Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 19.05.2024, 13:19 

Joined: 29.12.2020
Posts: 35
Kochani, czy moge założyć do macana gts różne opony na tył i przód tj w ramach jednej osi będą tożsame: przód Pirelli p zero, tył: Michelin latitude, jak to ma się do bezpieczeństwa i zużycia podzespołów ? Ma ktoś w tym przedmiocie jakieś zdanie/doswiadczenia ?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.05.2024, 11:46 

Joined: 23.02.2024
Posts: 52
Nie wiem w jak w Porsche, ale xDrive jest paskudni czuły na różne prędkości obrotowe. Pomiędzy żadną z opon nie może być więcej niż 2 mm różnicy, więc zeby mieć pewność trzeba kupić 4 homologowane opony. Nie ryzykował bym rozwalenia napędu dla drobnej oszczedności na oponach.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.05.2024, 23:12 

Joined: 26.01.2024
Posts: 52
Bartosz1986 wrote:
Nie wiem w jak w Porsche, ale xDrive jest paskudni czuły na różne prędkości obrotowe. Pomiędzy żadną z opon nie może być więcej niż 2 mm różnicy, więc zeby mieć pewność trzeba kupić 4 homologowane opony. Nie ryzykował bym rozwalenia napędu dla drobnej oszczedności na oponach.

Nie jest to prawda. W M5 tylne opony lecą zdecydowanie szybciej niż przednie i nikt w połowie bieżnika nie wymienia kompletu. W czasach gdy nie tylko rozmiary są mieszane, ale też średnice "nigdy nie jest idealnie" w obwodzie koła.
Jeździłem Panamerą 970 z przednimi Pirelli, a tylnymi Michelin - bez żadnych problemów. W aktualnej Panamerze, przyjaciel przejeździł na zimówkach z przodu i letnich z tyłu dłuższy czas.

Jeśli musisz tak zrobić, to tak zrób, nic się nie wydarzy z punktu widzenia mechanicznego. Jedyne co musisz wziąć pod uwagę, że Latitude to trochę gorsza opona niż P Zero.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.05.2024, 10:59 

Joined: 17.03.2007
Posts: 2066
Różnice w obwodach opon w tych samych nominalnych rozmiarach różnych producentów są często spore, znacznie większe niż wynika to ze zużycia połowy bieżnika (btw wtedy opona i tak jest to wyrzucenia).
Nie mieszaj, chyba że nie masz wyboru.
Z drugiej strony piszesz tak jakbyś miał już te opony, to weź miarkę krawiecką i zmierz obwód ;), jak z rachunków różnica promieni opon wyjdzie Ci mniej niż 4mm(choć pamiętaj że opony mają inną sprężystość itd. itd.), to raczej nie masz co się przejmować.

Osobiście wolałbym wziąć tańsze opony z technologią Michelin jak np. BF Goodrich niż kombinować, ale każdy robi po swojemu.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.05.2024, 17:03 

Joined: 10.06.2017
Posts: 1224
Bartku nie przesadzasz , 2mm to wystarczy że trochę mniej powietrza i będzie problem. Chyba aż taki czuły to on nie jest.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.05.2024, 20:36 

Joined: 23.02.2024
Posts: 52
Romcio wrote:
Bartku nie przesadzasz , 2mm to wystarczy że trochę mniej powietrza i będzie problem. Chyba aż taki czuły to on nie jest.



BMW zawsze mają czujniki ciśnienia (ze względu na runflat), więc jak będzie trochę mniej powietrza to auto to wskaże :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.05.2024, 20:53 

Joined: 25.09.2014
Posts: 505
Kune wrote:
Bartosz1986 wrote:
Nie wiem w jak w Porsche, ale xDrive jest paskudni czuły na różne prędkości obrotowe. Pomiędzy żadną z opon nie może być więcej niż 2 mm różnicy, więc zeby mieć pewność trzeba kupić 4 homologowane opony. Nie ryzykował bym rozwalenia napędu dla drobnej oszczedności na oponach.

Nie jest to prawda. W M5 tylne opony lecą zdecydowanie szybciej niż przednie i nikt w połowie bieżnika nie wymienia kompletu. W czasach gdy nie tylko rozmiary są mieszane, ale też średnice "nigdy nie jest idealnie" w obwodzie koła.
Jeździłem Panamerą 970 z przednimi Pirelli, a tylnymi Michelin - bez żadnych problemów. W aktualnej Panamerze, przyjaciel przejeździł na zimówkach z przodu i letnich z tyłu dłuższy czas.

Jeśli musisz tak zrobić, to tak zrób, nic się nie wydarzy z punktu widzenia mechanicznego. Jedyne co musisz wziąć pod uwagę, że Latitude to trochę gorsza opona niż P Zero.

Jeśli chodzi o xdrive to niestety jest to bardzo czuły układ. Sam mam BMW z takim napędem i miałem problemy z szarpaniem przy zatrzymywaniu się. Okazało, że wystarczyło dopompować o 0,2 bara opony z przodu i wszystkie dolegliwości zniknęły . Także obwód koła jest bardzo ważny w BMW ;)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.05.2024, 11:13 

Joined: 27.02.2011
Posts: 498
raczej do aut 4x4 nie zakłada sie innych opon bo mozesz zrobić więcej szkód niż będą opony kosztowały, w skrócie NIE. Miałem kilkanaście aut 4x4 i zawsze zakładałem takie same opony.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 26.05.2024, 9:13 

Joined: 26.01.2024
Posts: 52
evan wrote:
Kune wrote:
Bartosz1986 wrote:
Nie wiem w jak w Porsche, ale xDrive jest paskudni czuły na różne prędkości obrotowe. Pomiędzy żadną z opon nie może być więcej niż 2 mm różnicy, więc zeby mieć pewność trzeba kupić 4 homologowane opony. Nie ryzykował bym rozwalenia napędu dla drobnej oszczedności na oponach.

Nie jest to prawda. W M5 tylne opony lecą zdecydowanie szybciej niż przednie i nikt w połowie bieżnika nie wymienia kompletu. W czasach gdy nie tylko rozmiary są mieszane, ale też średnice "nigdy nie jest idealnie" w obwodzie koła.
Jeździłem Panamerą 970 z przednimi Pirelli, a tylnymi Michelin - bez żadnych problemów. W aktualnej Panamerze, przyjaciel przejeździł na zimówkach z przodu i letnich z tyłu dłuższy czas.

Jeśli musisz tak zrobić, to tak zrób, nic się nie wydarzy z punktu widzenia mechanicznego. Jedyne co musisz wziąć pod uwagę, że Latitude to trochę gorsza opona niż P Zero.

Jeśli chodzi o xdrive to niestety jest to bardzo czuły układ. Sam mam BMW z takim napędem i miałem problemy z szarpaniem przy zatrzymywaniu się. Okazało, że wystarczyło dopompować o 0,2 bara opony z przodu i wszystkie dolegliwości zniknęły . Także obwód koła jest bardzo ważny w BMW ;)


Ty, to oni chyba w BMW o tym nie wiedzą. Bo fabrycznie z przodu w M5 jest 275/35/20 a z tylu 285/35/20 - czyli 7mm różnicy!! Nie mówiąc już o różnicy w zużyciu bieżnika. Ciśnienia też są inne dla przedniej i tylnej osi!
Nawet zwykłej 420d jest z przodu 225/35/20 a z tylu 255/30/20 co daje 4.5mm różnicy.

A co gorsza to w Porsche 992TT z przodu jest 255/35/20 i z tylu 315/30/21 - co jest różnicą 36 mm!!

A tu mowa po prostu innej marce opon. Więc nic się nie wydarzy.

prnit wrote:
raczej do aut 4x4 nie zakłada sie innych opon bo mozesz zrobić więcej szkód niż będą opony kosztowały, w skrócie NIE. Miałem kilkanaście aut 4x4 i zawsze zakładałem takie same opony.

To że tego nie robiłeś, to nie znaczy że nie można. Ja miałem wiele razy taką kombinacje i nic się nie działo. Co więcej, nawet zdarzyło mi się przejechać 600km na dojazdówce!


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 26.05.2024, 12:22 

Joined: 27.02.2011
Posts: 498
spoko, dla mnie mozesz i jezdzic na roznych 4 felgach i oponach, producenci 4x4 tego nie zalecają bo obciąża to napędy niepotrzebnie i tyle. Pewno nic sie nie stanie 9/10 raz ale ten 1 raz sie stanie i koszty mogą iśc w dziesiątki bo moze polecieć skrzynia, napędy itd. dla mnie nie jest takie ryzyko warte głupich opon po 500 czy 1000zł...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.05.2024, 18:20 

Joined: 10.06.2017
Posts: 1224
Kol Print to jak w Cayenne z dojazdówką która jest wąziutka . Złapię panę , założę dojazdówę i rozwalam napędy.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.05.2024, 18:36 

Joined: 26.01.2024
Posts: 52
prnit wrote:
spoko, dla mnie mozesz i jezdzic na roznych 4 felgach i oponach, producenci 4x4 tego nie zalecają bo obciąża to napędy niepotrzebnie i tyle. Pewno nic sie nie stanie 9/10 raz ale ten 1 raz sie stanie i koszty mogą iśc w dziesiątki bo moze polecieć skrzynia, napędy itd. dla mnie nie jest takie ryzyko warte głupich opon po 500 czy 1000zł...

A więc producent celowo zakłada koła/opony o innym obwodzie aby zepsuć auto? Spisek!
Po zakupie auta, które ma mieszane ogumienie, i/lub felgi o różnej średnicy wymieniasz je na inne, byle mieć 4 opony w tym samym rozmiarze, tej samej marki na felgach o dokładnie tych samych parametrach?

Romcio wrote:
Kol Print to jak w Cayenne z dojazdówką która jest wąziutka . Złapię panę , założę dojazdówę i rozwalam napędy.

A co więcej, taki Bentley GT musi mieć dojazdówkę wyłącznie na tylnej osi! Czyli jak złapiesz flapa z przodu, to musisz dać tylne koło (inny rozmiar opon) do przodu, a dojazdówkę do tyłu - czyli planują Ci popsuć napęd na 200%.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.05.2024, 21:42 

Joined: 10.06.2017
Posts: 1224
Kurcze kolego gdzie Bentley a gdzie 20 letnia Cayenka .


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.05.2024, 14:15 

Joined: 25.09.2014
Posts: 505
Kune wrote:
evan wrote:
Kune wrote:
Bartosz1986 wrote:
Nie wiem w jak w Porsche, ale xDrive jest paskudni czuły na różne prędkości obrotowe. Pomiędzy żadną z opon nie może być więcej niż 2 mm różnicy, więc zeby mieć pewność trzeba kupić 4 homologowane opony. Nie ryzykował bym rozwalenia napędu dla drobnej oszczedności na oponach.

Nie jest to prawda. W M5 tylne opony lecą zdecydowanie szybciej niż przednie i nikt w połowie bieżnika nie wymienia kompletu. W czasach gdy nie tylko rozmiary są mieszane, ale też średnice "nigdy nie jest idealnie" w obwodzie koła.
Jeździłem Panamerą 970 z przednimi Pirelli, a tylnymi Michelin - bez żadnych problemów. W aktualnej Panamerze, przyjaciel przejeździł na zimówkach z przodu i letnich z tyłu dłuższy czas.

Jeśli musisz tak zrobić, to tak zrób, nic się nie wydarzy z punktu widzenia mechanicznego. Jedyne co musisz wziąć pod uwagę, że Latitude to trochę gorsza opona niż P Zero.

Jeśli chodzi o xdrive to niestety jest to bardzo czuły układ. Sam mam BMW z takim napędem i miałem problemy z szarpaniem przy zatrzymywaniu się. Okazało, że wystarczyło dopompować o 0,2 bara opony z przodu i wszystkie dolegliwości zniknęły . Także obwód koła jest bardzo ważny w BMW ;)


Ty, to oni chyba w BMW o tym nie wiedzą. Bo fabrycznie z przodu w M5 jest 275/35/20 a z tylu 285/35/20 - czyli 7mm różnicy!! Nie mówiąc już o różnicy w zużyciu bieżnika. Ciśnienia też są inne dla przedniej i tylnej osi!
Nawet zwykłej 420d jest z przodu 225/35/20 a z tylu 255/30/20 co daje 4.5mm różnicy.

A co gorsza to w Porsche 992TT z przodu jest 255/35/20 i z tylu 315/30/21 - co jest różnicą 36 mm!!

A tu mowa po prostu innej marce opon. Więc nic się nie wydarzy.

prnit wrote:
raczej do aut 4x4 nie zakłada sie innych opon bo mozesz zrobić więcej szkód niż będą opony kosztowały, w skrócie NIE. Miałem kilkanaście aut 4x4 i zawsze zakładałem takie same opony.

To że tego nie robiłeś, to nie znaczy że nie można. Ja miałem wiele razy taką kombinacje i nic się nie działo. Co więcej, nawet zdarzyło mi się przejechać 600km na dojazdówce!


Jest jeszcze coś takiego jak szerokość felgi :wink:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.05.2024, 16:05 

Joined: 27.02.2011
Posts: 498
przeciez tutaj nie chodzi o to ze sie rozwali napęd po 50km, tutaj chodzi o naprężenia jakie powstają jak się przejezdzi tak kilkanaście czy kilkadziesiąt tys km, dla mnie mozecie jezdzic i na kołach drabiniastych i żeby każde było inne, od lat w autach 4x4 zawsze producenci ZALECAJĄ aby opony były takie same, ameryki tym nie odkryłem ani nie jestem jakims specem od szerokosci i bieżnika opon, tak zalecają i tyle, ja sie do tego stosuje i tyle, miałem kilkanaście aut 4x4 i zawsze sie tego trzymałem i problemów z napędami nie miałem nigdy, może to pomogło ,może nie ale lepiej chyba dmuchać na zimne, jak wam producent cos radzi to mozna to olać albo zaakceptować, wkoncu to wasze auto i to wy pozniej bedziecie płacić za dyfry czy inne cuda w napędach, szczególnie ze opony nie kosztują dziś po 5 tys zł za sztukę tylko nowe opony mozna kupić w normalnych cenach adekwatnych do auta, koła 14 calowe kosztują grosze koła 19'' troche więcej itd. dla mnie luz. Ja tak samo miałem dużo aut z quattro i to było quattro z torsenem, tam zawsze zalecali opony takie same, pewno w autach z haldexem nie jest to może istotne, porsche to przeciez haldex, bmw m5 też.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.05.2024, 22:08 

Joined: 23.05.2024
Posts: 12
tomitomigo wrote:
Kochani, czy moge założyć do macana gts różne opony na tył i przód tj w ramach jednej osi będą tożsame: przód Pirelli p zero, tył: Michelin latitude, jak to ma się do bezpieczeństwa i zużycia podzespołów ? Ma ktoś w tym przedmiocie jakieś zdanie/doswiadczenia ?


W Xdrive takie numery różnie wychodzą. Ja w swojej BMW bym nie ryzykował takiego eksperymentu. Aczkolwiek, skoro jedzie i się żadne czujniki nie awanturują, to znaczy, że się da. Sęk w tym, że Macan, jak i cała klasa premium w dzisiejszych czasach, jest tak naszpikowana elektroniką, czujnikami, oraz te auta są tak skonstruowane, że wymagają od nas jako właścicieli (aby działały perfekcyjnie) pewnej uwagi i ponoszenia kosztów. Macan to nie Polonez, gdzie na każdym kole można wstawić inną oponę i to pojedzie, tylko co najwyżej strach skręcać i hamować, to jest Porsche. Rozumiem, że każdy ma inny budżet, życie, ale tutaj wolałbym kupić cztery opony klasy średniej takie same i z homologacją Porsche, niż lepić osie z różnych opon premium.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 31.05.2024, 9:26 

Joined: 17.03.2007
Posts: 2066
Galileusz wrote:
tomitomigo wrote:
Kochani, czy moge założyć do macana gts różne opony na tył i przód tj w ramach jednej osi będą tożsame: przód Pirelli p zero, tył: Michelin latitude, jak to ma się do bezpieczeństwa i zużycia podzespołów ? Ma ktoś w tym przedmiocie jakieś zdanie/doswiadczenia ?


W Xdrive takie numery różnie wychodzą. Ja w swojej BMW bym nie ryzykował takiego eksperymentu. Aczkolwiek, skoro jedzie i się żadne czujniki nie awanturują, to znaczy, że się da. Sęk w tym, że Macan, jak i cała klasa premium w dzisiejszych czasach, jest tak naszpikowana elektroniką, czujnikami, oraz te auta są tak skonstruowane, że wymagają od nas jako właścicieli (aby działały perfekcyjnie) pewnej uwagi i ponoszenia kosztów. Macan to nie Polonez, gdzie na każdym kole można wstawić inną oponę i to pojedzie, tylko co najwyżej strach skręcać i hamować, to jest Porsche. Rozumiem, że każdy ma inny budżet, życie, ale tutaj wolałbym kupić cztery opony klasy średniej takie same i z homologacją Porsche, niż lepić osie z różnych opon premium.


Zgadzam się, zwłaszcza że dzisiejsze opony średniej klasy, jak np. wspomniany przeze mnie BF Goodrich są po prostu dobre, a te klasy Premium jak np. Micheliny sa wyśmienite -> lepsze wrogiem dobrego i nie chodzi o to że jestem zafiksowany na ich punkcie.

Przykładowo Porsche lato/zima Pirelli z homologacją N(jedyny producent co robi opony z homologacją Porsche w potrzebnym mi rozmiarze), w Audi z Torsenem po środku i szperą w dyfrze na dodatek PS4S i właśnie BF Goodrich na zimę, które świetnie lepią i doskonale sobie dają radę w śniegu. Jedyne opony średniej klasy, których naprawdę nie lubiłem to Vredstein, to była tragedia.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.06.2024, 9:19 

Joined: 23.05.2024
Posts: 12
Duke wrote:
Galileusz wrote:
tomitomigo wrote:
Kochani, czy moge założyć do macana gts różne opony na tył i przód tj w ramach jednej osi będą tożsame: przód Pirelli p zero, tył: Michelin latitude, jak to ma się do bezpieczeństwa i zużycia podzespołów ? Ma ktoś w tym przedmiocie jakieś zdanie/doswiadczenia ?


W Xdrive takie numery różnie wychodzą. Ja w swojej BMW bym nie ryzykował takiego eksperymentu. Aczkolwiek, skoro jedzie i się żadne czujniki nie awanturują, to znaczy, że się da. Sęk w tym, że Macan, jak i cała klasa premium w dzisiejszych czasach, jest tak naszpikowana elektroniką, czujnikami, oraz te auta są tak skonstruowane, że wymagają od nas jako właścicieli (aby działały perfekcyjnie) pewnej uwagi i ponoszenia kosztów. Macan to nie Polonez, gdzie na każdym kole można wstawić inną oponę i to pojedzie, tylko co najwyżej strach skręcać i hamować, to jest Porsche. Rozumiem, że każdy ma inny budżet, życie, ale tutaj wolałbym kupić cztery opony klasy średniej takie same i z homologacją Porsche, niż lepić osie z różnych opon premium.


Zgadzam się, zwłaszcza że dzisiejsze opony średniej klasy, jak np. wspomniany przeze mnie BF Goodrich są po prostu dobre, a te klasy Premium jak np. Micheliny sa wyśmienite -> lepsze wrogiem dobrego i nie chodzi o to że jestem zafiksowany na ich punkcie.

Przykładowo Porsche lato/zima Pirelli z homologacją N(jedyny producent co robi opony z homologacją Porsche w potrzebnym mi rozmiarze), w Audi z Torsenem po środku i szperą w dyfrze na dodatek PS4S i właśnie BF Goodrich na zimę, które świetnie lepią i doskonale sobie dają radę w śniegu. Jedyne opony średniej klasy, których naprawdę nie lubiłem to Vredstein, to była tragedia.


Co do Vredstein pełna zgoda. Miałem kiedyś przez ładnych kilka lat SEX-a 560. Z racji, że auto było używane okazjonalnie w lato, i jeździłem nim bardzo spokojnie, to kupiłem opony Vredstein. Bardzo dziwna i nieobliczalna opona. Nie byłem z niej zadowolony. Zmieniłem dość szybko. Ja za to z opon klasy średniej, zawsze najbardziej byłem zadowolony z opon Hankook. Dziś jeżdżę na Michelin i uważam, że to najlepsze opony, ale Hankook-i są według mnie na poziomie opon Premium, i nigdy nie rozumiałem dlaczego są uważane za średniaki. Świetne opony


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP