Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.11.2018, 21:56 

Dołączył: 26.12.2011
Posty: 88
Cayenne 955 S/Turbo czy 958 Diesel ?
Jakie są Wasze opinie? Pod kątem wrażeń z jazdy, komfortu, spalania, kosztów eksploatacji.
Jedno i drugie na pneumatyce.
W przypadku 955 zakup z uszkodzonym silnikiem, kompletny remont (15-20tys.) + montaż LPG
Diesle w 958 zbierają same dobre opinie, zresztą zrobiłem rozeznanie i części jest pełno do tego silnika dzięki temu że to grupa VAG.
Wygląd kwestia gustu, ale środek 958 biję na głowę 955.
W przypadku 955 liczę na zakup+remont+LPG 55-60tys., 958 to 120-130tys.
Różnica w cenie zakupu jest spora – za cenę 958 można kupić dwa 955. Natomiast bardziej zależy mi na tym żeby się co chwilę nie irytować samochodem, czego obawiam się czytając o 955 + dodatkowo wiek pojazdu robi swoje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2018, 9:52 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Cześć, osobiście jeżdżę 955 v6, ale szukając kolejnego Cayenna miałem okazję jeździć 955 S i Turbo S oraz 958 diesel 3.0 i 4.2. I to co mogę Ci napisać to to, że jeżeli możesz swobodnie pozwolić sobie na wydatek 130 tys. i nie zależy Ci na przyspieszeniu/wrażeniach z jazdy/dzwięku to bierz diesla 3.0, jeżeli zależy to bierz 955 turbo S i daj do zrobienia do dobrego warsztatu. 955 S dla mnie odpada, jeżeli w podobnej cenie możesz mieć turbo lub turbo S.

1. Stylistyka, jakość 958 bije na głowę 955
2. 958 3.0 nie da Ci tylu wrażeń z jazdy co 955 turbo/turbo s
3. 958 4.2 to istny potwór, 850 nm robi wrażenie na każdym (ale cena sporo wyższa od 3.0)
4. 955 turbo/turbo S mają niesamowity dzwięk v8
5. Nie wiem, jak zachowują się silniki 4.5 po tulejowaniu, nigdzie nie mogłem uzyskać realnych informacji/można podpytać Michała
6. Silnik 3.0 miałem w c6 i ogólnie ok, potem go dopracowali i teraz jest to naprawdę godna polecenia jednostka, mało awaryjna

Jeżeli poszedłbyś w 955 to jeżeli mogę Ci doradzić to bierz wszystkie kolory tapicerki oprócz czarnego i siwego (sam mam siwy) bo smutne to jak cholera :lol:

Można trochę odmłodzić 955 z zewnątrz poprzez:
1. tylne lampy led (dałem około 1000 pln)
2. przednie lampy dedykowane https://allegro.pl/lampy-reflektory-porsche-cayenne-02-06-black-xenon-i7655135501.html
3. Do 955 są fajne i w miarę tanie zestawy poszerzające typu magnum (około 5-7 tys.). Widziałem na żywo i robi wrażenie.

Sam musisz określić co jest dla Ciebie ważne: emocje, fun czy oszczędność/świeżość wyglądu za dwukrotnie wyższą cenę. Zamiast 958 3.0 można się rozejrzeć za 957 3.0 (ten sam silnik a cena zbliżona do 955 po remoncie).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2018, 11:01 

Dołączył: 26.12.2011
Posty: 88
Sama chęć zakupu kolejnego Cayenne'a jest już rekomendacją ;)

W 955 z racji tego że już mają swoje lata te samochody obawiam się wiecznych upierdliwych usterek, nawet mimo kompletnego remontu.
Jakie spalanie LPG Cayenne S kontra Turbo ?
Jak porównujesz swoje 3.2 do 3.0d 958 pod kątem dynamiki ?

958 ma lepszą skrzynie (8 biegów) w porównaniu z 957.

Cayenne ma być samochodem codziennym, więc spalanie itd. ma znaczenie. Do wrażeń mam 911, ale że marka uzależnia no to mamy ten post ;)
Pytanie również czy diesel będzie odpowiedni na dojazdy do pracy 18km, w sensie czy nie będzie cierpiał na wieczne niedogrzanie spalając przy tym nie dieslowe ilości paliwa.

Ostatnia sprawa co sądzicie na temat przyszłości diesli? Porsche się wycofało w nowych modelach, a Audi jak gdyby nic dalej klepie nowe modele z dieslami. A co chwilę słychać o propozycjach kolejnych ograniczeń dla diesli. Zawracać sobie tym głowę w ogóle ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2018, 12:12 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Być może mam szczeście, ale nic mi się większego nie działo. Mój jest z 2004 (I rej. 2005) i kupiłem go na dojazdy do pracy w 03.2015 (serwisowany do samego końca w PCK) z przebiegiem 123.000 km, wsadziłem gaz na którym zrobiłem do tej pory 120 tys. km., co 10 tys. km robię przegląd gazu, wymiana filtrów, etc i na analizatorze spalin jest idealnie.

Z rzeczy które robiłem u siebie to oprócz typowej eksploatacji:
1. rozrząd, przez rozciągnięty łańcuch od pompy oleju. Koszty śmieszne w przypadku 3.2, nie wiem jak 4.5.
2. pompy paliwa w baku (800 pln za 2 sztuki)
3. wymieniałem ze swojego chciejstwa pierwsze katalizatory na super flowy i usunąłem 2 katalizator dopalający (ten bez sond) - poprawa dzwięku i dynamiki

Znajomy ma 4.5 turbo s 2005 z LPG (niecałe 200 tys. km) i wymieniał tylko magistralę wody na aluminiową, do tej pory żadnego tulejowania.

Jeżeli chodzi o porównanie do diesla 3.0 to inaczej się odczuwa ze względu na turbo i spory moment diesla (chyba 550 nm), ale...
mój ma 8.4 do setki (mierzyłem kilkukrotnie, a na hamowni wyszło, że mam o 48 nm i 27 km więcej niż fabrycznie) , diesel 3.0 coś około 8.3 do setki - z tym, że można w dieslu zrobić chiptunning i wg mojego kumpla u niego teraz jest 7,4 sek. (na forum jest też Elberoth, który chyba robił chipa w 958).

Porównując spalanie LPG w 3.2 i 4.5 turbo to mój ma większe średnio o 1-1,5 L

Wg mnie na krótkie dystanse benzyna

...i 4.5 turbo s poniżej 5 sekund do setki, tu Ci mogę powiedzieć, że w porównaniu do 3.2 i 3.0 to jest ogromna przepaść, bardzo to czuć, nie chciałem z niego wysiąść... i ten dżwięk normalnie kosmos


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2018, 12:44 

Dołączył: 26.12.2011
Posty: 88
Sporo machnąłeś na gazie ;)
Czyli ile pali mniej więcej Turbo LPG ?
Czy dieslem 958 poniżej 10L wykręcę na krótkich dystansach ?

Przyznam że dużo bardziej byłem nastawiony na 958, ale teraz mnie mega zaciekawiło to Turbo, którego w ogóle nie brałem pod uwagę.

450km/500km w aucie do pracy... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2018, 14:03 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Turbo S wg mojego znajomego (zrobił na gazie 49 tys.) pali mu średnio około 16 litrów (celowo nie piszę o spalaniu podczas ostrej jazdy :lol: ) , mój 17 z hakiem. Najniższe spalanie osiągnąłem ostatnio na trasie Dąbrowa Górnicza-Gdynia około 14,5 litra. Wszystko zależne od sposobu i miejsca jazdy

Z tego co się orientowałem to 958 w mieście raczej około 12 litrów, ale może jakiś użytkownik się wypowie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2018, 15:47 

Dołączył: 26.12.2011
Posty: 88
20L to i tak taniej lub porównywalnie z dieslem.

Straszyli wartościami 25-30L ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2018, 23:00 

Dołączył: 15.07.2014
Posty: 105
Diesel pozwolił mi zapomnieć o wszystkich "drobiazgach" które siedziały z tyłu głowy za czasów v8 z gazem a trochę ich zawsze było. A tym przez rok zrobiłem 30kkm i jedyne koszty to 2x olej i 1x filtr powietrza. Używam głównie w trasy i tu spisuje się rewelacyjnie. 1000 km na baku to norma. W ciasnym mieście każdemu Cayenn-owi będzie ciasno. Diesel w 957 ma niestety tą przypadłość, że od odpalenia do prędkości powiedzmy 80km/h nie daje właścicielowi zapomnieć, że pod maską jest motor na paliwo do traktorów. Przy szybszej jeździe już jest ok. Moment też robi swoje. Fajnie się odpycha, ewentualnie zredukuje o jeden bieg. W eSce to redukował o dwa-trzy biegi żeby "odjechać". Tutaj przyspieszenia pojawiają się jak by od niechcenia. Ja jestem zadowolony z przesiadki (chociaż też szukałem turbo benzyny) a za rok może dwa nie wykluczam naturalnej przesiadki do 958 (tdi). Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum