Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 23.12.2013, 10:58 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Witam

postanowiłem się pochwalić na forum - w sezonie 2013 udało mi się obronić honor marki Porsche, i w klasyfikacji rocznej Tor Poznań Track Day zająć I miejsce w klasie Sport (na spółkę z moim Boxikiem) :) Duża w tym zasługa grona instruktorów, szczególnie Macieja Kopańskiego, którzy skutecznie prostowali moje herezje torowe :) Chciałbym im tą drogą podziękować, tak jak całej ekipie TPTD, za doskonałą zabawę i naukę przez cały sezon. Impreza stała się jedną z najważniejszych pozycji wypełniających mój czas wolny, tym którzy nie próbowali do tej pory, szczerze polecam :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.12.2013, 16:12 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 865
Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
super imprezy ,
szkody że wypadły z kalendarza PCP




_________________

997.2 GT3 RS TP:1,41,5
944 S2 CUP JPS TP:1,44,7
Puchar PCP 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.12.2013, 17:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
TomRS - gratuluje, fajnie bylo Cie tam widywac. Napisz, jaki zrobiles progres w ciagu roku, z jakimi oponami i/lub zmianami, itp. Gdzie udalo Ci sie najwiecej zyskac czasu, czego jeszcze mozesz sie nauczyc tym autem...




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.12.2013, 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Gratulacje!

Podobnie jak BT, zachęcam do podsumowania intensywnego sezonu na Torze.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.12.2013, 1:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Gratulacje! :)
Czekamy na podsumowanie, szczególnie interesujące będą czasy :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.12.2013, 2:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 190
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
Gratulacje! 8) To teraz pozostaje Ci do zdobycia Puchar PCP :wink:
Powodzenia w kolejnym sezonie! :D




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.12.2013, 2:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Ja gratulowałem Ci na wręczeniu nagrody ale przypomnę się także tutaj :)
Podziwiałem twój zapał w udziale praktycznie w każdym TD i widać przyniosło to pożądane skutki .
Jeszcze raz gratuluję i bardzo mnie interesuje jak po tak intensywnej eksploatacji boksa się sprawuje , czyli co wymieniałeś w czym jest słaby a w czym dobry.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2014, 22:21 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Dzięki za miłe słowa :)

