Model 964 - osobiście ten najbardziej mi robi, ale to oczywiście rzecz gustu..
Na suchej drodze (poza ciasnymi zakrętami) nie jesteś w stanie wyczuć różnic między C2/C4.
C2 (dzięki mniejszej masie z przodu) daje trochę precyzyjniejsze wyczucie układu kierowniczego, natomiast C4 jest łatwiejszy w prowadzeniu, szczególnie w gorszych warunkach pogodowych.
Wszystkie C4 miały wysoko-ciśnieniowy system wspomagania hamulców oraz 4 tłoczkowe zaciski z przodu i z tyłu, co skutkowało nieco lepszą skutecznością hamowania.
Osiągi i zużycie paliwa są na zbliżonym poziomie.
Napęd C4 jest bardziej skomplikowany i droższy w serwisie.
Posiada dość awaryjną skrzynię redukcyjną (wysokie koszty napraw!) oraz wykazuje tendencję do podsterowności przy pokonywaniu zakrętów.
Napęd ten nie występował w połączeniu z tiptronikiem (to był warunek podczas moich poszukiwań) i mimo tego że raczej zdecydowałbym się na C4 zostałem niejako "zmuszony" do C2.
C2 bywa tańszy w zakupie, jest bardziej klasyczny, bardziej sportowy, bardziej poszukiwany i mniej awaryjny.
IMHO, jeżeli nie przeszkadza Ci manualna skrzynia i zamierzasz wykorzystywać auto przez cały rok - poszukaj zadbanego C4.
Jeśli zamierzasz korzystać tylko latem - C2.