Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.11.2019, 13:16 

Dołączył: 29.11.2019
Posty: 22
Witajcie, jestem Norbert. Jeśli wszystko dobrze się ułoży, to w ciągu kilku miesięcy zostanę posiadaczem pierwszego Porsche :D
Mam swoją konfigurację i chciałbym prosić użytkowników, o poradę które rzeczy warto mieć, a z których zrezygnować:

http://www.porsche-code.com/PLQ4VAP0

Jeździłem zarówno wersja 2.0 i S. Na weekend dostałem od dealera właśnie 2.0, uważam, że fajne auto (również dla rodziny z dwójka dzieci), w "dość" dobrej cenie :D Q5, X4, Glc coupe, Velar z dwulitrowymi silnikami kosztują pododbnie, a tu niewiele dokładając mozna spełnić dziecięce marzenie o swoim Porsche 8)
Więc konfiguracja na zasadzie najważniejsze rzeczy, bez przepłacania za ekskluzywne dodatki :P
Mam w konfiguracji PASM - czy rzeczywiście warto dopłacać do aktywnego zawieszenia przy 19 calowych felgach? (mieszkamy na wsi, gdzie jest dużo polnych dróg, ale również robię przebiegi autostradami)
Co myślicie o PDLS+? (W standardzie po lifcie i tak są statyczne LEDy) Nie brałem pod uwagę +, ale w egzemplarzu którym jeździłem zrobiły na mnie wrażenie, poza tym przesiądę się z Mazdy 6, która ma matrycowe ledy (wygodne :D)
No i kusi sportowy wydech, ale odbieram go trochę jako usportowiane na siłę wersji 2-litrowej? :wink:
Pozdrawiam, i z góry dziękuję za wszystkie wskazówki!

PS przeczytałem oczywiście przedtem wszystkie wasze opinie na forum o Macanie :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2019, 14:51 

Dołączył: 3.12.2013
Posty: 277
Sportowy wydech w wersji z GPF niewiele zmienia, lepiej kup sobie wydech Remusa po odbiorze auta :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.12.2019, 0:24 

Dołączył: 15.07.2014
Posty: 105
Niestety Macan, szczególnie 2,0, nie ma nic wspólnego z Porsche o którym marzyłeś przed laty. U mojej żony właśnie przegrał z Evoque. Oba to masowo produkowane suvy z cennikami tak skrojonymi by maxymalnie naciągnąć klienta. Moim typem było rsq3 sportback - nowy model, w podobnej cenie ale z tą różnicą że nie udaje wyjątkowego. On taki jest. Dadajac parę pozycji z cennika masz wóz uniwersalny. Czemu więc Evoque? Zdaniem mojej ladnieszej połówki po prostu wygląda najlepiej szczególnie z dodanym pakietem R-dynamic.

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2019, 13:38 

Dołączył: 29.11.2019
Posty: 22
Oglądałem nowe rs q3 sportback - naprawdę ciekawe auto, ale nastawione na sportowe osiągi a nie na ogólny komfort użytkowania.
Z kolei jeśli chodzi o suv-y z 2.0 benzynowym silnikiem, to nie ma lepszego auta i lepiej prowadzącego się niż Macan. Reszta stawki - x4, glc coupe, q5, velar odstają i nie są na tym samym poziomie. Wystarczy naprawdę niewiele dołożyć i jest Porsche.
Zakupy rozpoczynałem od RR - oglądałem większego Velara - tam 2.0 litrowa benzyna 300km to jakieś nieporozumienie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2019, 15:56 

Dołączył: 28.07.2016
Posty: 214
npp napisał(a):
Witajcie, jestem Norbert. Jeśli wszystko dobrze się ułoży, to w ciągu kilku miesięcy zostanę posiadaczem pierwszego Porsche :D
Mam swoją konfigurację i chciałbym prosić użytkowników, o poradę które rzeczy warto mieć, a z których zrezygnować:

http://www.porsche-code.com/PLQ4VAP0

Jeździłem zarówno wersja 2.0 i S. Na weekend dostałem od dealera właśnie 2.0, uważam, że fajne auto (również dla rodziny z dwójka dzieci), w "dość" dobrej cenie :D Q5, X4, Glc coupe, Velar z dwulitrowymi silnikami kosztują pododbnie, a tu niewiele dokładając mozna spełnić dziecięce marzenie o swoim Porsche 8)
Więc konfiguracja na zasadzie najważniejsze rzeczy, bez przepłacania za ekskluzywne dodatki :P
Mam w konfiguracji PASM - czy rzeczywiście warto dopłacać do aktywnego zawieszenia przy 19 calowych felgach? (mieszkamy na wsi, gdzie jest dużo polnych dróg, ale również robię przebiegi autostradami)
Co myślicie o PDLS+? (W standardzie po lifcie i tak są statyczne LEDy) Nie brałem pod uwagę +, ale w egzemplarzu którym jeździłem zrobiły na mnie wrażenie, poza tym przesiądę się z Mazdy 6, która ma matrycowe ledy (wygodne :D)
No i kusi sportowy wydech, ale odbieram go trochę jako usportowiane na siłę wersji 2-litrowej? :wink:
Pozdrawiam, i z góry dziękuję za wszystkie wskazówki!

