|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
| Autor |
Wiadomość |
artone11
|
Napisane: 8.08.2018, 23:44 |
|
Dołączył: 13.06.2017 Posty: 40
|
Witam Co polecacie zrobić z wydechem w Cayenne S 2011r. Zrobiłem lekki mod jak tutaj (Bypass) https://www.youtube.com/watch?v=_A561_UCcbMWyszło inaczej grzeczniej niż na tym filmiku, generalnie jest słabo... auta nie słychać, dla jednych to zaleta dla innych wada. Oczywiście dźwięk to kwestia gustu ale zależy mi żeby było znacznie bardziej rasowo, może być głośno, byle nie pierdziało auto jest tak wyciszone że i tak pewnie będzie za cicho dla mnie. Poszukuje modyfikacji w rozsądnym budżecie bez markowych wydechów za kilkanaście tyś.. Jeśli by to brzmiało tak było by cudnie: minuta 6:27 https://www.youtube.com/watch?v=dkKcDsJC-lMSą tutaj wstawione 2 tłumiki zamiast seryjnego ostatniego ale to turbo więc pewnie ciężko mi będzie taki dźwięk osiągnąć. Z tego co się nasłuchałem wycięcie ostatniego tłumik i wstawienie rurki powoduje że wydech pierdzi i nie jest raczej rasowo. Proszę o poradę, macie coś sprawdzonego co można zrobić? -wkłądanie tłumika z Techarta za kilkanaście tyś mnie nie interesuje -kupowanie gotowców za kilkanaście tyś też średnio -co tam można wstawić ciekawego?
|
|
| Góra |
|
BondE87
|
Napisane: 9.08.2018, 12:22 |
|
Dołączył: 3.12.2013 Posty: 298
|
|
Zgłoś się do firmy, która zrobi wydech do Twojego Cayenne. Godne polecenia to m.in.: MG Motorsport, Eltec czy Inochi.
|
|
| Góra |
|
artone11
|
Napisane: 9.08.2018, 20:18 |
|
Dołączył: 13.06.2017 Posty: 40
|
|
Rozumiem i dziękuję za sugestię
Ale jednak chciałem zdobyć trochę wiedzy a nie iść zapłacić a na koniec liczyć że może będzie fajnie.
Chodzi mi np o to: -czy da się coś fajnego wydobyć samą zmianą ostatniego tłumika czy zmiana będzie symboliczna -czy macie jakieś typy tłumików które zrobią dobrą robotę
Nasłuchałem się filmików na YT z modami ostatniego wydechu ale nigdzie zmiana nie była jakaś znaczna a często wydech był bardziej pierdzący
|
|
| Góra |
|
GaMic
|
Napisane: 10.08.2018, 10:21 |
|
Dołączył: 15.09.2014 Posty: 312
|
A myślałeś o opcji stosowanej przez właścicieli Boxsterów ? projekt-porsche-986-2-5l-1999r-dawniej-dzis-odswiezam-zdj-t13097.html - tutaj pod koniec 1 strony są zdjęcia z mojego 986. Nie wiem jak wygląda tłumik w Cayenne ale może też da się w ten sposób podnieść ilość decybeli ? Polega to na dołożeniu przelotu przed ostatnim tłumikiem - im większa średnica tym głośniej Koszt - znikomy, dźwięk niesamowity...
|
|
| Góra |
|
artone11
|
Napisane: 10.08.2018, 19:38 |
|
Dołączył: 13.06.2017 Posty: 40
|
|
Póki co byłem w firmie ULTER (mam ich blisko, marka dobra)
Zaproponowali mi wycięcie ostatniego tłumika i wstawienie rurki z seryjnymi końcówkami koszt ok 700zł (sam pytałem o taki wariant bo chciałem dość głośny mieć ten wydech). Ewentualnie jeśli nie będzie pasowało to mają na stanie tłumik dla mnie i można zamontować cena + 1000 zł więc razem 1700 zł.
Mowa oczywiście o ostatnim tłumiku reszta zostaje seria razem z końcówkami które nawiasem mówiąc mi się podobają.
Problem taki - nikt nie wie jak to będzie brzmiało z tym ich tłumikiem, czy będzie głośne, czy będzie pierdziało czy będzie dużo mięsa nikt tego nie wie i tu mam największy problem.
|
|
| Góra |
|
kajtus
|
Napisane: 11.08.2018, 0:34 |
|
Dołączył: 20.07.2017 Posty: 442
|
|
Jedz do tłumikarza, niech wytnie końcowy. Zobacz jak brzmi bez i albo wstawisz rurę, jakiś tłumik albo wrócisz do serii w najgorszym razie.
|
|
| Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 12.08.2018, 12:33 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 719
|
kajtus napisał(a): Jedz do tłumikarza, niech wytnie końcowy zobacz jak brzmi bez i albo wstawisz rurę, albo jakiś tłumik, albo wrócisz do serii w najgorszym razie. +1 Zwykły Cayenne S (przedliftowy, bez turbo) ma potencjał być znacznie głośniejszy niż Turbo. W Turbo - jak sama nazwa wskazuje - masz turbiny na drodze spalin, co zawsze mocno wycisza (i kaszani!) dźwięk. Tu masz porównanie w Cayenne S: - seria - prosta rura - tłumik Borla https://www.youtube.com/watch?v=s4NNw2QKdlY
|
|
| Góra |
|
artone11
|
Napisane: 15.08.2018, 19:02 |
|
Dołączył: 13.06.2017 Posty: 40
|
Mam wrażenie że Cayenne I gen lepiej brzmi ale nie znam się. Co do filmiku który przesłałeś, oglądałem już wcześniej. Szczerze to słabo to brzmi właśnie i w 1 i 2 wersji. Mało głęboki, cicho, trochę pierdzenia. Właśnie tego sie obawiam że wydam 3-5 tyś a będzie słabo to brzmiało dlatego chciałem rozeznać temat wcześniej. Tak brzmiało moje Infiniti 5.0 po wycięciu ostatniego tłumika https://www.youtube.com/watch?v=Umq-YmZD9_QJest to dźwięk do którego bym się chciał zbliżyć, głębszy, jest trochę więcej miesa. Czy ktoś tutaj modził wydech w Cayenne S II i może się pochwalić jak to chodzi? Ewentualnie macie inne sugestie?
|
|
| Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 24.08.2018, 9:05 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
|
| Góra |
|
artone11
|
Napisane: 24.08.2018, 17:33 |
|
Dołączył: 13.06.2017 Posty: 40
|
|
Dzięki za odp bo ciężko czegoś nowego się dowiedzieć...
Ja zrobiłem ten mod "bypass" brzmi to nieco lepiej niż w serii, pogorszenia nie stwierdziłem.
Jednak bardzo daleko jest od oczekiwanego efektu.
Wszyscy mi proponują zrobienie wydechu (byłem w kilku firmach) ale nikt nie mówi jak to będzie brzmiało tylko tłumiki 2 wkładają (ewentualnie końcówka) i będzie lepiej ale ile lepiej jak nikt nie wie.
Stwierdziłem że jedyna droga to prześledzić youtube wpisując różne frazy i szukać nagrań z efektem i opisem co na co zmienione.
Generalnie nie słyszałem jeszcze Cayenne S który by mnie rzucił na kolana. Słyszałem wersje turbo które brzmiały super..
Rozumiem SebastianP ze Twoim zdaniem najwięcej da jak się pogrzebie przy katach a nie w końcowym poprzez jego wywalenie lub zamianę?
|
|
| Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 24.08.2018, 21:36 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
|
Nie, nie. Pisałem o wywaleniu drugiego kata, główne czyli pierwsze caty mamy zostawione. Emisja po wywaleniu drugiego praktycznie się nie zmienia, a o tym trzeba myśleć w obliczu zmian w przeglądach. Najwięcej rasowego brzmienia bez ruszania pierwszych katów da wymiana końcowego wydechu na sportowy np. Supersprint. Choć może magicy od tuningu wiedzą więcej
|
|
| Góra |
|
artone11
|
Napisane: 25.08.2018, 11:29 |
|
Dołączył: 13.06.2017 Posty: 40
|
|
Czyli opcja na dobry dźwięk to wywalenie 2 katów i dobry ostatni tłumik.
Ale znowu magika elektryka trzeba bo błędy wyskoczą po wywaleniu 2 katów, czy nic Ci nie wyskakuje?
|
|
| Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 28.08.2018, 14:16 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
artone11 napisał(a): Czyli opcja na dobry dźwięk to wywalenie 2 katów i dobry ostatni tłumik.
Ale znowu magika elektryka trzeba bo błędy wyskoczą po wywaleniu 2 katów, czy nic Ci nie wyskakuje? Artone11, błędy nie wyskakują, ponieważ ostatnie katy (secondary cat) to katy dopalające, a one nie mają sond lambda. Wszystkie sondy są na pierwszych katach
|
|
| Góra |
|
shelter garage
|
Napisane: 7.09.2018, 9:23 |
|
Dołączył: 9.07.2017 Posty: 4
|
|
| Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|