Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 10:53 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Cześć

Czy warto zamówić do Macana 2.0 ze sport chrono zawieszenie pneumatyczne? W salonie twierdzą, że to tylko 4 mm różnicy i nie warto, ale z drugiej strony u mechanika słyszałem, że warto. Jak to wygląda u właścicieli tych aut? Doradzicie?




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 10:56 

Dołączył: 24.11.2012
Posty: 249
Zamierzasz korzystać w trudniejszym terenie?

Czy tylko miasto, szosa?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 10:59 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Tylko miasto, autostrady i ewentualnie pobawić się na torze jeden raz :) Na pewno wszędzie szybko.




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 11:03 

Dołączył: 24.11.2012
Posty: 249
Co prawda nie mam Macana ale miałem pneumatykę w A8.

Darował bym sobie.

Oprócz tego, że ekstra kosztuje to złożony układ.

Nie ma dla mnie racjonalnego uzasadnienia w autach do asfaltu.

Myślę, że max koło i dobra opona więcej dają w trakcji od pneumatyki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 11:36 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Obowiązkowo. Szczególnie jeśli chcesz mieć większe koła 20/21''.

Komfort na pneumatyce o wiele lepszy w mieście, a na autostradzie jak obniżysz to też sporo lepiej. Za to Sport Chrono przy 2.0 - wątpliwe... tryb Sport już daje radę, a w miejsce stopera można przygarnąć kompas.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 11:40 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Koła dobieram 19, a Sport Chrono nie dla stopera, tylko tych 0,2 sek. szybciej do 100 km/h :) Wiem, że niewiele, ale nie kosztuje majątku. Czy to obniżenie to rzeczywiście tylko 4 mm jest?




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 13:37 

Dołączył: 9.03.2017
Posty: 159
Don_Tomas napisał(a):
Koła dobieram 19, a Sport Chrono nie dla stopera, tylko tych 0,2 sek. szybciej do 100 km/h :) Wiem, że niewiele, ale nie kosztuje majątku. Czy to obniżenie to rzeczywiście tylko 4 mm jest?


To ja po roku powiem tak, nie zamówiłem i bardzo dobrze zrobiłem, zwłaszcza jeśli bierzesz benzynę jak ja.
Do diesla już można się nad tym zastanowić, bo masz cięższy przód auta itd itp.
Poza tym, jeśli nie zamierzasz wozić nim połowy domu, szkoda kasy, dołóż coś innego :D
Różnica naprawdę kosmetyczna, poza tym auto na standardowym zawieszeniu prowadzi się bajkowo na polskich drogach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 13:54 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
W trybie comfort może jest to 4mm, w trybie sport plus dla zawieszenia jest to chyba napewno z 15mm conajmniej + usztywnienie amortyzatorów.

Dziury na comfort są naprawde fajnie wybierane i nic nie buja.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 15:37 

Dołączył: 15.02.2017
Posty: 47
Nr klubowicza: 633
O to chodzi. Nie buja i nie nurkuje przy hamowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 15:46 

Dołączył: 24.11.2012
Posty: 249
4 mm to jest praktycznie nic. W ogóle nie daje żadnego efektu.

A przy SUV-ie ze wszystkim jest ciężko o dobrą trakcję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 20:01 

Dołączył: 10.08.2016
Posty: 345
Nr klubowicza: 588
Tomek, ostatnio otrzymałem w zastępstwie na 2 tygodnie macana 2.0 benzynę i byłem bardzo ciekawy tej wersji w porównaniu do wersji turbo, którą użytkuje żona. Na plus zaskoczył mnie silnik, jak rozwija moc, przyspiesza, hamulce i głośność w kabinie, na minus wykończenie (standardowa wersja z wypożyczalni) oraz zawieszenie o którym pomyślałem że pneumatyka w tym modelu to must have ! jest ogromna różnica w prowadzeniu, wybieraniu dziur (turbo 20" a testowa 18"), nurkowaniu auta podczas hamowania, kołysaniu przy nagłych zmianach kierunku jazdy itd.
Zapraszam do mnie, przejedziesz się autem z pneumatyką i bez (pożyczymy od Długiego lub z Połczyńskiej) i sam zadecydujesz czy warto dołożyć czy też nie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 20:52 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Dzięki Jarku! Skłaniam się ku tej wersji z pneumatyką, aktualnie czekam na ostateczną kalkulację i do piątku zamawiam, bo chcę zdążyć z odbiorem przed świętami.




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2017, 21:35 

Dołączył: 21.10.2016
Posty: 12
911roco napisał(a):
Tomek, ostatnio otrzymałem w zastępstwie na 2 tygodnie macana 2.0 benzynę i byłem bardzo ciekawy tej wersji w porównaniu do wersji turbo, którą użytkuje żona. Na plus zaskoczył mnie silnik, jak rozwija moc, przyspiesza, hamulce i głośność w kabinie, na minus wykończenie (standardowa wersja z wypożyczalni) oraz zawieszenie o którym pomyślałem że pneumatyka w tym modelu to must have ! jest ogromna różnica w prowadzeniu, wybieraniu dziur (turbo 20" a testowa 18"), nurkowaniu auta podczas hamowania, kołysaniu przy nagłych zmianach kierunku jazdy itd.
Zapraszam do mnie, przejedziesz się autem z pneumatyką i bez (pożyczymy od Długiego lub z Połczyńskiej) i sam zadecydujesz czy warto dołożyć czy też nie :)


Trzeba tez sprawdzic, czy zastepczy Macan 2.0 byl z PASM, bo rozumiem ze Turbo jest z PASM + Pneumatyka....Sam PASM ze standardowym zawieszeniem robi roznice


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2017, 7:43 

Dołączył: 10.03.2015
Posty: 53
Mam Macana S Diesel z pneumatyką 2015 r. Podnosi się nie o 4 mm a o 4 cm a na dobrych drogach można go jeszcze obniżyć o 1 cm. Jeżdżę często w umiarkowanie ciężkim terenie i nie miałem problemów (raz przetarł się jakiś przewód) wjadę wszędzie i wyjadę bez problemów. Dlatego go właśnie kupiłem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2017, 19:10 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 175
Nr klubowicza: 619
ja dizlem jeżdżę na pneumatyce tylko na opcji z obniżeniem- po złych drogach (Zawiercie). 18 cali- nie mogłem poczuć dziur, więc kupiłem rs design 20''- ciągle wygodnie. To jest ta opcja, której możesz żałować jeśli nie weźmiesz. 2 pozostałe to wg mnie panorama (którą sam byłem w stanie odżałować- i to by był duży błąd) i lakier. Reszta to pierdółki, które można sobie w garażu zamontować, albo je olać wiedząc, że można zamontować ;) . Sport chrono- do retrofitu jak najbardziej (sam sobie zrobiłem zegar), więc na starcie możesz odpuścić. Fajnie jak nawet na postoju autko kombinuje i się obniża żeby sexowniej wyglądać :)




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2017, 20:51 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Diesel jest cięższy a do tego masz 20 cali. Ja wziąłem 2.0 benzynę na 19 z PASM i Sport Chrono. Pneumatykę sobie darowałem. Auto do jazdy głównie w miescie do pracy i na autostradach. Za małe koła i silnik w mojej końcowej ocenie do pneumatyki. Wolałem inne dodatki, jak panorama, wydech sportowy czy pełny niebieski bez czarnych listew itd. Pneumatyka w macanie to był jedyny dodatek odradzany przez dealerów Porsche jako niepotrzebny w 2.0 na 19. Dziękuję wszystkim za rady i opinie!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2017, 11:36 

Dołączył: 9.03.2017
Posty: 159
Don_Tomas napisał(a):
Diesel jest cięższy a do tego masz 20 cali. Ja wziąłem 2.0 benzynę na 19 z PASM i Sport Chrono. Pneumatykę sobie darowałem. Auto do jazdy głównie w miescie do pracy i na autostradach. Za małe koła i silnik w mojej końcowej ocenie do pneumatyki. Wolałem inne dodatki, jak panorama, czy pełny niebieski bez czarnych listew itd. Pneumatyka w macanie to był jedyny dodatek odradzany przez dealerów Porsche jako niepotrzebny w 2.0 na 19. Dziękuję wszystkim za rady i opinie!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


tadam :) mówiłem, mnie również chłopaki odradzali pneumatykę, powody te same
GOOD choice DonTomas


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2017, 20:46 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 175
Nr klubowicza: 619
panorama i kolor nadwozia jest super, więc :angel4:

W moim poście głównie chciałem podzielić się refleksją, żeby z opcji na których nam zależy najpierw rezygnować z tych, które da się później zamontować.
Standardowe zawieszenie jest super. Podobnie jak audio (piszę zupełnie serio, choć gra basem) - tylko powiedz to komuś kto dopłacił do Bose / Burmestera :lol:
Miłych wrażeń!




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.12.2017, 10:25 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Macan odebrany i bez pneumatyki jest bardzo komfortowo i wygodnie

Obrazek




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.12.2017, 11:04 

Dołączył: 12.01.2015
Posty: 231
Bardzo ładna kolorystyka, gratulacje :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum