Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Technika jazdy
PostNapisane: 5.10.2014, 7:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Pytanie: jak w kontrolowany sposob zerwac przyczepnosc tylu na obrocie 360 stopni? Nie znalazlem na nie praktycznej odpowiedzi. Ogladane u Marcina wydaje sie banalnie proste. W rzeczywistosci - podsterownosc. WTF?




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: ss
PostNapisane: 5.10.2014, 8:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
fakt - wysrywal sie strasznie:
mocny szperunek + zimne opony przód + ciepłe tył

nie wiem czy to technika ale jeżli mowa o jeździe to:
ile nawrotów / zakretów/kieorwców tyle pomyslow
- "zaciąc się Renatą" - przy ciezkiej D naszych aut klopotliwe
- "ze sprzęgła" - w środku nawrotu lekko strzelić ze sprzęgła - cięzka i nieobliczalna figura
- przy taki kręciołach/małych prędkościach inne ustawienie geomentri zawieszenia
- nie próbować przejechć zakrętu szybko - dać mu się przetoczyć
- zgrać balans masy hamowanego samochodu - napadasz / hamujesz masz obciążony przód = skręca. Ale zrobisz to za mocno wy..ra się
- najważniejszy ten moment "turn in" wprowadzenia go w skręcanie - można więc pociągnąc lekko w jedną i dynamicznie w drugą - tak po rajdowemu
- mam wrażenie że moje auto fajnie skręca (jest mocny szperunek ale ustawione wagi, ustawione stabilizatory, auto ustawione było miękko) więc gdy zaczyna mi skręcać akurat przebijam si z dwa na jeden i puszczenie sprzegła powoduje zablokowanie tyłu / dodanie gazu kontynuję tą tendencję że auto się zawija. Ryzykuje wsadzenie "1", dosyć ciężkie dla skrzyni ale...
- practise practise practise:
tu stosowny zestaw narzędzi: http://tiny.pl/q6szt




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: ss
PostNapisane: 5.10.2014, 9:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
Duc748 napisał(a):
tu stosowny zestaw narzędzi: http://tiny.pl/q6szt


Masz na mysli ten koszyk wiklinowy?:))

Idzie jesień i zima. Idealnie, rano w niedziele pod markety!




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.10.2014, 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.02.2012
Posty: 1040
Lokalizacja: okolice Wwy
Nr klubowicza: 033
hej, no ja miałem ten sam problem (jak widzieliście wczoraj nie mam problemów zrywać niekontrolowanie ;) ) jakoś bezwładność tego auta wydawała mi sie nie do ogarnięcia.

ale pomógł mi wczoraj na Autordomie AP Tomek (siotrzeniec Mirka) - wsiadł na prawy fotel i po 3 skundach już wiedział kiedy :) - okazało się że kontrę dawać jeszcze jak mam przyczepność !? jak auto normalnie jeszcze jedzie.

nie mam pojęcia jak ale to działa (i nie ukrywam że wykonywałem jego polecenia na początku bez przekonania za to na wiarę :) ) - chcesz jechać w lewo dajesz dynamicznie kierownicą w prawo - i nieco wiecej jeszcze ognia - i bestia nagle i zdecydowanie w drift właźi! - nie sądziłęm ze tak można jeździć tym autem!

szkoda że chwilę później od temperatury i ciśnienia wąż płynu poszedł - bo Tomek twierdził że by mnie do konca dnia nauczył - a tak to na razie jedynie (i aż!) wiem że to możliwe tym autem.

polecam Ci Bartku też go zabrać na prawy fotel następnym razem!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.10.2014, 20:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
OK, czyli cwiczyc, cwiczyc, cwiczyc. Bede szukal dobrego instruktora.

Znalazlem tez dobra dyskusje na ten temat na RL: http://rennlist.com/forums/997-gt2-gt3- ... gt3-2.html




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum