Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.06.2010, 19:05 

Dołączył: 29.12.2009
Posty: 126
Jakie są różnice pomiędzy Porsche 944S2 a 944 Turbo S/Turbo po 89r., oczywiście poza silnikiem? Chodzi mi o zawieszenie, hamulce, przeniesienie napędu itp.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2010, 20:13 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2933
W zawieszeniu różnic większych nie ma. W zasadzie konstrukcja zawieszenia zależała od wybranych opcji katalogowych: tu i tam można było zamówić regulowane amory, grubszy stabilizator i chyba tyle.
Hamulce w Turbo S (do 89 były równolegle turbo i turbo S!, po 89 a do 91 było hjuż tylko turbo, ale w specyfikacji wcześniejszego turbo S) są większe (znaczy tarcze i klocki) niż w S2. W zwykłym turbo są te same hamulce co w S2. Wahacze są podobne w konstrukcji, różnią się katalogowo. Skrzynie nieco różnią się przełożeniem głównym, w turbo skrzynia powinna mieć dodatkowo zewnętrzną chłodnicę oleju (nie wiem czy w S2 też to było w standardzie). Aha: inne jest sprzęgło, znaczy konstrukcja podobnego typu, tylko nr katalogowy inny. Inny (i to zasadniczo!) jest układ wydechowy.
Wyposażenie wnętrza można było skonfigurować tak samo, kwestia upodobań i zasobności portfela.

Różnice w nadwoziu to przede wszystkim nr VIN: w S2 kod modelu w VIN to 944, a turbo w VIN jest wbite 951.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2010, 21:11 

Dołączył: 29.12.2009
Posty: 126
A szpera występowała w nich seryjnie czy opcjonalnie? W którym jak było?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2010, 21:16 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2933
Wszędzie była chyba opcjonalnie (ewentualnie w Turbo S do 89 mogła być w pakiecie seryjnym, ale pewien na 100% nie jestem). Najlepiej sprawdzić po kodach opcji na nalepce w bagażniku, czy jest wydrukowane m220. Ewentualnie lift auta do góry, tylne koła w powietrzu, skrzynia na luzie i kręcić kołami :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2010, 21:23 

Dołączył: 29.12.2009
Posty: 126
Nie chodzi mi na razie o konkretny egzemplarz, tylko chcę wiedzieć, czego ewentualnie szukać. Mam wrażenie, że gdzieś czytałem, że w Turbo S (Turbo po 89r.) szpera była seryjnie... Ale mogę się mylić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2010, 21:37 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2933
W turbo (dawnym turbo S) po 89 na pewno nie wszystkie wozy miały seryjnie szperę! Nie wszystkie miały wtedy również większe hamulce i regulowane amory. Natomiast w oryginalnym (87-89) TS możliwe, że szpera była fabrycznie.
Porsche to wozy silnie zindywidualizowane, z szeroką gamą możliwych opcji dodatkowych. Do tego musisz dodać różne koleje losu konkretnych egzemplarzy (które dziś mają co najmniej 20 lat!). Wiele jest takich aut, które przez ten czas zubażano/wzbogacano wraz z potrzebą chwili :)
O wiele łatwiej jest rozpatrywać konkretny egzemplarz i porównywać jego aktualny setup z tym, z czym wyszedł z fabryki (fabryka ma odpowiednie bazy danych, z których po VINie można wyświetlić szczegółową specyfikację fabryczną danego egzemplarza - kwestia dojścia do kogoś kto ma dojście do takiej bazy ;) ).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2010, 23:27 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
W 88 roku bylo Turbo S w wersji Silver Rose (de facto to bylo cywilne turbo cup), pozniej Turbo porzucilo literke S (i malowanie w jednym kolorze) i bylo "zwykle". Rocznik 88 w wersji 250KM i 89 (tu juz tylko 250KM) mial w serii gwintowany zawias, szpere i hamulce 928. Rocznik 90 natomiast zrobil z tego opcje. Seryjnie byl montowany zwykly zawias i brak szpery (nie pamietam jak hamulce, ale chyba tez byly opcjonalne). Takze jesli chcesz pelen pakiet sportowy to na 100% wszystkie Ski z 88 i 89 beda go mialy (a raczej mialy przy opuszczaniu fabryki). Roczniki pozniejsze niestety juz trzeba sprawdzac.
Tak jak napisal simprez - dawaj konkretny egzemplarz i weryfikuj czy sie zgadza z oryginalem. Tabliczki kodowe powiedza wszystko odnosnie wyjscia z fabryki, a i tak trzeba sprawdzic czy przez te 20 lat ktos nie pogrzebal. Ja sie naszukalem i znalazlem ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP









cron