|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
arczimi
|
Napisane: 28.04.2017, 9:26 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Witam, Chciałbym wymienić wszystkie płyny w 986 2.7l po czipie na 240KM (taki kupiony) ,2004 rok, przebieg 104 tyś km. Mam kilka pytań i dylematów: 1. Olej silnikowy -wiadomo Mobil 1 5w-50 (chociaż sportowo nie jeżdżę ) 2.Wspomaganie- Pentosin- serwis twierdzi że się nie wymienia.. ? 3. Skrzynia biegów manual 75W-90 -serwis twierdzi, że się nie wymienia? 4. Płyn chłodniczy - może być Preston? -serwis nie zaprzeczył ale........................... też sugeruje żeby lepiej nie wymieniać (układ może się rozszczelnić) a jedynie odessać ze zbiornika i dolać koncentratu... i tak do skutku bo ile też można odessać np.strzykawką z przewodem ze zbiornika? Na chwilę obecną płyn u mnie ma wartość -22 stopnie. 5. Płyn hamulcowy- co do wymiany nie ma dyskusji -Dot 4 , trzeba przygotować rzekomo 1,5 litra. Czy można wymienić samemu z ogarniętym mechanikiem i gdzie jest korek spustowy? Z góry dziękuję za pomoc.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 28.04.2017, 15:06 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5187 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
1. Będzie ok 2. Można wymienić, jeżeli czuć że jest przepalony lub bardzo ciemny 3. Warto wymienić 4. Płyn chłodzący może być, wymiana tylko metodą podciśnieniową 5. Brak korka spustowego. Można tradycyjnie przez odpowietrzniki w zaciskach. Powodzenia
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 28.04.2017, 15:09 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
6. Co to za serwis?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 28.04.2017, 16:11 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Dzięki Qbak Jeżeli masz gdzieś pod ręką dane techniczne to możesz mi powiedzieć ile wchodzi do poszczególnych układów? Wiem, że do silnika 9 litrów a chłodniczego 18l. Rozumiem, że przed wlaniem nowego płynu chłodniczego zastosować jeszcze płukanie układu wodą? Co do serwisu to ten na południu Polski
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 29.04.2017, 0:02 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5187 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Jak uda się zlać 9 litrów oleju to będzie dobry wynik. Zwykle wchodzi około 8 litrów, a pojemność układu jest większa - 10 litrów. Płyn chłodzący - przy wymianie bez rozpinania wszystkich węży pewnie wejdzie jeszcze mniej, obstawiam 14-16l. Jeżeli płyn jest bez zanieczyszczeń to ja bym nic nie płukał. Płyn hamulcowy - 1 litr zwykle wystarcza, tutaj warto zainwestować w coś dobrego, tylko trzeba mieć na uwadze że lepsze płyny będą wymagały częstszej wymiany - są bardziej higroskopijne. Jeżeli zajmie się tym zleceniem serwis który na co dzień zajmuje się tylko serwisem Porsche to nie musisz się o nic martwić
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
marand
|
Napisane: 29.04.2017, 9:52 |
|
Dołączył: 8.03.2017 Posty: 113
|
Qbak napisał(a): 1. Będzie ok 2. Można wymienić, jeżeli czuć że jest przepalony lub bardzo ciemny 3. Warto wymienić 4. Płyn chłodzący może być, wymiana tylko metodą podciśnieniową 5. Brak korka spustowego. Można tradycyjnie przez odpowietrzniki w zaciskach. Powodzenia Chodzi mi o płyn chłodzący, dlaczego tylko metodą podciśnieniową? Ja wymieniłem z powodzeniem metodą tradycyjną i wszystko jest jak należy, przynajmniej tak mi się wydaje. Auto zachowuje się normalnie. Dodam, że oleju weszło do mojego silnika 3.2 11.5litra, a serwisówka mówi że 8.75 z filtrem jak dobrze pamiętam.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 29.04.2017, 13:55 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5187 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Wymiana metodą podciśnieniową gwarantuje, że nie powstaną duże odcinki z powietrzem którego pompa wody nie zdoła przepchnąć. Niektórzy wymieniają płyn chłodzący unosząc tył auta, tak żeby powietrze powędrowało go góry, ale ja nie mogę Ci napisać że metodą tradycyjną będzie dobrze, bo jest bardzo dużo niewiadomych. Moim zdaniem zbyt duże ryzyko zniszczenia silnika. Szkoda się wyłożyć w prosty sposób. Nie twierdzę że masz zapowietrzony układ, natomiast pamiętaj, że jego pojemność cieplna jest duża.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
marand
|
Napisane: 29.04.2017, 14:24 |
|
Dołączył: 8.03.2017 Posty: 113
|
Nie widziałem żadnego problemu z napełnieniem układu chłodzenia. Zalałem większą część płynu(Prestone)jaką przygotowałem(u mnie chyba 22litry). Uruchomiłem silnik i kiedy płynu ubyło ze zbiorniczka dolewałem po trochu kiedy nie był jeszcze gorący. Zakręciłem korek i otworzyłem zawór odpowietrzający, układ się odpowietrzył. Metalowe rury przy przednich kołach zrobiły się ciepłe co oznaczało, że płyn krąży właściwie. Zaczekałem aż ostygnie i jeszcze uzupełniłem do znaków na zbiorniku. Po pierwszej dłuższej jezdzie sprawdziłem poziom i dolałem jeszcze ze 200ml do właściwego stanu. Jezdzę i temp wskazuje ok.180-182F więc poniżej 90C i wydaje mi się, że wszystko jest OK. Zawór odpowietrzający jest w najwyższym punkcie instalacji i nie widzę potrzeby unoszenia tyłu auta. Próbowałem zagrzać układ na postoju i wzbudzić wentylatory, ale nie udało mi się to, więc mam nadzieję że jest dobrze. Dziś po dłuższej jezdzie postanowiłem nie gasić silnika i po kilku minutach na postoju ruszyły wentylatory. Jestem pewien, że płyn został dobrze wymieniony. Qbak, dzięki za części wszystkie OK
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 29.04.2017, 14:39 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Nie wiem czy jest dobrze, na postoju powinny włączyć się wentylatory po zagrzaniu auta.
|
|
Góra |
|
marand
|
Napisane: 29.04.2017, 15:02 |
|
Dołączył: 8.03.2017 Posty: 113
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 10.05.2017, 14:10 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Jestem po raz kolejny Mam już zakupione praktycznie wszystkie płyny. Nurtuje mnie jedynie jedno pytanie. Jaki olej do skrzyni biegów manualnej? Wiadomo, że 75W90 tylko czy półsyntetyk czy pełny ? Sprzedawca w sklepie powiedział, że Porsche przewiduje półsyntetyk. Zastanawiałem się nad Motulem który oferuje dwa rodzaje: MOTUL GEAR 300 75w90- pełny syntetyk MOTUL MOTYLGEAR 75W90- półsyntetyk a może Castrol Syntrans Transaxle ?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 10.05.2017, 20:48 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5187 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Jeżeli kupisz oryginał Porsche to będzie to Mobil PTX, na naszym rynku praktycznie nie do dostania, ale przyznam że specjalnie nie próbowałem kupować (a najprostsza droga czyli oficjalny dystrybutor nie ma w ofercie), ale bezpośrednim zamiennikiem jest Mobil Mobilube SHC 75W90 i ten bardzo dobrze spełnia swoje zadanie.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
marand
|
Napisane: 10.05.2017, 22:22 |
|
Dołączył: 8.03.2017 Posty: 113
|
Ja wymieniłem (Qbak podpowiedział)na Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 i jest to 100%syntetyk. W starym zlanym oleju znalazłem kilka opiłków chyba z brązu i to mnie niepokoi. Można też sprawdzić palcem przez korek spustowy czy na magnesie (jest w okolicy korka dolnego)coś się zebrało z kół stalowych, to tak przy okazji zmiany oleju.
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 12.05.2017, 15:35 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Będę wymieniał w Auto- Dusza . Zobaczymy co powiedzą.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|