Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Zakup 997
PostNapisane: 13.12.2011, 0:27 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 35
Witam
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu 997.
Czy mocniejszą Turbo czy 4S?rocznik 2006,2007
Jak się sprawuje w użytkowaniu "wolny ssak"(młodsza jednostka) i jak doładowana jednostka(jednak starsza konstrukcja)
Którą polecacie??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2011, 0:29 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Dlaczego turbo jest wedlug Ciebie niby starsza konstrukcja?




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2011, 2:03 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Ciekawe. Turbo nie wydaje mi sie starsza konstrukcja i jeśli chodzi o jakość na pewno nie gorsza niż wolnossaca opcja.
Zależy czego oczekujesz od auta i siebie.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2011, 8:20 

Dołączył: 10.09.2011
Posty: 307
Ja nabyłem niedawno 4s, dzięki pomocy użytkowników, forumowiczów ich doświadczeniach związanych z marka porsche. Jeżdżę praktycznie na co dzień a planowałem 2-3 dni w tygodniu. Moc jest wystarczająca 385 km ,2006-2007 model ma chyba 355 km, uważam że na początek ok. W mojej jest skrzynia PDK, więc nie mam porównania z poprzednią.Może myślisz o manualu?.Też miałem dylematy Turbo czy 4S. Decyzji nie żałuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2011, 9:09 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Patrzac na wytyczne rocznikowo, to kolega nie szuka wersji po lifcie i z PDK....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2011, 10:16 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 35
Matschke napisał(a):
Dlaczego turbo jest wedlug Ciebie niby starsza konstrukcja?

Bo to chyba uturbione 3,6l poprzedniej generacji??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2011, 10:23 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 35
Niestety budżet mam okrojony:) więc raczej przed liftem.
Interesują mnie różnice w uzytkowaniu , koszty eksploatacji,awaryjność itp
Różnice w osiągach są dla mnie oczywiste interesują mnie bardziej sprawy pragmatyczne.
liczę na jakieś podpowiedzi bo gwiazdka tuż tuż he he


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2011, 10:43 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 35
adaszko123 napisał(a):
Ja nabyłem niedawno 4s, dzięki pomocy użytkowników, forumowiczów ich doświadczeniach związanych z marka porsche. Jeżdżę praktycznie na co dzień a planowałem 2-3 dni w tygodniu. Moc jest wystarczająca 385 km ,2006-2007 model ma chyba 355 km, uważam że na początek ok. W mojej jest skrzynia PDK, więc nie mam porównania z poprzednią.Może myślisz o manualu?.Też miałem dylematy Turbo czy 4S. Decyzji nie żałuje.

adaszko123 co przewazyło na kożyść 4S i jednocześnie na niekorzyść turbo??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2011, 10:52 

Dołączył: 25.03.2011
Posty: 298
Na wikipedi tez znalazlem info na temat tego ze 3.6 turbo w 997 to rozwiniecie silnika z 996 turbo, jestem zielony w tym temacie nigdy nie interesowalem sie modelami po 993 ale czy to faktycznie prawda, poniewaz nie raz zdarzylo mi sie wynalezc bledne info na wikipedi.Moze chodzilo im o pojemnosc lol :?: :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2011, 22:06 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
black_jack napisał(a):
Matschke napisał(a):
Dlaczego turbo jest wedlug Ciebie niby starsza konstrukcja?

Bo to chyba uturbione 3,6l poprzedniej generacji??


ale wolnossak przed liftem w wersji podstawowej to tez 3.6 ;)
a Carrera S to po prostu rozwiercony silnik do 3.8




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2011, 22:22 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 35
Matschke nie będę się spierał bo nie jestem aż tak bardzo zorientowany w ewolucjach silnika 911,raczej chciałbym się jak najwięcej dowiedzieć i to z pierwszej ręki.
Z góry przepraszam jeżeli palnąłem jakąś gafe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.12.2011, 22:26 

Dołączył: 28.05.2009
Posty: 376
black_jack napisał(a):
Matschke napisał(a):
Dlaczego turbo jest wedlug Ciebie niby starsza konstrukcja?

Bo to chyba uturbione 3,6l poprzedniej generacji??


Nie. Silnik w Carrerze 997 to ewolucja nowej jednostki stworzonej dla 996 Carrera. Silnik w 997 Turbo ewoluował z 996 Turbo a ten znów bazował na silniku 964 Turbo. Bardzo mocne wytrzymałe silniki, co nie zawsze można powiedzieć o wolnossących 911.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.12.2011, 12:29 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
A co pisze oficjalne ,żródlo ?
Otóz oficjalnie cała seria silników M 96, zarówna NA jak i Turbo to nowe jednostki !
Zresztą jest ich wiele M96/01/02/03/S / 76/79/80 ....

Tak naprawdę nową jednostką jest faktycznie zbudowany od zera ( tylko pewne wzorce) silnik 3,4 NA i 3,6 NA czyli 01/02/03/04/S

Natomiast co to jest turbo?

Więc to hybryda ,głowica chłodzona cieczą cylindry chłodzone powietrzem i olejem - nowa idea!
Jest zbudowany ;
1.blok z 964 M64/50 3.6
2.głowica z 959 2.84
3.wałki 959 2.84
4.dól silnika z z M64/01 lub M64/50 3.6
5.łożyska włu z M64/01
6.wodne węże z 3.2 turbo GT-1
7.zespół sprzęgła z 964

itd............są też elementy z silników ;901,928,944,968,986 i 993 jak by się ktś chciał dowartościować.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2011, 18:12 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 35
Mam pytanie czy możliwy jest pakiet chrono sport (regulowany wydech,amortyzatory itd) bez tzw 'budzika' na konsoli ???
Myślałem ze pakiet chrono sport obejmuje wszystkie te el.
A widziałem taki zastaw bez 'budzika'???
Dodam ze chodzi o 4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2011, 18:20 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Pewnie wszystko jest możliwe, tylko kwestia czy ma sens ekonomiczny. W pakiecie dostawałeś to wszystko kompletując samochód (wydaje mi się, że wydech nie był elementem pakietu, amortyzatory też raczej nie). Podobno można w serwisie "dołożyć" elementy Sport Chrono bez stopera. Czyli przycisk Sport Plus i możliwość startu z wykorzystaniem Launch Control. Ale cena też chyba nie jest zbyt promocyjna.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2011, 18:37 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
black_jack napisał(a):
czy możliwy jest pakiet chrono sport (regulowany wydech,amortyzatory itd) bez tzw 'budzika' na konsoli ???
Myślałem ze pakiet chrono sport obejmuje wszystkie te el.
A widziałem taki zastaw bez 'budzika'???
Dodam ze chodzi o 4S


jest mozliwy, może widziałeś moją 4S - czekałem na taką możliwość aż 3 lata :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2011, 0:30 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 35
Wiem na pewno ze ma przycisk sport ale konfiguracja jego działania ponoć może być różna .
W poniedziałek będę wszystko wiedział.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2011, 13:25 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Mozna dolozyc pakiet chrono i nie brac tego stopera, ktory tak naprawde jest potrzebny jak dziura w moscie....
Ktos z Was go kiedykolwiek uzywal?




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2011, 15:48 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Uzywalem na torze. Pomiar niedokładny oczywiście bo uruchamiany ręcznie przez kierowcę.
Ale prezentacja wyników fajna.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2011, 20:53 

Dołączył: 10.09.2011
Posty: 307
ja nigdy nie używałem stopera ale efekt jest jedynie w prezentacji,fajny widok jak ktoś patrzy na przod auta daje efekt wizualny że coś tam wystaje "wzgórek". Faktycznie uruchomienie ręczne nie daje idealnego wyniku,pisze o torze. Pytałeś mnie o wyborze między 4s a turbo pierwsza kwestia kasa po lifcie to jest różnica ok. 100 tys.Koledzy z forum podpowiedzieli o pdk i innych zaletach 4s po lifcienp. 385km jest szerszy no i 4 łapy. w turbo trzeba dbać o turbiny.Spalanie mam na poziomie 14,5-16,5 l .100 ale nie o to chodzi. Ma być fun! i uśmiech na twarzy. Ale turbo chodzi mi po głowie Panowie,ale to pewnie daleka przyszłość. dla mnie bierz 4s przed liftem. Ja jestem zadowolony. Oczywiście twoja decyzja, najlepiej się kulni jednym i drugim.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum