Autor |
Wiadomość |
lech944
|
Napisane: 7.11.2007, 21:59 |
|
Dołączył: 5.11.2007 Posty: 48
|
Witam kolegow od niedawna jestem posiadaczem PORSCHE 944 auto jest ok.ale niestety ma wyciek oleju z silnika mysle ze z okolic miski ( przyznam ze nie bylem pod samochodem chwilowo z braku czasu) ale zastanawia mnie czemu na tlumiku jest olej ?po nocy widac lekkie plamy i jeszcze jedno czy koncowki spryskiwaczy sa podgrzewane ?bo widze przewody jednka wtyczka jest rozlaczona,moze mi ktos cos doradzic.
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 8.11.2007, 19:09 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
Witaj, obejrzyj dokładnie silnik najlepiej na kanale i postaw diagnozę we własnym zakresie.
Co do spryskiwaczy to są podgrzewane.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 8.11.2007, 19:46 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Umyj silnik w razie potrzeby bo olej ma tendencję do rozchodzenia się i mogą być kłopoty z lokalizacją.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
lech944
|
Napisane: 8.11.2007, 19:52 |
|
Dołączył: 5.11.2007 Posty: 48
|
Wlasnie bylem na kanale i wydaje mi sie ze to uszczelka miski,rozrusznik tez lekko jest od oleju wiec jak sugerujecie trzeba silnik umyc tylko czy ostre mycie nie zaszkodzi elektryce.Dzieki za pomoc
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 8.11.2007, 20:03 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Ja bym jakoś spróbował ręcznie tylko od dołu umyć..
Własnie trzeba okreśłić czy to uszczelka miski ,czy któryś wyżej położony simering...
Uszczelka miski w 944 to bardzo kosztowny element.Ma wstawki metalowe.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 8.11.2007, 20:17 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Zgadzam się z Jurkiem. Trzeba umyć i potwierdzić źródło wycieku. W tym silniku wycieki z pokrywy wymiennika, simmeringu dolnego balansu, pokrywy balansu dają efekt jakby ciekła uszczelka miski - po prostu olej się tak rozpływa.
|
|
Góra |
|
lech944
|
Napisane: 8.11.2007, 21:31 |
|
Dołączył: 5.11.2007 Posty: 48
|
czyli moge miec lekkie problemy z tym olejem,jutro postaram sie go umyc moze cos wiecej bedzie widaca tak na marginesie orietacyjne koszty jesli ktos wie?
|
|
Góra |
|
pg944
|
Napisane: 8.11.2007, 21:54 |
|
Dołączył: 21.04.2007 Posty: 74
|
wysokie
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 8.11.2007, 23:00 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 321 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Uszczelka pod miskę kosztuje 67E, mam taką w domu i czeka na założenie (już jakieś pół roku). Rodzinka przywiozła mi z Niemiec bo koszty przesyłki około 30E. W grudniu będzie moja kuzynka to mogę ją poprosić i przywiezie drugiej.
Spytaj na teile.pl
pozdro
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
imagestudio
|
Napisane: 16.11.2007, 12:22 |
|
Dołączył: 30.07.2007 Posty: 172
|
słuchaj a może to wcale nie olej ? po prostu ci go może dużo żre....wg. manuala do porsche 994 powinien brać 1,5l na 1000KM....
Mi jeszcze nigdy tyle nie łyknął, ale raz na 2 m-ce musze z pół litra dolać
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 16.11.2007, 12:28 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
1.5l na 1000?
Standard to ok 0.5 na 1000 przy normalnej jezdzie.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 16.11.2007, 13:01 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
u mnie przez co najmniej 1000 km nic nie łyknął... ostatnio tylko zmieniałem olej czysto profilaktycznie (z syntetyka na minerał)... po Poznaniu poziom na bagnecie obniżył się o 3 mm...
|
|
Góra |
|
max944
|
Napisane: 16.11.2007, 13:15 |
|
Dołączył: 23.05.2007 Posty: 246
|
Mi nie wzioł ani grama jak kupiłem było z 3mm mniej od 3/4 ( czyli od tego co ma być ) i jest tak do tej pory. Chodzi mi oczywiście o wskazanie na bagnecie do pomiaru. Zrobiłem nim jakieś 3000-4000 km i ani grama nie wzioł
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 16.11.2007, 13:18 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
|
Góra |
|
max944
|
Napisane: 16.11.2007, 13:18 |
|
Dołączył: 23.05.2007 Posty: 246
|
Co jak co 0.5 litra to rozumię, no litr przy ostrej jeździe i z małymi wyciekami, których z reguły lepiej nie ruszać jeszcze jakoś akceptowalne, ale 1,5 wydaje mi się o wile za dużo. I albo zajechany jest silnik, albo wycieki są bardzo poważne.
|
|
Góra |
|
max944
|
Napisane: 16.11.2007, 13:21 |
|
Dołączył: 23.05.2007 Posty: 246
|
Do Wamipra: Wiesz może jak by go cisnoł to by coś wzioł, poprzedni właściciel mówił mi że od wymiany do wymiany dolew 0,6-0,7 litra, nawet dał mi butelkę z odrobina oleju na dolewkę, abym uzupełnił do 3/4 ale do dziś tego nie zrobiłem i raczej tego nie zrobię, no chyba żę jak zmieniać będę tylne koła, bo już czekają w garażu ATS-y 15'', takie jak z przodu
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 16.11.2007, 13:27 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Norma max . to 1 litr na 1000 km.
Powyżej tej ilości zalecany "remont".
O ile oczywiscie to konsumpcja przez silnik a nie lanie się na zewnątzr przez uszczelki/simeringi.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
pg944
|
Napisane: 16.11.2007, 18:51 |
|
Dołączył: 21.04.2007 Posty: 74
|
z tego co wyczytalem w instrukcji norma to do 1,5l/1000km
|
|
Góra |
|
gazelot
|
Napisane: 16.11.2007, 21:19 |
|
Dołączył: 12.03.2007 Posty: 178
|
pg944 napisał(a): z tego co wyczytalem w instrukcji norma to do 1,5l/1000km
To raczej granica normy...
|
|
Góra |
|
imagestudio
|
Napisane: 17.11.2007, 2:10 |
|
Dołączył: 30.07.2007 Posty: 172
|
Proszę bardzo.
wg. workshop manual wydanie XXIV 1991r. Niemcy
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|