|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tunix
|
Napisane: 24.09.2020, 11:28 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Co trzeba zrobić żeby autem z US (987) jeździć w 100% legalnie u nas? Głównie chodzi mi o reflektory. Ale czy jest coś jeszcze co trzeba zmieniać?
|
|
Góra |
|
sandevilles
|
Napisane: 24.09.2020, 14:48 |
|
Dołączył: 25.01.2012 Posty: 70
|
Głównie musisz upewnić się że masz pomarańczowe kierunki z tyłu i światła przeciwmgielne. Poza tym nic więcej nie musisz dostosowywać. Co więcej pomarańczowe kierunki raczej już będziesz mieć i jakiekolwiek zmiany w światłach Ciebie ominą
|
|
Góra |
|
Ygrek
|
Napisane: 24.09.2020, 15:03 |
|
Dołączył: 9.03.2017 Posty: 159
|
tunix napisał(a): Co trzeba zrobić żeby autem z US (987) jeździć w 100% legalnie u nas? Głównie chodzi mi o reflektory. Ale czy jest coś jeszcze co trzeba zmieniać? Hej, jak wiadomo US ma światła symetryczne i to się zwykle kiedyś przerabiało, ale w 987 masz juz raczej xenony, więc tutaj nie powinno być problemu. Musisz mieć światła przeciwmgłowe i pomarańczowe kierunki. Jedna uwaga na koniec, jak trafisz na gliniarza służbistę, a reflektory nie będą miały europejskiej homologacji (np.E42), to i tak zabierze Ci dowód
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 24.09.2020, 15:17 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Ygrek napisał(a): Jedna uwaga na koniec, jak trafisz na gliniarza służbistę, a reflektory nie będą miały europejskiej homologacji (np.E42), to i tak zabierze Ci dowód A czy działanie policjanta będzie zgodne z literą prawa? Słyszałem ostatnio o przypadku, gdzie ubezpieczyciel odkrył, że auto miało remap i odmówił wypłaty odszkodowania twierdząc, że auta zostało zmodyfikowane w sposób unieważniający jego dopuszczenie do ruchu. Nie chce mi się polemizować z takimi przypadkami dlatego pytam co zrobić żeby być w 100% na legalu.
|
|
Góra |
|
Ygrek
|
Napisane: 24.09.2020, 15:45 |
|
Dołączył: 9.03.2017 Posty: 159
|
tunix napisał(a): Ygrek napisał(a): Jedna uwaga na koniec, jak trafisz na gliniarza służbistę, a reflektory nie będą miały europejskiej homologacji (np.E42), to i tak zabierze Ci dowód A czy działanie policjanta będzie zgodne z literą prawa? O to najlepiej zapytać pana z drogówki albo na stacji diagnostycznej, ale o ile pamiętam akcję znajomego z Tribecą z US, to niestety jest to zgodne z literą prawa. W przypadku Porsche, chyba nie ma modeli tylko i wyłącznie na rynek US, więc reflektory powinny mieć obie homologacje, ale warto sprawdzić.
|
|
Góra |
|
Hautameki
|
Napisane: 24.09.2020, 21:46 |
|
Dołączył: 3.01.2014 Posty: 57
|
Z mojego doświadczenia z Caymanem S 987.2 z USA, temat wygląda następująco:
1. Tylne lampy na USA i EU są takie same (takie same, czyli "numer części" lampy jest identyczny). Kierunek pomarańczowy, tylne przeciwmgielne jest "seryjnie", włącznik też jest. Nic nie trzeba robić. 2. Lampy przednie - miałem opcjonalny skrętny ksenon i... na 90% kojarzę, że amerykańska lampa świeci po naszemu - czyli asymetrycznie. ALE numery lamp EU/USA już nie są identyczne. Kompletnie udało mi się stwierdzić czym fizycznie mogą się różnić, ale lampa na US nie ma na kloszu wybitej homologacji (bodajże E1) - napis o wysokości kilku mm. W życiu nie spotkałem się ani nie słyszałem żeby ktoś to u nas sprawdzał (trudno to porównywać do problemów z reflektorami w samochodach występujących tylko na USA) 3. Przednie obrysówki/kierunki, te w zderzaku - wykodowanie aby nie świeciły cały czas (funkcja obrysówki), zakodowanie żeby działały jako kierunek. Ewentualnie zmiana na te z białymi kloszami, takie jak były w EU.
Nie wiem o innych problemach/różnicach. W kwestiach emisyjnych USA (czy raczej Kalifornia) są bardziej restrykcyjne niż EU, więc tu nie ma problemu.
Poza tematami związanymi z legalnością, aby było wygodnie zostaje przekodowanie radia na nasze fale. Można też zmienić tarcze zegarów - 987 ma pojedynczą skalę na prędkościomierzu, tylko w milach.
I z tego co kojarzę to tyle. Z doświadczenia wiem też, że po uporządkowaniu kwestia oświetlenia (tak jak opisałem) 987.2 bez problemu przechodzi w Niemczech pierwszy przegląd (znacząco dokładniejszy i bardziej restrykcyjny niż jakiekolwiek nasze badania techniczne).
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 25.09.2020, 13:15 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Gdzie powinna być wybita homologacja? Sprawdziłem przed chwilą moje 718 i na reflektorze nie mogę znaleźć żadnych oznaczeń. Zero.
|
|
Góra |
|
Ygrek
|
Napisane: 25.09.2020, 18:31 |
|
Dołączył: 9.03.2017 Posty: 159
|
No lekko nie jest to prawda, ale ja u siebie znalazłem -> Macan 2016 ma tuż obok spryskiwacza na samym dole reflektora, u mnie E9, czyli na Czechy Pewnie to ekstremalny przypadek jak jakiś "niebieski" się przyp... do homologacji, ale skoro chcesz mieć wszystko legal, to warto to sprawdzić i mieć spokój. Na mieście np. widać sporo aut z mocno przyciemnionymi szybami w drzwiach sprzednich, a to też nielegal
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 26.09.2020, 13:29 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Faktycznie, są te znaczki. Tylko trzeba latarką pod kątem poświecić. To teraz prośba dla tych, co mają 9x7 z US o sprawdzenie czy jest E w kółeczku. Na aucie z Japonii jest.
|
|
Góra |
|
Hautameki
|
Napisane: 28.09.2020, 18:39 |
|
Dołączył: 3.01.2014 Posty: 57
|
Tak jak pisałem, moje 987.2 z USA nie mało E na kloszu przedniej lampy.
Z ciekawości, to auto z Japonii było wyprodukowane na jaki rynek? Jaki numerek po "E" tam jest?
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 28.09.2020, 18:43 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Hautameki napisał(a): Z ciekawości, to auto z Japonii było wyprodukowane na jaki rynek? Jaki numerek po "E" tam jest? Nie wiem, zapytam kolegi
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 28.09.2020, 18:54 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Hautameki napisał(a): Tak jak pisałem, moje 987.2 z USA nie mało E na kloszu przedniej lampy.
Z ciekawości, to auto z Japonii było wyprodukowane na jaki rynek? Jaki numerek po "E" tam jest? Auta japońskie z Niemiec (Mercedes, BMW, Porsche) z tego co widziałem sa w specyfikacji EU. Stąd pewnie i jest homologacja reflektorów. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
Hautameki
|
Napisane: 28.09.2020, 23:14 |
|
Dołączył: 3.01.2014 Posty: 57
|
b0g0b0jny napisał(a): Auta japońskie z Niemiec (Mercedes, BMW, Porsche) z tego co widziałem sa w specyfikacji EU. Stąd pewnie i jest homologacja reflektorów.
Zastanawiam się jednak jaką oni dostawali lampę w takim samochodzie. Jeśli bylł to "grey import" z EU, to pewnie musieli zmienić lampy (albo przystosować) ze względu na ruch lewostronny. Jeśli był to oficjalny import - to producent musiał wkładać jednak inną lampę niż szła na kontynent. Tak samo jak w samochodach na UK - one przecież też mają Ex na lampie, ale z oznaczeń też wynika że są przeznaczone do ruchu lewostronnego. W sumie ważne, że wszystko można wyczytać z lampy.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 29.09.2020, 7:48 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Hautameki napisał(a): Z ciekawości, to auto z Japonii było wyprodukowane na jaki rynek? Jaki numerek po "E" tam jest? E4
|
|
Góra |
|
d@rek
|
Napisane: 29.09.2020, 12:15 |
|
Dołączył: 9.02.2012 Posty: 4
|
991.2 USA i Europa mają oznaczenie E4
|
|
Góra |
|
Miki14
|
Napisane: 30.09.2020, 20:42 |
|
Dołączył: 14.02.2020 Posty: 75
|
tunix napisał(a): To teraz prośba dla tych, co mają 9x7 z US o sprawdzenie czy jest E w kółeczku. Na aucie z Japonii jest. U mnie w 987.1 USA nie ma E.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 30.09.2020, 21:07 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Miki14 napisał(a): U mnie w 987.1 USA nie ma E. W ogóle nic nie ma czy są jakieś amerykańskie homologacje?
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|