Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.01.2018, 16:43 

Dołączył: 25.01.2018
Posty: 27
Witam
Posiadam Cayenne 3.2 2005 rok, automat.
Od pewnego czasu przy odpuszczaniu gazu słychać jakby wycie z dyferencjałów. Nie wiem z którego, ale coś wyje. Na internecie widziałem podobny problem z VW Touaregiem.
https://www.youtube.com/watch?v=5ATUQw5sCds
u mnie nie jest tak, źle, tylko czasami wyje.

Pomyślałem, że na początku warto wymienić olej w obu dyferencjałach.
Szukam dobrego warsztatu w Trójmieście gdzie można to zrobić ?
Może ktoś już wymiał i wie gdzie najlepiej się udać ?
Dodatkowo szukam porady, jaki najlepiej olej wlać, abo to wszystko jeszcze działało przez długie lata.

Dziękuję i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2018, 9:24 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Każdy warsztat Ci to zrobi, wymiana jest banalna. Ja w każdą dziurkę :lol: leję motula, za wyjątkiem silnika (tu LM). Napęd p+t Gear 300 75W90, skrzynka rozdzielcza Multi ATF, wspomaganie Multi HF, skrzynia biegów Multi ATF. Ponoć wycie napędu powodowane jest też niskim stanem oleju (miejmy nadzieję, że to tylko to).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2018, 2:18 

Dołączył: 25.01.2018
Posty: 27
Witam
Dziękuję za pomoc, myślę, że to dobry wybór, sporo opinii pozytywnych jest o tych Motulach do przekładni. Pozwoliłem sobie zrobić małe zestawienie, abym nic nie pomylił :P

PORSCHE CAYENNE 3.2 V6 2005 rok produkcji, tiptronic

PRZEDNI DYFERENCJAŁ – Front Axle Final Drive
Motul Gear 300 75W90
Zalać – 1 litr

TYLNI DYFERENCJAŁ
Motul Gear 300 75W90
Zalać – 1,6 litra, jeśli jest blokada mechanizmu różnicowego
1,4 litra, jeśli nie ma blokady mechanizmu różnicowego
(tu chyba to 1,6 zostaje, bo można spiąć most na sztywno u mnie)

SKRZYNIA ROZDZIELCZA NAPĘDU (Transfer Box)
Motul Multi ATF
Zalać – 0,75 litra

w skrzyni biegów był niby olej wymieniany 1,5 roku temu.
Więc nie będę wymieniał

a ten olej LM do silnka, to jest pewnie ten : Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 ?
Taki do silnika będzie dobry ? Też go chwalą, bo przyznam się, że nie znałem tej firmy.

Sporo się naczytałem, jaki wlać olej do silnika i myślę, że zostanę przy OLEJU 5W30, wiem, że w ASO leją 0W40 MOBILA i mówią, że do każdego samochodu go stosują. Ale większość uważa, że ten 5W30 będzie najlepszy i jest zgodny z instrukcją i ze specyfikacją PORSCHE C30.

Myślałem aby lać tego Mobila też : Mobil 1 ESP Formuła 5W30
czy ten LM będzie lepszy ?

a Panie Sebastianie, a jaki Pan ma model samochodu jeśli można zapytać :) i DZIĘKUJĘ MEGA ZA POMOC

a jeszcze pytanie, a filtr powierza jaki najlepszy ?
Mówią, że tej firmy MANN ?
Oleju też pewnie MANN ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2018, 17:27 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Może lepiej bez tego Pana? 8)
Sebastian jestem. Również mam Cayenna 3.2. Filtry Mann to dobry wybór, a LM jest moim zdaniem lepszym olejem niz Mobil

W PC Katowice sami przyznali, że lali do mojego silnika zły olej 0W40 o specyfikacji A40, jak mi dalej przekazano tu ma być tylko C30 5W30


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2018, 15:33 

Dołączył: 25.01.2018
Posty: 27
ok Sebastianie :) wielkie dzięki...

a ten model będzie najlepszy ? Liqui Moly Top Tec 4200 5W30
Chodzi mi o tą nazwę oleju 4200, bo nie wiem, czym one się różnią :P

Dzisiaj byłem się umówić na wymianę oleju, jutro kupuję te
Motule do dyferencjałów i do tej skrzyni przeniesienia napędu.

A takie pytanie :)
Tam w korkach są uszczelki ? pamiętasz ?
bo jak lookam po częściach i mechanik lookał w katalogu, to mówił, że nie ma uszczelek gumowch. A jak w USA wymieniają na youtube widać... to tam sa uszczelki gumowe... hmmmm to nie wiem czy kupić takie i gdzie ?

pozdrawiam i wielkie dzięki

Bartek Gdynia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2018, 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5203
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie musisz nic kupować. Odkręcisz, dokręcisz i będzie szczelnie. Tam nie
ma żadnych ciśnień.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2018, 22:06 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Tak, jak napisał Kuba: odkręcasz-zakręcasz
To ten olej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2018, 23:39 

Dołączył: 25.01.2018
Posty: 27
Witam
Olej wymieniony :)
W tylnym moście - czarny jak smoła, masakra
W przednim moście - w miarę, ale nie był jasny
W rozdzielaczu napędu - ciemny, też słaby

Jeździ teraz bardziej płynnie, ale niestety buczenie czasem się delikatnie odzywa :( szkoda... ale może jakoś samo mu przejdzie

a mam pytanie odnośnie ciśnienia w oponach...

Mam 236 65 R17 :

instrukcja podaje : przód 2.6, a tył 2.9

jak tyle dam to jest tak twardo, że masakra, opony też stare są...

teraz mam przód 2.4, a tył 2.6

dużo lepiej na takim jedzie

Pytanie : może tak być ? może odbiegać od instrukcji trochę ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum