Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.06.2009, 17:01 

Dołączył: 10.06.2009
Posty: 8
Jurku przebieg miałem praktycznie zerowy tylko 117000km. Wiem napewno że te samochody kręcą do 500 000km.Bo juz widziałem u kogoś. Ja niestety miałem zooong. Na poczatku przy wysokich obrotach zaczoł przerywać.Błąd zrobiłem w momęncie zmiany oleju z pełnego na pół syntetyk. A przy wysokich obrotach olej pół syntetyk niestety nie sprawdza się. Taka została postawiona diagnoza. I tak jest posłuchać się znawców niech ich piorun p..... Jeździłem na pełnym syntetyku,posłuchałem jednego matołka tak zwanego magika i zrobiłem sobie kuku. Na poprzednim oleju zrobiłem ponad 40.000km. na półsyntetyku niecałe 1500km. Odpowiedź jest prosta :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2009, 19:39 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
No ale chyba niemówisz chyba ,że zmieniałeś olej co 40 000 km :shock:
Jak panewki to przepis; olej fabrycznie zalecany(0W40) + zmiany fabryczne zalecane(co 20 000 km) + upalanie+ limiter obratów podniesiony(chip)

Ja tam radzę wymieniać co 10 000 km a olej nieco gęstszy!Jak chip to najpierw modernizacja miski olejowej.Bo na upalanie rady niema :idea: no może upalać z głową :wink:




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.06.2009, 8:56 

Dołączył: 10.06.2009
Posty: 8
Jurku Olej wymieniałem co 10.000km. Taki jak jest zalecany.A kwas napewno zrobiłem z tym półsyntetykiem. Możesz mi powiedzieć o tych obrotach(limiter obr.) bo nie wiem o co chodzi. że był podniesiony :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.06.2009, 10:02 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie wydaje mi sie mozliwe, by zmiana oleju spowodowala taka kaszane w silniku.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.06.2009, 10:43 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
W silnikach 3.4 pierwszej serii 996 były raportowane problemy.
Dopiero lifting i silnik 3.6 skutecznie załatwił sprawę.

PS. Zmiana oleju na niezgodny ze specyfikacją? :shock:
Że spytam; jaki miał być tego cel?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.06.2009, 15:44 

Dołączył: 10.06.2009
Posty: 8
To że półsyntetyk zrobił mi taki pasztet zajęczy z silnika. Powiedział mi gość który pracuje już 15 lat w serwisie Porsche w Szwajcarii. Myślę że chyba lepiej się zna od tych gatunków którzy pracują u nas w Polsce i mają poronione pomysły żeby zmieniać olej na inny. Poprostu żenada jak sobie pomyślę. I jeszcze raz koledzy grubo się zastanówcie zanim podejmiecie decyzję o zmianie oleju na inny. Ja jestem tego przykładem. A raczej mój silnik :cry: . pozdrawiam wszystkich na forum


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.06.2009, 17:34 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Akurat zatarcie panewki to niejest poniekąd typowa usterka motoru 3,4 a raczej koszt nowoczesności...
Generalnie to panewka się zaciera jak jest kiepski olej( np. brudny) lub ma ten olej trudne warunki pracy.Silnik 3,4 jest silnikem krótkoskokowym i lubi wysokie obroty a to one zwiększają wymogi smarowania.Podobnie zresztą jak temperatura a ta zależy od wysilenia silnika a to jest wyższe niż przeciętna( szczególnie jak porównać starsze motory w porsche).
Co do limitera to mam na myśli założony chip który podwyższa maksymalne dopuszczalne obroty czyli odcinkę.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.06.2009, 21:18 

Dołączył: 10.06.2009
Posty: 8
I tu sie z Tobą zgodzę. Ja uwielbiam kręcić ten silnik od od 5000 obr. w górę.I chyba mogę się pochwalić na tym forum tym że wyj....RS6 na odcinku 3.6km.jeszcze raz powtarzam wyj....RS6 Avant na odcinku 3,6km.Gość wymiękł i trzeci raz niechciał się ustawić do startu. O czym to świadczy Jurku ??? A RS6 To chyba niezła broń nawet Avant. Ale chylę czoła M5 E39 Tu dostałem baty ale od prędkości 250 w górę. Nie miałem szans poprostu wzioł mnie jak dziecko, które idzię chodniokiem.Na odcinku 2km. widziałem je w lusterku.Później było wystrzelone jak z procy. I tu już nic sie nie da zrobić.
To jest ból panowie. :cry: W dalszym ciągu nie mam jednostki napędowej do mojego prosiątka :cry: To strasznie boli :cry: :cry: :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum