Studiowałem schemat instalacji BOSE i Burmester. Osobiście jestem zawiedziony różnicami. Znając domowe urządzenia firmy Burmester oraz kwotę dopłaty jaką żąda Porsche do tego systemu, spodziewałem się czegoś naprawdę wyjątkowego, tymczasem ... różnice są tak naprawdę kosmetyczne.
Główne różnice w wersji Burmester vs Bose to:
- tweetery AMT (Air Motion Transducer - taki typ tweetera wstęgowego) w podszybiu vs zwykłe tekstylne tweetery BOSE
- 3-drożny system w tylnych drzwiach vs 2-drożny w BOSE
- trochę mocniejszy subwoofer
- trochę mocniejszy wzmacniacz
No i oczywiście grille z pięknym logo Burmester
Jak ktoś się uprze to można zapewne zrobić retrofit całego systemu, ale koszt będzie straszny, więc IMO to zupełnie bez sensu.
Jest jednak inna ciekawa opcja.
Na Rennlist forum opisana jest wymiana samych tweeterów na lepiej brzmiące kopułki z Ferrari FF/F12.
Część co ciekawe jest identyczna (ach ta globalizacja!) - zarówno jeżeli chodzi o mocowanie jak i złącze - głośnik jest 100% plug&play:
https://rennlist.com/forums/cayenne-958 ... rrari.htmlKoszt to ok 600zł za komplet, a więc niewiele.
Opcja #2 to zakup droższych (i na pewno lepszych) tweeterów Dynaudio od Musicar:
https://rennlist.com/forums/991/966586- ... grade.htmlTo jednak chyba $700 + przesyłka, więc lekko licząc 2500zł.
Musicar ma duże doświadczenie w upgrade'ach nagłośniania w 991/958 i poleca następujące stage:
Stage 1: wymiana tweeterów
Stage 2: wymiana tweeterów + nowy wzmacniacz
Stage 3: kompleksowa wymiana głośników + nowy wzmacniacz
Zamierzam pójść tym tropem i zamówić te tweetery z Ferrari FF/F12 do mojego 958 z systemem BOSE. Dam znać co z tego wyszło.
PS. Nie ma szans, aby Porsche wypatrzyło tą modyfikację.