|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 5 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Szyba
|
Napisane: 20.07.2007, 19:08 |
|
Dołączył: 5.07.2007 Posty: 5
|
Cześć wszystkim.
Od trzech tygodni jetem posiadaczem 911 z 1988 roku. Pierwsze wrażenia bardzo ok ale trzeba teraz zadbać o samochód. Mam kilka pytań zwiazanych z eksploatacja i proszę profesionalistów o pomoc:
-jaka może być przyczyna że skaczą mi obroty na zimnym silniku w zakresie od 1000 do 3000 obrotów i czasami w tych wahaniach gaśnie. /Mam informacje że to problem z silnikiem krokowym dyszy niskich obrotów???/
-czy to normalny objaw że linka gazu po 150.000 sie zaciera i do końca nie wraca podnosząc niskie obroty. Wymieniać czy smarować?
Dziekuje z góry za pomoc.
Szyba
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 21.07.2007, 22:57 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Przyczyny falujących wolnych obrotów mogą być różne. Często wymycie /umiejetne !/ mechanizmu wewnątrz regulatora wolnych obrotów pomaga. Może to być też skutkiem brudu na wszekich konektorach odpowiadających za przepływ sygnałów, np. na temat tempertury, lub tez niesprawności czujnika, np. wspomnianej tempertury, lub też awarii przepływomierza, zasysania "lewego" powietrza itd...W sprawach elektroniki sterującej wielu z nas korzysta z wiedzy Tkackiego ! Co do zacinającej się linki gazu - oczywiście ma być czysta. Zazwyczaj klopoty zaczynają sie wcześniej - na podstawie pedałów, która w tych autach jest szczególna, a zbiera się tam mnóstwo brudu...., również, po odłączeniu cięgna sprawdz czy nie zacina się przepustnica w gardzieli. Spotkałem się też, że zacierały się tulejki na płytce pośredniej, która znajduje się w głębi po lewej stronie gardzieli... Tak w ogóle to pamiętaj, że masz ....stare...auto, które będzie wymagało szczególnej troski, ale za jej okazanie dostarczy wiele radości !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Szyba
|
Napisane: 23.07.2007, 16:24 |
|
Dołączył: 5.07.2007 Posty: 5
|
Dziękuję za wskazówki.
Przesmarowałem całą linkę i efekt po dniu idealny - nie zacina sie i wraca do podstawowych obrotów /1000/.
911 zrobiła następne 1000 km w ten weekend tym razem po Czechach. Zgodnie z tym co piszesz odpłaca z nawiązką poniesione inwestycje. Z dnia na dzień mam coraz wiekszy głód jazdy. W następne dwa weekendy kroi się Słowacja i Węgry, czyli nastepne 3000 km. Motory i inne samochody kurzą się w garażu.
Szyba
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 23.07.2007, 22:47 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Śmigaj zatem czerpiąc radość z jazdy ! Przybądż na imprezę PCP we Wrocławiu, a jeśli nie wrócisz z podróży, to zapraszamy we wrześniu do W-wy na imprezę dla "wiatraków". Szczegóły w sierpniu. Jeśli jest to Twoje pierwsze Porsche, to przeznacz jakieś 2-3 m-ce na poznanie auta i takie spotkania jak meeting wrocławski czy "Warszawski wrzesień" będą Ci w tym pomocne.
Pozdrowienia !
P.S. Czy Twoje auto jest coupe i czerwone....?
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Szyba
|
Napisane: 26.07.2007, 19:46 |
|
Dołączył: 5.07.2007 Posty: 5
|
Witam,
odpowiadając na Twoje pytanie, to dokładnie czerwone coupe. Porsze o namiar na Ciebie to przez telefon wezmę dokładniejsze namiary na jakieś miejsce spotkań.
pozdrawiam Szyba
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 5 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|