Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.08.2018, 23:44 

Dołączył: 13.06.2017
Posty: 40
Witam

Co polecacie zrobić z wydechem w Cayenne S 2011r.

Zrobiłem lekki mod jak tutaj (Bypass)
https://www.youtube.com/watch?v=_A561_UCcbM
Wyszło inaczej grzeczniej niż na tym filmiku, generalnie jest słabo...
auta nie słychać, dla jednych to zaleta dla innych wada.

Oczywiście dźwięk to kwestia gustu ale zależy mi żeby
było znacznie bardziej rasowo, może być głośno, byle nie pierdziało
auto jest tak wyciszone że i tak pewnie będzie za cicho dla mnie.

Poszukuje modyfikacji w rozsądnym budżecie
bez markowych wydechów za kilkanaście tyś..

Jeśli by to brzmiało tak było by cudnie: minuta 6:27
https://www.youtube.com/watch?v=dkKcDsJC-lM

Są tutaj wstawione 2 tłumiki zamiast seryjnego ostatniego
ale to turbo więc pewnie ciężko mi będzie taki dźwięk osiągnąć.

Z tego co się nasłuchałem wycięcie ostatniego tłumik i wstawienie
rurki powoduje że wydech pierdzi i nie jest raczej rasowo.

Proszę o poradę, macie coś sprawdzonego co można zrobić?
-wkłądanie tłumika z Techarta za kilkanaście tyś mnie nie interesuje
-kupowanie gotowców za kilkanaście tyś też średnio
-co tam można wstawić ciekawego?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.08.2018, 12:22 

Dołączył: 3.12.2013
Posty: 277
Zgłoś się do firmy, która zrobi wydech do Twojego Cayenne. Godne polecenia to m.in.: MG Motorsport, Eltec czy Inochi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.08.2018, 20:18 

Dołączył: 13.06.2017
Posty: 40
Rozumiem i dziękuję za sugestię

Ale jednak chciałem zdobyć trochę wiedzy a nie iść zapłacić
a na koniec liczyć że może będzie fajnie.

Chodzi mi np o to:
-czy da się coś fajnego wydobyć samą zmianą ostatniego tłumika
czy zmiana będzie symboliczna
-czy macie jakieś typy tłumików które zrobią dobrą robotę

Nasłuchałem się filmików na YT z modami ostatniego wydechu
ale nigdzie zmiana nie była jakaś znaczna
a często wydech był bardziej pierdzący


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2018, 10:21 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 312
A myślałeś o opcji stosowanej przez właścicieli Boxsterów ?

projekt-porsche-986-2-5l-1999r-dawniej-dzis-odswiezam-zdj-t13097.html
- tutaj pod koniec 1 strony są zdjęcia z mojego 986.

Nie wiem jak wygląda tłumik w Cayenne ale może też da się w ten sposób podnieść ilość decybeli ?

Polega to na dołożeniu przelotu przed ostatnim tłumikiem - im większa średnica tym głośniej :D

Koszt - znikomy, dźwięk niesamowity...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2018, 19:38 

Dołączył: 13.06.2017
Posty: 40
Póki co byłem w firmie ULTER (mam ich blisko, marka dobra)

Zaproponowali mi wycięcie ostatniego tłumika i wstawienie rurki z seryjnymi końcówkami koszt ok 700zł (sam pytałem o taki wariant bo chciałem dość głośny mieć ten wydech). Ewentualnie jeśli nie będzie pasowało to mają na stanie tłumik dla mnie i można zamontować cena + 1000 zł więc razem 1700 zł.

Mowa oczywiście o ostatnim tłumiku reszta zostaje seria razem z końcówkami które nawiasem mówiąc mi się podobają.

Problem taki - nikt nie wie jak to będzie brzmiało z tym ich tłumikiem, czy będzie głośne, czy będzie pierdziało czy będzie dużo mięsa nikt tego nie wie
i tu mam największy problem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.08.2018, 0:34 

Dołączył: 20.07.2017
Posty: 442
Jedz do tłumikarza, niech wytnie końcowy. Zobacz jak brzmi bez i albo wstawisz rurę, jakiś tłumik albo wrócisz do serii w najgorszym razie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.08.2018, 12:33 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
kajtus napisał(a):
Jedz do tłumikarza, niech wytnie końcowy zobacz jak brzmi bez i albo wstawisz rurę, albo jakiś tłumik, albo wrócisz do serii w najgorszym razie.


+1

Zwykły Cayenne S (przedliftowy, bez turbo) ma potencjał być znacznie głośniejszy niż Turbo. W Turbo - jak sama nazwa wskazuje - masz turbiny na drodze spalin, co zawsze mocno wycisza (i kaszani!) dźwięk.

Tu masz porównanie w Cayenne S:
- seria
- prosta rura
- tłumik Borla

https://www.youtube.com/watch?v=s4NNw2QKdlY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.08.2018, 19:02 

Dołączył: 13.06.2017
Posty: 40
Mam wrażenie że Cayenne I gen lepiej brzmi ale nie znam się.

Co do filmiku który przesłałeś, oglądałem już wcześniej.
Szczerze to słabo to brzmi właśnie i w 1 i 2 wersji.
Mało głęboki, cicho, trochę pierdzenia.

Właśnie tego sie obawiam że wydam 3-5 tyś a będzie słabo to brzmiało
dlatego chciałem rozeznać temat wcześniej.

Tak brzmiało moje Infiniti 5.0 po wycięciu ostatniego tłumika
https://www.youtube.com/watch?v=Umq-YmZD9_Q
Jest to dźwięk do którego bym się chciał zbliżyć, głębszy, jest trochę więcej miesa.

Czy ktoś tutaj modził wydech w Cayenne S II i może się pochwalić jak to chodzi?

Ewentualnie macie inne sugestie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2018, 9:05 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
artone11 nie idź tą drogą

W tym tygodniu sprawdzałem u siebie patent: http://cayennebypass.com/index.php?id_lang=1

Znajomy kupił do 957 S i wczoraj dowiedziałem się dlaczego to wyjął. W jego V8 brzmiało to tak śmiesznie, że żałuję że nie nagrałem filmiku. Potem włożyliśmy to do mojego V6 955 i też była masakra...dzwięk, jak z "tuningowanej" pod blokiem hondy civic 1.4.

Może spróbuj zrobić bypass drugiego katalizatora. My to robiliśmy i znacząco poprawia się dźwięk wydechu Na oryginalnych tłumikach końcowych z bypassem 2 kata zarówno v8, jaki moje v6 brzmi bardzo przyjemnie, choć oczywiście v8 dużo lepiej. Ja do v6 mam https://www.supersprint.com/ww-en/porsche-cayenne-955-series/performance-sport-exhaust-porsche-955-cayenne/front-pipebrreplaces-catalytic-converter.aspx#!/. Znajomy natomiast: https://www.supersprint.com/ww-en/porsche-cayenne-957-series/performance-sport-exhaust-porsche-957-cayenne-s/front-pipe-rightbrreplaces-cat.aspx#!/ oraz https://www.supersprint.com/ww-en/porsche-cayenne-957-series/performance-sport-exhaust-porsche-957-cayenne-s/front-pipe-leftbrreplaces-cat.aspx#!/

Znajomy będzie kupował również tłumiki końcowe dedykowane z Supersprinta, ponieważ to będzie najlepsza droga do rasowego dźwięku. Słyszał osobiście na 4.8 i powaliło go na kolana


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2018, 17:33 

Dołączył: 13.06.2017
Posty: 40
Dzięki za odp bo ciężko czegoś nowego się dowiedzieć...

Ja zrobiłem ten mod "bypass"
brzmi to nieco lepiej niż w serii, pogorszenia nie stwierdziłem.

Jednak bardzo daleko jest od oczekiwanego efektu.

Wszyscy mi proponują zrobienie wydechu (byłem w kilku firmach)
ale nikt nie mówi jak to będzie brzmiało tylko tłumiki 2 wkładają (ewentualnie końcówka) i będzie lepiej ale ile lepiej jak nikt nie wie.

Stwierdziłem że jedyna droga to prześledzić youtube wpisując różne frazy
i szukać nagrań z efektem i opisem co na co zmienione.

Generalnie nie słyszałem jeszcze Cayenne S który by mnie rzucił na kolana.
Słyszałem wersje turbo które brzmiały super..

Rozumiem SebastianP ze Twoim zdaniem najwięcej da jak się pogrzebie przy katach a nie w końcowym poprzez jego wywalenie lub zamianę?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2018, 21:36 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Nie, nie. Pisałem o wywaleniu drugiego kata, główne czyli pierwsze caty mamy zostawione. Emisja po wywaleniu drugiego praktycznie się nie zmienia, a o tym trzeba myśleć w obliczu zmian w przeglądach. Najwięcej rasowego brzmienia bez ruszania pierwszych katów da wymiana końcowego wydechu na sportowy np. Supersprint. Choć może magicy od tuningu wiedzą więcej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.08.2018, 11:29 

Dołączył: 13.06.2017
Posty: 40
Czyli opcja na dobry dźwięk to wywalenie 2 katów i dobry ostatni tłumik.

Ale znowu magika elektryka trzeba bo błędy wyskoczą po wywaleniu 2 katów, czy nic Ci nie wyskakuje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2018, 14:16 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
artone11 napisał(a):
Czyli opcja na dobry dźwięk to wywalenie 2 katów i dobry ostatni tłumik.

Ale znowu magika elektryka trzeba bo błędy wyskoczą po wywaleniu 2 katów, czy nic Ci nie wyskakuje?


Artone11, błędy nie wyskakują, ponieważ ostatnie katy (secondary cat) to katy dopalające, a one nie mają sond lambda. Wszystkie sondy są na pierwszych katach


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.09.2018, 9:23 

Dołączył: 9.07.2017
Posty: 4
Zmieniony dolot i wyciety drugi cat, tlumik ori:
https://www.youtube.com/watch?v=fbDF6Su ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum