Czytajac post o kupnie cabrio 997, w srodku znalazlem ciekawa (dla mnie) wymiane zdan na temat cabrio vs. targa -
http://porscheclub.home.pl/forum/viewto ... c&start=20
Otoz jako, ze przez 4 lata jezdzilem cabrio (sprowadzona do Polski, widziala za mojej kadencji dwa zloty PCP - Borsk i Poznan 2008, trafila do forumowicza, a jej zdjecia dalej ozdabiala moj garaz i moje biurko w pracy), a teraz od poltora roku targa, mam swoja opinie... Wazna info to to, ze oba auta to 993, oba z 1997 roku, wiec porownanie w stosunku do modelu 997 nie jest pewnie adekwatne...
Moge potwierdzic, ze jedynym minusem Targi to fakt ze.... nie ma dachu cabrio czyli nie jest w 100% "cool", jesli komus zalezy na "wygladzie". Dla mnie Targa to swietne rozwiazanie pomiedzy coupe i cabrio. Fakt, ze wedlug mnie auto sie prowadzi duzo lepiej jak chcesz szybciej/wjechac w/wyjechac z zakretu i daje duzo frajdy (nie to ze cabrio nie daje frajdy) zaspokaja, moje "szpanerskie" checi. W moim przypadku, jescze jeden powod do zadowolenia - w USA (gdzie jestem), takich aut jest b. niewiele - w zasadzie ich nie widac (dla mojego mechanika, ktory od wielu lat pracuje w 90% tylko na Porsche, autoryzowany przez Porsche Club of America jestem pierwszym/jedynym klientem z takim autem, a przez 1.5 roku jazdy mialem 3 przypadki, ze ktos wciskal mi swoje namiary jesli zainteresowany bylbym sprzedaza). Robione tylko w latach 1996 i 1997, wedlug opracowania "Original Porsche 911", na USA, Kanade, Austrie i Szwajcarie (rozumiem, ze te 3 kraje maily ten sam "spec" auta, dlatego sa razem) bylo 567 911 typu Targa z 1997 i 462 z 1996 roku (odpowiednio 1276 i 1980 w innych krajach). Dla porownania (nie mam danych z 1998) na USA, Kanade, Austrie i Szwajcarie bylo 9312 993 cabrio wyprodukowanych w latach 1994-97 (13795 poza tymi krajami). Jesli chodzi o wage, to wedlug tego samego opracowania, jest roznica, ale "negligable" - cabrio 2 wazy 1370 kg, cabrio 4 1420 kg, a Targa 1400kg. Jestem dosyc szczuply i auto jest manual (tiptronic dodaje 25kg), wiec przy moich umiejetnosciach rajdowych, roznica jest w zasadzie niezauwazalna.