Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.09.2019, 20:37 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 78
Ktoś podpowie czy samemu to się ogarnie czy koniecznie potrzebny sprzęt diagnostyczny? Dużo roboty? Gdzie jest korek wlewowy? Skąd będę wiedział, że jest właściwy poziom? Komputer tylko powie zapewne? Jaka jest ogólnie procedura wymiany krok po kroku? Wyciekło mi trochę oleju[nie wiem ile] tak więc muszę dolać lub wymienić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.09.2019, 20:51 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
Sam nie zrobisz, potrzebny sprzęt diagnostyczny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2019, 9:55 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 78
Kto w okolicy Katowic ogarnie temat? Nie muszę jechać do ASO. Wystarczy ktoś, kto ma sprzęt i wie jak to zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2019, 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jak Katowice to dzwoń do AutoDusza.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2019, 21:58 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
majersco napisał(a):
Kto w okolicy Katowic ogarnie temat? Nie muszę jechać do ASO. Wystarczy ktoś, kto ma sprzęt i wie jak to zrobić.

Pisz na PW, zrobimy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.09.2019, 9:39 

Dołączył: 29.11.2016
Posty: 116
To nie jest bardzo skomplikowane, jeśli mowa o metodzie statycznej. Polega ona na zlaniu starego oleju ze skrzyni i nalaniu nowego do właściwego poziomu. Wadą metody jest to, że część starego oleju, głównie to co znajduje się w konwerterze, po prostu zostaje, bo nie ma szansy spłynąć do miski. Miska ma dwa otwory. Jeden jest spustowy, drugi służy do kontroli przy napełnianiu. Nie pamiętam teraz ich położenia, ale to łatwo poznać, bo ten do spustowy jest chyba nieco niżej. Należy spuścić stary olej, wlać nowy na chłodnej skrzyni do momentu kiedy zacznie wypływać przez otwór kontrolny. Uruchomić pojazd i mierzyć temperaturę oleju skrzyni (można przymocować miernik temperatury do wyjścia magistrali olejowej na chłodnicę oleju). Wraz z rozgrzewaniem olej będzie zwiększał objętość i wypływał otworem kontrolnym. Przy około 40 stopniach należy zamknąć otwór kontrolny. W trakcie warto zmieniać pozycję lewarka, aby olej wpłynął we wszystkie zakamarki z których w międzyczasie mógł się wydostać. Olej wlewać można do skrzyni przez otwór który do tego służy - lewa strona gdzieś w połowie wysokości skrzyni, raczej w przedniej części, bardzo trudno dostępny. Trzeba to robić przez rurkę wyprowadzoną pod maskę i lejek. Ale można też jak się ma odpowiednią strzykawę podawać go przez otwór kontrolny.

Przy okazji wymiany oleju warto zrzucić miskę i obejrzeć czy nie ma jakichś opiłków, zbadać stan filtra itp.

Dla odmiany metoda dynamiczna wymienia niemal cały olej w skrzyni, ale w warunkach domowych jest trudniejsza do przeprowadzenia

powodzenia

M.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum