Autor |
Wiadomość |
Jacklon
|
Napisane: 26.12.2016, 23:38 |
|
Dołączył: 3.12.2008 Posty: 30
|
Witam Szanownych Forumowiczów, Porsche planuję kupić od… 20 lat. Wszystko się składa na spełnienie największego z (pozornie) materialnych marzeń na pierwszy kwartał nadchodzącego roku. Tak więc oglądanie ofert z teoretycznych przeszło na mocno praktyczne. Jako, że budżet ograniczony, zaczęły się pewne dywagacje… Moim szczytem marzeń jest 997.2 Targa 4s. Budżet z rozsądku mam ok. 80 tyś, ale wiadomo, że to się rozciąga jak przychodzi co do czego. Patrzę na 996 C2 i C4 głównie lub cabrio z dachem, najchętniej z silnikem 3.6 z przebiegiem do 150k km. No i teraz seria pytań / dywagacji: a) auto tańsze (50-70 tyś.) z lekko uszkodzonym silnikiem, b) rozszerzyć budżet do 100 tyś zł i kupić lepsze 996, c) rozszerzyć budżet do 120 tyś zł i kupić 996 targa z Niemiec, d) rozszerzyć budżet do 130 tyś zł i kupić low end 997.
Odnośnie a) boję się jak jasna pogoda, że będę miał problemy z silnikiem w ogóle i wejdzie w grę wymiana, a to ponoć jakieś 30-50 tyś zł za 3.6 do 996. Dla mnie może być nie do przeskoczenia. Zakup silnika lekko uszkodzonego (np. jeden cylinder mniej) lub z przebiegiem 200k km i oddanie od razu do serwisu (ponoć 10-15 tyś zł za odbudowę) wydaje się być pomysłem pod rozwagę.
b) rozumie się samo przez się.
c) zawsze to będzie już targa, ale może nie ma sensu aż tak naginać finansów dla szklanego dachu?
d) skoro już jesteśmy przy takiej kwocie to dołożenie już nieznacznej różnicy może mi pozwolić na 997. Oczywiście C2, ale jednak inna generacja i z tego co oglądałem przebiegiem do 100k km jest realne. No, ale raczej tam za dużo wybrzydzania nie będzie.
Każde sugestie są super i hiper mile widziane. Aaaa - po zakupie nie planuję zmieniać i sprzedawać przez lata. Mam wspaniałą żonę i nie planuję rozwodu…
Pozdrawiam Marcin
|
|
Góra |
|
adarek
|
Napisane: 27.12.2016, 0:30 |
|
Dołączył: 12.08.2010 Posty: 469
|
Jacklon napisał(a): Moim szczytem marzeń jest 997.2 Targa 4s. Budżet z rozsądku mam ok. 80 tyś, ale wiadomo, że to się rozciąga jak przychodzi co do czego Bez obrazy kolego,ale za 997.2 4S Targa i jeszcze może PDK to musisz liczyć 80 tys ale Euro. Obawiam się że w tym budżecie( 80 tys zł) dzisiaj nic godnego uwagi z 911 nie znajdziesz . Ostatnio nawet ceny 996 poszybowały za horyzont.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 27.12.2016, 1:05 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Opcja b rozszerz budzet do 100tys.. jak ja szukalem 996 to kupilem w koncu boxstera, szukalem nadal 996 i kupilem 944.. w sumie nadal sie rozgladam ale nic nie ma aktualnie ciekawego. Byl idealny 996.1 kolo Krakowa ale w 2 dni sie sprzedal..
|
|
Góra |
|
Jacklon
|
Napisane: 27.12.2016, 7:40 |
|
Dołączył: 3.12.2008 Posty: 30
|
Adarek - ja nie planuję za 80 tyś zł kupić 997.2 Napisałem co jest dla mnie autem docelowym. Poniżej są opcje bardziej realne.
|
|
Góra |
|
adarek
|
Napisane: 27.12.2016, 8:07 |
|
Dołączył: 12.08.2010 Posty: 469
|
No myślę,ze przegrzebałeś oferty sprzedaży i ceny realne znasz, wolałem jednak napisać. Każdy z nas chyba to przeżył przy kupnie - zderzenie marzeń z rzeczywistością .Tylko że tutaj budżet się potrafi rozjechać od razu o kilkadziesiąt tysięcy. Najgorsze jest to ze nie ma naprawdę co kupić. Ja to bym chętnie zamienił moja 997.2 4S na turbo, ale strach sprzedać bo zostanę bez auta . chyba trzeba będzie najpierw kupić a potem sprzedać.
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 27.12.2016, 9:15 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
Zakup dobrego modelu (bez względu na to, której generacji) jest bez wątpienia wyzwaniem. Nie tylko u nas. Chyba, że oczywiście budżet nie stanowi ograniczenia. Ważne wg mnie żebyś kupując był pewien stanu auta bo w przeciwnym razie koszty napraw szybko poszybują ponad wyznaczony budżet. Ja osobiście nie jestem miłośnikiem modelu 996, ale wolałbym pewne auto z tego modelu niż najtańsze 997...Wg mnie nie licz na super okazje-chyba, że nagle kogoś przyciśnie konieczność sprzedaży. Dobre, zadbane, bezwypadkowe auto musi swoje kosztować-chociażby z tego powodu, że właściciel wie jak ciężko będzie coś kupić, by to sprzedawane zastąpić...
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 27.12.2016, 10:03 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Licz się z tym, że "lekko uszkodzony silnik" może oznaczać wydatek >20k. A co do pytania - szukałbym 996 3.6, w razie potrzeby naginając budżet.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kamilb
|
Napisane: 27.12.2016, 10:12 |
|
Dołączył: 12.01.2015 Posty: 231
|
Moim zdaniem naciągnij trochę budżet i szukaj jak najbardziej zadbanego 996. Miałem podobny dylemat w zeszłym roku wtedy 996 niby sprawne były nawet poniżej 60 ale znaleźć coś w fajnym stanie nie było łatwo i w końcu zdecydowałem się na szukanie poza Polską i udało się kupić to co chciałem ale budżet bardzo zbliżył się do 100
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 27.12.2016, 10:22 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Co do kupna auta z uszkodzonym silnikiem. To jest jedno znaczące ryzyko, które moim zdaniem jest decydujące. Do momentu rozebrania silnika nie będziesz mieć pewności jak jest on uszkodzony. A raczej go nie rozbierzesz do póki go nie kupisz - i koło się zamyka. Chyba, że cena będzie jakaś bardzo bardzo atrakcyjna. Co może się zdarzyć ale moim zdaniem jest skrajnie mało prawdopodobne. Jak pisali Koledzy nie powiem Ci, który model wybrać - > to Twoje marzenie i tylko Ty wiesz czy jak kupisz 996 to będziesz zadowolony czy musi to być 997 i koniec. To co mogę doradzić (poza w/w wzmianką o aucie z uszkodzonym silnikiem) to : 1. Koniecznie dobrze i dokładnie sprawdź auto przed zakupem. 2. Sprawdź je u kogoś kto zna się na tych autach. 3. Nie ważne ile wydasz zostaw sobie rezerwę (ja powiem 8-10% ceny przy dobrym aucie ale zdania są różne) na nieprzewidziane wydatki - > W okresie kilku miesięcy (a może dwóch lat) na 90% takie wydatki się pojawią. Pamiętaj, że chcesz kupić 10-15 letnie auto, które ma prawo się psuć, a części do niego swoje kosztują. Oszczędzi Ci to wiele nerwów i skoków poziomu cukru, a jeśli nawet nic (trochę) poważniejszego się nie zepsuje to w najgorszym przypadku pieniądze nadal będziesz mieć w kieszeni. Powodzenia i spokojnej głowy w poszukiwaniach
|
|
Góra |
|
sonda
|
Napisane: 27.12.2016, 12:25 |
|
Dołączył: 16.12.2010 Posty: 865 Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
|
Ja mam piękne 996 3.6 cabrio z symbolicznym przebiegiem 78 tys km do sprzedania
_________________
997.2 GT3 RS TP:1,41,5 944 S2 CUP JPS TP:1,44,7 Puchar PCP 2015
|
|
Góra |
|
Szczur
|
Napisane: 27.12.2016, 13:31 |
|
Dołączył: 23.12.2014 Posty: 237
|
Bo widzisz Marcinku to jest tak: Jak inwestujesz w zone to tak do konca nie wiesz czy byla wczesniej bita, klepana,ile ma szpachli i czy bylo cos robione przy silniku. Jak inwestujesz w samochod to taka wiedza jest niezbedna.
a) auto z uszkodzonym silnikiem: - jak jest co ratowac to koszt naprawy od biedy 30tys PLN - zakup uzywanego silnika 3,4 to koszt 25tys PLN a 3,6 to ok 30tys PLN + przekladka - jezeli w budzie byl silnik 3,4 to swap na 3,6 tez policz 10-15tys PLN b) 100tys PLN za dobre 996 z silnikiem 3,4 to malo c) 120tys PLN cena nie realna d) 130tys PLN to dobra cena za 996 po lifcie a nie za 997 no chyba, ze chcesz kupic trupa
To tyle Marcinku co chcialem Ci napisac.
Pozdrawiam
Marcin
|
|
Góra |
|
lizarazu111
|
Napisane: 27.12.2016, 15:02 |
|
Dołączył: 27.12.2016 Posty: 5
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 27.12.2016, 16:15 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
Zerknąłem na mobile.de i najtańsze 997 są po około 30k Euro, co przy obecnym kursie i "starej" akcyzie niemal 155-160 tyś PLN. W Niemczech dobre auta mają swoją cenę.
|
|
Góra |
|
Mic182
|
Napisane: 27.12.2016, 16:48 |
|
Dołączył: 2.03.2016 Posty: 1038
|
Panowie w związku z faktem, że skusiło mnie 997 turbo z Poznania być może zdecyduje się sprzedać moje niedawno kupione 997 4 W czwartek jadę obejrzeć więc będę wiedział co dalej zrobię.
|
|
Góra |
|
lizarazu111
|
Napisane: 27.12.2016, 17:23 |
|
Dołączył: 27.12.2016 Posty: 5
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 27.12.2016, 17:58 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A nie wpadłeś na to, że chodzi o podaż? U nas jest jaka jest, więc bywa że trzeba sięgnąć po auto z Niemiec. Płacąc tyle, ile chce sprzedawca. Popyt też ma znaczenie - u nas jest niewielki, więc ceny muszą być do niego dopasowane.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Szczur
|
Napisane: 27.12.2016, 18:43 |
|
Dołączył: 23.12.2014 Posty: 237
|
wit007 napisał(a): A nie wpadłeś na to, że chodzi o podaż? U nas jest jaka jest, więc bywa że trzeba sięgnąć po auto z Niemiec. Płacąc tyle, ile chce sprzedawca. Popyt też ma znaczenie - u nas jest niewielki, więc ceny muszą być do niego dopasowane. Żyjemy w kraju "nowobogackich". Każdy chce mieć furę, dom... za nie swoje Gość pisze, ze chce z własnych środków! wydać pieniądze. Nie interesuje Go leasing, kredyt itd. Moj Brat, który pracuje i mieszka w Niemczech, kupił nowe 991 turbo S. Znam gości , którzy kupują auta o których można tylko pomarzyć. Jeżeli ktoś kupuje auto tylko ze względu na wypas na kokpicie to jest dopiero masakra :/ Drogi Kolego, 996 jest świetnym samochodem. Jest to pierwszy Porsche chłodzony cieczą. Dlatego jest wyjątkowy. Szukaj, pytaj, znajdziesz
|
|
Góra |
|
Mic182
|
Napisane: 27.12.2016, 19:12 |
|
Dołączył: 2.03.2016 Posty: 1038
|
Ale zwróć kolego uwagę że "gość" rozważa który samochód kupić. Marcin nie pyta który samochód jest najtańszy i nie pyta też czym jeździ nasze rodzeństwo. Nie obraź się ale nie rozumiem co Twoja odpowiedź ma wnieść do życia autora.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 27.12.2016, 19:15 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
lizarazu111 napisał(a): Po naświetleniu sytuacji rynkowej w polsce przejdę do porównania 996 z 997. Mniemam, że nie siedziałeś w 996. Powiem Ci najzwyczajniej w świecie, że może dla porsche maniaka nie ma to znaczenia, ale dla trzeźwo myślącej osoby jest ogromna przepaść. O ile "od biedy" 996 z zewnątrz udaje 997 (trochę kanciaste, ale jednak) to wnętrze trąci biedą i starym gruchotem (kto mógł zaprojektować takie tragiczne i toporne wnętrze w 2000 roku?!?!). Choć to kwestia gustu to wg mnie trafiłeś kulą w płot. 996.2 i 997.1 są technicznie bardzo zbliżone, a wnętrze... Znacznie bardziej zestarzało się wg mnie właśnie 997.1 ze srebrną konsolą środkową. Co do Targi - jej olbrzymią zaletą są dwa bagażniki. Jeśli auto ma być rodzinne to Targa nadaje się do tej roli najlepiej.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 27.12.2016, 19:52 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Targa jest super ale znalezienie jej w dobrym stanie oznacza całkowite rozjechanie budżetu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|