Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.02.2018, 22:34 

Dołączył: 13.10.2014
Posty: 146
Witam

Rozebrałem kawałek swojego silnika w 911 z 1983 roku z silnikiem 3,2. Powód -wyciek, przyczyna -pęknięta jedna śruba mocująca cylinder nr 1.

Mam nową śrubę, ale pytanie z jaką siłą należy ją dokręcić, czy ktoś może mi podpowiedzieć?

Z góry dziękuję

P.S. na wszystkich cylindrach kompresja jest pomiędzy 11,8-12 atmosfer na nr 1 była 8,5:(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2018, 13:55 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Arku, czy masz na myśli szpilkę, jedną z czterech mocujących cylinder i głowicę ? Szpilkę wkręca się, po oczyszczeniu gwintu (szpilki są wkręcane na Loctite, więc po starej, najpewniej, gwint jest brudny)wkręca się też na Loctite 270 dokładnie do wysokości pozostałych. Najlepiej położyć na pozostałych listwę. Szpilki powinny wystawać nad blok dokładnie 135 mm. Nakrętkę trzymającą głowicę momentem 15Nm + 90 st. Najlepiej nową nakrętkę o nr. 901 104 382 02. Gwint śruby (szpilki) przed założeniem nakrętki oraz powierzchnię styku nakrętki z podkładką należy lekko posmarować smarem miedziowym.
Używając starej nakrętki można to zrobić momentem 30Nm.Ja dokręcam 25Nm, po chwili dociągam 30Nm.
Jeżeli pękła szpilka od strony wydechu zalecałbym wymianę wszystkich 6 szt. tych "wydechowych"




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2018, 14:35 

Dołączył: 13.10.2014
Posty: 146
pdmobil napisał(a):
Arku, czy masz na myśli szpilkę, jedną z czterech mocujących cylinder i głowicę ? Szpilkę wkręca się, po oczyszczeniu gwintu (szpilki są wkręcane na Loctite, więc po starej, najpewniej, gwint jest brudny)wkręca się też na Loctite 270 dokładnie do wysokości pozostałych. Najlepiej położyć na pozostałych listwę. Szpilki powinny wystawać nad blok dokładnie 135 mm. Nakrętkę trzymającą głowicę momentem 15Nm + 90 st. Najlepiej nową nakrętkę o nr. 901 104 382 02. Gwint śruby (szpilki) przed założeniem nakrętki oraz powierzchnię styku nakrętki z podkładką należy lekko posmarować smarem miedziowym.
Używając starej nakrętki można to zrobić momentem 30Nm.Ja dokręcam 25Nm, po chwili dociągam 30Nm.
Jeżeli pękła szpilka od strony wydechu zalecałbym wymianę wszystkich 6 szt. tych "wydechowych"

Tak pękła od strony wydechu:(
Moment dokręcenia znalazłem - przy pomocy forumowicza (marand) - i jest dokładnie taki jak piszesz.
Pytanie czemu się to stało? przecież niby silnik 3.2 miały tę wadę wyeliminowaną, w stosunku do 2.7 i 3.0
Mam też pytanie do Ciebie, czy w/g Twojej opinii kompresja na pozostałych cylindrach jest ok?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2018, 15:02 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Szpilki pękają jak chcą :? Najczęściej te od strony wydechu.Przyczyną jest najprawdopodobniej niedogrzanie silnika przed jazdą, zwłaszcza ostrzejszą. Chyba nie ma jednoznacznej odpowiedzi dlaczego ? Materiał się męczy, jak każdy, a w tym miejscu szczególnie. Nie wiem, żeby pękanie szpilek w motorze 3.2 było jakoś szczególnie wyeliminowane. Natomiast silniki 2.7 miały tę szczególną przypadłość, że tam szpilki "wychodziły" z bloku, a tego nie ma już w 3.0 i 3.2 .
Kompresja, o której piszesz jest dobra. Oczywiście nie muszę wspominać o dokładnej rewizji powierzchni styku cylindra i głowicy, bo skoro tamtędy miałaby uchodzić kompresja to mogą być ślady. Ja przed montażem dawałem tam paseczek Loctite 574.

Tak przy okazji - czy wciąż jesteś zainteresowany klatką ? Bo leży.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2018, 15:39 

Dołączył: 13.10.2014
Posty: 146
pdmobil napisał(a):
Szpilki pękają jak chcą :? Najczęściej te od strony wydechu.Przyczyną jest najprawdopodobniej niedogrzanie silnika przed jazdą, zwłaszcza ostrzejszą. Chyba nie ma jednoznacznej odpowiedzi dlaczego ? Materiał się męczy, jak każdy, a w tym miejscu szczególnie. Nie wiem, żeby pękanie szpilek w motorze 3.2 było jakoś szczególnie wyeliminowane. Natomiast silniki 2.7 miały tę szczególną przypadłość, że tam szpilki "wychodziły" z bloku, a tego nie ma już w 3.0 i 3.2 .
Kompresja, o której piszesz jest dobra. Oczywiście nie muszę wspominać o dokładnej rewizji powierzchni styku cylindra i głowicy, bo skoro tamtędy miałaby uchodzić kompresja to mogą być ślady. Ja przed montażem dawałem tam paseczek Loctite 574.

Tak przy okazji - czy wciąż jesteś zainteresowany klatką ? Bo leży.

Przepraszam ale nie wiem o co chodzi z klatka:(((


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2018, 16:41 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
:shock: To ja sorry, ale nie wiem już, który Arek był zainteresowany moją klatką, znaczy do samochodu, taką klatką.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2018, 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2285
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Pękła jedna więc jest duże prawdopodobieństwo ,że mogą pękać następne.Zastanów się czy nie warto "przy okazji" zrobić to kompleksowo.Z tego co piszesz to chyba pierwszy wiatrak który rozebrałeś.Obawiam się ,że możesz mieć kłopoty ze złożeniem -wbrew pozorom to nie VW.




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2018, 11:59 

Dołączył: 13.10.2014
Posty: 146
chris napisał(a):
Pękła jedna więc jest duże prawdopodobieństwo ,że mogą pękać następne.Zastanów się czy nie warto "przy okazji" zrobić to kompleksowo.Z tego co piszesz to chyba pierwszy wiatrak który rozebrałeś.Obawiam się ,że możesz mieć kłopoty ze złożeniem -wbrew pozorom to nie VW.


To nie pierwszy :)

To filmik z uruchomienia pierwszego: https://www.youtube.com/watch?v=rRiBqy6eEDA


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.02.2018, 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2285
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
To pierwszy nie wymagał dociągnięcia śrub o które pytasz ???




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum