMILING EYES].

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum