Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.01.2023, 23:20 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Dziś ruszyły konsultacje w sprawie SCT w Warszawie. Planują uruchomić strefę w połowie przyszłego roku..

Ciekawe czy będą się wzorować na uchwale krakowskiej czy wymyśla coś ekstra jeszcze..
Najgorsze że każde miasto ma mieć swój wzór naklejki co spowoduje że może wyglądać dość śmiesznie auto obklejone kilkoma naklejkami zielonych stref ;)

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,6556478


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 9:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
Wczoraj to czytałem i włożyłem w tą układankę moje Prosie z 2001 roku - słabo to wygląda :roll:

Ciekawe co jeszcze uradzą jeżeli chodzi o przywileje "żółtych tablic".




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 12:39 

Dołączył: 1.01.2014
Posty: 99
Znając „zaradność i pomysłowość” rodaków, będziemy mieli wysyp Golfów, Passatów, Astr i innych paździerzy na żółtych blachach. Polak potrafi…


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 13:30 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Nam się udało przekonać komisję infrastruktury w Krakowie aby zwolnione ze strefy były nie tylko żółte rejestracje ale i samochody historyczne wg ustawy o obowiązkowym ubezpieczeniu OC.
Może warto gdzieś tam w konsultacjach to ująć żeby się nie okazało że pójdą na skróty. Jednak sporo osób nie chce rejestrować na żółte a ma opinie rzeczoznawcy o historycznym znaczeniu pojazdu dla motoryzacji..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 13:39 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
Jasne... pierdy krów (zwierząt hodowlanych) mają kilkuprocentowy udział w emisji metanu, a nikomu nie przychodzi wybijać stad zwierząt...
Kompletne wariactwo.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.12.2018
Posty: 228
Nr klubowicza: 696
Mikołaj napisał(a):
Wczoraj to czytałem i włożyłem w tą układankę moje Prosie z 2001 roku - słabo to wygląda :roll:


Chyba nie tak źle. Każde 996 jest certyfikowane na EURO2, więc masz co najmniej dwa i pół roku. Co więcej, z tego co przeglądałem brytyjskie fora, wszystkie spełniają EURO3, które weszło chyba pod koniec 2001 roku. Właściciele starszych 996 piszą tam, że prosili Porsche o certyfikaty emisji, dostawali je i na ich podstawie, ich samochody były uznawane za zgodne z wymaganiami EURO3, mimo że norma nie istniała gdy homologowano ich auta. Wtedy masz co najmniej 4.5 roku - potem się zobaczy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 17:27 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
@siersciu

Dla 996 w najlepszym wypadku mamy 4,5 roku, czyli czas do 2028 roku kiedy potrzebne będzie Euro 4 i to z jakimiś alpejskimi kombinacjami po drodze :-(
Już „jutro” problem będą mieć wszystkie Transaxle, 993, 964 jak nie będą zarejestrowane na żółte tablice. Generalnie problem będzie więc dotyczyć aut, które dziś są w przedziale 25-40 lat. Auta starsze niż 40 lat (historyczne) problemu mieć nie będą, jest dla nich przewidziane wyłączenie:
"pojazdy historyczne rozumiane zgodnie z definicją określoną w Art 2 ust. 1 pkt. 11 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych"
Dla aut w przedziale 25-40 lat potrzebna będzie opinia rzeczoznawcy by dostać naklejkę.
Definicja auta historycznego wg. ustawy poniżej:
"Definicja pojazdu historycznego jest zawarta w art. 2 ust. 1 pkt 11 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK. Wystarczy, że pojazd mechaniczny (określony w art. 2 ust. 1 pkt 10 tej samej ustawy) spełnia jeden z tych warunków, aby uznać go za historyczny:
- jest pojazdem zabytkowym według Ustawy Prawo o ruchu drogowym (żółte tablice, ale nie wszystkie > bez kolekcjonerskich),
- ma co najmniej 40 lat,
- ma co najmniej 25 lat, a rzeczoznawca samochodowy uznał go za pojazd unikatowy lub mający wyjątkowe znaczenie dla historii motoryzacji."


Z autami młodszymi niż 996 problemu nie będzie w ogóle, 997 spełnia podobno normę Euro 5 a jakieś wersje typu Turbo czy GT3 Euro 4.

Pomysł różnych naklejek w różnych miastach to już tylko w Polsce można było wymyśleć! Dlaczego nie można przyjąć 1:1 naklejki „niemieckiej”, co więcej dlaczego nie można dogadać się na jedną naklejkę na całe EU?

Poniżej link z proponowanym harmonogramem wdrożenia w Warszawie i wykluczeniem aut nie spełniających kolejnych norm Euro:
https://transport.um.warszawa.pl/sct

Drugi link do strony konsultacji społecznych. Tutaj wszyscy zainteresowani powinni zająć swoje stanowisko. Jak nie będziemy głośno podnosić obiekcji związanych z projektem to nikt ich nigdy nie uwzględni:
https://konsultacje.um.warszawa.pl/sct

Pozdrawiam serdecznie
Mata

ps. Chłopaki z Youngtimer Warsaw podnieśli już temat i będą przygotowywać pismo / rekomendację do Prezydenta Miasta. Jestem w kontakcie z ich Prezesem.

ps2. @tsubasa > podejrzewam, że Radni Warszawy chyba korzystali już ze wzorów krakowskich...

ps3. Jak mamy auto w przedziale 25-40 lat to chyba już warto zrobić sobie opinię rzeczoznawcy bo za chwilę ceny tych usług w Warszawie wzrosną :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 18:35 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
Czy auto na żółtych będzie moglo wjechać z automatu bez żadnych naklejek ?
Te 25 to chyba będzie lub już jest sprawa nieaktualna bo od 1 stycznia 2023 zarowno wedle prawa celnego jak urzędowego jest 30 lat - ujednolicili to . Boje si tylko ze będą to zwiększać co pare lat żeby ograniczać ta furtkę żółtych tablic , wiele państw ma 40 lat i pewnie nas tez to spotka . Ciekawe jak to wszytko wpłynie na rynek aut 30+ , bedzie łatwiej czy trudniej sprzedać hah . Ja osobiście poniżej 93 roku już bym nie wszedł w auto jeśli miałbym z niego korzystać patrząc na to co się dzieje .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 19:19 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
tsubasa napisał(a):
Nam się udało przekonać komisję infrastruktury w Krakowie aby zwolnione ze strefy były nie tylko żółte rejestracje ale i samochody historyczne wg ustawy o obowiązkowym ubezpieczeniu OC.


szkoda, ze tego sie nie da doprecyzowac - nie ma jak. Wszystko od 25 (jest jakis przekret, ze 25 a nie 30) lat wzwyz idzie na zolte. Rzeczoznawcy biora wszystko, nawet zmodyfikowane pojazdy z instalacja LPG. Byleby hajs wpadl. W Krakowie niebawem bedzie jak na Kubie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 21:14 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
dawid012 napisał(a):
tsubasa napisał(a):
Nam się udało przekonać komisję infrastruktury w Krakowie aby zwolnione ze strefy były nie tylko żółte rejestracje ale i samochody historyczne wg ustawy o obowiązkowym ubezpieczeniu OC.


szkoda, ze tego sie nie da doprecyzowac - nie ma jak. Wszystko od 25 (jest jakis przekret, ze 25 a nie 30) lat wzwyz idzie na zolte. Rzeczoznawcy biora wszystko, nawet zmodyfikowane pojazdy z instalacja LPG. Byleby hajs wpadl. W Krakowie niebawem bedzie jak na Kubie

właśnie dlatego się obawiam ze oni to ukroca w najbliższych 2 latach i walna na sztywno np 40 wtedy to będzie dopiero kaplica .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 22:01 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
porscheee napisał(a):
właśnie dlatego się obawiam ze oni to ukruca w najbliższych 2 latach i walna na sztywno np 40 wtedy to będzie dopiero kaplica .


Hmm zapewne dla już "ożółconych" pojazdów tego nie cofną, ale generalnie nie ma jak chyba tego doprecyzować. Na pewno nie wartość pojazdu, bo to by była przesada i dyskryminacja. A generalnie auta typu GOLF III już wjeżdżają na żółte i jeszcze sam byłem świadkiem, jak gościu mówił, że może zapłaci teraz 500zł za żółte blachy, ale mu się to zwróci bo przeglądów nie będzie musiał robić.
Jedynie sumienie rzeczoznawców, ale jak widać - tutaj liczy się tylko hajs (np jedna z firm ciągle reklamująca się na grupie Krakowskie Klasyki Nocą)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 26.01.2023, 22:57 
Wprowadzanie takich przepisów teraz nie ma najmniejszego sensu, bo większość aut które zostaną przez nie objęte i tak niebawem wymrze śmiercią naturalną.
Wystarczy się rozejrzeć w jakim stanie są wozy z lat '90 i starsze, jak się już gdzieś na taki trafi (nie ma ich aż tak wiele! chociaż pewnie są regiony gdzie więcej - ale na pewno nie w stolicy). W każdym razie - ta garstka nie dość starych aut entuzjastów, żeby dostać żółte blachy, którzy będą (będą? a gdzie będą potem nimi jeździć? drogi polne i międzymiastowe są fajne tylko do momentu) je utrzymywać i pomimo znikomego realnego wpływu na środowisko, będzie się szarpać z urzędnikami, prosić o łaskę diagnosty itd żeby dostać jakąś paskudną naklejkę. Ale za to auta starsze, za to z żółtymi tablicami, magicznie staną się z ich pomocą nie szkodzące nikomu.
Ot taka ekologia właśnie.
No ale, chyba nikt nie wierzy, że ekologia bierze jakikolwiek udział w tych akrobacjach. Słupki w moto-korporacjach nie rosną dość szybko, więc coś trzeba wymyślić, żeby zmusić ludzi do kolejnych zakupów. Elektryki jakoś nie zażarły aż tak, jak wielu na wysokich stołkach wierzyło, a o odwrót od tych idiotyzmów ciężko.

Ale wcale mnie to nie dziwi. Jako kierowcy, jesteśmy chyba najbardziej rozproszoną i niezorganizowaną grupą społeczną jaka istnieje i która zawsze pozwala się dymać każdemu chętnemu. Z tym będzie tak samo, jeszcze sami nasmarujemy tyłki, ale nie żeby nam było lżej, tylko im. Jest tak za każdym razem.


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2023, 23:29 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
To jako ciekawostkę Wam podam dane z Krakowa:

W sumie zarejestrowanych jest około 650tys samochodów z czego UWAGA 284tys które nie spełnią norm w pierwszym okresie obowiązywania SCT

Nawet jeśli odjąć 40tys które mogą być nie wyrejestrowane z cepik przez błędy, stojące gdzieś w garażach, podwórkach bo dziadek zapomniał wyrejestrować - to i tak jest to 1/3 wszystkich samochodów zarejestrowanych..

Do tego dziennie wjeżdża 250tys samochodów z miasteczek ościennych i pewnie też połowa nie spełnia wymagań założeń pierwszego etapu SCT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27.01.2023, 9:54 
Mówi się o ponad 9 milionach samochodów-widm istniejących tylko jako wpisy w cepiku (w skali kraju). Także to jest liczba, która na pewno zaburza wiele rożnych szacunków, wyliczeń itp na podstawie których podejmuje się rożne decyzje. No i są to głównie auta stare właśnie.

Swoją drogą - dzisiaj Euro4 jest ok, ale co będzie pojutrze?
Osobiście nie wierzę, że ktokolwiek odczuje różnice w jakości powietrza za sprawą tych przepisów, na pewno za to bedą miały wpływ na jakość życia wielu osób. Ale ponieważ pewnie własnie nie odczujemy różnicy, to będzie pretekst żeby powiedzieć "mhm no najwyraźniej, trzeba zaostrzyć wymagania! od dzisiaj tylko Euro5!" itd itd to jest pułapka którą można powiększać, aż połknie wszystko.

Tymczasem w Łodzi, dziwnym trafem, największy problem z powietrzem jest, gdy mieszkańcy zaczynają palić jakimś siuwaksem w piecach, a nie gdy samochody wyjeżdżają na ulice. Co za przypadek!


Góra
   
Cytuj  
PostNapisane: 27.01.2023, 11:21 
A dobra, nie doczytałem, że to jest rozplanowane do Euro6 włącznie :)


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.03.2023, 22:15 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
W Warszawie konserwator odrzuca już nawet wszystkie wnioski na Mercedesy W124 i W140. Ostatnio rzeczoznawcy z którym rozmawiałem odrzucił wniosek na W124 E400, a więc jednak auto dość unikatowe (V8 4.2L, 280KM).

O rejestracji kaszlaków i innych Golfów można w ogóle zapomnieć.

Natomiast 964 przechodzą bez problemu ... i oby tak zostało.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2023, 8:00 

Dołączył: 19.11.2022
Posty: 14
Elberoth napisał(a):
W Warszawie konserwator odrzuca już nawet wszystkie wnioski na Mercedesy W124 i W140. Ostatnio rzeczoznawcy z którym rozmawiałem odrzucił wniosek na W124 E400, a więc jednak auto dość unikatowe (V8 4.2L, 280KM).

O rejestracji kaszlaków i innych Golfów można w ogóle zapomnieć.

Natomiast 964 przechodzą bez problemu ... i oby tak zostało.


Nawet jak mają 30lat ?? Może odrzucić taki wniosek ?? Rozumiem, że 25 lat i unikatowość w124 może być dyskusyjna, ale jeśli mają te 30 lat i nie są gruzami - to chyba nie mogą ot tak sobie odrzucić ??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2023, 19:20 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Tylko i wyłącznie od Konserwatora zależy czy przedmiot zostanie wpisany do rejestru zabytków. Oczywiście kieruje się definicją jaki przedmiot może zostać wpisany ale to on dokonuje jednoosobowo oceny każdego wniosku. Od decyzji administracyjnej dotyczącej odnowy wpisu można się odwołać za pośrednictwem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków do organu wyższej instancji, którym jest Generalny Konserwatora Zabytków. Odwołanie można złożyć w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Już widzę jak Generalny Konserwator Zabytków pochyla się nad Mercedesem W124 i zmienia decyzję Wojewódzkiego Konserwatora. Dla twardzieli zostaje jeszcze postępowanie przed NSA :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2023, 17:05 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Ciekawe ile już tych W124 jest wpisanych do rejestru skoro odrzucają.. Muszą być setki..
Jak zaczną odrzucać Porsche to dopiero będą jaja..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2023, 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.05.2021
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 787
zdaje się wystarczy opinia o unikatowości aby wjechać w SCT i konserwator wtedy nie jest potrzebny. Ja zamierzam wyrobić taką opinię.




_________________

911 996 Carrera 4s cabrio
944 turbo 1986
insta #magnus_marecki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum