Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.03.2024, 1:51 

Dołączył: 8.03.2024
Posty: 9
cześć
Zarejestrowałem się na forum aby zdobyć informacje o aucie z tytułu.
Po tegorocznym rajdzie Budapeszt Bamako zapragnąłem kupić Cayenne pierwszej generacji z manualną skrzynią i silnikami v6 benzyna ewentualnie 3.0 diesel.

Auto mam zamiar podnieść, założyć płytę pod silnik i ważniejsze podzespoły, zamontować blokady przedniego i jeśli nie będzie to tylnego dyfra.

Tutaj pojawia się kilka pytań:

-jakie są bezpieczne przebiegi aut z silnikami 3.2 oraz 3.6 ewentualnie diesel. może wart uwagi jest 4.5 wolnossący , jeśłi tak to dlaczego ( koniecznie manual )?
-czy są jakieś większe minusy diesla, jakie są plusy, jak z awaryjnością, czy występuje z manualem.
-który silnik benzynowy jest bardziej wytrzymały i dlaczego ( nie chcę LPG )
-Jak z dostępnością części i jak z cenami ( jako, że to ładniejszy wolcwagen to liczę, że części od bliźniaka można dostać w cenie jak do passata, czy mam rację ? )
- jak auto sprawuje się w terenie po odpowiednich modyfikacjach ( lift 2-3 " ; blokady mostów, może odpinane stabilizatory itp. )
-ile powinien kosztować uczciwy 3.6 z manualem, w jakim kraju najlepiej szukać.
-czy wszystkie cayenne posiadają reduktor i blokadę centralnego dyfra , jakie przełożenie ma reduktor.
-czy poza eurowise istnieją jakieś poważne firmy oferujące gotowe kity do liftowania cayenne, produkujące akcesoria do offroadu itp.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.03.2024, 16:03 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Zacznijmy od tego że nie spotkałem 4.5 w manualu , bezpieczniejszy i łatwiejszy w ogarnięciu jest 3.2 - 3.6 . Na ogłoszeniach z kilkudziesięciu Cayennek są chyba tylko dwie sztuki 3.2 w manualu. Tak że wybór słaby . Za to 3.2 może się okazać za słaby to ciężkiego terenu. Śledzę ogłoszenia Cayenne od dłuższego czasu bo też szukam dla siebie ale mam kilka istotnych wymagań i trudno trafić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.03.2024, 16:19 

Dołączył: 8.03.2024
Posty: 9
są nawet turbo w manualu, 4,5 manual jeden wisi na olx jednak z padniętym silnikiem.

A jak się sprawa ma do tych pytań co zadałem.

25o koni i ponad 300 nm + reduktor spokojnie sobie w terenie poradzi.
Widziałem na saharze jak takie właśni 3.2 litra wręcz latał po wydmach i zrobiło to na mnie duże wrażenie. wersja 3.6 ma prawie 400 nm więc jeszcze lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.03.2024, 16:56 

Dołączył: 8.03.2024
Posty: 9
https://totalcar.hu/belsoseg/2024/01/24 ... o_galeria/

dokładnie to cayenne jechało w tym roku bamako. naszym land cruiserem pomimo, że wszędzie mogliśmy wjechać i wyjechać to brakowało tej lekkości co miało porsche.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.03.2024, 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Cześć,

Bardzo ciekawe auto podlinkowałeś :)

W kwestii wyboru silnika ja zaczerpnąłbym opinii od osób które jeżdżą 3,2 w terenie. Znam kilka aut ale zdecydowanie 4,5 lub 4,5T. Sporo osób w USA modyfikuje cayenne do terenu, ale tam tylko obrazki oglądam więc nie wiem jakie mają tam silniki. Pewnie V8...

Przy zakupie 3,2 będzie łatwiej dostać w pakiecie zawieszenie na sprężynach oraz wspomniany manual. Na pewno potrzebny jest manual? Ten automat w Cayenne jak dobrze traktowany (serwisowany regularnie pod kątem oleju) to jest zdecydowanie bezawaryjny. Wagowo trzeba jakieś dane znaleźć, ale silniki mogą mieć porównywalną masę - VR6 ma żeliwny blok.

3,2 będzie łatwiejszy w naprawie na wyjeździe, bo jest tam całkiem dobry dostęp do wielu elementów. Wyjęcie alternatora w 4,5 to w zasadzie rozebranie całego przodu auta. 3,2 - czasem czytałem o pękających głowicach, ale to może przez złe traktowanie.

Czemu nie 3,6? O wiele trudniej zdjąć kolektor ssący. Drugi punkt to bezpośredni wtrysk paliwa, zawsze trudniejszy w diagnozie i obsłudze. To zresztą dodatnie DFI spowodowało dużo trudniejsze zdejmowanie kol. ssącego. Więcej różnic specjalnie nie widzę, ale tutaj też pytaj raczej osoby związane z VW. Mało ich w Cayenne.

TDI. Skomplikowanie konstrukcji jak dla mnie na minus. Jakaś awaria będzie trudna do diagnozy, choć z drugiej strony to popularny silnik w grupie VW i może jakaś pomocna dłoń w trasie będzie wiedziała jak pomóc. Czy występował z manualam - katalog mówi że nie, ale może z VW da się coś dobrać.

Wytrzymałość silników. 4,5 z przytartymi gładziami jeździ dość długo, ale przed wyprawą na pewnie silnik bym przynajmniej rozebrał do głowic (tzn. nowe uszczelki). 3,2 nie mam dużego doświadczenia, bo mniej ich jest w Porsche. Popytaj w serwisach VW. Zdarzają się wycieki z układu chłodzenia, który jest (tak jak rozrząd) z tyłu silnika oraz pod kolektorem ssącym, ale jak by to wszystko zrobić na nowych częściach przed wyprawą i potem dobrze przetestować to powinno być ok. Te silniki czasem ludzie uturbiają (w cayenne jest na to bardzo dużo miejsca ;) ), więc to chyba też dobrze o nich świadczy.

Ceny części. Da się sporo dostać z VW, ale też czasem możesz się zdziwić. Tutaj nie ma reguły.

Teren. Rozumiem, że film Terenwizji już widziałeś? Powiniem odpowiedzieć na większość pytań. Zobacz też inne na YT, szczególnie sporo ich w USA. Odpinane stabilizatory były bardzo fajną opcją, ale baardzo rzadko wybieraną. Nie myl ich w PDCC które zdaje się może działać tak samo (nie sprawdzałem) ale system jest zupełnie inny. Samemu też myślałem nad zakupem, ale ostatecznie kupiłem małe i zwinne Suzuki, a co najważniejsze - gotowy projekt ;) Mogę Ci podesłać numer tel do osoby która przerabia już któregoś Cayenne w kraju i samemu jeździ.

Blokady. Środek - standard, tył da się zdobyć, ale przód w Porsche nie wstępował. Wiem że występował w Touaregu. Zrób najpierw rekonesans co można kupić i sprawdź przełożenia (niestety katalogi nie podają ich bezpośrednio). Wszystkie Cayenne pierwszej generacji posiadają reduktor. Przełożenie reduktora to 2.7:1 z tego co wiem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.03.2024, 13:24 

Dołączył: 8.03.2024
Posty: 9
Dzięki za konkretne info :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.03.2024, 18:20 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Na olx jest też jeden po przeróbkach na teren ale nie znam się na detalach .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.03.2024, 20:54 

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 371
Lokalizacja: Konstancin
Nr klubowicza: 111
W uzupełnieniu do Qbaka: Turbo NIGDZIE na świecie nie występował w manualu ze względu na moment, który szybko wykańczałby sprzęgło. Widziałem V8 4.5 w manualu, które przy "górzystym" terenie przeżyło bardzo krótko.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.05.2024, 12:04 

Dołączył: 8.03.2024
Posty: 9
Cześć troszeczkę poszukałem na rynku 3.2 l manuala i owszem znajdują się pojedyncze sztuki ale znacznie lepszy wybór jest wśród automatów. Więc tutaj pytanie Jak się sprawuje ten automat. Czy jest to ospała skrzynia jak w starych mercedesach czy raczej nie poczuje różnicy w szybkości zmiany biegów pomiędzy manualem a automatem. Jak ta skrzynia zachowuje się przy stałem uślizgu bez załączania lockupa, mam na myśli powolne podjazdy terenowe. Czy można liczyć na w miarę bezawaryjną pracę czy raczej podczas zabawy w terenie czy też dwa razy w miesiącu przejechania się z lawetą szybko padnie
Pozdrawiam, wybaczcie składnie ale dyktuję do telefonu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron