Autor |
Wiadomość |
black_jack
|
Napisane: 13.12.2011, 0:27 |
|
Dołączył: 19.12.2009 Posty: 35
|
Witam
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu 997.
Czy mocniejszą Turbo czy 4S?rocznik 2006,2007
Jak się sprawuje w użytkowaniu "wolny ssak"(młodsza jednostka) i jak doładowana jednostka(jednak starsza konstrukcja)
Którą polecacie??
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 13.12.2011, 0:29 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Dlaczego turbo jest wedlug Ciebie niby starsza konstrukcja?
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 13.12.2011, 2:03 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Ciekawe. Turbo nie wydaje mi sie starsza konstrukcja i jeśli chodzi o jakość na pewno nie gorsza niż wolnossaca opcja.
Zależy czego oczekujesz od auta i siebie.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
adaszko123
|
Napisane: 13.12.2011, 8:20 |
|
Dołączył: 10.09.2011 Posty: 307
|
Ja nabyłem niedawno 4s, dzięki pomocy użytkowników, forumowiczów ich doświadczeniach związanych z marka porsche. Jeżdżę praktycznie na co dzień a planowałem 2-3 dni w tygodniu. Moc jest wystarczająca 385 km ,2006-2007 model ma chyba 355 km, uważam że na początek ok. W mojej jest skrzynia PDK, więc nie mam porównania z poprzednią.Może myślisz o manualu?.Też miałem dylematy Turbo czy 4S. Decyzji nie żałuje.
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 13.12.2011, 9:09 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Patrzac na wytyczne rocznikowo, to kolega nie szuka wersji po lifcie i z PDK....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
black_jack
|
Napisane: 13.12.2011, 10:16 |
|
Dołączył: 19.12.2009 Posty: 35
|
Matschke napisał(a): Dlaczego turbo jest wedlug Ciebie niby starsza konstrukcja?
Bo to chyba uturbione 3,6l poprzedniej generacji??
|
|
Góra |
|
black_jack
|
Napisane: 13.12.2011, 10:23 |
|
Dołączył: 19.12.2009 Posty: 35
|
Niestety budżet mam okrojony:) więc raczej przed liftem.
Interesują mnie różnice w uzytkowaniu , koszty eksploatacji,awaryjność itp
Różnice w osiągach są dla mnie oczywiste interesują mnie bardziej sprawy pragmatyczne.
liczę na jakieś podpowiedzi bo gwiazdka tuż tuż he he
|
|
Góra |
|
black_jack
|
Napisane: 13.12.2011, 10:43 |
|
Dołączył: 19.12.2009 Posty: 35
|
adaszko123 napisał(a): Ja nabyłem niedawno 4s, dzięki pomocy użytkowników, forumowiczów ich doświadczeniach związanych z marka porsche. Jeżdżę praktycznie na co dzień a planowałem 2-3 dni w tygodniu. Moc jest wystarczająca 385 km ,2006-2007 model ma chyba 355 km, uważam że na początek ok. W mojej jest skrzynia PDK, więc nie mam porównania z poprzednią.Może myślisz o manualu?.Też miałem dylematy Turbo czy 4S. Decyzji nie żałuje.
adaszko123 co przewazyło na kożyść 4S i jednocześnie na niekorzyść turbo??
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 13.12.2011, 22:06 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
black_jack napisał(a): Matschke napisał(a): Dlaczego turbo jest wedlug Ciebie niby starsza konstrukcja? Bo to chyba uturbione 3,6l poprzedniej generacji??
ale wolnossak przed liftem w wersji podstawowej to tez 3.6
a Carrera S to po prostu rozwiercony silnik do 3.8
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
black_jack
|
Napisane: 13.12.2011, 22:22 |
|
Dołączył: 19.12.2009 Posty: 35
|
Matschke nie będę się spierał bo nie jestem aż tak bardzo zorientowany w ewolucjach silnika 911,raczej chciałbym się jak najwięcej dowiedzieć i to z pierwszej ręki.
Z góry przepraszam jeżeli palnąłem jakąś gafe.
|
|
Góra |
|
BeeMiX
|
Napisane: 13.12.2011, 22:26 |
|
Dołączył: 28.05.2009 Posty: 376
|
black_jack napisał(a): Matschke napisał(a): Dlaczego turbo jest wedlug Ciebie niby starsza konstrukcja? Bo to chyba uturbione 3,6l poprzedniej generacji??
Nie. Silnik w Carrerze 997 to ewolucja nowej jednostki stworzonej dla 996 Carrera. Silnik w 997 Turbo ewoluował z 996 Turbo a ten znów bazował na silniku 964 Turbo. Bardzo mocne wytrzymałe silniki, co nie zawsze można powiedzieć o wolnossących 911.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 15.12.2011, 12:29 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
A co pisze oficjalne ,żródlo ?
Otóz oficjalnie cała seria silników M 96, zarówna NA jak i Turbo to nowe jednostki !
Zresztą jest ich wiele M96/01/02/03/S / 76/79/80 ....
Tak naprawdę nową jednostką jest faktycznie zbudowany od zera ( tylko pewne wzorce) silnik 3,4 NA i 3,6 NA czyli 01/02/03/04/S
Natomiast co to jest turbo?
Więc to hybryda ,głowica chłodzona cieczą cylindry chłodzone powietrzem i olejem - nowa idea!
Jest zbudowany ;
1.blok z 964 M64/50 3.6
2.głowica z 959 2.84
3.wałki 959 2.84
4.dól silnika z z M64/01 lub M64/50 3.6
5.łożyska włu z M64/01
6.wodne węże z 3.2 turbo GT-1
7.zespół sprzęgła z 964
itd............są też elementy z silników ;901,928,944,968,986 i 993 jak by się ktś chciał dowartościować.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
black_jack
|
Napisane: 16.12.2011, 18:12 |
|
Dołączył: 19.12.2009 Posty: 35
|
Mam pytanie czy możliwy jest pakiet chrono sport (regulowany wydech,amortyzatory itd) bez tzw 'budzika' na konsoli ???
Myślałem ze pakiet chrono sport obejmuje wszystkie te el.
A widziałem taki zastaw bez 'budzika'???
Dodam ze chodzi o 4S
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 16.12.2011, 18:20 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Pewnie wszystko jest możliwe, tylko kwestia czy ma sens ekonomiczny. W pakiecie dostawałeś to wszystko kompletując samochód (wydaje mi się, że wydech nie był elementem pakietu, amortyzatory też raczej nie). Podobno można w serwisie "dołożyć" elementy Sport Chrono bez stopera. Czyli przycisk Sport Plus i możliwość startu z wykorzystaniem Launch Control. Ale cena też chyba nie jest zbyt promocyjna.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 16.12.2011, 18:37 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
black_jack napisał(a): czy możliwy jest pakiet chrono sport (regulowany wydech,amortyzatory itd) bez tzw 'budzika' na konsoli ??? Myślałem ze pakiet chrono sport obejmuje wszystkie te el. A widziałem taki zastaw bez 'budzika'??? Dodam ze chodzi o 4S
jest mozliwy, może widziałeś moją 4S - czekałem na taką możliwość aż 3 lata
|
|
Góra |
|
black_jack
|
Napisane: 17.12.2011, 0:30 |
|
Dołączył: 19.12.2009 Posty: 35
|
Wiem na pewno ze ma przycisk sport ale konfiguracja jego działania ponoć może być różna .
W poniedziałek będę wszystko wiedział.
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 17.12.2011, 13:25 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Mozna dolozyc pakiet chrono i nie brac tego stopera, ktory tak naprawde jest potrzebny jak dziura w moscie....
Ktos z Was go kiedykolwiek uzywal?
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 17.12.2011, 15:48 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Uzywalem na torze. Pomiar niedokładny oczywiście bo uruchamiany ręcznie przez kierowcę.
Ale prezentacja wyników fajna.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
adaszko123
|
Napisane: 17.12.2011, 20:53 |
|
Dołączył: 10.09.2011 Posty: 307
|
ja nigdy nie używałem stopera ale efekt jest jedynie w prezentacji,fajny widok jak ktoś patrzy na przod auta daje efekt wizualny że coś tam wystaje "wzgórek". Faktycznie uruchomienie ręczne nie daje idealnego wyniku,pisze o torze. Pytałeś mnie o wyborze między 4s a turbo pierwsza kwestia kasa po lifcie to jest różnica ok. 100 tys.Koledzy z forum podpowiedzieli o pdk i innych zaletach 4s po lifcienp. 385km jest szerszy no i 4 łapy. w turbo trzeba dbać o turbiny.Spalanie mam na poziomie 14,5-16,5 l .100 ale nie o to chodzi. Ma być fun! i uśmiech na twarzy. Ale turbo chodzi mi po głowie Panowie,ale to pewnie daleka przyszłość. dla mnie bierz 4s przed liftem. Ja jestem zadowolony. Oczywiście twoja decyzja, najlepiej się kulni jednym i drugim.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|