Co do zajętego przeze mnie miejsca, to trzeba je traktować z dystansem. Reguły obowiązujące na TPTD w poszczególnych
klasach są bardzo luźne i np w klasie Sport dopuszczone są samochody seryjne bez przeróbek, o mocy od 201 KM do nieskończoności :)Więc taki np seryjny Golf GTI mający 210 KM nie ma raczej większych szans w konfrontacji z Boxsterem S 310 KM, z kolei tenże Boxik jest pożerany przez różnego rodzaju potwory pokroju McLaren, Nissan GTR, 911 GT-X czy Turbo oraz różne inne wydumki :) W 2013 brałem udział w 11 imprezach i poza 3 deszczowymi (2 razy 7 pkt i raz 4 pkt) udawało mi się zawsze wywalczyć dość sporo punktów. I to zbieractwo właśnie zapewniło mi wygraną, mimo tego, że było kilku szybszych kierowców i aut. No ale reguły są jakie są :). Swoją przygodę Boxem na torze zacząłem w roku 2012, początki były lekko żenujące, pierwszy TPTD kończyłem z czasem 2,02 i dość mocno sprowadzony na ziemię w kwestii umiejętności sportowej jazdy samochodem :) Ponieważ jednak Tor Poznań był mi dobrze znany z czasów motocyklowych, nie musiałem mocno skupiać się na nauce obiektu, a bardziej zająć się techniką jazdy. Powoli poprawiałem swoje czasy, na ostatniej październikowej imprezie udało mi się pojechać 1,55,7 i w klasyfikacji sezonowej 2012 zająć drugie miejsce, co zaskoczyło mnie bardzo :) W świetnym nastroju rozpocząłem sezon 2013 i od razu zaczęły się schody. Najpierw okazało się, że nie ogarniam samochodu na
mokrym torze - w 2012 roku ani razu nie padało podczas imprez w których brałem udział :). Zaliczyłem jeden dość spektakularny poślizg z wypadnięciem na zielone, na szczęście obyło się bez uszkodzeń, ale doszedłem do wniosku, że trzeba trochę odpuścić na mokrym, bo szkoda auta :) Na następnych, suchych edycjach wyrównałem swój rekord z zeszłego sezonu, ale przeskoczyć go nie potrafiłem, mimo starań. W końcu zdecydowałem się skorzystać z pomocy instruktorów, którzy często siedzą i się nudzą, bo nikt ich nie zaprasza na prawy fotel. Najwięcej kółek zrobiłem z Maciejem Kopańskim (jeszcze raz dzięki, Maciej), który od razu wskazał mi moje słabe punkty i podpowiedział jak je poprawić. Generalnie styl jazdy miałem mocno do zmiany. Ponieważ jednak nie jestem typem,
która takie zmiany łapie w lot, nastąpił okres pewnej stagnacji, gdzie powoli starałem się zmieniać swój styl jazdy, na taki który sugerował mi Maciej. Po pewnym czasie zauważyłem, że jeżdżę coraz równiej, kółka są w miare powtarzalne ;). Jako człowiek raczej ostrożny, nie starałem się szybko dotrzeć do granicy, raczej zbliżałem się do niej małymi kroczkami :) W końcu nauki Macieja zaczęły przynosić efekty i sezon zakończyłem czasem 1,54,3. Różnica niby nie duża, ale jechałem zupełnie inaczej, bez napinania się ponad miarę, lepiej kontrolując sytuacje, generalnie zauważyłem spory postęp w swojej technice jazdy. Na sezon 2014 moim celem jest pojechać tak jak ten gość http://www.youtube.com/watch?v=vFDjr9okeEQ - auto praktycznie identyczne, więc mam nadzieję, że się uda :) W dalszej perspektywie chciałbym się zbliżyć do czasów Mirka Newady, ale będzie ciężko :)W kwestiach technicznych - Boxik zniósł te dwa sezony na torze naprawdę świetnie. Miałem dwa defekty, o obu pisałem na forum - raz zacięty termostat, poza torem i na szczęście na otwartym dużym obiegu, więc bez dalszych szkód. Druga awaria, to tylnie, prawe łożysko koła, cały smar z niego wyrzuciło. Oba defekty usunięte na
gwarancji, szybko i sprawnie. Silnik sprawuje się świetnie, żadnych dziwnych dźwięków, zużycie oleju minimalne - 3 imprezy TD plus jazda drogowa pomiędzy imprezami i znika jeden segmencik na wskaźniku, czyli ca 0,4 litra. No ale to jest około 1000 km jazdy po torze, z obrotami najczęściej powyżej 4 tys, więc uważam, że to naprawdę nieźle. Skrzynia PDK sprawuje się bez zarzutu, zmienia biegi tak jak pierwszego dnia, na torze sprawdza się świetnie. W zawieszeniu brak luzów, wszystkie elementy gumowe są nadal w doskonałym stanie. Hamulce - oryginalne (Textar) klocki hamulcowe dają radę, choć pod koniec sesji zaczynają trochę słabnąć. Aktualnie używam EBC Yellow i te są lepsze na torze, im bardziej gorące tym lepiej, na drodze też są ok, wystarczy jedno normalne hamowanie, żeby zaczęły funkcjonować jak należy.
Wytrzymują 3-4 imprezy torowe. Tarcze hamulcowe - aktualnie jeżdżę na Zimmermanach od kolegi Silenta. Pierwszy komplet który kupiłem i zestawiłem z klockami ATE, niestety się zwichrował po dwóch imprezach.Zostały wymienione na gwarancji. Była to najprawdopodobniej wina klocków ATE, które kompletnie poległy na torze, przegrzewając się totalnie - nie polecam ich na tor. Kolejne tarcze zostały zestawione z EBC Yellow i jest jak najbardziej ok, tarcza wytrzymuje 3 komplety klocków,
uważam, że przy takim dręczeniu ich na torze, wynik jest jak najbardziej ok. Opony - na początku używałem Federali 595 RSR. Mają kilka wad i trochę więcej zalet. Wady - są bardzo ciężkie, wymagają całej masy odważników, bardzo słabo dają radę na mokrym. No i hałasują mocno, ale na torze nie ma to znaczenia. Z zalet - są mocno odporne na przegrzewanie podczas ganiania po torze, na suchym przyczepność jest naprawdę dobra, cena jest mocno konkurencyjna. Następnie postanowiłem spróbować semi slicków. Początkowo myślałem o Federalach FZ-201, ale okazało się, że są droższe niż Michelin Pilot Sport Cup. Kupiłem więc Micheliny :) Co tu dużo pisać, opona z całkiem innej bajki, leciutka, wyważa się bez problemu, można na niej jeździć na codzień, nie hałasuje jakoś szczególnie. Na mokrym bez porównania lepsza niż Federal, sygnalizuje ładnie zbliżanie się do granicy przyczepności. Natomiast na suchym jest świetnie, przyczepność, przyczepność i jeszcze raz przyczepność :) Reakcja auta na kierownicę też doskonała, o wiele lepsza niż na Federalach. No i mocno odporna na temperaturę, nigdy nie udało mi się przekroczyć 100 stopni - kilka razy jeden z kolegów miał termometr do opon, więc sobie to skontrolowałem. Wnioski z tych dwóch sezonów - niezbyt odkrywcze :) - podstawa to dobre zawieszenie i opony, moc ma drugorzędne znaczenie (nie mówię oczywiście o przypadkach skrajnych) żeby dobrze się bawić na torze. A kwestii jazdy - napinaniem się i próbowaniem na siłę nie za wiele da się osiągnąć :) Lepiej do tematu podejść na luzie i dać sobie czas - w końcu to tylko zabawa :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2014, 23:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Rewelacyjny opis - dzięki za gruntowne podejście do tematu, swietnie mi sie czytało. Planujesz jakieś zmiany w samochodzie w stosunku do zeszłego sezonu? Czy raczej skusisz sie na tuningu "łącznika" ? :wink:

Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluje fajnej zabawy i postępów.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.01.2014, 22:54 

Dołączył: 30.01.2011
Posty: 244
1:54,3 w zasadzie niedlubanym boxsterem wydaje sie naprawde rewelacyjnym czasem. Gratki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2014, 14:45 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Dzięki Uluś :)
Ten czas zrobiłem autem w którym jedyne zmiany to semi-slicki i klocki hamulcowe EBC plus tarcze Zimmermann. Na ostatni track day założyłem stabilizatory H&R, ale było mokro, a na mokrym to ja nic nie ugram, więc co ta zmiana dała, to przekonam się dopiero w sezonie 2014 :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2014, 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Świetny opis - o to chodziło! Życzę udanej walki z czasami w przyszłym roku.

Onboard z Boxstera jakże znajomy - poza kilkoma miejscami mam wrażenie że jeżdżę identyczną linią - choć wiadomo, mocy dużo mniej. No ale w przyszłym roku będzie 210KM zamiast aktualnych 150 więc mam nadzieję że moje 1:55:2 uda się zamienić na niższą wartość
Ech, jaka szkoda że nie mam pod nosem żadnego sensownego toru i raczej nie zanosi się na jakieś zmiany...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2014, 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 190
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
piterson napisał(a):
Ech, jaka szkoda że nie mam pod nosem żadnego sensownego toru i raczej nie zanosi się na jakieś zmiany...


Oj tak, ja też żałuję (szczególnie po tak pozytywnie nakręcającym opisie TomRS). Ale jest jeszcze nadzieja dla ludzi z południa w Krzychu: Tor Gogolin :D




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2014, 23:22 

Dołączył: 26.12.2009
Posty: 126
Koledzy, a czy wiecie może czy jest jakaś gra komputerowa, w której odwzorowany jest Tor Poznań?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2014, 13:12 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
rFactor: http://www.aw.poznan.pl/imprezy2010/201 ... index.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2014, 16:05 

Dołączył: 3.09.2007
Posty: 911
TomRS
fajnie się czyta :) a jeszcze fajniej się jeździ ;)
Co do czasów to jak sam już zauważyłeś , nie ma co się napinać - wszystko przyjdzie samo z czasem :idea:
Trzeba tylko troszeczkę pomóc - Boxster jest bardzo stabilny w prowadzeniu ale jeszcze bardziej :
- zakładając stabilizatory sztywniejsze - to już masz więc odczujesz dużą różnicę
- odpowiednia opona - już sam doszedłeś do tego :) - slicka nie założysz bez klatki ale semi tak - spróbuj tych nowości - http://www.pirelli.com/tyre/pl/pl/motor ... rofeo.html
sam osobiście jeszcze nie jeździłem ale słyszałem same dobre opinie , że lepsza nawet od P 0 Corsa Asimetrico , którą uwielbiam
- załóż dystanse na tył 15 i przód 5 (na koło) - ja to odczułem na + lub spróbuj 20/10
- (zbieżność) ustaw maksymalnie jak tylko się da kąty na minus w Boxsterze poza tyłem nie ma za wiele możliwości ale trochę się da

Analizując filmik drivera , który wkleiłeś notabene ładne i równe przejazdy :) , to starałbym się bardziej wykorzystać szerokość toru - tarki i nalewki z betonu - to daje możliwość większej prędkości w zakręcie
Mój sposób na progres był taki , że obserwowałem swoje prędkości w poszczególnych sekcjach toru i starałem się za każdym razem coś tam dołożyć , to metr później hamować to przekroczyć choć o km V-max w Apex'ie patrząc jak sroka w gnat ;) zawsze na wyjściu jaka prędkość i jeśli była niższa kilka km/h to sobie odpuszczałem chłodząc hamulce i przygotowując sobie nowe okrążenie
Dla porównania swoim Boxsterem ( 280 KM ) pod koniec kariery ;) V-max na prostej startowej nigdy nie miałem niżej niż 206 (rekord 211) zazwyczaj 207-209 - to zależy od wejścia i w konsekwencji wyjścia z ostatniego zakrętu - hamowałem dużo później niż na filmie no i później miałem apex (on dużo za wcześnie)
Za trybunami szybki prawy maksymalnie opóźniałem by zostać tuż przy prawej by mieć późne Dęby - trochę ślepy ale jest tam na wyjściu nalewka
z betonu , która dużo pomaga ,Sekwencję na Radarze przejeżdżam na wprost (lewe i prawe tarki) ostro hamując by łagodnie wejść w prawo wylatując pod koniec tarek a nawet na małą nalewkę po lewej

Zapisuj się zawsze do najszybszej grupy bo lepiej być najwolniejszym wśród najszybszych niż najszybszym wśród wolniejszych ;) - przypominam o niedawno wprowadzonej zasadzie zakazu wyprzedzania w zakrętach

Życząc zrealizowania swoich celów na ten rok pozdrawiam serdecznie , niech moc i stabilność będzie z Wami :)
:winner:

P.s. Najszybsze okrążenia były te na luzie i pod koniec dnia :)
:piwo:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.01.2014, 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
Równierz moje gratulacje - dla dzielnego boxstera :!: cały sezon - działo się....
http://www.youtube.com/watch?v=Rk_Cja6sPqw




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum