Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.10.2012, 13:38 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Witam


czy ktoś z Was miał może problemy z tarczami Zimmermann ? W moim 987 S po przejechaniu ca 1000 km (w tym ostatnie ca 500 po torze Poznań), przy lekkim dotknięciu hamulca powyżej ca 100 km/h odczuwalne są silne wibracje kierownicy. Wydaje mi się, że tarcze się zwichrowały. Miał ktoś też taki problem, czy mam pecha poprostu ?

Pozdrówki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.10.2012, 14:13 

Dołączył: 10.05.2007
Posty: 487
Niestety nie jestes pierwszy, też mam różne doświadczenia z Zimmermannami:
Auto to 944S2 (eksploatacja dość intensywna ;) )
1. komplet nawiercanych (klocki EBC) po jednej imprezie do przetoczenia, po następnej kolejny raz, (zmiana klocków na Ferrodo FDS) po kolejnych 2 do wyrzucenia popękały ok 6-7mm. od nawierceń.
2. komplet lite (klocki Ferrodo FDS) po 7 imprezach popękały (klocki 50% zużycia, grubość tarczy niemalże bez zużycia...)
3. komplet lite (ale rok produkcji tych tarcz 2000r. kupiłem 12letnie nie używane) 9 imprez - narazie spokój :)

4. komplet lite (drugie auto też 944 S2 eksploatacja cywilna) po ok. 1000km. biją - do przetoczenia.
P.S. W żadna wode na rozgrzanych nie wpadłem.

Jak chyba u większości producentów jakość mocna spadła.
Do mojego auta nie bardzo mam wybór.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.10.2012, 14:24 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Czyli nie ma co kombinować z zamiennikami w tej kwestii. Przy okazji - klocki hamulcowe ATE - nie wytrzymały nawet dwóch całych trackday - wrzucę jutro zdjęcia jak wyglądają - całe popękane. Ale hamowały dobrze, to trzeba im przyznać :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.10.2012, 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
U mnie podobnie po dwóch trackdayach w Poznaniu skończyły się klocki ( ceramika ) i co ciekawe bardziej tył niż przód i bardziej od środka ale to podobnież "normalny objaw po hibernacyjny" :wink:




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.10.2012, 16:32 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
ale to akurat w ceramice nic nowego, tam standardowo klocki leca szybko....
co do tarcz Zimmermanna to czesto sie zdarza krzywizna.... niestety....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.10.2012, 16:34 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Tylne zużywają się bardziej przy jeździe z PSM jeśli musi często reagować :-)

A dwa trackdaye na klocki to normalny wynik.
Ceramiki nie nadają się na tor. Dobre są bo wytrzymują temperaturę ale trwałość to raczej dramat tym bardziej jak się policzy koszty.
Co do tarcz to Cichy już wyjaśnił. Ale zależy tez trochę od techniki hamowania.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.10.2012, 16:36 

Dołączył: 29.09.2009
Posty: 100
jakby ktoś był zainteresowany to na porsche warszawa jest wyprzedaż części, między innymi klocki do 944 - przecena z 873 na 104zł ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.10.2012, 17:52 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Jasmin napisał(a):
Tylne zużywają się bardziej przy jeździe z PSM jeśli musi często reagować :-)

A dwa trackdaye na klocki to normalny wynik.


Oryginały wytrzymały prawie 4 trackdaye, a wcześńiej miały już prawie 4 tys km przebiegu na koncie. Myśle, że te ATE są świetne do użytku w normalnym ruchu ulicznym, ale na tor się kompletnie nie nadają.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.10.2012, 19:07 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Gumis napisał(a):
U mnie podobnie po dwóch trackdayach w Poznaniu skończyły się klocki ( ceramika ) i co ciekawe bardziej tył niż przód i bardziej od środka ale to podobnież "normalny objaw po hibernacyjny" :wink:


to i tak dobrze :)

polecam mieszanke P-50 a nie P-40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2012, 19:08 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
TomRS napisał(a):
Witam


czy ktoś z Was miał może problemy z tarczami Zimmermann ? W moim 987 S po przejechaniu ca 1000 km (w tym ostatnie ca 500 po torze Poznań), przy lekkim dotknięciu hamulca powyżej ca 100 km/h odczuwalne są silne wibracje kierownicy. Wydaje mi się, że tarcze się zwichrowały. Miał ktoś też taki problem, czy mam pecha poprostu ?

Pozdrówki



ile Cię te tarcze kosztowały ?

Już znasz odpowiedz czemu
porządne tarcze są drogie nie da sie za drobne porządnie hamować :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2012, 23:12 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
David napisał(a):
ile Cię te tarcze kosztowały ?

Już znasz odpowiedz czemu
porządne tarcze są drogie nie da sie za drobne porządnie hamować :)


:) pewnie trochę za bardzo liczyłem na doświadczenie sprzedawcy :) Swoją drogą na forum pff.de jest człowiek który robi nordschleife 8,22 min, używa tylko tarcz zimmermann i nie ma problemów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.10.2012, 7:46 

Dołączył: 13.02.2009
Posty: 382
Witam , co do Zimmermanna uważam ,że to jedne z lepszych tarcz , nie wiem dlaczego u Ciebie wystąpiło bicie , mogło na to mieć wpływ wiele czynników : moim zdaniem palące sie klocki przegrzały tarcze, Ate na tor sie nie nadają , gdzie kupowałeś te tarcze ?
Z nawiercanym Zimmermann , nigdy nie miałem problemu : 944, 964, 996 ,997 x 2szt, Astra rajdowa , i jeszcze pare innych aut : AMG, M5, M6,
Wszędzie zdarzają się pojedyncze przypadki , trzeba reklamować , ważny jest jeszcze odpowiedni dobór klocka do tarczy , zestaw Textar T4997 :) plus Zim,
daje radę , pzodrawiam,

Ps. Trzeba pamiętac, że np, luzy na drązkach kierowniczych daja ten sam objaw , co bicie tarcz:) A jeszcze pamietam, ze na torze trzeba chłodzić hamulce :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.10.2012, 8:05 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
I jeszcze ważna rzecz NOWE tarcze powinny być DOTARTE ! - to jest ważne aby się później nie powichrowały!! Chodzi o odpowiednie ukształtowanie tarcz w cyklu naprzemiennego rozgrzewaia i chłodzenia. Właściwe wygrzanie tarcz na początku to połowa sukcesu! i gwarancja że tarcze nie będą biły po 1000 km.

Można znaleźć w internecie kilka sposobów na docieranie ( cykl termiczny) tarcz. ( sorry ale nie mam czasu teraz się rozpisywać)

Między nami poza tarczami i klockami które trzeba docierać to nowe opony też powinny być docierane i im bardziej sportowa opona tym to ważniejsze...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.10.2012, 10:03 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Witam

po kolei:

- tarcze oczywiście docierałem zgodnie z tym co Zimmermann pisze na stronie

- po każdej sesji na torze było co najmniej jedno kółko schładzające, gdzie praktycznie nie dotykałem hamulca

- mam nadzieję, że rację ma Silent i przyczyną były palące się klocki ATE, które na drodze sprawdzają się świetnie, ale na torze schodzą w oka mgnieniu.

Tarcze kupiłem w sprawdzonym źródle, i dostanę nowe na wymianę. Nie napisałem tego posta w celu wzbudzania jakiejś niezdrowej sensacji, tylko po to żeby dowiedzieć się, czy to jest odosobniony przypadek, czy może problem występuje częściej i należy stosować jakąś inną kombinację klocków i tarcz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.10.2012, 10:26 

Dołączył: 13.02.2009
Posty: 382
Cześć ,

Pisałem o kombinacji sprawdzonej : zestaw klocki Textar T4997 plus Zim tarcze, może tym razem dasz się przekonać do niej :wink:

Pozdrawiam,
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.10.2012, 10:29 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Silent napisał(a):
Cześć ,

Pisałem o kombinacji sprawdzonej : zestaw klocki Textar T4997 plus Zim tarcze, może tym razem dasz się przekonać do niej :wink:

Pozdrawiam,
Łukasz


Na pewno ją wypróbuję :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.10.2012, 15:59 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Juz trzecie moje 944 jezdzi nawiercanych Zimmermanach i nigdy nie mialem z nimi problemow. Stosuje najpodlejsze klocki i oprucz nieziemskiego piszczenia tego zestawu nic sie dzieje. Jedyne co mie troszke wkurza to niesamowita sklonnosc do korodowania- wystarczy zostwic auto na deszczu i nie jezdzic tydzien aby ruszanie bylo wyzwaniem.




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum