I to bardzo dobre pytanie !Lakonicznie można odpowiedzieć, że … Eau Rouge / Radilion powinno się przejść FLAT OUT bez hamowania
Tylko na zaciśniętych łapy i książeczka czekowa w kieszeni jak coś nie wyjdzie i mkniesz jak Raikonen
(oczywiście jak możemy nie wyciskamy kierownicy ale o tym już pisałem).
Jednak biorąc pod uwagę, że to chyba najtrudniejszy zakręt w motorsporcie
(w szeregu z Parabolica - Imola, S Senna na Integralos, czy Paddock Hill Band na Brand Hatch ćwiczyłem)
+ to miał to być poradnik dla pierwoszoklasistów napisałem: hamuj na wprost - książkowo, wzdłuż muru:
Przy hamowaniu na koło / samochód zaczyna działać 3 siła, której tu sobie nie życzymy.
Dodatkowo destabilizujemy samochód co też w tak trudnym technicznie miejscu jest niekorzystne.
Timing:
Im lepszy samochód, im więcej gripu + aero to będzie się sklejać wszystko ze sobą.
Jeżeli podzielisz zakręt na 3 tradycyjne strefy:
Hamowanie | Apex | Wyjście z zakrętu to im lepszy samochód, tym te strefy są bliżej siebie , a w skrajnym przypadku wwalasz się w zakręt, hamulce na ułamek sekundy, wracasz na gaz i .. dopiero wtedy tniesz apex już na pełnej … ( i tu słowo z anatomii kobiet, powszechnie uważane za obraźliwe)
Eau Rouge - to właściwie 3 zakręty.
Dodatkowo różnica pochylenia i różnica wysokości + słuszna wartość na szafie, premiowana precyzja i delikatna łapa.
Bardzo szybka seria zakrętów pod górę, która na początku da Ci przyczepność (dół zakrętu), zabierze prędkość (podjazd pod górę) i szczyt, który Cie odciąży i albo utrzyma przyczepność i przejedziesz przez ten kompleks albo strzelisz pokazowo …. patrz filmy
To bardzo szybki zakręt pod górę często towarzyszy mu poczucie niedosytu.. mogłem szybciej. Ważna powtarzalność i progres.
Jak to osiągnąć… no właśnie … patrz daleko przed siebie, nie zabij stabilizacji samochodu za mocnym hamowaniem
Mówię o jeździe na seryjnych oponach, samochodem którym tego samego dnia muszę wrócić do PL a na prawym siedzi syn - poprawna linia “klubowa” nie przejazd wyścigowy:
#1
przyhamowałbym lekko po odbiciu od murku kierując się do apexu
Pierwszy apex bardzo głęboko aż do trawy po betonkach
Ponad 140 km/g z GPSu
Równy gaz
#2
Przechodzisz na prawą część zakrętu kierując się na przesunięty apex w górę - tniesz
(im więcej kółek i pewności przesuwasz pkt przyspieszania w stronę apexu #1)
delikatnie zostajesz po prawo (nieprzyjemnie bo nie widać dokąd jedziesz)
Odchodzisz w lewo na lewą część zakrętu tnąc i odchodząc na prawo
Gaz w 993 to można dozować bezpiecznie i od apexu przyśpieszam
#3
Na szczyście spotykam się z apexem - tu mam możliwość doboru pozycji na zakręcie
w GT3 RS siła odśrodkowa wyciska Cię na zewnętrzną - na szafie dobre 50 km/h więcej
Dojeżdzamy do zewnętrzenej lini znowu jak to na spa można użyć betonku ale nie sztucznej trawy.
Na wolnych zakrętach koncetrowałbym się na punkcie referencyjnym i mocne uderzenie w hamulec starajac się przesuwać punkt hamowania - gapisz się na niego jak na dziewczynę z rozkładówki.
Zakręty szybkie: delikatne muśnięcie hamulców lub puszczenie gazu by nie wytracić prędkości. Można zrobić myka by iść biega wyżej niż Ci się wydaje (nie ograniczasz wtedy predkości za niskim biegiem)
Patrz daleko planując przelot górą.
Z tym PDK to sam nie wiem , lubię miec kontrole i jechać łopatkami - szczególnie na początku.
kawałek zakrętu i zabawa ze Stachem w kotka i myszkę poniżej
https://youtu.be/GBuOZlaud0o