|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
rider911997
|
Napisane: 26.12.2013, 17:07 |
|
Dołączył: 26.12.2013 Posty: 15
|
witajcie mam problem z moim boxsterem
otóż na zimnym silniku ciężko odpala ,jeżeli odpali gaśnie i muszę go odpalić 2 3 razy żeby zaczął chodzić ,jak już chodzi nie wkręca się na obroty po dodaniu gazy strzela z tłumika i brakuje mocy jak zaczynam jechać,
mechanik z którym się konsultowałem(nie żaden spec do Porsche ,gościu zajmuje się silnikami od nowych aut)stwierdzili na początek wypadanie zapłonu ,później stwierdzili przestawiony rozrząd ,wyjęli korki z pokrywy
i zaczeli cos tam badać ich zdaniem ustawione jest tak jak powinno być,
jezeli ktos wie jak ustawic rozrząd albo mial podobny problem proszę o pomoc ,auto wizualnie w ogóle nie zmeczone jak na 98 rok ma przejechanie 112 tys km srodek auta bdb nic nie kombinowane ,wątpie żeby ktoś kręcił licznik karoseria piękna dach jak nowy nie poprzecierany nie wyblakły
dlatego dziwi mnie ze przy takim przebiegu coś poważnego w silniku mogło się stać
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 26.12.2013, 17:17 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Podpinałeś pod komputer?
To pierwszy krok do poprawnej diagnozy.
A może nie wyświetla błędu?
|
|
Góra |
|
rider911997
|
Napisane: 26.12.2013, 17:20 |
|
Dołączył: 26.12.2013 Posty: 15
|
tak był podpinany pokazuje tak mi zacytował wypadanie zapłony inne magik
jakis czas temu stwierdził że to właśnie ten rozrząd i nie wiem czego tu teraz szukać ,najłatwiej będzie zapakować na laweta i do Auto Dusza zawieść znam ich trochę ale mam kawałek jakieś 250 km
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 26.12.2013, 17:43 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
|
Góra |
|
rider911997
|
Napisane: 26.12.2013, 17:51 |
|
Dołączył: 26.12.2013 Posty: 15
|
wielkie dzieki
dobrze opisane podeśle to mechanikowi niech to przestudiuje i zobaczymy moze cos z tego wyjdzie
dobrze opisuje krok po kroku jak to poustawiać i sprawdzić czy jest dobrze
odpisze co z tego wyniknie
|
|
Góra |
|
rider911997
|
Napisane: 26.12.2013, 17:57 |
|
Dołączył: 26.12.2013 Posty: 15
|
mam nadzieję żę uda się naprawić boxstera przez okres zimowy chce powymieniać oleje przygotować do sezonu i sprzedać wiosną mam od jakiegoś czasu 997 i niestety boxster mało jeżdżony i jeszcze teraz ta awaria
myślę,że ktoś będzie się z niego długo cieszył auto nie zmęczone życiem jak wiele innych boxsterów które oglądałem
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 27.12.2013, 1:00 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Zabieraj auto od tych "fachowców" nawet na drugi koniec polski a nie jeszcze dajesz im dłubać przy rozrządzie. Jak sam napisałeś "nie maja pojęcia o Porsche" wiec narozrabiaja jeszcze wiecej. Rafał Dusza jesli go preferujesz na pewno rozwiaże temat fachowo a nie po omacku i tego bym ci życzył.
Usterka stała się nagle? Tak po prostu przestawił się rozrzad?
Przy tym przebiegu jeszcze nie powinno byc problemów z rozrzadem, a nawet jesli to byłoby to poprzedzone błedem w pamieci sterownika o ustawieniu wałka rozrzadu poza tolerancją. Z resztą drobne przestawienie rozrzadu nie bedzie powodowało problemów z zapalaniem, grubsze przestawienie spowoduje pogięcie zaworów co wyjdzie po pomiarze sprezania.
Ja bym szukał w osprzęcie, w sterowaniu, w czujnikach, poogladał parametry silnika podczas pracy.
Owszem mogło stac sie cos powaznego, ale wtedy tym bardziej nie dał bym sie komus uczyć za włane pieniadze na własnym sprzecie.
Cewki sprawdziliscie skoro jest wypadanie zapłonów? Moze swiece jeszcze z fabryki?
|
|
Góra |
|
rider911997
|
Napisane: 27.12.2013, 9:46 |
|
Dołączył: 26.12.2013 Posty: 15
|
witaj wydaje mi się ze po nowym roku zawioze auto do prawdziwych fachowców ,
było sprawdzanie praktycznie wszystko wszystkie czujniki osprzęt ,przepływomierz itp
cewki nówki ze świecami z serwisu i dalej nic
auto jak sie rozgrzeje to w miarę równo chodzi ale nie ma mowy żeby wkręciło się do odcięcia i jak nim jade to jak by miał połowe mocy ,chodzi na wszystkie cylindry
|
|
Góra |
|
Remek
|
Napisane: 28.12.2013, 0:31 |
|
Dołączył: 18.06.2012 Posty: 37
|
Paliwo, pompa, zapchany filtr ??
|
|
Góra |
|
rider911997
|
Napisane: 28.12.2013, 10:36 |
|
Dołączył: 26.12.2013 Posty: 15
|
filtr wymieniony reszta sprawdzona też to na początku obstawiałem ale niestety to nie to ;(
|
|
Góra |
|
Remek
|
Napisane: 28.12.2013, 16:48 |
|
Dołączył: 18.06.2012 Posty: 37
|
Może zapchany wydech ?? Zabite katalizatory ?? Sprawdzałeś błedy ??
|
|
Góra |
|
rider911997
|
Napisane: 28.12.2013, 23:01 |
|
Dołączył: 26.12.2013 Posty: 15
|
jest sukces okazało się ze to elektronika,
auto jak wspominałem stało jakiś czas ponieważ mam też 997 i ona jest częściej używana boxster stał około 2 miesięcy nie użytkowany
zostały utracone dane z komputera i auto nie potrafiło samoczynnie ich odtworzyć
zostałe one wgrane od nowa i auto chodzi jak marzenie
dziękuje za pomoc i podpowiedzi
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 29.12.2013, 1:41 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Słyszałem już kiedyś o takim przypadku.
Serwis wgrywał soft czy jakiś magik?
|
|
Góra |
|
rider911997
|
Napisane: 29.12.2013, 10:31 |
|
Dołączył: 26.12.2013 Posty: 15
|
magik ,ma programy takie jak w serwisie nie wiem z kąt ale dobry fachowiec w piątek dostałem jego numer i jest sukces
powiedział mi że takie komputery ktorych używają inni elektronicy nie maja rozbudowanych oprogramowań i nie są w stanie wszystko wykryć on tylko podłączył i od razu wiedział że auto zgubiło oprogramowanie
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 16.02.2014, 20:19 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Czyli oprogramowanie?
U mnie stało się coś dziwnego. Podobnie jak u Ciebie samochód stał pod ściereczką przez dłuższy czas, dzisiaj postanowiłem go przewietrzyć i zapaliła się kontrolka silnika.
Mam znajomego diagnostę więc uprosiłem go żeby przyjął mnie w niedzielę i komputer pokazał wypadanie zapłonu na 4, 5 i 6 cylindrze i tryb awaryjny.
Jednak samochód jeździ normalnie a dopiero na wolnych obrotach na tzw. biegu jałowym od czasu do czasu "prycha" w wydech.
Cewki i świece wymienione jakiś tysiąc kilometrów temu.
Przyjechałem do domu i znalazłem taki sam przypadek na innym forum z 2005 roku.
Te same objawy na tych samych cylindrach.
Dzięki uprzejmości właściciela tamtego boxstera dowiedziałem się że miał uszkodzoną gumową membranę w odmie (separatorze).
Może spotkaliście się z taką usterką i możecie powiedzieć coś więcej?
Nie chcę gonić samochodu przez kilkadziesiąt kilometrów z takim błędem.
Z góry dziękuję za pomoc.
|
|
Góra |
|
maciej79
|
Napisane: 26.05.2014, 17:24 |
|
Dołączył: 8.05.2014 Posty: 3
|
Witam serdecznie! mam pytanie jaka była przyczyna wypadania zapłonu 4,5,6 bo ja mam taki wlaśnie przypadek dziękuje z góry z odpowiedz.
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 27.05.2014, 11:58 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Cześć
Właśnie nadal nie wiadomo bo nie mam kiedy jechać do kogoś z komputerem do Porsche.
Muszę napisać do Pana Radwańskiego, może znajdzie chwilę
Jak tylko będę wiedział to się odezwę.
Wymieniłem już chyba wszystko i odnoszę wrażenie że coś jest przypchane bo jak stoję na światłach i zaczyna nierówno pracować i dodam gazu do jakiegoś 1500 obrotów i odpuszczę to na chwilę znów jest dobrze
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|