Ktoś podpowie czy samemu to się ogarnie czy koniecznie potrzebny sprzęt diagnostyczny? Dużo roboty? Gdzie jest korek wlewowy? Skąd będę wiedział, że jest właściwy poziom? Komputer tylko powie zapewne? Jaka jest ogólnie procedura wymiany krok po kroku? Wyciekło mi trochę oleju[nie wiem ile] tak więc muszę dolać lub wymienić.
To nie jest bardzo skomplikowane, jeśli mowa o metodzie statycznej. Polega ona na zlaniu starego oleju ze skrzyni i nalaniu nowego do właściwego poziomu. Wadą metody jest to, że część starego oleju, głównie to co znajduje się w konwerterze, po prostu zostaje, bo nie ma szansy spłynąć do miski. Miska ma dwa otwory. Jeden jest spustowy, drugi służy do kontroli przy napełnianiu. Nie pamiętam teraz ich położenia, ale to łatwo poznać, bo ten do spustowy jest chyba nieco niżej. Należy spuścić stary olej, wlać nowy na chłodnej skrzyni do momentu kiedy zacznie wypływać przez otwór kontrolny. Uruchomić pojazd i mierzyć temperaturę oleju skrzyni (można przymocować miernik temperatury do wyjścia magistrali olejowej na chłodnicę oleju). Wraz z rozgrzewaniem olej będzie zwiększał objętość i wypływał otworem kontrolnym. Przy około 40 stopniach należy zamknąć otwór kontrolny. W trakcie warto zmieniać pozycję lewarka, aby olej wpłynął we wszystkie zakamarki z których w międzyczasie mógł się wydostać. Olej wlewać można do skrzyni przez otwór który do tego służy - lewa strona gdzieś w połowie wysokości skrzyni, raczej w przedniej części, bardzo trudno dostępny. Trzeba to robić przez rurkę wyprowadzoną pod maskę i lejek. Ale można też jak się ma odpowiednią strzykawę podawać go przez otwór kontrolny.
Przy okazji wymiany oleju warto zrzucić miskę i obejrzeć czy nie ma jakichś opiłków, zbadać stan filtra itp.
Dla odmiany metoda dynamiczna wymienia niemal cały olej w skrzyni, ale w warunkach domowych jest trudniejsza do przeprowadzenia
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników