Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2014, 10:35 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
BT napisał(a):
adamww1977 napisał(a):
Powiedzcie proszę czy kupić oryginalny wkład filtra czy mogę zastosować Knechta lub Purfluxa :?:


Nie rozumiem oszczedzania na zamiennikach tak istotnych i w sumie bardzo tanich elementow. Oryginalny filtr powietrza do 964 kosztuje w Porsche 86,25 zl brutto. Ile mozna oszczedzic kupujac zamiennik..? :roll: Jesli wybieram swiadomie, to zawsze wybieralbym oryginalny filtr.


Tylko właśnie najczęściej oryginalny to... Filtron ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2014, 11:17 

Dołączył: 14.09.2008
Posty: 308
Nie chodzi mi o oszczędność tylko chcę uniknąć filtrona i wydawało mi się że kiedyś dla porsche filtry robił Knecht. Oryginał kosztuje 158 złotych plus przesyłka a knechta mam na miejscu za 130 złotych.
Ale pewnie macie rację i zamówię oryginalny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2014, 12:20 

Dołączył: 4.02.2014
Posty: 22
Odpowiedz do ,, michal928'', bardzo dziękuje to włśnie pomoc i informacja której szukałem :lol: :lol:
al jeszcze musze ciebie pomęczyć - czyli jaki filtr mam kupić - suchy to rozumiem, a jaiej firmy do mojego boxsterka S ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2014, 13:04 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
adamww1977 napisał(a):
Nie chodzi mi o oszczędność tylko chcę uniknąć filtrona i wydawało mi się że kiedyś dla porsche filtry robił Knecht. Oryginał kosztuje 158 złotych plus przesyłka a knechta mam na miejscu za 130 złotych.
Ale pewnie macie rację i zamówię oryginalny.

Adam, ja nadal mam w składziku Knechta do 986. Oddam za 80.
A filtr powietrza Knechta/Mahle do 964 bym chętnie wymienił na filtr oleju tegoż producenta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2014, 20:51 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Jakiejkolwiek firmy. Ja akurat wkladam Mann`a, a co do Filtrona to nie mam uprzedzeń i uważam, ze złych filtrów nie robią.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2014, 21:26 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Jeszcze nie wiem jak się spisują filtry powietrza od Filtrona (będę wiedział po następnej wymianie, bo czeka jeden z ASO, zastąpi Knechta), ale:
- w przypadku olejowych: jeden z klubowiczów użył Filtrona w swojej 911 i niedługo potem obróciło mu panewkę (może przypadek),
- w przypadku paliwowych: po regeneracji wtrysków w firmowym dieslu w jednym z autoryzowanych warsztatów Boscha dostałem pisemną gwarancję z zastrzeżeniem, że nie będzie on honorowana jeśli będę korzystał z filtru od Filtrona (BOSCH, Mann, Knecht/Mahle już są OK). Swoją drogą nadal się zastanawiam jakim cudem jest opłacalne dla Filtrona importowanie tego akurat typu filtra z USA :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2014, 16:34 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Mam nadzieję,że się nie wygłupię ale mam pytanie. Kupiłem dopiero co Boxstera z silnikiem 2,7 z 2004 a właściciel wymienił wydech na Gemballa i dołożył filtr K&N. Potem na hamownię do V-techu i teraz jest 240KM. Jak przeczytałem ten temat to zastanawiam się czy go nie zamienić na zwykły papierowy? Sprzedający mówił o wymienianiu przepływki jakiś czas temu ale twierdził ,ze była to wina tankowania na innej stacji niż Shell.
Więc pokojarzyłem te fakty z tym co tu napisane i stąd moje obawy i pytanie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2014, 19:49 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Związek przyczynowo-skutkowy między paliwem a kondycją przepływki raczej trudno mi sobie wyobrazić. Natomiast między rodzajem filtra powietrza a przepływką już tak! Zresztą tego druciaka trzeba regularnie czyścić i nawilżać. Ja miałem taki filtr w swoim 944S - pozbyłem się go i już do niego nie wrócę. Bierz wkładkę papierową. Zamienniki Knechta lub Mann-Filter. Albo z ASO (niewiele drożej, ale chyba od Filtrona)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2014, 20:03 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
No właśnie, mnie też trudno sobie to wyobrazić :) Ale nie będę sie wymądrzał. A co z wydechem i hamownią -nie będzie konfliktu w związku z brakiem "sportowego " filtra powietrza?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: sas
PostNapisane: 23.11.2014, 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
samochód z pewnościa straci wszystkie wlasciwosci jezdne
koniecznie K&N
i naklejka na zderzaku




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: sas
PostNapisane: 24.11.2014, 9:16 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Duc748 napisał(a):
samochód z pewnościa straci wszystkie wlasciwosci jezdne
koniecznie K&N
i naklejka na zderzaku


Podejrzewam,że to sarkazm.... nie wiem po co... Pytałem poważnie. Za chwilę okaże się , że ktoś inny będzie miał odmienne zdanie. Tak samo jak to jest z filtrami, jedni są za inni przeciw... :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: xxx
PostNapisane: 24.11.2014, 9:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
wydaje mi się, że przeceniamy rolę K&N w obie strony
szczególnie, że to 2 minuty wyiany w prawo bądź w lewo
sama przeplływka ma swoje lata - czy K&N ją zabije na Amen, czy raczej z racji swojego wieku??




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.11.2014, 11:59 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Jak dostać się do tego filtra i przepływki . Od góry? Dotarłem do dokumentacji, przepływomierz był wymieniany w marcu 2008 roku.Od kiedy założony jest filtr K&N nie wiem, ale podobno ładnych parę lat.
A taki wynalazek?
http://allegro.pl/filtr-powietrza-piper ... 99238.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.11.2014, 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 190
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
Miałem pipercross'a. Myślałem, ze jak to inna technologia (filtr panelowy, pianka, nie szmaciany) to nie będzie problemów. Co mi tam spróbuje. Dźwięk wciąganego powietrza przez boczne wloty był super. Niestety 6mscy później przepływka do wymiany... Przypadek? Teoretycznie mogłem mieć pecha, ale skoro wszyscy o tym trąbią nie tylko na tym forum, ale też na zachodnich i u każdego mechanika i sam się na to nadziałem to chyba coś w tym jest.
Bierz papierowy, nawet jak stracisz te 2KM (wątpie, że więcej bo fabryczny układ dolotowy w boxie i tak jest całkiem dobrze rozwiązany) to tragedii chyba nie będzie.

p.s. Awaria przepływki nie jest sygnalizowana błędęm 'check engine' (a przynajmniej taka jak u mnie, że przepływka pokazywała cały czas '0') ani nie zobaczysz tego byle jakim czytnikiem obd II. Ja to zauważyłem dopiero po większym spalaniu (o jakiś 1l) i u mechanika z PIWIS'em.

p.s.2 Drugi taki filtr, fabrycznie zapakowany chyba jescze gdzieś mam, chcesz? A nie, nie dam ;) szkoda auta!




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.11.2014, 22:39 

Dołączył: 28.08.2012
Posty: 150
przeplywka polprzewodnikowa ( z plytka, nie z drutem ) pada najczesciej poniewaz wskutek zanieczyszczenia lub uszkodzen mechanicznych od pylu we wciaganym powietrzu zaniza swoje wskazania. Odbija sie tym ze komputer koryguje dawke paliwa odczytem z lambdy a silnik traci na osiagach i wywala check dopiero gdy odchylka dojdzie do wartosci granicznych.

Wbrew panujacej opinii przeplywke polprzewodnikowa mozna probowac czyscic. Z wlasnego doswiadczenia wiem ze zawsze poprawia to jej odczyt, z tym ze nie zawsze na tyle zeby wrocil do nominalnego. Czyscic najlepiej alkoholem izopropylowym i cienkim patyczkiem do uszu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.11.2014, 22:40 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1196
arczimi napisał(a):
Jak dostać się do tego filtra i przepływki . Od góry? Dotarłem do dokumentacji, przepływomierz był wymieniany w marcu 2008 roku.Od kiedy założony jest filtr K&N nie wiem, ale podobno ładnych parę lat.
A taki wynalazek?
http://allegro.pl/filtr-powietrza-piper ... 99238.html


tak od góry, trzeba ustawić dach w pozycji servisowej, odpiąć jego tylną część, odkręcić deklowłaz nad silnikiem i masz piękny dostęp.:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.11.2014, 7:50 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
tikicaca napisał(a):
przeplywka polprzewodnikowa ( z plytka, nie z drutem ) pada najczesciej poniewaz wskutek zanieczyszczenia lub uszkodzen mechanicznych od pylu we wciaganym powietrzu zaniza swoje wskazania. Odbija sie tym ze komputer koryguje dawke paliwa odczytem z lambdy a silnik traci na osiagach i wywala check dopiero gdy odchylka dojdzie do wartosci granicznych.

Wbrew panujacej opinii przeplywke polprzewodnikowa mozna probowac czyscic. Z wlasnego doswiadczenia wiem ze zawsze poprawia to jej odczyt, z tym ze nie zawsze na tyle zeby wrocil do nominalnego. Czyscic najlepiej alkoholem izopropylowym i cienkim patyczkiem do uszu.


A zamoczyć w Izopropanolu? Np. na noc?

A co do wymiany filtra powietrza.Jak fachowiec pokazywał mi góre silnika przed zakupem boxa to po prostu dźwignął trochę dach a potem wyciągaliśmy futro :), plastykowy dekiel i metalową pokrywę. To chyba nie jest tryb serwisowy, co?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.11.2014, 11:10 

Dołączył: 28.07.2012
Posty: 335
sorki za OT, ale Mikołaj co Ty za GT3 masz w podpisie? :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.11.2014, 11:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 190
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
Ano, chwilowo jestem bez prosiaka (box poszedl do kolegi xeros'a), i tak sobie marzę, ciułam, szukam... ;)

Żeby nie był to do końca OT to w sprawie filtrów dodam jeszcze, że z tego co słyszałem/czytałem problem z przepływkami najczęściej powoduje ten olejek którym się nasącza filtr, i gdy jest do za dużo (o co nie trudno) to kropelki odrywają się po czasie z filtra i jak wylądują na czujniku to już po nim. Jak ktoś jest bardzo uparty to rozwiązaniem jest lekka modyfikacja układu dolotowego (która ma też inne zalety) tak, żeby filtr nie znajdował sie bezpośrednio przed przepływką. Np: http://www.pelicanparts.com/techarticle ... Intake.htm




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum