|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
elektrobudmax
|
Napisane: 12.11.2011, 2:42 |
|
Dołączył: 12.11.2011 Posty: 8
|
Witam, przymierzam się do zakupu Cayenna S z roku 2003/4. Byłem na przeglądzie przed zakupem, wprawdzie nie w Aso, ale w warsztacie zajmującym się Porsche. Stwierdzono między innymi poniższe usterki:
- regulacja rozrządu,
- lekki luz na maglownicy strona lewa,
- nagrzewnica do regulacji,
- kilka błędów niskiego zasilenia - prawdopodobnie akumulator do wymiany,
- poziomowanie reflektorów - prawdopodobnie czujnik,
- nie działające zamykanie auta z przycisków w klamkach.
Czy możecie się wypowiedzieć na temat tych usterek, czy to poważne, czy można kupować. Jeżeli ktoś z forumowiczów prowadzi warsztat w okolicach Warszawy chętnie mógłbym podjechać na bardziej szczegółowe oględziny i ewentualnie dalszą obsługę auta.
|
|
Góra |
|
jadak
|
Napisane: 23.11.2011, 22:01 |
|
Dołączył: 14.12.2007 Posty: 466
|
Przede wszystkim kosztowne. Jak sprawdzałem ostatnio koszt regulacji rozrządu to ok. 2000 PLN i dwa dni w warsztacie.
Czujnik poziomowania też Cie szarpnie na parę złotych, podobnie czujniki klamek i maglownica. Reszta to drobnica. Możesz albo próbować ugrać z ceny ( nie wiem jaką masz propozycję, więc przemyśl) albo odpuścić i szukać innej sztuki. Poza tym sprawdź jeszcze magistralę wodną - plastik czy aluminium. Bo jeśli plastik to dolicz kolejne pieniążki (koło 2000) na wymianę w bliższej lub dalszej przyszłości (zależy jakiego masz farta;) ) generalnie jeśli urwiesz z ceny jakieś 6-8 tys to możesz pomyśleć. I to o ile cena jest też w miarę atrakcyjna.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 23.11.2011, 22:54 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2933
|
Darek, jakbyś potrzebował regenerować maglownicę, to masz sprawdzonego fachmena pod bokiem (w Niegowici bodajże)
|
|
Góra |
|
jadak
|
Napisane: 23.11.2011, 23:10 |
|
Dołączył: 14.12.2007 Posty: 466
|
Na szczęście na razie nie ma potrzeby. Czeka mnie wprawdzie w przyszłości ( odległej mam nadzieję) wymiana magistrali wodnej i (tu just bliższej) tarcz i klocków, ale reszta na razie (odpukać) się nie nosi z zamiarem rozsypania się. Oczywiscie Pewnie muszę się liczyć z regulacją rozrządu,ale to raczej standart ( choć kosztowny). No i zamierzam zadać kłam twierdzeniu, że w manualu równie często będę wypowiadał słowo "sprzęgło" co "tankowanie";) choć z pewnym wstydem przyznaję się, że z pierwszym sprzęgłem poradziłem sobie w niecałe dwa tygodnie;) ale szybko się uczę;) I nadal NIE żałuję:)
|
|
Góra |
|
elektrobudmax
|
Napisane: 23.11.2011, 23:32 |
|
Dołączył: 12.11.2011 Posty: 8
|
Dzięki za poradę, popytałem i posprawdzałem ceny, nie ma tragedii, rozrząd wyregulują mi za 1700, czujnik naprawiłem sam, resztę powoli będę robić. Tak więc kupiłem owego cayenna i jak na razie jestem szczęśliwym posiadaczem Porsche
Niestety przy zakupie używanego auta zawsze trzeba się liczyć z wydatkami...
pozdrawiam serdecznie
|
|
Góra |
|
Daryon944
|
Napisane: 24.11.2011, 4:15 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1109
|
elektrobudmax napisał(a): ....Tak więc kupiłem owego cayenna i jak na razie jestem szczęśliwym posiadaczem Porsche Niestety przy zakupie używanego auta zawsze trzeba się liczyć z wydatkami... pozdrawiam serdecznie
Gratulacje !!!
Będziesz zadowolony i zdziwiony jak "zwykły" dupowóz może długo cieszyć... mnie, po trzech latach cieszy nadal...
|
|
Góra |
|
Daryon944
|
Napisane: 24.11.2011, 4:18 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1109
|
elektrobudmax napisał(a): ....Tak więc kupiłem owego cayenna i jak na razie jestem szczęśliwym posiadaczem Porsche Niestety przy zakupie używanego auta zawsze trzeba się liczyć z wydatkami... pozdrawiam serdecznie
Gratulacje !!!
Będziesz zadowolony i zdziwiony jak "zwykły" dupowóz może długo cieszyć... mnie, po trzech latach cieszy nadal...
No i w końcu rozsądne podejście do tematu używanych samochodów...
Zapraszamy na spotkania... Klasa Cayenne rośnie w siłę
|
|
Góra |
|
jadak
|
Napisane: 24.11.2011, 11:33 |
|
Dołączył: 14.12.2007 Posty: 466
|
elektrobudmax napisał(a): Dzięki za poradę, popytałem i posprawdzałem ceny, nie ma tragedii, rozrząd wyregulują mi za 1700, czujnik naprawiłem sam, resztę powoli będę robić. Tak więc kupiłem owego cayenna i jak na razie jestem szczęśliwym posiadaczem Porsche Niestety przy zakupie używanego auta zawsze trzeba się liczyć z wydatkami... pozdrawiam serdecznie
Bałem się troszkę, że Cię spłoszę cenami:) Ale lepiej podejść do sprawy wiedząc jakie koszty Cię czekają:) Sam najpierw pogadałem z mechanikiem, sprawdziłem co i ile mnie będzie kosztować i czemu tak drogo;) i kupiłem:) Mimo, że , jeśli przejrzysz historię forum to zobaczysz - większość odradzała mi S-kę w manualu:D A najlepsze w tym wszystkim jest to, że mimo, że udało mi się w dwa tygodnie dorżnąć sprzęgło, moje maleństwo nadal mnie cieszy jak cholera:D
|
|
Góra |
|
elektrobudmax
|
Napisane: 24.11.2011, 13:38 |
|
Dołączył: 12.11.2011 Posty: 8
|
Ceny jak ceny, drugie auto jakie posiadam to S merca i tam ceny sa większe zarówno za robotę jak i części.
Mam nadzieję że również przez następne 3 labo i 6 lat nowy dupowóz będzie cieszył jak teraz
Koledzy mam jeszcze jedną sprawę, mianowicie kiedyś ktoś przerabiał kostkę przy czujniku poziomowania lamp przednim. Wydaje mi się że zamienił kolejność podłączenia przewodów (w wiązce są 4 różno-kolorowe, na wtyczce 4 żółte). Czy byłby ktoś taki dobry i wyciągnął pomocną rękę z aparatem lub telefonem i cyknął zdjęcie owej kostki tak aby było widać jaki kolor wchodzi do którego pina? Nie trzeba zdejmować koła, czujnik jest na wahaczu przy amortyzatorze.
Z góry bardzo dziękuję, w miarę możliwości się odwdzięczę. :)
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
EssiRS
|
Napisane: 2.01.2012, 14:31 |
|
Dołączył: 2.01.2012 Posty: 5
|
Podepnę się pod ten temat.
Szukam dla siebie Porsche Cayenne Turbo lub Turbo S przed liftem, ale z racji iż nie znam za bardzo tego modelu to nie bardzo wiem jeszcze na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie tych samochodów.
Doszukałem się na forum powtarzającej się usterki w wersjach Cayenne do około 2005r układu chłodzenia, ale jak na razie to jedyna cenna podpowiedź.
Chciałbym Was prosić o ocenę tego samochodu. Być może ktoś już miał okazję oglądać lub jeździć tym samochodem.
http://otomoto.pl/porsche-cayenne-turbo ... 44251.html
Może podpowiedzieliście mi ile realnie trzeba wyłożyć na zadbany egzemplarz. Czy do 90tPLN to można coś znaleźć czy nawet szkoda jechać i oglądać.
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
|
|
Góra |
|
Redbeans
|
Napisane: 2.01.2012, 15:04 |
|
Dołączył: 2.03.2011 Posty: 38
|
|
Góra |
|
EssiRS
|
Napisane: 2.01.2012, 15:08 |
|
Dołączył: 2.01.2012 Posty: 5
|
Dzięki kolego. Już miałem okazję przeczytać i skomentować.
Dlatego najchętniej pojechałbym (jak po wszystkie moje samochody) do CH, bo tam jednak nie kombinuje się aż tak jak w PL. Szkoda tylko, że kurs taki kiepski.
|
|
Góra |
|
elektrobudmax
|
Napisane: 5.01.2012, 1:04 |
|
Dołączył: 12.11.2011 Posty: 8
|
Kolego, na pewno musisz dokładnie sprawdzić auto przed zakupem. Z tego co się orientuję na terenie wawki możesz to zrobić w Auto Reducie albo w ASO na Połczyńskiej. W reducie kosztuje ok. 500zł, w aso ok.800. ale, ale... w Reducie raczej będzie się to mijało z celem, bo jak mają sprawdzić swoje auto pozostaje aso (tylko ta cena....) albo jakiś inny warsztat, lecz nie wypowiem się bo po prostu go nie znam.
Co do cen, w reducie za regulację rozrządu krzyknęli 3500, w aso zrobiłem poniżej 2000. Nie takie aso straszne....
Generalnie jak kupowałem auto starałem się zwrócić uwagę na wszystko, pamiętaj że drobne naprawy lakiernicze są do przyjęcia, jest to Porsche i czasami może wymknąć się z drogi , oczywiście nie chodzi mi o egzemplarze które wymknęły się na drzewo.
Koniecznie sprawdź elektronikę, czujniki, akumulator. Układ wodny to częsta przypadłość w tych autach, nie ma możliwości sprawdzenia czy był wymieniany na aluminiowy bez zdejmowania kolektora, więc bierz z przymrużeniem oka ewentualne zapewnienia o jego wymianie, chyba że będziesz miał 100% pewność. Wymiana na alu to też spory koszt, jeżeli plastik pęknie w czasie jazdy woda wypływa i ... stop.
Zawieszenie to kolejna sprawa, jeżeli pneumatyk musisz dokładnie sprawdzić, bo może Ci klapnąć i koniec jazdy.
Pojeździj fotelem kierowcy do przodu i do tyłu kilka razy, czasami zdarza się problem z wtyczką lub przewodem od poduchy.
Tyle mogłem pomóc swoim doświadczeniem zdobytym podczas miesięcznego użytkowania autka
Nie wiem jak jeździ Turbo, ale ze swojego S jestem baaardzo zadowolony i mimo serwisu, tak jak zapewniali Forumowicze za każdym razem kiedy do niego wsiadam mam uśmiech od ucha do ucha.
|
|
Góra |
|
robertenduro
|
Napisane: 24.01.2016, 14:25 |
|
Dołączył: 24.01.2016 Posty: 1
|
witam, Na czym polega regulacja ZAWORÓW w cayene 4,5 turbo. Z tego co widziałem przez wlew oleju to tam łańcuszek, zawory nie są na samoregulatorach ? płytki ? wracając do tych zaworów prosze o info bo jest zdjęty kolektor i łatwiej do tych zaworów zajrzeć/
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 24.01.2016, 14:38 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Zaworów się nie reguluje. Popychacze są hydrauliczne.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 24.01.2016, 14:52 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5203 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Reguluje się "tylko" rozrząd.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 25.01.2016, 12:54 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
Qbak napisał(a): Reguluje się "tylko" rozrząd. Kolego Qbak, wiesz może na czym polega regulacja rozrządu w Cayenne i jakie są objawy wskazujące na konieczność takiej operacji? Czy zawsze w takim przypadku pojawi się błąd wałków?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 25.01.2016, 21:25 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5203 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Pojawia się błąd ustawienia rozrządu, który ma opis dotyczący wałków rozrządu. Nie pamiętam konkretnie, ale jest napisane wtedy "camshaft adjustment bank 1" lub 2. Regulacja polega na ustawieniu silnika w GMP, zluzowaniu śrub wałków, założeniu blokad i dokręceniu śrub wałków. Oczywiście dobrze sprawdzić poprawność ustawienia. Czasem trzeba kilka razy sprawdzać i poprawiać.
To sama regulacja, bo czasem warto też spojrzeć na ślizgi i łańcuch.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|