PS przeczytałem oczywiście przedtem wszystkie wasze opinie na forum o Macanie :lol:


Zamiast pasm pneumatyka.
Wydech sportowy jak zamawiałem to nie było wiadomo kiedy wprowadzą do produkcji. Ale jak kolega wyżej napisał nie warto. Jak już końcówki czarne bo dajesz czarne elementy zewnętrzne i te srebrne prostokąty będą źle wyglądać, ale masz srebrne felgi to może relingi wrzuć w alu?
Sport Chrono przy 2 litrach? lepiej kompas
światła tak
dodał bym jeszcze fotele, wentylacje itp
poniżej kod. oczywiście cena wzrasta, ale nie kupujesz go chyba na rok?:)
http://www.porsche-code.com/PL7AKPN0
powodzenia w zakupie. Fajne auto


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2019, 17:33 

Dołączył: 15.07.2014
Posty: 105
Ja myślę że pneumatyka jest zbędna. Miałem ja w pierwotnej konfiguracji ale w PCW sami mi ją odradzili. Gdyby felgi 21 to tak ale tak to zbędny wydatek. Pneumatyka też swoje waży co jest nie bez znaczenia w aucie z za słabym motorem. Regulowane amortyzatory wystarczą. Podobnie sport chrono po co przy 2,0. Kompas OK bo deska wtedy dużo lepiej wygląda. Mnie się podobają herby na zaglowkach i kolorowe herby w piastach kół .

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.12.2019, 0:12 

Dołączył: 29.11.2019
Posty: 22
Pneumatyka swoje kosztuje, a przy 19 calowych kołach rzeczywiście mija się z celem. PASM to chyba też generowanie kosztów? - standardowe zawieszenie jest dobrze dopracowane - jeździłem 2 dni Macanem bez PASM na 19 i było komfortowo na dziurach i wchodził w zakręty jak w masło. 8)
Kompas jest za 1,5 a Sport Chrono za 5, więc dużej różnicy nie ma, ale jest 0,2s szybciej i dodaje mu ducha :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.12.2019, 22:46 

Dołączył: 18.02.2017
Posty: 218
npp napisał(a):
Pneumatyka swoje kosztuje, a przy 19 calowych kołach rzeczywiście mija się z celem. PASM to chyba też generowanie kosztów?

Potwierdzam.
Mam w MacanD PASM od 2 lat, 30 tyś km. Włączam czasem, czasem po 200km autostarady mi się przypomni to włączę, ale gdybym go nie miał to..... bym go nie miał.

To nie jest tak, że nie czuć 3 stopni twardoci, czuć.
Tak jak pisał NPP, standardowe zawieszenie daje radę. Ostatnio korzystając z uprzejmosci BMW pojezdzilem tydzień nowym 840d. Swoje trasy, swoje ronda, tam gdzie Macan sunie tam BeemA zarzucała dupą lub sprawiała niepewne wrażenie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.12.2019, 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
No tak, ale PASMu nie da się wyłączyć. To, że przełączyłeś na Sport na
autostradzie to nie oznacza, że w trybie normal "aktywny" system nie
działa. W przypadku standardowego zawieszenia nic się nie dzieje po
przekroczeniu pewnych prędkości i wchodzeniu w zakręt z różnymi. Przy
opcji PASM masz cały czas robione korekty na każdym kole. Może dlatego
BMW było gorsze?

Żeby było jasne nie twierdzę, że to mus w Macanie (bardziej w 718 czy 11),
chciałbym tylko wyjaśnić kwestię działania systemu :)

Żeby go wyłączyć to trzeba by rozłączyć elektrykę do amortyzatorów
i oszukać opornikami (jeżeli się da). Zakładam, że nie masz pneumatyki.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.12.2019, 22:21 

Dołączył: 19.04.2019
Posty: 174
Mam u siebie pneumatyczne zawieszenie i regulowaną twardość zawieszenia i powiem wam że każda zmiana ustawienia jest bardzo odczuwalna w prowadzeniu auta. Dodam że nie jeździłem autem bez tych systemów. Auto przechodzi z trybu komfortowego w sportowe. Fajna sprawa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 18:51 

Dołączył: 18.02.2017
Posty: 218
Qbak napisał(a):
No tak, ale PASMu nie da się wyłączyć. ...... Zakładam, że nie masz pneumatyki.


A widzisz, zatem mój post nie ma sensu i wprowadza w błąd. Człowiek całe życie się uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2019, 22:55 

Dołączył: 29.11.2019
Posty: 22
Autko zamówione z odbiorem do końca marca 8)
W takiej formie:
http://www.porsche-code.com/PLG9QNN9


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.12.2019, 11:39 

Dołączył: 19.04.2019
Posty: 174
ładne auto. gratulacje :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.12.2019, 19:05 

Dołączył: 18.12.2019
Posty: 7
npp napisał(a):
Autko zamówione z odbiorem do końca marca 8)
W takiej formie:
http://www.porsche-code.com/PLG9QNN9


Bardzo dobrze, że wziąłeś sport chrono, launch daje dużo radości :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2020, 10:34 

Dołączył: 29.11.2019
Posty: 22
Witajcie, Macan odebrany 😎
Do zobaczenia na drodze 😄


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2020, 10:38 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Świetny kolor! Gratulacje!




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum