Autor |
Wiadomość |
wit007
|
Napisane: 11.02.2014, 10:35 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
BT napisał(a): adamww1977 napisał(a): Powiedzcie proszę czy kupić oryginalny wkład filtra czy mogę zastosować Knechta lub Purfluxa Nie rozumiem oszczedzania na zamiennikach tak istotnych i w sumie bardzo tanich elementow. Oryginalny filtr powietrza do 964 kosztuje w Porsche 86,25 zl brutto. Ile mozna oszczedzic kupujac zamiennik..? Jesli wybieram swiadomie, to zawsze wybieralbym oryginalny filtr.
Tylko właśnie najczęściej oryginalny to... Filtron
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 11.02.2014, 11:17 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Nie chodzi mi o oszczędność tylko chcę uniknąć filtrona i wydawało mi się że kiedyś dla porsche filtry robił Knecht. Oryginał kosztuje 158 złotych plus przesyłka a knechta mam na miejscu za 130 złotych.
Ale pewnie macie rację i zamówię oryginalny.
|
|
Góra |
|
ROB402
|
Napisane: 11.02.2014, 12:20 |
|
Dołączył: 4.02.2014 Posty: 22
|
Odpowiedz do ,, michal928'', bardzo dziękuje to włśnie pomoc i informacja której szukałem
al jeszcze musze ciebie pomęczyć - czyli jaki filtr mam kupić - suchy to rozumiem, a jaiej firmy do mojego boxsterka S ?
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 11.02.2014, 13:04 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
adamww1977 napisał(a): Nie chodzi mi o oszczędność tylko chcę uniknąć filtrona i wydawało mi się że kiedyś dla porsche filtry robił Knecht. Oryginał kosztuje 158 złotych plus przesyłka a knechta mam na miejscu za 130 złotych. Ale pewnie macie rację i zamówię oryginalny.
Adam, ja nadal mam w składziku Knechta do 986. Oddam za 80.
A filtr powietrza Knechta/Mahle do 964 bym chętnie wymienił na filtr oleju tegoż producenta.
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 11.02.2014, 20:51 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Jakiejkolwiek firmy. Ja akurat wkladam Mann`a, a co do Filtrona to nie mam uprzedzeń i uważam, ze złych filtrów nie robią.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 11.02.2014, 21:26 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Jeszcze nie wiem jak się spisują filtry powietrza od Filtrona (będę wiedział po następnej wymianie, bo czeka jeden z ASO, zastąpi Knechta), ale:
- w przypadku olejowych: jeden z klubowiczów użył Filtrona w swojej 911 i niedługo potem obróciło mu panewkę (może przypadek),
- w przypadku paliwowych: po regeneracji wtrysków w firmowym dieslu w jednym z autoryzowanych warsztatów Boscha dostałem pisemną gwarancję z zastrzeżeniem, że nie będzie on honorowana jeśli będę korzystał z filtru od Filtrona (BOSCH, Mann, Knecht/Mahle już są OK). Swoją drogą nadal się zastanawiam jakim cudem jest opłacalne dla Filtrona importowanie tego akurat typu filtra z USA
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 23.11.2014, 16:34 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Mam nadzieję,że się nie wygłupię ale mam pytanie. Kupiłem dopiero co Boxstera z silnikiem 2,7 z 2004 a właściciel wymienił wydech na Gemballa i dołożył filtr K&N. Potem na hamownię do V-techu i teraz jest 240KM. Jak przeczytałem ten temat to zastanawiam się czy go nie zamienić na zwykły papierowy? Sprzedający mówił o wymienianiu przepływki jakiś czas temu ale twierdził ,ze była to wina tankowania na innej stacji niż Shell.
Więc pokojarzyłem te fakty z tym co tu napisane i stąd moje obawy i pytanie
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 23.11.2014, 19:49 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Związek przyczynowo-skutkowy między paliwem a kondycją przepływki raczej trudno mi sobie wyobrazić. Natomiast między rodzajem filtra powietrza a przepływką już tak! Zresztą tego druciaka trzeba regularnie czyścić i nawilżać. Ja miałem taki filtr w swoim 944S - pozbyłem się go i już do niego nie wrócę. Bierz wkładkę papierową. Zamienniki Knechta lub Mann-Filter. Albo z ASO (niewiele drożej, ale chyba od Filtrona)
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 23.11.2014, 20:03 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
No właśnie, mnie też trudno sobie to wyobrazić Ale nie będę sie wymądrzał. A co z wydechem i hamownią -nie będzie konfliktu w związku z brakiem "sportowego " filtra powietrza?
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 23.11.2014, 23:33 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
samochód z pewnościa straci wszystkie wlasciwosci jezdne
koniecznie K&N
i naklejka na zderzaku
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 24.11.2014, 9:16 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Duc748 napisał(a): samochód z pewnościa straci wszystkie wlasciwosci jezdne koniecznie K&N i naklejka na zderzaku
Podejrzewam,że to sarkazm.... nie wiem po co... Pytałem poważnie. Za chwilę okaże się , że ktoś inny będzie miał odmienne zdanie. Tak samo jak to jest z filtrami, jedni są za inni przeciw...
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 24.11.2014, 9:51 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
wydaje mi się, że przeceniamy rolę K&N w obie strony
szczególnie, że to 2 minuty wyiany w prawo bądź w lewo
sama przeplływka ma swoje lata - czy K&N ją zabije na Amen, czy raczej z racji swojego wieku??
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 24.11.2014, 11:59 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Jak dostać się do tego filtra i przepływki . Od góry? Dotarłem do dokumentacji, przepływomierz był wymieniany w marcu 2008 roku.Od kiedy założony jest filtr K&N nie wiem, ale podobno ładnych parę lat.
A taki wynalazek?
http://allegro.pl/filtr-powietrza-piper ... 99238.html
|
|
Góra |
|
mikey85
|
Napisane: 24.11.2014, 21:57 |
|
Dołączył: 3.07.2011 Posty: 190 Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
|
Miałem pipercross'a. Myślałem, ze jak to inna technologia (filtr panelowy, pianka, nie szmaciany) to nie będzie problemów. Co mi tam spróbuje. Dźwięk wciąganego powietrza przez boczne wloty był super. Niestety 6mscy później przepływka do wymiany... Przypadek? Teoretycznie mogłem mieć pecha, ale skoro wszyscy o tym trąbią nie tylko na tym forum, ale też na zachodnich i u każdego mechanika i sam się na to nadziałem to chyba coś w tym jest.
Bierz papierowy, nawet jak stracisz te 2KM (wątpie, że więcej bo fabryczny układ dolotowy w boxie i tak jest całkiem dobrze rozwiązany) to tragedii chyba nie będzie.
p.s. Awaria przepływki nie jest sygnalizowana błędęm 'check engine' (a przynajmniej taka jak u mnie, że przepływka pokazywała cały czas '0') ani nie zobaczysz tego byle jakim czytnikiem obd II. Ja to zauważyłem dopiero po większym spalaniu (o jakiś 1l) i u mechanika z PIWIS'em.
p.s.2 Drugi taki filtr, fabrycznie zapakowany chyba jescze gdzieś mam, chcesz? A nie, nie dam szkoda auta!
_________________
Mikołaj --- jest: 991.2 4S było: 997 C4, 986 2.7
|
|
Góra |
|
tikicaca
|
Napisane: 24.11.2014, 22:39 |
|
Dołączył: 28.08.2012 Posty: 150
|
przeplywka polprzewodnikowa ( z plytka, nie z drutem ) pada najczesciej poniewaz wskutek zanieczyszczenia lub uszkodzen mechanicznych od pylu we wciaganym powietrzu zaniza swoje wskazania. Odbija sie tym ze komputer koryguje dawke paliwa odczytem z lambdy a silnik traci na osiagach i wywala check dopiero gdy odchylka dojdzie do wartosci granicznych.
Wbrew panujacej opinii przeplywke polprzewodnikowa mozna probowac czyscic. Z wlasnego doswiadczenia wiem ze zawsze poprawia to jej odczyt, z tym ze nie zawsze na tyle zeby wrocil do nominalnego. Czyscic najlepiej alkoholem izopropylowym i cienkim patyczkiem do uszu.
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 24.11.2014, 22:40 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
arczimi napisał(a): Jak dostać się do tego filtra i przepływki . Od góry? Dotarłem do dokumentacji, przepływomierz był wymieniany w marcu 2008 roku.Od kiedy założony jest filtr K&N nie wiem, ale podobno ładnych parę lat. A taki wynalazek? http://allegro.pl/filtr-powietrza-piper ... 99238.html
tak od góry, trzeba ustawić dach w pozycji servisowej, odpiąć jego tylną część, odkręcić deklowłaz nad silnikiem i masz piękny dostęp.
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 25.11.2014, 7:50 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
tikicaca napisał(a): przeplywka polprzewodnikowa ( z plytka, nie z drutem ) pada najczesciej poniewaz wskutek zanieczyszczenia lub uszkodzen mechanicznych od pylu we wciaganym powietrzu zaniza swoje wskazania. Odbija sie tym ze komputer koryguje dawke paliwa odczytem z lambdy a silnik traci na osiagach i wywala check dopiero gdy odchylka dojdzie do wartosci granicznych.
Wbrew panujacej opinii przeplywke polprzewodnikowa mozna probowac czyscic. Z wlasnego doswiadczenia wiem ze zawsze poprawia to jej odczyt, z tym ze nie zawsze na tyle zeby wrocil do nominalnego. Czyscic najlepiej alkoholem izopropylowym i cienkim patyczkiem do uszu.
A zamoczyć w Izopropanolu? Np. na noc?
A co do wymiany filtra powietrza.Jak fachowiec pokazywał mi góre silnika przed zakupem boxa to po prostu dźwignął trochę dach a potem wyciągaliśmy futro , plastykowy dekiel i metalową pokrywę. To chyba nie jest tryb serwisowy, co?
|
|
Góra |
|
Bartek1987
|
Napisane: 25.11.2014, 11:10 |
|
Dołączył: 28.07.2012 Posty: 335
|
sorki za OT, ale Mikołaj co Ty za GT3 masz w podpisie?
|
|
Góra |
|
mikey85
|
Napisane: 25.11.2014, 11:35 |
|
Dołączył: 3.07.2011 Posty: 190 Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
|
Ano, chwilowo jestem bez prosiaka (box poszedl do kolegi xeros'a), i tak sobie marzę, ciułam, szukam...
Żeby nie był to do końca OT to w sprawie filtrów dodam jeszcze, że z tego co słyszałem/czytałem problem z przepływkami najczęściej powoduje ten olejek którym się nasącza filtr, i gdy jest do za dużo (o co nie trudno) to kropelki odrywają się po czasie z filtra i jak wylądują na czujniku to już po nim. Jak ktoś jest bardzo uparty to rozwiązaniem jest lekka modyfikacja układu dolotowego (która ma też inne zalety) tak, żeby filtr nie znajdował sie bezpośrednio przed przepływką. Np: http://www.pelicanparts.com/techarticle ... Intake.htm
_________________
Mikołaj --- jest: 991.2 4S było: 997 C4, 986 2.7
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|