Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.03.2016, 22:27 

Dołączył: 28.03.2016
Posty: 7
Koledzy Bardzo Proszę o pomoc w doborze pierwszej 911.
Przyjąłem kilka kryteriów, które są dla mnie ważne:

- NIE turbo
- NIE cabrio
- automat
- 996 lub 997

Auto będzie używane w sezonie na dojazdy na spotkania/biuro dziennie (100 - 200 km). Czy koncentrować się na silniku 3,6 czy dopuścić modele 3,4 - 3,8 ?

Bardziej zależy mi na zadbanym bezwypadkowym egzemplarzu niż na nowszej czy starsze wersji (996/997). Jako że rozpoczynam przygodę z tym modelem nie chciałbym się zrazić i wolę zapłacić więcej, ale za odpowiedni egzemplarz. Cena za zadbany i tak się zwróci. Przeglądam dostępne serwisy i rzuciło mi się w oczy kilka egzemplarzy:

1. http://otomoto.pl/oferta/porsche-911-ca ... 035833cd03

2. http://otomoto.pl/oferta/porsche-911-sa ... 0ebc8271cd

3. http://allegro.pl/show_item.php?item=60 ... 0ebc8271cd

4. http://olx.pl/oferta/porsche-911-porsch ... 6fdbc9c01d

Uprzejmie Proszę o ocenę egzemplarzy. Jeśli któryś z forumowiczów myśli o sprzedaży ciekawego egzemplarza

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2016, 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.09.2015
Posty: 187
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
Jestem właścicielem egzemplarza nr 3 :) ( http://allegro.pl/show_item.php?item=60 ... 0ebc8271cd ) Więc naturalnie Polecam 3 :D

(ostatnio ktoś z forum oglądał auto na żywo, więc o ile byłby tak uprzejmy to prosiłbym o podzielenie się bezstronną opinią)

W kwestii silnika to tylko 3,6 w generacji 996/997.1 ; 3,4 był bardzo awaryjny, 3,8 przedlift był awaryjny. Po przeczytaniu całego forum oraz przeprowadzeniu rozmowy z PorschePana to ranking wygląda mniej więcej tak:
1. GT3/Turbo
2. 3.6
3. 3.8 polift (997.2)
i dalej (już jednostki awaryjne)
4. 3.8 przedlift (997.1)
5. 3,4

Więc najlepiej w generacji 996 silnik 3,6 (czyli głównie model Carrera S i Carrera 4S), a w generacji 997.1 (przedlift) silnik również 3,6 (czyli głównie model Carrera i Carrera 4).

Gdy kupowałem 911 zastanawiałem się czy wybrać generację 996 czy 997 - i po paru jazdach (w sumie to prawie pół roku szukałem :) wybrałem zdecydowanie 997 (996 w moim odczuciu w środku wygląda dosyć staro - a ja definitywnie nie jestem fanem Porsche Classic, w dodatku strasznie raził mnie wygląd przednich lamp). Dodam, że są to tylko moje odczucia i preferencje, więc nie chcę, aby ktokolwiek z forum poczuł się urażony moją opinią :wink:




_________________

718 Cayman GTS 4.0 PDK
718 Boxster - out
Panamera Turbo - out
997.1 3,6 - out
Cayenne S 4.5 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2016, 20:29 

Dołączył: 28.03.2016
Posty: 7
Dziękuję Chris za wyczerpującą odpowiedź, która pozwala mi zawęzić poszukiwania.
Przejrzałem Twoją propozycję.

Jeśli nie masz nic przeciwko na forum to kilka pytań z mojej strony dosyć ważnych dla mnie zanim pojadę do Ciebie obejrzeć:

- piszesz, że Import USA. Czy możesz napisać co było uszkodzone i który dealer/warsztat ją naprawiał ? Jakieś zdjęcia ewentualnie/dokumenty ?
- Czytając treść rozumiem, że było jeszcze jakieś zdarzenie/a poza USA?
- Od kiedy jesteś właścicielem auta i czy jesteś pierwszy w Polsce ?
- Kiedy robiłeś ostatni serwis i co powinienem zrobić w niej jako ewentualny nowy nabywca żeby nic mnie nie zaskoczyło ?

Jeszcze raz Wielkie Dzięki.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2016, 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.09.2015
Posty: 187
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
Proszę o kontakt telefoniczny.




_________________

718 Cayman GTS 4.0 PDK
718 Boxster - out
Panamera Turbo - out
997.1 3,6 - out
Cayenne S 4.5 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2016, 21:10 

Dołączył: 22.12.2014
Posty: 55
Trochę nie w temacie, ale jeśli nie tajemnica to poproszę o odpowiedź - może być na prv. W opisie piszesz, że faktura vat marża i jak zrozumiałem to Twoje auto firmowe - nie jest tak że jeśli masz je w środkach trwałych to musisz wystawić 23% vat? Sorki nie odczytaj tego jako czepianie się - po prostu mam auto do sprzedania i wg księgowego muszę wystawić 23% mimo że kupiłem na umowę kupna sprzedaży.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2016, 21:49 

Dołączył: 2.12.2010
Posty: 533
Lokalizacja: Toruń/Gdańsk
Nr klubowicza: 412
rożek napisał(a):
Trochę nie w temacie, ale jeśli nie tajemnica to poproszę o odpowiedź - może być na prv. W opisie piszesz, że faktura vat marża i jak zrozumiałem to Twoje auto firmowe - nie jest tak że jeśli masz je w środkach trwałych to musisz wystawić 23% vat? Sorki nie odczytaj tego jako czepianie się - po prostu mam auto do sprzedania i wg księgowego muszę wystawić 23% mimo że kupiłem na umowę kupna sprzedaży.


Możesz wystawić FV 23% lub FV marża.
Jeżeli samochód był zakupiony z myślą o dalszej odsprzedaży (nawet w bardzo odległej przyszłości) to ustawodawca zezwala na sprzedaż z procedurą VAT marża.
Również jeżeli nie jest to towar handlowy tylko środek trwały.




_________________

Marcin
było: 986, 987S, 996.2 Targa Orient Red Metallic, Macan S
jest: Boxster 718
będzie: 992 Turbo S
http://WWW.AURAN.PL
http://WWW.MISSALA.PL
Perfumeria Quality Gdańsk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.03.2016, 9:24 

Dołączył: 28.03.2016
Posty: 7
Rożek generalnie możemy przyjąć, że tak to wygląda:

1. nie ma reguły, że jak auto było w środkach trwałych to musi być VAT 23%. Sprzedawanie w takiej sytuacji jednak poprzez fakturę marża budzi wątpliwości niektórych organów podatkowych, gdyż uważają one, że tylko auto kupione na handel może być opodatkowane w procedurze vat-marża, a skoro było środkiem trwałym to zostało kupione do użytkowania, a nie na handel. Są jednak również odmienne poglądy.
2. procedura vat marża jest możliwa, jeżeli ktoś nabył samochód w taki sposób, że nie mógł odliczyć VAT (np. na umowę sprzedaży bez faktury), sam fakt czy jest środkiem trwałym czy towarem handlowym nie wpływa na to czy można stosować vat marżę, aczkolwiek są ryzyka o których napisałem w pkt 1

To interpretacja mojego radcy podatkowego. Także co kraj to obyczaj i co urząd skarbowy to może być inna wersja. Najlepiej do swojego US dać oficjalne zapytanie i Ci odpowiedzą.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.03.2016, 9:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.09.2015
Posty: 187
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
rożek napisał(a):
Trochę nie w temacie, ale jeśli nie tajemnica to poproszę o odpowiedź - może być na prv. W opisie piszesz, że faktura vat marża i jak zrozumiałem to Twoje auto firmowe - nie jest tak że jeśli masz je w środkach trwałych to musisz wystawić 23% vat? Sorki nie odczytaj tego jako czepianie się - po prostu mam auto do sprzedania i wg księgowego muszę wystawić 23% mimo że kupiłem na umowę kupna sprzedaży.


Nieprawidłowe założenie - to nie jest moje auto firmowe, tylko prywatne. Sprzedaż grzecznościowo prowadzi mój znajomy i On wszystkim się zajmuje, łącznie z FV. Tutaj wyjątkowo, z uwagi na przynależność do klubu udzielam się bezpośrednio.

Co do 23% to wg mojego księgowego to również prawda. (dlatego nie opłaca się kupować auta na firmę bez FV)




_________________

718 Cayman GTS 4.0 PDK
718 Boxster - out
Panamera Turbo - out
997.1 3,6 - out
Cayenne S 4.5 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.03.2016, 9:58 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9171
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
chris_3 napisał(a):
Tutaj wyjątkowo, z uwagi na przynależność do klubu udzielam się bezpośrednio.


Nie żebym się czepiał, ale przynależność do klubu jest równoznaczna z dopiskiem "Nr klubowicza: xxx", a u Ciebie tego nie widzę. Chyba że zapisałeś się do klubu, a jeszcze tego nie widać na forum.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.03.2016, 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.09.2015
Posty: 187
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
Do 29.02.2016 był numer :D Zapomniałem opłacić składki :oops: (numer karty: 454 ; wydawało mi, że okres rozliczeniowy jest od daty wpłaty składki, ale już wiem, że jest na konkretne lata)




_________________

718 Cayman GTS 4.0 PDK
718 Boxster - out
Panamera Turbo - out
997.1 3,6 - out
Cayenne S 4.5 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.04.2016, 9:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.09.2015
Posty: 187
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
wit007 napisał(a):
chris_3 napisał(a):
Tutaj wyjątkowo, z uwagi na przynależność do klubu udzielam się bezpośrednio.


Nie żebym się czepiał, ale przynależność do klubu jest równoznaczna z dopiskiem "Nr klubowicza: xxx", a u Ciebie tego nie widzę. Chyba że zapisałeś się do klubu, a jeszcze tego nie widać na forum.



Wczoraj wykonałem przelew, więc mam nadzieję, że dopisek niedługo się pojawi ;)




_________________

718 Cayman GTS 4.0 PDK
718 Boxster - out
Panamera Turbo - out
997.1 3,6 - out
Cayenne S 4.5 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.04.2016, 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3744
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Pochwalony :)




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum