|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
grzelu
|
Napisane: 6.11.2009, 11:33 |
|
Dołączył: 6.11.2009 Posty: 15
|
witam
rozwazam zakup 912-tki z przeznaczeniem na torowe i rajdowe zabawy dla klasyków
wiem ze osiagami wypada cieniutko przy 911 ale zalezy mi tez na tanszej bazie wyjsciowej, dostepnych czesciach zamiannych (z racji przeznaczenia samochodu) oraz silniku na gaznikach
kilka pytan:
- czy silnik 1600 w 912 (1966-68) to silnik na pewno VW czy jednak Porsche (nie chodzi mi o wersje 2.0 z 912E...tylko wlasnie o ten wczensiejszy)
- jakie jeszcze czesci/podzespoly sa wymienne z VW...?
- czy karoseria 912 i 911G to dokladnei to samo? wiem ze ktos pytal na forum czy moglby zmienic silnik i miec 911...ja pytam ze wzgledow regulaminowych imprez dla oldtimerow - jesli to ten samm samochod a jedynie silnik inny to pewnie mozna by bylo tak zrobic...
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 6.11.2009, 13:17 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
Witaj,
w 912 - 65-69r - jest silnik z Porsche 356C i nie pasuje ani jedna część z VW.
w 912E silnik 2.0 typ 4 czyli Vw i Porsche 914.
Skrzynia w 912 - 915
W 912 - brak stabilizatorów, inne mocowania silnika w porównaniu do 911,
Hamulce i zawieszenia 911/912 to samo, 912 słabsze wyposażenie wnętrza.
Ale generalnie karoseria jest niezmieniona do 89r.
Zamieniki blacharskie na Pelican parts pokazuja przedział 65-89r.
Mozna upakować w takie starej budzie silnik 3,2 i hamulce z G serii
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 6.11.2009, 13:29 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 6.11.2009, 13:36 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
......i wtedy ze względów regulaminowych pożegnać sie z MPPZ (zresztą to raczej turystyka niż sport), albo dostawać srogie baty od świetnie przygotowanych Golfów GTI w wyścigach górskich, albo jeżdzić w Classicauto taką hybrydą i wcale nie być faworytem. Oczywiście solidnie wzmacniając auto, żeby się nie rozpadło....Czyli klasa 1600ccm, albo w oryginale albo z przróbkami za duże pieniądze. Hmmmmm.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 6.11.2009, 13:49 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
hm,
oczywiście nie jestem zwolennikiem takich przeróbek, ale jak ktoś lubi - można i tak.
co do serii 901- jest ich na tyle mało że każda sztuka to wydarzenie...
|
|
Góra |
|
grzelu
|
Napisane: 6.11.2009, 14:06 |
|
Dołączył: 6.11.2009 Posty: 15
|
dzieki za odzew...
wyglada na to ze poza niewatpliwym urokiem 912, nie koniecznie jest to wlasciwa opcja do moich planow / pomyslow
- zakladalem ze rozpoczne przygode z porsche z usprawnionym silnikiem 1600 (zakladajac duzą dostepnosc czesci z VW) a w dalszych etapach (takze ze wzgledow finansowych) rozwijac projekt i wlozyc silnik z 911...
pomysle jeszcze ale chyba trzeba sie rozejrzec za czyms innym
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 6.11.2009, 15:26 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
nie no nie poddawaj sie tak szybko ....
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 6.11.2009, 15:49 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Kupuj wczesną 911, np. w USA jest tego masa. Oczywiście też masa roboty jeśli kupisz tanio, ale jaka satysfakcja...
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
grzelu
|
Napisane: 6.11.2009, 15:49 |
|
Dołączył: 6.11.2009 Posty: 15
|
co do marki to sie jeszcze nie poddaje...ale 90 konna 912 wyglada no to ze jest nie rozwojowa wobec moich planow a w klasie 1600 zostac nie chce...
moze jakies inne propozycje klasyka ze Stuttgart'u do retro-'sportu'..?
|
|
Góra |
|
SIMO
|
Napisane: 6.11.2009, 20:59 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 213
|
928 - tym się ścigają tylko w USA
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 6.11.2009, 23:55 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Jeśli do zabaw to raczej celowałbym w dwa modele: SC (1978-1983) lub optymalnie Carrera 3.2 (1984-1989). Chyba najlepsza dostępność części, mnóstwo podzespołów do tuningu (auta bardzo popularne jeśli chodzi o przeróbki do sportu).
Starsze (zwłaszcza modele do 1973 roku) raczej bym sobie odpuścił nie mając worka $.
A 912 w klasie 1.6 to kiepski pomysł. To bulwarówka do spokojnej jazdy a nie sportowiec.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 8.11.2009, 0:05 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Wspólnymi siłami wybiliśmy Koledze z głowy pomysł realizacji ambicji sportowych na bazie 912 Zatem 911, chyba jednak 3.2, uznany za "najlepszy dla tych, którzy chcą zacząć przygodę z klasycznym 911" (wg."911&Porsche World").Model SC 3.0 jest świetny, ale wcale niełatwy do tuningu...... Zatem grupa "youngtimer" i starcie z Pitersonem w gokarcie na bazie 944
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 8.11.2009, 11:09 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
pdmobil napisał(a): Zatem grupa "youngtimer" i starcie z Pitersonem w gokarcie na bazie 944
Wypraszam sobie!
Do gokarta to mu jeszcze sporo brakuje! Ale już nad tym pracujemy Będzie jeszcze lżej, bardziej twardo i mam nadzieję mocniej! A jest co poprawiać - na razie jest jedynie 149 KM/189Nm
Co do 914 to mam mieszane uczucia. Do sportu jedynie 2.0, idealnie 6-cyl (trudno dostępny i drogi). Ale w serii mamy tylko 110KM, a popatrzmy co jeździ - prawie 210KM Płatka, 170KM Skrzypka, szalony Pająk, duża grupa 924 (tam też trwa wyścig zbrojeń). a pewno byłoby to oryginalne auto ale wątpię aby pozwalało powalczyć o wygrane.
Carrera 3.2 pozwala walczyć z każdym...
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.11.2009, 13:02 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Walter Rohrl też jest zdania, że 3.2 jest optymalny z punktu widzenia ceny i tego co za nią dostajemy.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
sopotRS
|
Napisane: 8.11.2009, 18:57 |
|
Dołączył: 4.03.2009 Posty: 77
|
Zgadzam się , że najlepszą opcją jest wczesne 911 3.2. Kuloodporna technika i karoseria oraz 231PS w serii. To opcja najniżej budżetowa opcja.
Modyfikowane 912 na pewno będzie droższe.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|