Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.03.2018, 22:49 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 13
Planuję zakup Panamery Gts lub Turbo 2013-2014. Widzę w ofertach, że Burmester to rzadkość nad czym ubolewam bo jestem przyzwyczajony do naglosnienia Harman Kardon w moim obecnym CLSie W218.

Naszła mnie więc kojąca myśl, że jeśli Bose nie da rady to po prostu oddam auto do jakiejs dobrej firmy zajmującej sie nagłośnieniem.

Pytanie brzmi, czy nie stracę wówczas gwarancji PA. Oczywiście nie wstawie tam byle jakiego subwoofera z Media Marktu i nie bedzie to robione przez elektryka Józka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2018, 23:03 

Dołączył: 29.12.2013
Posty: 869
Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
Bose Ci wystarczy. HK w CLSie wcale nie gra lepiej, a nawet nie wiem czy nie gorzej. BOSE jest głośniejsze i wydaje mi się że ciut dynamiczniejsze niż HK.




_________________

*Porsche 911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2018, 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.02.2015
Posty: 275
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Nr klubowicza: 469
Potwierdzam .
Miałem Burmestera w 991 i za bardzo różnicy porównując
do Bose nie słyszałem .




_________________

Tomek
Fajne 911 i auto fryzjera.

www.autotechnika.info


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2018, 23:51 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 234
IMHO jeśli nastawiasz się na gwarancję approved, to będą problemy.
Udawało się ludziom ze Skodami, VW, ale w ramach normalnej gwarancji. Myślę że też dużo by zależało od konkretnego ASO.

Duży minus to to, że nie ma dedykowanych zestawów do ulepszenia audio w Porsche. Takie jak robi firma Mosconi, czy Match od Audiotec-Fisher do grupy VAG czy BMW. Wtedy wkładasz głośniki w oryginalne miejsca montażowe, wszędzie pasują oryginalne kostki, nic się nie tnie, nie wierci.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2018, 0:55 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 688
Studiowałem schemat instalacji BOSE i Burmester. Osobiście jestem zawiedziony różnicami. Znając domowe urządzenia firmy Burmester oraz kwotę dopłaty jaką żąda Porsche do tego systemu, spodziewałem się czegoś naprawdę wyjątkowego, tymczasem ... różnice są tak naprawdę kosmetyczne.

Główne różnice w wersji Burmester vs Bose to:

- tweetery AMT (Air Motion Transducer - taki typ tweetera wstęgowego) w podszybiu vs zwykłe tekstylne tweetery BOSE
- 3-drożny system w tylnych drzwiach vs 2-drożny w BOSE
- trochę mocniejszy subwoofer
- trochę mocniejszy wzmacniacz

No i oczywiście grille z pięknym logo Burmester ;)

Jak ktoś się uprze to można zapewne zrobić retrofit całego systemu, ale koszt będzie straszny, więc IMO to zupełnie bez sensu.

Jest jednak inna ciekawa opcja.

Na Rennlist forum opisana jest wymiana samych tweeterów na lepiej brzmiące kopułki z Ferrari FF/F12.

Część co ciekawe jest identyczna (ach ta globalizacja!) - zarówno jeżeli chodzi o mocowanie jak i złącze - głośnik jest 100% plug&play:

https://rennlist.com/forums/cayenne-958 ... rrari.html

Koszt to ok 600zł za komplet, a więc niewiele.

Opcja #2 to zakup droższych (i na pewno lepszych) tweeterów Dynaudio od Musicar:

https://rennlist.com/forums/991/966586- ... grade.html

To jednak chyba $700 + przesyłka, więc lekko licząc 2500zł.

Musicar ma duże doświadczenie w upgrade'ach nagłośniania w 991/958 i poleca następujące stage:

Stage 1: wymiana tweeterów

Stage 2: wymiana tweeterów + nowy wzmacniacz

Stage 3: kompleksowa wymiana głośników + nowy wzmacniacz

Zamierzam pójść tym tropem i zamówić te tweetery z Ferrari FF/F12 do mojego 958 z systemem BOSE. Dam znać co z tego wyszło.

PS. Nie ma szans, aby Porsche wypatrzyło tą modyfikację.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2018, 9:25 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Elberoth napisał(a):
Zamierzam pójść tym tropem i zamówić te tweetery z Ferrari FF/F12 do mojego 958 z systemem BOSE. Dam znać co z tego wyszło.

PS. Nie ma szans, aby Porsche wypatrzyło tą modyfikację.


Chyba że tu :D

BTW zmiana tweetera na wstęgowy to nie jest kosmetyka ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2018, 11:19 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 688
Nie piszę tu o zmianie na wstęgowy, tylko na tą metalową kopułkę z Ferrari FF/F12.

Głośniki wyglądają identycznie (poza materiałem membrany), a co najważniejsze - mają identyczne systemy mocowania oraz złącze, są więc plug&play.

Sama zmiana na ten wstęgowy z systemu Burmestera jest IMO bez sensu. Raz że drogi, dwa że przeciętny (znam go z domowych kolumn Burmestera). Za zbliżone pieniądze ten tweeter Dynaudio robiony customowo przez Musicar jest dużo lepszy.

Chyba, że ktoś trafi tą wstęgę za grosze na Allegro - wtedy można rozważyć taką opcję. Od tej kopułki BOSE która siedzi seryjnie, to chyba wszystko jest lepsze ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2018, 11:21 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 688
Przy okazji - sprawdziłem koszt tych kopułek w Ferrari Katowice: 450zł/szt. czas oczekiwania 2 tygodnie.

Będę zamawiał. Dam znać jak dostanę i zamontuję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2018, 11:26 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
Każda zmiana czegoś na " nie Porsche " wiąże się z utratą gwarancji Porsche Approved.

Nawet gdyby któreś ASO przynało/przedłużyło gwarancję po takiej zmianie to później w razie problemów z autem będą mieli pretekst do nie naprawy np. problemów z elektryką.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2018, 11:48 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 688
Być może, ale też szansa, że mechanik patrząc prosto na ten głośnik, zorientuje się, że jest to inna wersja niż ta, jaka wyjechała z fabryki, jest realnie zerowa.

Porsche/BOSE:
Obrazek

Ferrari:
Obrazek

Nie mówiąc już o tym, że musiałby mieć dobry pretekst, aby w ogóle wyjmować grille z podszybia i analizować siedzące tam tweetery ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2018, 14:43 

Dołączył: 8.10.2013
Posty: 264
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 352
Daevon napisał(a):
Planuję zakup Panamery Gts lub Turbo 2013-2014. Widzę w ofertach, że Burmester to rzadkość nad czym ubolewam bo jestem przyzwyczajony do naglosnienia Harman Kardon w moim obecnym CLSie W218.

Naszła mnie więc kojąca myśl, że jeśli Bose nie da rady to po prostu oddam auto do jakiejs dobrej firmy zajmującej sie nagłośnieniem.

Pytanie brzmi, czy nie stracę wówczas gwarancji PA. Oczywiście nie wstawie tam byle jakiego subwoofera z Media Marktu i nie bedzie to robione przez elektryka Józka.


Miałem Bose w 997 TT i było poprawnie. Natomiast wyżej cenie sobie Harman Kardon w CL-u a obecnie gra mi w 991 Burmester i jest dla mnie kolosalna różnica na korzyść Burmestera. Ale z 997 nie ma co porównywać. Inne warunki współpracy systemu z autem poprzedniej generacji. Pewnie w 991 Bose gra lepiej i nie każdy poczuje różnicę. Na kieszeni na pewno. :D




_________________

Wiesław

992 Turbo S
______________________
991 Turbo S, 997 Turbo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2018, 18:14 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 13
Również moim zdaniem HK w MB to dość wysoka poprzeczka chociaż z bólem muszę przyznać, że nagłośnienie Bose w Lancii Thesis rocznik 2002 (miałem taki wynalazek kilka lat temu) grało lepiej niż HK w CLS'ie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum