Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.05.2007, 23:03 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
jak w temacie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.05.2007, 9:16 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
jaki silnik krokowy?? masz fotkę? bo ja mam silnik z 924s i tam krokowy jest pod kolektorem taki dość duży Bosch. Chyba ze chodzi Ci o TPS'a spod przpustnicy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.05.2007, 10:40 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
chodzi mi o ten spod kolektora. nie mam niestety fotki, bo wyjme dopiero jak bede wymieniac...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.05.2007, 11:30 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
cóś takiego?

http://www.clarks-garage.com/graphics-t ... oved-1.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.05.2007, 22:05 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
dokladnie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 8:34 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
nówka ok 600zł, jeśli nie jesteś pewien że u Ciebie to szwankuje to szkoda kasy. Jakby co to mam użwykę od kumpla za 200.

Jeśli masz za wysokie obroty to mogą być po prostu źle ustawione, może również być gdzieś nieszczelny przewód jakiegoś podciśnienia, jak i uszkodzona sonda może powodować zachwiania obrotów - np przy odpalaniu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 9:08 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
u mnie jedyny problem jest taki ze na zimnym silniku nie trzyma obrotow dobrze.
samochod nie gasnie, ale obroty sa bardzo niskie.

dopiero jak rozgrzeje silnik to wszystko jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 9:23 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
ja miałem taki problem przez moment przy odpalaniu zimnego silnika, prawie zdychał przez chwile ale zaraz było OK, odłączyłem sondę i zapalał normalnie. Zacznij od sprawdzenia wolnych obrotów na ciepłym (trzeba rozłączyć krokowy za pomocą kabelka wciśniętego w gniazdko "diagnostyczne" i wtedy ustawić śrubą przy przepustnicy (u mnie nasadka 7mm) na 850obr/min. Druga sprawa to czujnik temp silnika - takie coś pod grubym przewodem idącym do przepustnicy - niebieska wtyczka, nie kosztuje zbyt wiele.
A na ciepłym jeśli masz sondę to sprawdź czy funkcjonuje - trzeba się wpiąć plusem miernika do przewodu sondy (czarny, białe to zasilanie/podgrzewanie) a minusem do masy. Napięcie powinno oscylować między ok 0.15v-0.80v, takie szybkie skoki, a jeśli cały czas jest powyżej 0.8 to znaczy że chodzi zbyt bogato i najprawdopodobniej lambda do wymiany.
Z tkackim pogadaj bo coś tam już u Ciebie zaglądał to może Ci pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 9:53 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
tzn Tkacki wlasnie wystawil taką diagnozę...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 10:04 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Bardzo trafny opis, tego co należało sprawdzić i ustawić.

Potwierdzam diagnozę. Silnik krokowy stoi. Brak regulacji obrotów biegu jałowego. Dodatkowo, był oproblem z TPS'em.

Sonda stara, ale cos tam pokazuje. Po skonfigurowaniu na M150 też było to samo z obrotami, więc sondę olać (na razie).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 10:23 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
M150?? czy to ta wtyka po stronie kierowcy?? czyli po obejściu krokowego nic się nie zmienia?? u mnie np ostatnio jak przy przepływce grzebałem to po odcięciu okazało się że mam 1100obr/min.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 11:14 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
M150 to opcja bez katalizatora. Po włączeniu rezystora 1,8k w gniazdo konfiguracyjne przy DME (białe, 2 piny) i zmasowaniu sygnału z sondy, DME przełącza się na 2-gi zestaw map wtrysku/zapłonu - sztywne mapy bez korekcji lambda.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 11:20 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
Tkacki: czym sie dokładnie różni silnik krokowy ten co mam od tego w PEUGEOT ?
chodzi mi o to czy kupować używkę, czy zamiennik?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 11:27 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Nie ma zamienika. Jest konkretny nr BOSCH. Sprawdź w katalogu BOSCH on line (powiązania dot. pojazdu). Ten regulator (silnik) był stosowany w wielu autach. Na pewno Renault, Lancia - tam gdzie chodził motronic w podobnej konfiguracji. To nie jest zamiennik tylko TO SAMO, ten sam part number BOSCH.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 12:01 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
jest na fota.pl tylko tak jak mówię cena ponad 600zł, możesz spróbować stary przeczyścić albo kupić używkę.

Co do tej opcji bez kata to jak pewnie zauważyłeś z moim się tak nie dało zrobić - w M4407 jest mały komputerek i na wtyczce gdzie wpinasz rezystor nie am napięcia w ogóle i na nic nie ma reakcji - teraz mam z 85 kompa wersja w ogóle bez kata i sondy była - spaliny lepsze niż na oryginalnym moim o którym zresztą mówiłeś że do bani (coś tam ktoś grzebał).
P.S. Ustawiłem przepływkę ostatnio na analizatorze spalin i takie mam wyniki (bez kata)

Wolne obroty CO 0,6% CO2 14,9% O2 0,86 HC 121ppm lambda 1,022
3000rpm CO 2,5 CO2 13,9 O2 0,37 HC 146ppm lambda 0,939

Czy to aby nie za ubogo bez kata?? Chodził za bogato bo przepływomierz był grzebnięty, więc patrząc na spaliny przestawiłem o dwa ząbki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 13:24 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Dobrze zrobiłeś. Bogato na wyższych rpm. Ja nie jestem zwolennikiem zabawy w przepływomierzu z klapą. Nie sposób zweryfikować wyników.

Słyszałem o takim kolesiu co MAF zrobił i wyskalował wg nietkniętej przepływki do 2.5...... :roll: :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
tkacki napisał(a):
Słyszałem o takim kolesiu co MAF zrobił i wyskalował wg nietkniętej przepływki do 2.5...... :roll: :)


Jak wielu tak i ja też o nim słyszałem. W ogóle legendy o nim krążą ale ponoć nikt go nie widział... :lol:




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 14:59 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 855
ktokolwiek widział, ktokolwiek słyszał proszony o kontakt
niesłychani@iinni.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 15:36 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
nietknięta przepływka jest takim samym mitem jak ten gość chyba. To tak jak ze Stigiem... "Niektórzy mówią, że boi się dzwonów i że schody wprawiają go w zakłopotanie." itd.:shock:

A przepływkę niegrzebaną mam z 2.7 i jeździłem w 2.5 z nią również, miała nawet dekielek zakrywający śrubę do regulacji CO, ale go zdjąłem :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2007, 20:39 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
tkacki: jest szansa ze sie uda postawic ten silnik krokowy na nogi?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum