Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.06.2008, 9:03 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Poniewaz ostatnio zabralem sie za problemy z chlodzeniem mojej bialej pieknosci postanowilem wymienic oba termostaty (silnik + turbo) oraz pompe chlodzenia turbo po wylaczeniu silnika (ktora to nie byla sprawna).
Pompa wody (ta glowna - nie ta ktora zamierzalem wymienic) ma 2 wyjscia, jedno duze, na duzy termostat dajacy obieg na silnik, oraz drugie wyjscie - na maly termostat turbo, zakonczone przykreconym plastikowym kolankiem (zalacznik).
Jak sie okazuje, pompa wody wraz z tym kolankiem to ta sama czesc ktorej uzywa 944 2.5 n/a, zatem podczas zakupu pompy wody dostaniemy kolanko biale (w turbo fabrycznie czarne) ktore (UWAGA) jest zaslepione - kolanko to nalezy przewiercic aby udroznic obieg wody do chlodzenia turbo, jesli tego nie zrobimy - nie bedzie przeplywu na turbine, przez co nie bedzie ona miala odpowiedniego chlodzenia.
Jak sie okazalo podczas wymiany termostatu moje kolanko (ktore wymienial jakis "specjalista od porsche" w belgii w maju 2006) nie bylo przewiercone, a zatem poza tym ze nie bylo tam termostatu (najmniejszy problem) to wogole nie bylo obiegu wody na turbine co najprawdopodobniej uszkodzilo pompe chlodzenia turbiny, oraz moglo rowniez wplynac na ogolne problemy z chlodzeniem. Az dziwne ze auto przez 2 lata auto jezdzilo a turbina nadal jest sprawna, chociaz napewno wplynelo to na jej zywotnosc... Coprawda podczas wykrecania woda w wezu byla, jednak ciezko mi jest stwierdzic czy podczas jazdy woda ta nie byla wypompowywana z tego miejsca tudziez nei dzialy sie inne nieporzadane rzeczy.

Chcialbym przy okazji tez podziekowac tutaj tkackiemu za konsultacje telefoniczne :notworthy:

Takze panowie - jakbyscie kiedys wymieniali pompe wode w swoich turbinach - zwroccie uwage czy mechanik poprawnie ja zaklada.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.06.2008, 9:15 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
mimo ze nie mam turbo to przyznam ze wlasnie takie informacje czytam najchetniej na forum...+ ten obrazek - super - dzieki!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.06.2008, 12:31 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Coz turbina chodzila na chlodzeniu olejowym tylko,ale jestem przekonany, woda w jej sasiedztwie gotowala sie zdrowo :D Skoro wszystko dziala nadal musiales nie uzywac calych mozliwosci autka :oops: Popraw sie Wampir Turbina ma byc przezroczysta- no przynajmniej ogniscie czerwona. :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.06.2008, 13:11 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Przyznam ze tylko raz jechalem kompletnie na maxa, podczas zlotu ;) Jakos od tamtej pory za bardzo nie szaleje, bo auto nie jest jeszcze gotowe ;)

Ale tak patrze na to jak to bylo zlozone... I nie dziwie sie ze mialem problemy z chlodzeniem...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.06.2008, 21:04 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 58
Jedna rada: kupować części do odpowiedniego modelu. Nie było by problemu gdyby zamontowano odrazu króciec przeznaczony do turbo a nie do N/A. Są inne nr części. Proste. Nie trzeba nic wiercić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.06.2008, 21:32 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Tak, tylko ze pompa jest ta sama. Widzialem ze jest inny numer czesci tego kolanka dla turbo, ale kwestia czy on jest normalnie dostepny - tego nie wiem. Jakbym wiedzial wczesniej ze mam taki numer to bym sie pewnie zorientowal :P Dowiedzialem sie po fakcie.
Ale tak naprawde mniejsza o to, jesli jest dostepna to dobrze, wazne by zwrocic na to uwage.

Edit:
W sumie to tak sprawdzilem i czesc teoretycznie czarne kolanko jest dostepna za 4 euro :? No coz, nie bede specjalnie rozbieral zeby to zalozyc teraz :P Na przyszlosc bedzie wiadomo ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2010, 18:46 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
wampir - gdzie zamawiałeś elektryczną pompę wody do chłodzenia turbosprężarki?
Moja właśnie padła :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2010, 10:44 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Motoallegro...pompa do VW LT i transporter.identyczne parametry..nalezy tylko przerobic wtyczke. Chyba 280PLN nowa.




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2010, 10:49 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Moja w ASO. Cena kosmos w porownaniu do tego co tona podal :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2010, 14:06 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Tą z allegro właśnie rozpracowywuję 8)
Z wyglądu wygląda bardzo podobnie, inny producent (org. SWF, a do VW jest BOSCH), przeróbka wtyczki chyba się powiedzie, no i zawsze to 400 - 500 zł mniej ;)
Dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum