Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.10.2009, 12:08 

Dołączył: 27.09.2009
Posty: 117
Planuję zakup 964 lub 993 i zastanawiam się która opcja c2 czy c4 będzie lepszym wyborem. Jak wygląda awaryjność, koszty eksploatacji, dostępność części itp. poszczególnych opcji?
Proszę o wszelkie rady i uawgi na powyższy temat.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.10.2009, 13:52 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Model 964 - osobiście ten najbardziej mi robi, ale to oczywiście rzecz gustu.. :)

Na suchej drodze (poza ciasnymi zakrętami) nie jesteś w stanie wyczuć różnic między C2/C4.

C2 (dzięki mniejszej masie z przodu) daje trochę precyzyjniejsze wyczucie układu kierowniczego, natomiast C4 jest łatwiejszy w prowadzeniu, szczególnie w gorszych warunkach pogodowych.
Wszystkie C4 miały wysoko-ciśnieniowy system wspomagania hamulców oraz 4 tłoczkowe zaciski z przodu i z tyłu, co skutkowało nieco lepszą skutecznością hamowania.
Osiągi i zużycie paliwa są na zbliżonym poziomie.

Napęd C4 jest bardziej skomplikowany i droższy w serwisie.
Posiada dość awaryjną skrzynię redukcyjną (wysokie koszty napraw!) oraz wykazuje tendencję do podsterowności przy pokonywaniu zakrętów.

Napęd ten nie występował w połączeniu z tiptronikiem (to był warunek podczas moich poszukiwań) i mimo tego że raczej zdecydowałbym się na C4 zostałem niejako "zmuszony" do C2. ;)

C2 bywa tańszy w zakupie, jest bardziej klasyczny, bardziej sportowy, bardziej poszukiwany i mniej awaryjny.

IMHO, jeżeli nie przeszkadza Ci manualna skrzynia i zamierzasz wykorzystywać auto przez cały rok - poszukaj zadbanego C4.
Jeśli zamierzasz korzystać tylko latem - C2. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.10.2009, 23:01 

Dołączył: 27.09.2009
Posty: 117
Dziękuję za informację. Z tego wynika, że w użytkowaniu mniej kłopotliwy jest napęd na jedną oś i daje większą frajdę z jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: c2/c4
PostNapisane: 5.10.2009, 9:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
993 ma sprzęgło wiskozowe
znacznie prostsza formę przekazania napędu na przód
podobnie jest w kolejnych modelach 996 i 997 tylko ta wiskoza powedrowala na przod - nie jest zintegorwana ze skrzynia biegow
lżejsza, mniej awaryjna ale... bez np opcji blokowania napędów

"analizując" ostanie poczynania aut na naszych imprezach wydaje mi się iż C4 .. szybsze.. patrz np dzien dziecka i próba na zeraniu gdzie było mokro i piaszczyscie... a raczej zwykle jest

w sumie właśnie dlatego kupiłem C2 - lżejsze mniej skomplikowane
ale teraz.... a to za chwilę




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5.10.2009, 12:13 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum