Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.10.2021, 15:09 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 286
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
Od kilku tygodni przeglądam różne fora i wypowiedzi i już prawie wyrwałem wszystkie włosy z głowy a dalej nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Odbudowuje moją 911 sc
Silnik, który w niej mam to wg nr 3.0 sc 930.03 (180KM)
Cylindry i tłoki mają oznaczenia KS (Kolbenschmidt) co wg mnie i "for" znaczy że są z Alusilu.
I teraz pytanie :
Moje 2 tłoki są do wymiany (nie trzymają parametrów) i chciałem kupić nowe.
Na początek pomyślałem o komplecie Woessnera ale w karcie tech przeczytałem nie stosować do alusilu.
Mahle ma tłoki o nr 503 71 00 ale nic nie pisze do jakich cylindrów stosować.
Macie jakiś pomysł co zrobić ?




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.10.2021, 20:19 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Co to znaczy nie trzymają wymiaru ?
Owalizacja ? Jaka ? Są normy. A "piston gap" ? A jak cylindry ? Porysowane ? Czy palił olej ? Stukał?
Czy robisz to sam, czy warsztat ?
Czy chcesz to zrobić " po bożemu" czy po prostu "żeby chodziło"
Z zasady powinieneś wymienić komplety (tłok i tuleja) po sprawdzeniu grupy ( wagi tłoków )




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.10.2021, 21:45 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
Najrozsadniej zakupić cały nowy zestaw tłoków i cylindrów , nie muszą być oryginaly)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.10.2021, 21:53 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
bary napisał(a):
Najrozsadniej zakupić cały nowy zestaw tłoków i cylindrów , nie muszą być oryginaly)

Rozsądek = $$€€€£££..... :evil:
Ważny jest zdrowy rozsądek 😉




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.10.2021, 23:10 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 286
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
pdmobil napisał(a):
Co to znaczy nie trzymają wymiaru ?
Owalizacja ? Jaka ? Są normy. A "piston gap" ? A jak cylindry ? Porysowane ? Czy palił olej ? Stukał?
Czy robisz to sam, czy warsztat ?
Czy chcesz to zrobić " po bożemu" czy po prostu "żeby chodziło"
Z zasady powinieneś wymienić komplety (tłok i tuleja) po sprawdzeniu grupy ( wagi tłoków )


Owalizacja ponad normę stwierdził zakład.
Cylindry są ok i trzymają parametry.
Silnik odbudowuje od zera stanął wiele lat temu z powodu urwanych szpilek.
Robie po bożemu ale komplet cylindrów z tłokami to ponad 20 tyś pln rozumiałbym jeżeli cylindry były by słabe.




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.10.2021, 0:24 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
mps napisał(a):
pdmobil napisał(a):
Co to znaczy nie trzymają wymiaru ?
Owalizacja ? Jaka ? Są normy. A "piston gap" ? A jak cylindry ? Porysowane ? Czy palił olej ? Stukał?
Czy robisz to sam, czy warsztat ?
Czy chcesz to zrobić " po bożemu" czy po prostu "żeby chodziło"
Z zasady powinieneś wymienić komplety (tłok i tuleja) po sprawdzeniu grupy ( wagi tłoków )


Owalizacja ponad normę stwierdził zakład.
Cylindry są ok i trzymają parametry.
Silnik odbudowuje od zera stanął wiele lat temu z powodu urwanych szpilek.
Robie po bożemu ale komplet cylindrów z tłokami to ponad 20 tyś pln rozumiałbym jeżeli cylindry były by słabe.



https://aapistons.com/a/search?q=porsche+911+3.0

tu masz do wyboru, do koloru i ceny zróżnicowane)

kupowałem u nich zestaw tłoków i cylindrów do 911T 2.2 z 1970 , u mnie silnik stał, trzeba było ciąć cylindry)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum