Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.12.2010, 0:49 

Dołączył: 4.07.2007
Posty: 106
Witam wszystkich i przy okazji Wesołych Świąt.

Może ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem jaki mi się zdarzył z 986 Boxem.
Od pewnego czasu przestał mi reagować pilot centralnego zamka (auto z USA mam tylko jeden klucz z pilotem + ten malutki bez pilota). Zauważyłem że jak wcisnę mocno guzik otwierania to reaguje. Był u 3 dość dobrych elektroników ale nie dało się tego naprawić - generalnie nie wiedzieli co się stało. W pewnym momencie pilot wogóle przestał reagować. Na anglojęzycznych forach znalazłem masę artykułów mówiących jak zrestartować moduł transpondera po 5 dniowym uśpieniu itp... wygląda na to że to nie wiena samochodu tylko po prostu zepsuł się pilot.
Oczywiście nie przejmowałem się tym bo w końcu auto można otwierać ręcznie .... aż do dziś ;);)
Uszkodził mi się zamek - tzn może nie sam zamek ale pewnie złamała się albo zleciała zapadka, może jakiś microswitch który otwiera zamek manualnie.
Teraz zrobił się poważnym problem bo nie mam się jak dostać do auta. Czytam i czytam i nic z tego nie wychodzi.
Miałem pomysł by wsadzić drut między szybę i nacisnąć klawisz do otwierania centralnego zamka na konsoli ale sprawdziłem w moim drugim 996 i jak zamknięty jest z kluczyka to klawisz nie ma prądu więc lipa.
Tak samo nie jestem w stanie drutem pociągnąć klamki wewnątrz bo jak jest zamknięty to rygluje i klamki nie da się pociągnąć - sprawdzałem w 996.
Oczywiście wiem o tym że pod lewym nadkolem jak zdejmie się koło przednie i odkręci kawałek fartucha po pociągnięciu linki otworzę przednią maskę by dostać się do akumulatora ... ale czy to coś da ?? nie sądzę - przez przedni czy tylny bagażnik do środka nie wlezę !
Auto ma na dodatek założonego hardtopa więc dachu nożem nie rozetnę - oczywiście to żart ;););) hehe

Może znacie jakiś trik jak mogę się włamać do własnego auta by nie narobić szkód, proszę tylko nie piszcie jak ciężkiej cegły mam użyć do rozbicia szyby bo na allegro są tylko po 300 PLN ;);) hehe

pozdrawiam i czekam na odpowiedzi ;)

Peter


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2010, 1:02 

Dołączył: 9.02.2010
Posty: 86
nie wiem gdzie jestes ale np w lodzi jest firma autoklucz kotra przyjezdza i za okolo 100pln otwiera samochod specjalnymi drutami. poszukaj podbnej firmy w swoiej okolicy .
jak juz go otworzysz to jedz do aso i zamow zapasowy kluczyk z pilotem zebys nie mial takich problemow w przyszlosci :)
pozdrawiam i zycze wesolych swiat


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2010, 10:14 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Spróbuj tutaj:
http://www.otwieranie-awaryjne.pl/?gcli ... 3godOljyqQ
Korzystałem kiedyś z pomocy takich magików - otwierają szybko, nic przy tym nie niszcząc - za 100-200 pln masz problem z głowy.
Moim zdaniem nie warto samemu kombinować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2010, 11:22 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
moim zdaniem masz do wymiany modul centralnego zamka...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2010, 21:59 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Zgadam się. Padł moduł zamka i immo. Nawet jak otworzysz, to nie odpalisz. Przyczyną jest najczęściej wilgoć. Moduł musisz kupić nowy i zaprogramować w serwisie - programuje się go sterownika silnika i da się to zrobić tylko raz. Potem od razu zaprogramują Ci piloty do centralnego. Używany moduł od innego auta nie będzie działał i nawet serwis tego nie zaprogramuje. Da się zastosować używkę, ale aby przenieść kody trzeba pogrzebać w hardware i dodatkowo stary moduł musi mieć sprawne procesor i pamięć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.12.2010, 15:20 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
TKacki napisał(a):
Zgadam się. Padł moduł zamka i immo. Nawet jak otworzysz, to nie odpalisz. Przyczyną jest najczęściej wilgoć. Moduł musisz kupić nowy i zaprogramować w serwisie - programuje się go sterownika silnika i da się to zrobić tylko raz. Potem od razu zaprogramują Ci piloty do centralnego. Używany moduł od innego auta nie będzie działał i nawet serwis tego nie zaprogramuje. Da się zastosować używkę, ale aby przenieść kody trzeba pogrzebać w hardware i dodatkowo stary moduł musi mieć sprawne procesor i pamięć.


dokladnie tak jest, glownym powodem problemow z takimi modulami jest ich miejsce w aucie i wilgoc z wiekiem, przerabialem ostatnio ten temat w BMW 530d E61...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.12.2010, 11:39 

Dołączył: 4.07.2007
Posty: 106
TKacki napisał(a):
Zgadam się. Padł moduł zamka i immo. Nawet jak otworzysz, to nie odpalisz. Przyczyną jest najczęściej wilgoć. Moduł musisz kupić nowy i zaprogramować w serwisie - programuje się go sterownika silnika i da się to zrobić tylko raz. Potem od razu zaprogramują Ci piloty do centralnego. Używany moduł od innego auta nie będzie działał i nawet serwis tego nie zaprogramuje. Da się zastosować używkę, ale aby przenieść kody trzeba pogrzebać w hardware i dodatkowo stary moduł musi mieć sprawne procesor i pamięć.


Hej

Dzięki za podpowiedzi ale z tym modułem centralnego zamka to się nie zgodzę. W 996 też mi przestał działać jeden z kluczyków ale do niego mam akurat 2 sztuki więc teraz korzystam z drugiego i na to wygląda że to chyba jakaś dziwna przypadłość tych aut. 996 oczywiście jeździ, zamyka się otwiera więc nic w nim nie padło - poza kluczykiem. Co do odpalenia auta to wydaje mi się że o tym raczej decyduje ta pastylka która jest włożona w kluczyku, natomiast sama elektronika służy jedynie do otwierania i zamykania drzwi i załączania alarmu. Zrobiłem nawet test w 996 - moja kobitka mnie zamknęła w środku 996 z kluczyka - włączył się alarm a ja siedząc w środku przekręciłem tylko stacyjkę i alarm od razu się wyłączył więc mi osobiście się wydaje że sam moduł centralnego zamka nie ma z tym nic wspólnego a auto rozpoznaje kluczyk w stacyjce i tylko jak rozpozna to odpala i wyłącza alarm. Wracając do Boxa 986 to zgodnie z waszymi sugestiami zadzwoniłem do firmy co się tym zajmuje - koszt otworzenia 127 PLN i właśnie czekam na Pana co przyjedzie i się tym zajmie, tak więc o efektach Was niezwłocznie poinformuję, nowego pilota już też zamówiłem w Katowicach więc mam nadzieję że niebawem wszystko wróci do normy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.12.2010, 11:42 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
no ja nadal jednak obstawiam ten modul.... drugi kluczyk Ci dzialaw 996, ale z czasem efekt moze byc taki sam jak z pierwszym kluczykiem i w koncu nie dostaniesz sie w ogole do auta.... tak jak juz pisalem, tak mielismy wlasnie w BMW, najpierw jeden kluczyk, a potem drugi (ktory dzialal na poczatku bezproblemowo) zaczal miec takie same problemy jak pierwszy...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.12.2010, 12:18 

Dołączył: 4.07.2007
Posty: 106
Matschke napisał(a):
no ja nadal jednak obstawiam ten modul.... drugi kluczyk Ci dzialaw 996, ale z czasem efekt moze byc taki sam jak z pierwszym kluczykiem i w koncu nie dostaniesz sie w ogole do auta.... tak jak juz pisalem, tak mielismy wlasnie w BMW, najpierw jeden kluczyk, a potem drugi (ktory dzialal na poczatku bezproblemowo) zaczal miec takie same problemy jak pierwszy...


Może i tak, ale jest jedno ale ... jak zacząłem mieć kłopoty z kluczykiem to oczywiście podpiąłem swój durametric na OBDII, wszedłem do modułu alarmu i centralnego zamka, włączyłem funkcję live do testowania modułu - pojawia się wtedy ekran z wszystkim co dociera do sterownika, czyli otwiera się klapę tylną - na komputerze to odrazu widać, przednią tak samo. można bawić się szybami, otwieraniem i zamykaniem drzwi prawych lewych itp (oczywiście trzeba siedzieć w środku i mieć przekręcony kluczyk bo tak to już dawno bym go otworzył tym durametric). Widać też docierające sygnały z key 1, key 2 i każdego z klawiszy na kluczu. No i naciskając cokolwiek na kluczyku na kompie nic się nie wyświetla, coś jakby sygnał z kluczyka mijał się z tym zaprogramowanych w samochodzie. Oczywiście może to być też jak piszecie uszkodzenie modułu natomiast moduł przechodzi test, miał nawet jakieś błędy związane z syreną to je skasowałem więc generalnie można z nim pogadać. Chyba że uszkodziła się w nim tylko ta jedna funkcja a reszta komunikuje się ... sam nie wiem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.12.2010, 13:38 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
a podpytaj sie Rafala z warsztatu Autodusza...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.12.2010, 14:53 

Dołączył: 4.07.2007
Posty: 106
No i udało się otworzyć drutem ;)

Okazuje się że błędem było porównywanie Boxa do 996 bo 996 się rygluje natomiast Box NIE. Na szczęście - bo jak by się ryglował skończyło by się rozwiercaniem zamka.

911Bart - dzięki za porządną firmę - POMOGŁA w 100%

W środę jestem umówiony na naprawienie tego co się ułamało w drzwiach i przy okazji spróbujemy zrobić re synchronizację klucza z modułem centralnego zamka - podobno w wielu przypadkach pomaga - muszę sprawdzić w EASYTRONIC jakie są sekwencje by to zrobić. Jeśli to nie pomoże i komputer diagnostyczny też nie pomoże to zabieram się za moduł centralnego zamka !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.12.2010, 23:25 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Skorodowana płytka drukowana w module centralnego/immo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2010, 14:24 

Dołączył: 29.01.2010
Posty: 51
porownywac porsche do renault moze nie wypada, ale podobny przypadek mialem w renault lagunie, karta do otwierania drzwi/odpalania przestala dzialac. mialem tyle szczescia ze jedna otwierala a druga zamykala samochod ;-) padly po prostu mikroprzelaczniki w kartach - koszt naprawy w okolicach 10 zl, po wymianie wszystko dziala jak trzeba ;-)

btw. serwis sugerowal oczywiscie zamowienie nowych kart, natomiast elektronik bez problemu wymienil same przelaczniki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum