Cześć, osobiście jeżdżę 955 v6, ale szukając kolejnego Cayenna miałem okazję jeździć 955 S i Turbo S oraz 958 diesel 3.0 i 4.2. I to co mogę Ci napisać to to, że jeżeli możesz swobodnie pozwolić sobie na wydatek 130 tys. i nie zależy Ci na przyspieszeniu/wrażeniach z jazdy/dzwięku to bierz diesla 3.0, jeżeli zależy to bierz 955 turbo S i daj do zrobienia do dobrego warsztatu. 955 S dla mnie odpada, jeżeli w podobnej cenie możesz mieć turbo lub turbo S.
1. Stylistyka, jakość 958 bije na głowę 955
2. 958 3.0 nie da Ci tylu wrażeń z jazdy co 955 turbo/turbo s
3. 958 4.2 to istny potwór, 850 nm robi wrażenie na każdym (ale cena sporo wyższa od 3.0)
4. 955 turbo/turbo S mają niesamowity dzwięk v8
5. Nie wiem, jak zachowują się silniki 4.5 po tulejowaniu, nigdzie nie mogłem uzyskać realnych informacji/można podpytać Michała
6. Silnik 3.0 miałem w c6 i ogólnie ok, potem go dopracowali i teraz jest to naprawdę godna polecenia jednostka, mało awaryjna
Jeżeli poszedłbyś w 955 to jeżeli mogę Ci doradzić to bierz wszystkie kolory tapicerki oprócz czarnego i siwego (sam mam siwy) bo smutne to jak cholera
Można trochę odmłodzić 955 z zewnątrz poprzez:
1. tylne lampy led (dałem około 1000 pln)
2. przednie lampy dedykowane
https://allegro.pl/lampy-reflektory-porsche-cayenne-02-06-black-xenon-i7655135501.html 3. Do 955 są fajne i w miarę tanie zestawy poszerzające typu magnum (około 5-7 tys.). Widziałem na żywo i robi wrażenie.
Sam musisz określić co jest dla Ciebie ważne: emocje, fun czy oszczędność/świeżość wyglądu za dwukrotnie wyższą cenę. Zamiast 958 3.0 można się rozejrzeć za 957 3.0 (ten sam silnik a cena zbliżona do 955 po remoncie).