Autor |
Wiadomość |
Igor
|
Napisane: 8.05.2007, 23:03 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 9.05.2007, 9:16 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
jaki silnik krokowy?? masz fotkę? bo ja mam silnik z 924s i tam krokowy jest pod kolektorem taki dość duży Bosch. Chyba ze chodzi Ci o TPS'a spod przpustnicy?
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 9.05.2007, 10:40 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
chodzi mi o ten spod kolektora. nie mam niestety fotki, bo wyjme dopiero jak bede wymieniac...
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 9.05.2007, 11:30 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 9.05.2007, 22:05 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
dokladnie
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 10.05.2007, 8:34 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
nówka ok 600zł, jeśli nie jesteś pewien że u Ciebie to szwankuje to szkoda kasy. Jakby co to mam użwykę od kumpla za 200.
Jeśli masz za wysokie obroty to mogą być po prostu źle ustawione, może również być gdzieś nieszczelny przewód jakiegoś podciśnienia, jak i uszkodzona sonda może powodować zachwiania obrotów - np przy odpalaniu.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 10.05.2007, 9:08 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
u mnie jedyny problem jest taki ze na zimnym silniku nie trzyma obrotow dobrze.
samochod nie gasnie, ale obroty sa bardzo niskie.
dopiero jak rozgrzeje silnik to wszystko jest ok.
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 10.05.2007, 9:23 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
ja miałem taki problem przez moment przy odpalaniu zimnego silnika, prawie zdychał przez chwile ale zaraz było OK, odłączyłem sondę i zapalał normalnie. Zacznij od sprawdzenia wolnych obrotów na ciepłym (trzeba rozłączyć krokowy za pomocą kabelka wciśniętego w gniazdko "diagnostyczne" i wtedy ustawić śrubą przy przepustnicy (u mnie nasadka 7mm) na 850obr/min. Druga sprawa to czujnik temp silnika - takie coś pod grubym przewodem idącym do przepustnicy - niebieska wtyczka, nie kosztuje zbyt wiele.
A na ciepłym jeśli masz sondę to sprawdź czy funkcjonuje - trzeba się wpiąć plusem miernika do przewodu sondy (czarny, białe to zasilanie/podgrzewanie) a minusem do masy. Napięcie powinno oscylować między ok 0.15v-0.80v, takie szybkie skoki, a jeśli cały czas jest powyżej 0.8 to znaczy że chodzi zbyt bogato i najprawdopodobniej lambda do wymiany.
Z tkackim pogadaj bo coś tam już u Ciebie zaglądał to może Ci pomoże.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 10.05.2007, 9:53 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
tzn Tkacki wlasnie wystawil taką diagnozę...
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 10.05.2007, 10:04 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Bardzo trafny opis, tego co należało sprawdzić i ustawić.
Potwierdzam diagnozę. Silnik krokowy stoi. Brak regulacji obrotów biegu jałowego. Dodatkowo, był oproblem z TPS'em.
Sonda stara, ale cos tam pokazuje. Po skonfigurowaniu na M150 też było to samo z obrotami, więc sondę olać (na razie).
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 10.05.2007, 10:23 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
M150?? czy to ta wtyka po stronie kierowcy?? czyli po obejściu krokowego nic się nie zmienia?? u mnie np ostatnio jak przy przepływce grzebałem to po odcięciu okazało się że mam 1100obr/min.
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 10.05.2007, 11:14 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
M150 to opcja bez katalizatora. Po włączeniu rezystora 1,8k w gniazdo konfiguracyjne przy DME (białe, 2 piny) i zmasowaniu sygnału z sondy, DME przełącza się na 2-gi zestaw map wtrysku/zapłonu - sztywne mapy bez korekcji lambda.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 10.05.2007, 11:20 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
Tkacki: czym sie dokładnie różni silnik krokowy ten co mam od tego w PEUGEOT ?
chodzi mi o to czy kupować używkę, czy zamiennik?
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 10.05.2007, 11:27 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Nie ma zamienika. Jest konkretny nr BOSCH. Sprawdź w katalogu BOSCH on line (powiązania dot. pojazdu). Ten regulator (silnik) był stosowany w wielu autach. Na pewno Renault, Lancia - tam gdzie chodził motronic w podobnej konfiguracji. To nie jest zamiennik tylko TO SAMO, ten sam part number BOSCH.
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 10.05.2007, 12:01 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
jest na fota.pl tylko tak jak mówię cena ponad 600zł, możesz spróbować stary przeczyścić albo kupić używkę.
Co do tej opcji bez kata to jak pewnie zauważyłeś z moim się tak nie dało zrobić - w M4407 jest mały komputerek i na wtyczce gdzie wpinasz rezystor nie am napięcia w ogóle i na nic nie ma reakcji - teraz mam z 85 kompa wersja w ogóle bez kata i sondy była - spaliny lepsze niż na oryginalnym moim o którym zresztą mówiłeś że do bani (coś tam ktoś grzebał).
P.S. Ustawiłem przepływkę ostatnio na analizatorze spalin i takie mam wyniki (bez kata)
Wolne obroty CO 0,6% CO2 14,9% O2 0,86 HC 121ppm lambda 1,022
3000rpm CO 2,5 CO2 13,9 O2 0,37 HC 146ppm lambda 0,939
Czy to aby nie za ubogo bez kata?? Chodził za bogato bo przepływomierz był grzebnięty, więc patrząc na spaliny przestawiłem o dwa ząbki.
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 10.05.2007, 13:24 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Dobrze zrobiłeś. Bogato na wyższych rpm. Ja nie jestem zwolennikiem zabawy w przepływomierzu z klapą. Nie sposób zweryfikować wyników.
Słyszałem o takim kolesiu co MAF zrobił i wyskalował wg nietkniętej przepływki do 2.5......
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 10.05.2007, 14:48 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
tkacki napisał(a): Słyszałem o takim kolesiu co MAF zrobił i wyskalował wg nietkniętej przepływki do 2.5......
Jak wielu tak i ja też o nim słyszałem. W ogóle legendy o nim krążą ale ponoć nikt go nie widział...
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
spaun
|
Napisane: 10.05.2007, 14:59 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 855
|
ktokolwiek widział, ktokolwiek słyszał proszony o kontakt
niesłychani@iinni.pl
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 10.05.2007, 15:36 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
nietknięta przepływka jest takim samym mitem jak ten gość chyba. To tak jak ze Stigiem... "Niektórzy mówią, że boi się dzwonów i że schody wprawiają go w zakłopotanie." itd.
A przepływkę niegrzebaną mam z 2.7 i jeździłem w 2.5 z nią również, miała nawet dekielek zakrywający śrubę do regulacji CO, ale go zdjąłem
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 10.05.2007, 20:39 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
tkacki: jest szansa ze sie uda postawic ten silnik krokowy na nogi?
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|