Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.05.2017, 9:33 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
Dzień dobry,
Mój Box ma jakby za niskie obroty po nagrzaniu się, jest to trochę irytujące bo ma się wrażenie że może za chwilę zgasnąć.
Bieg jałowy bez załączonej sprężarki klimy powinien wynosić dla manuala 790rpm, a u mnie jest 690-700rpm. Czy ktoś miał podobny problem, czy może pomóc np. czyszczenie przepustnicy etc?
Brak błędów po podłączeniu do diagnoskopu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 10:37 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
0. sprawdzić przewody dolotu
1. czyszczenie przepustnicy
2. sprawdzenie/ podmiana cewek
3. wymiana świeć
4. sondy lambda
5. Przepływomierz
6 Paliwo?
punkty 0-3 zrobisz sobie sam. Przepustnica sama się adoptuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 11:09 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
Spróbuję to ogarnąć i dokładnie przejrzeć. Mam diagnoskop z adaptacją itd, ale nie sprawdzałem czy obsłuży 986, pewnie lepszy byłby Durametric.
Ciekawi mnie czy po odpięciu wtyczki od przepustnicy i ponownym podłączeniu nie nastąpi autoadaptacja? jak np. w Vagu
Dzięki @arczimi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 15:36 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
w 986 adaptuje się sama.
Ew. co niektórzy zostawiają na noc odpięty akumulator :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 18:16 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
arczimi napisał(a):
w 986 adaptuje się sama.
Ew. co niektórzy zostawiają na noc odpięty akumulator :)

Wystarczy na 10 minut :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2017, 21:44 

Dołączył: 14.12.2014
Posty: 72
W moim 2.7 2004 nagrzany zawsze ustawia 680RPM, normalnie to nie problem ale przy gwałtownym zatrzymaniu w wysokich obrotów szczególnie przy obciążeniu wspomaganiem kierownicy i klimą potrafi się "zachwiać" na granicy zgaśnięcia.

Nierówne wolne obroty szczególnie po dłuższej pracy na jałowym były spowodowane uszkodzeniem membrany w odmie, to w tym "wieku" typowa usterka w tych autach.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2017, 9:14 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
Auto mam od niedawna więc jeszcze się z nim nie zapoznałem. W wolnych chwilach zawsze coś staram się poprawić bo fajny będzie z tego klasyk za 14lat :)
Wracając do tematu to 680rpm to za mało i myślę, że da się to poprawić. Czekam na literaturę do 986 tę szarą księgę napraw z USA i wówczas może temat będzie prostszy. U mnie separator jest raczej OK bo dymienia żadnego nie ma, ale dzięki za sugestię, sprawdzę szczelność układu.
Mam podobnie, jak wyhamowuję z wysokich obrotów np. przed krzyżówką to też czuję chwilę zawahania silnika jakby chciał zgasnąć i za sekundę obroty rosną. Wydaje mi się,że jak podniosę je do prawidłowego poziomu ok.790rpm to nie będzie to odczuwalne bo z drugiej strony to chyba prawidłowe zachowanie się sterownika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2017, 11:44 

Dołączył: 14.12.2014
Posty: 72
Spróbuj zaślepić korkiem wlot od odmy żeby wykluczyć nadmierny przepływ przez nią, zaobserwuj czy obroty nie stały się równiejsze bez potknięć "aksamitne". Jeżeli obroty wolne się wygładzą to sprawdź membranę w odmie (do bocznego króćca sterującego przy membranie podepnij wężyk i spróbuj zassać ustami jeżeli poleci swobodnie i nie da się uzyskać wzrostu podciśnienia to masz uszkodzony separator. Uszkodzona odma niekoniecznie dymi ale większa ilość oparów oleju powoduje lekkie zarzucanie świec na małych obciążeniach oraz niekontrolowany dopływ powietrza co powoduje pracę przepustnicy na biegu jałowym w innym zakresie niż przewidział producent.
Z tego co się dokopałem to obniżone bardzo nisko wolne obroty są normalne (uzależnione od software/kalibracji ECU) jeżeli są utrzymywane stabilnie na stałym poziomie to znaczy że ECU je tak reguluje. Oczywiście można tę mapę w ECU skorygować i mieć podwyższone wolne np na 750 - sam się nad tym zastanawiam, ale jeżeli nie gaśnie to właściwie po co przyspieszać przepływ paliwa na wolnych?
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2017, 12:44 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
Dziękuję @To JA!, w weekend sprawdzę u siebie jak to ogólnie jest z układem zapłonowym i sprawdzę separator bo brak mi tej aksamitnej pracy "sześciopaka" na wolnych obrotach. Czasami nawet słyszę wypadający zapłon.

Mam jeszcze trochę niepokojące odgłosy z tylnego zawieszenia, a właściwie z napędu. Przy zamkniętym dachu wydaje mi się, że słyszę lekki odgłos jakby łożyska koła, albo to ze skrzyni przy półosiach? szczególnie kiedy jadę wolniej. Czy to normalny odgłos napędu?, bo w końcu to kabriolet i hałas jest większy. Jak jest u Ciebie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.05.2017, 21:44 

Dołączył: 14.12.2014
Posty: 72
u mnie cicho, może opony głośne? Ogólnie silnik ma skłonność do hałasowania coś jakby łańcuch, oby nie słynne łożysko IMS. Co do łańcuchów u Ciebie jest ich 5, te ba głowicach są pojedyncze i słabe


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum