Autor |
Wiadomość |
Kris82
|
Napisane: 28.05.2013, 23:46 |
|
Dołączył: 15.03.2013 Posty: 4
|
Witam!
Mam pytanie odnośnie filtra powietrza firmy K&N.
Czy jest sens wymieniać seryjny filtr na SAMĄ WKŁADKĘ K&N ?
Szukałem ale wiele osób pisze tylko o dolotach dedykowanych i że ten rodzaj tuningu jest nieopłacalny.
Mam zamiar wymienić zwykłą wkładkę na wkładkę K&N i czy to nie zmieni mi osiągów na gorsze, czy będę miał jakieś problemy z przepływką i jak zmieni się dźwięk w porównaniu do seri:p
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 29.05.2013, 1:04 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Wklad omijaj szerokim lukiem - nie daje nic poza kosztami i regularnym zabijaniem przeplywki.
|
|
Góra |
|
Damian448
|
Napisane: 23.01.2014, 19:09 |
|
Dołączył: 7.05.2012 Posty: 28
|
Ja mam wkładki we wszystkich autach, rowniez w 911. Nigdy nie mialem zadnych problemow a samochod sprawia wrazenie, ze ma lzej przy predkosci.
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 23.01.2014, 23:55 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
wkładka to dobre rozwiazanie ale tylko i wyłącznie BMC ...
|
|
Góra |
|
ROB402
|
Napisane: 10.02.2014, 17:34 |
|
Dołączył: 4.02.2014 Posty: 22
|
Witam, jestem nowy w temacje techniki Porsche, prosze zatem o wyrozumiałość. Jednocześnie mam trzydziestoletnie doświadczenie w temacie samochodowymi to wielu marek. Mam pytanie co do wypowiedzi na temat wymiany filtru na filtr firmy K&N, mam rozumieć z waszych odpowiedzi do kloegi który się pytał co ma zrobić, że Waszym zdaniem filrt K&N jest gorszy a nawet niebezpieczny?? niż filtr standartowy ?
Pozdrawiam
Robert
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 10.02.2014, 18:13 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
W trzech słowach - nie ma sensu.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
ROB402
|
Napisane: 10.02.2014, 18:25 |
|
Dołączył: 4.02.2014 Posty: 22
|
dziękuje za szybką odpowiedz, ale może jednak jakieś dodatkowe szczegóły, byłoby miło, a tak to troche jak odpowiedz mojego dziecka po powrocie ze szkoły ,, co w szkole ? - w porzo '' koniec cytatu.
Pozdrawiam
Robert
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 10.02.2014, 18:28 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
michal928 napisał(a): Wklad omijaj szerokim lukiem - nie daje nic poza kosztami i regularnym zabijaniem przeplywki.
Daleko nie trzeba szukać
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 10.02.2014, 18:29 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
Witaj, napisał kolega który prowadzi serwis: zabija przepływkę, ja miałem K&N w 928 i przepływki przez 3500 km nie zabiło ale to mały przebieg.
|
|
Góra |
|
ROB402
|
Napisane: 10.02.2014, 18:46 |
|
Dołączył: 4.02.2014 Posty: 22
|
ponownie dziękuje za odpowiedz.
Pytanie do kolegi co prowadzi serwis, co konkretnie w filtrze K&N powoduje '' zabicie '' przepływki ?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 10.02.2014, 18:51 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A co ma dać wkładka?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
ROB402
|
Napisane: 10.02.2014, 20:03 |
|
Dołączył: 4.02.2014 Posty: 22
|
Drogi Członku Zarządu, nie wiem więc pytam.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 10.02.2014, 20:59 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Myślałem że masz jakiś cel. Typu więcej mocy czy lepszy dźwięk. Mocy nie przybędzie, dźwięk, hm, może jakiś efekt placebo się pojawi
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 10.02.2014, 21:07 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Witaj.
Wklad K&N jest wkladem filtrujacym mokrym tzn by działał prawidlowo musi byc nasączony olejem.
Ten olej z filtra wędruje razem z powietrzem dolotowym zasyfiajac w pierwszej kolejnosci przeplywomierz ktory jest bardzo blisko filtra. Ten przeplywomierz pokryty w krotkim czasie olejem przestaje widziec prawidlowo ilosc zasysanego powietrza gdyz zasada jego dzialania to goraca plytka ochladzana przeplywającym powietrzem. Warstewka oleju uniemozliwia jej studzenie w prawidlowym stopniu. By dzialalo to prawidlowo trzeba by wyciagac regularnie przeplywomierz i go czyscic a dostep do niego nie jest prosty.
W dluższej perspektywie spotkalem sie z przepływomierzami ktore byly uszkodzone - czyszczenie ich juz nic nie dawało.
W 928 zalożenie filtra K&N prawdopodobnie nie zaszkodzi przeplywomierzomi gdyz w tym aucie jest typu drutowego. Po kazdym wyłączeniu silnika drucik jest rozgrzewany do czerwonosci na krotki okres czasu wypalając z niego wszelkie brudy w tym i olej.
Ten z boxstera fukncji samoczyszczenia nie ma...
Jesli chcesz Dam Ci za darmo filtr K&N - mam ich kilka leżących w garazu ktore pozostawili klienci.
Do Porsche na dłuższą metę nie nadają się zadne mokre wkladki - jedynie zwykly papierowy filtr.
Czy taka odpowiedź Cię satysfakcjonuje?
|
|
Góra |
|
ROB402
|
Napisane: 10.02.2014, 21:07 |
|
Dołączył: 4.02.2014 Posty: 22
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 10.02.2014, 21:23 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Jeszcze tylko dodam, ze wkladki i filtry stozkowe przepuszczają duzo wiecej drobnego syfu ktory idzie w silnik - wystarczy zdjac filtr z auta w ktorym był on zamontowany dluzszy czas i przejechac palcem po sciankach dolotu - do warstewki oleju jest przklejone sporo drobniutkiego pyłu ktory przelecial przez filtr - az strach pomyslec ile tego pyłu poszlo w silnik niszczac go powolutku.
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 11.02.2014, 0:22 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Powiedzcie proszę czy kupić oryginalny wkład filtra czy mogę zastosować Knechta lub Purfluxa
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 11.02.2014, 1:05 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
adamww1977 napisał(a): Powiedzcie proszę czy kupić oryginalny wkład filtra czy mogę zastosować Knechta lub Purfluxa
Oryginalny filtr powietrza do 993 robi (robił - kupowałem w zeszłym roku) Filtron... Więc moim zdaniem raczej nie ma znaczenia oryginał vs. markowy "zamiennik".
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 11.02.2014, 2:46 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
adamww1977 napisał(a): Powiedzcie proszę czy kupić oryginalny wkład filtra czy mogę zastosować Knechta lub Purfluxa
Mann lub Knecht da w 100% radę - kupuj bez obaw.
Osobiście Filtrona nie polecę - miałem złe doświadczenia (musiałem docinać filtr powietrza nożyczkami) i nigdy już nie zamierzam spróbować.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 11.02.2014, 9:53 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
adamww1977 napisał(a): Powiedzcie proszę czy kupić oryginalny wkład filtra czy mogę zastosować Knechta lub Purfluxa
Nie rozumiem oszczedzania na zamiennikach tak istotnych i w sumie bardzo tanich elementow. Oryginalny filtr powietrza do 964 kosztuje w Porsche 86,25 zl brutto. Ile mozna oszczedzic kupujac zamiennik..? Jesli wybieram swiadomie, to zawsze wybieralbym oryginalny filtr.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|