|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
MSINV
|
Napisane: 23.04.2015, 21:41 |
|
Dołączył: 20.01.2015 Posty: 43
|
Witam wszystkich forumowiczów,
od długiego czasu noszę się z zamiarem zakupu Porsche Cayenne. Zebrałem już większość informacji. Poniżej podsumowałem wszystkie warianty, łącznie z kosztami eksploatacji, które mimo wszystko są ważne. Bardzo proszę o Wasze opinie w poniższej sprawie.
Założenia:
- kupno auta pewnego tj. bezwypadkowego
- auto używane będzie codziennie, tak więc dobrze jakby koszty eksploatacji (paliwo, części, przeglądy) były jak najniższe
- nie chcę (ale nie wykluczam) LPG, ze względu na brak praktyczności takiego rozwiązania (butla 45 l albo zajęte pół bagażnika)
Rocznik:
a) do 2007:
za: możliwość założenia LPG
przeciw: „stary” wygląd
b) od 2007 do 2010
za: nowszy wygląd - moim zdaniem najładniejszy Cayenne
przeciw: brak możliwości założenia LPG
Silnik:
a) 3600
za: średnie zużycie ok, 13 l/100 km
przeciw: za słaby do tego auta
b) 4800 bez turbo
za: odpowiednia moc
przeciw: spore zużycie, wada fabryczna
c) 4800 z turbo
za: mega wrażenia z jazdy
przeciw: bardzo wysokie koszty eksploatacji, wysokie ceny części, wada fabryczna
Dodatkowe wyposażenie sprawiające drogie kłopoty:
a) pneumatyczne zawieszenie
za: komfort i wygoda
przeciw: możliwe kosztowne awarie
Pochodzenie
a) krajowe z salonu PL
za: pewność co do auta
przeciw: wyższa cena
b) komis
za: niższa cena
przeciw: możliwa „historia” oraz kwestie z VATem.
Dodatkowo:
Dodam tylko, że jestem o wiele młodszy niż przeciętny użytkownik Cayenne.
Tak więc biorąc pod uwagę wszystko powyżej, uważam, że dla młodego kierowcy najlepszym rozwiązaniem będzie jak najnowsze Cayenne 3.6 z Polskiego salonu od pierwszego właściciela bez zawieszenia pneumatycznego. Co Szanowni Panowie i Panie o tym sądzą?
Pytanie: gdzie najlepiej przed zakupem sprawdzić auto w Warszawie?
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 23.04.2015, 23:48 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
No przecież sam sobie odpowiedziałeś
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 23.04.2015, 23:53 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
Witaj,
Bierz3,6 nie zrujnuje Cię.
Przegląd PCW lub Porschepana.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
MSINV
|
Napisane: 24.04.2015, 7:36 |
|
Dołączył: 20.01.2015 Posty: 43
|
No właśnie nie odpowiedziałem sobie, to były wnioski wyciągnięte ze wszystkich założeń, które chciałem z Wami skonsultować. Decyzji na 100% jeszcze nie ma.
Dzięki za polecenie serwisu.
Czekam na dalsze opinie.
|
|
Góra |
|
Langorio
|
Napisane: 24.04.2015, 9:01 |
|
Dołączył: 25.03.2015 Posty: 113
|
MSINV napisał(a): Dodatkowo: Dodam tylko, że jestem o wiele młodszy niż przeciętny użytkownik Cayenne.
A ile przeciętny użytkownik ma lat ? Tylko nie mów mi ,że 50 , do tego gruby, mały i łysawy
Ja jeszcze mam 2 z przodu
Ja na twoim miejscu bym zaryzykował wersję po lifcie , przecież masz jeszcze do wyboru diesla
|
|
Góra |
|
polowiak
|
Napisane: 24.04.2015, 13:30 |
|
Dołączył: 5.01.2015 Posty: 114
|
Na Twoim miejscu brał bym Cayenne S 4.5 L lub Turbo do 2007r. Dorzucasz LPG i masz powiedzmy ekonomiczny wariant- tym bardziej że auto ma być do codziennego użytku, nie na niedzielę (po 2007 roku wrzucanie LPG mija się z celem - wtrysk bezpośredni). Poj. 3,6 L jest ok ale moim zdaniem ciut za słabym silnikiem jak na tak dużą kastę (miałem okazję przejechać się wszystkimi wariantami - 340 km optymalnie, choć "mocy nigdy za wiele). Nie kupuj z LPG, warto samemu zainwestować w instalację i przede wszystkim w montaż - wtedy wiesz co masz...jeśli robisz krótkie przebiegi - butla w koło (można przejechać ok 200 km na zbiorniku), jeśli większe trasy - butla w bagażnik (na zbiorniku przejedziesz ponad 600 km) - mankament zajęta częściowo powierzchnia bagażnika. Jeżeli chodzi o zawieszenie to sprawa indywidualna, pneumatyka = większy komfort jazdy.
|
|
Góra |
|
k.kalecinski
|
Napisane: 24.04.2015, 15:38 |
|
Dołączył: 21.03.2015 Posty: 8
|
Ja też nie jestem jakiś bardzo stary mimo że już 3 z przodu i dokonałem właśnie takiego wyboru jak twoje podsumowanie. Moc mała to fakt. Gaz też mam i nie narzekam, może poza częstymi tankowaniami bo jak napisałeś butla mała. Ale ayto ma super klank ludzie podziwiają oglądają się itd. Także śmiało bierz 3.6 bo to świetny kompromis. A o wyglądzie w porównaniu ze starym to już nawet nie wspominam.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 24.04.2015, 16:01 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A diesel?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 24.04.2015, 16:48 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Albo nawet hybryda jeśli już ma być oszczędnie?
_________________
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 24.04.2015, 16:58 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Hybryda weszła w nowej budzie, ale diesel był chyba od 2009. Ale pomysł dobry. Pytanie jak z podażą używek
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Langorio
|
Napisane: 24.04.2015, 17:53 |
|
Dołączył: 25.03.2015 Posty: 113
|
|
Góra |
|
MSINV
|
Napisane: 24.04.2015, 21:36 |
|
Dołączył: 20.01.2015 Posty: 43
|
Jestem świeżo po kolejnym całodziennym wyjeździe (już 3). Powoli tracę nadzieje na znalezienie godnego uwagi Cayenne'a. Obejrzałem poniższe trzy egzemplarze. Wydawały się najrozsądniejsze z aktualnej oferty używek:
http://otomoto.pl/oferta/z-salonu-zobac ... pa8P2.html
Odradzam ten egzemplarz wszystkim, którzy chcą go obejrzeć, szkoda czasu na oglądanie. Kłopoty z przednim zawieszeniem (przód auta obniża się po dłuższym postoju np. kilku godzinnym - nieszczelna pneumatyka?)
Bardzo wytarta kierownica (przy przebiegu 160 tys. km?)
Właściciel nie pojawił się bo nie miał czasu - wyszła żona, która także nie miała czasu na nic innego jak odebranie ode mnie gotówki;)
Kwestia kontroli w ASO wykluczona - właściciel nie ma czasu.
U miejscowych dowiedziałem się, że facet jest handlarzem. A zapewniał, że auto jest jego prywatnym samochodem. Dziś doszła kwestia faktur, VATu itd...
Porażka...
http://otomoto.pl/oferta/bezwypadkowy-f ... pa7ub.html
Środek idealny (nawet za bardzo). Oczywiście coś stukało w nawiewach. Auto na biegu jałowym dziwnie "brzmiało" - tj. wibrowało, drżało (nie wiem jak to dokładnie opisać). Na pewno nie jest to normalne.
http://otomoto.pl/oferta/gts-385-km-sko ... paU0i.html
Porażka, nawet nie będę pisał. Silnik dziwnie wyje w zakresie 2500 - 3500 obrotów/min.
Wybierałem się jeszcze tutaj (z ciekawości), ale po pierwszych 3 oględzinach dałem sobie spokój:
http://allegro.pl/porsche-cayenne-turbo ... 97643.html
Ten sam samochód (na innych felgach) był na sprzedaż w Markach jeszcze 4 dni temu. Przebieg: ponad 250 tys. Teraz jest w Józefowie z nieco innym przebiegiem;)
http://allegro.pl/porsche-cayenne-s-pan ... 92738.html
Nie wiem co o nim sądzić. Nie mam ochoty jechać.
Diesel nie wchodzi w grę. Doszedłem do wniosku, że najrozsądniej będzie dokupić jeszcze jedno oszczędne auto do jazdy na co dzień. Tak więc odpada kwestia ekonomiczna. Obawiam się jednak silnika 4.8 ze względu na wadę fabryczną i kosztowną naprawę - 20 tys. zł.
Może ktoś na forum może polecić dobry egzemplarz, bo ja już nie mam siły na kolejne wyjazdy. Najlepiej od prywatnego właściciela.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 27.04.2015, 22:45 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Po tym co piszesz aż się sobie dziwie ze swojego Cayenne znalazłem w 3 dni
Generalnie jakbym był teraz na twoim miejscu i oszczędności nie wchodziłyby w grę to szukałbym Turbo S w starej budzie i odłożył sobie 15tys na nieprzewidziane wydatki..
Lift zawsze możesz sobie sam zrobić przy okazji stłuczki o która przy 521km zapewne nietrudno
|
|
Góra |
|
MSINV
|
Napisane: 28.04.2015, 8:42 |
|
Dołączył: 20.01.2015 Posty: 43
|
Temat wymaga delikatnej aktualizacji: kupiłem drugie, oszczędne auto konkurencyjnej marki, tak więc odchodzą założenia w stosunku do "oszczędności" Cayenne'a. Macie jakiś nowe sugestie?
|
|
Góra |
|
Romgor
|
Napisane: 27.06.2015, 9:44 |
|
Dołączył: 27.06.2015 Posty: 56
|
Witam, jestem zainteresowany zakupem Porsche Cayenne MK2 (2007-2009), ale po przeczytaniu Twoich opinii o sprzedawanych na alledrogo/otomoto Cayenkach (poniżej) ceny 90000zł jestem zaniepokojony. Czy naprawdę nie da się zakupić w miarę porządnego Cayenne MK2 w cenie do 90tys zł? Czy byłeś oglądać tego w Sierpcu za 85900? Byłbym wdzięczny za jakieś sugestię, gdyż mam zamiar się przejechać i obejrzeć go..... Zaznaczam....to byłoby moje pierwsze Porsche (mam nadzieję, że nie ostatnie)
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|