Autor |
Wiadomość |
Pavis
|
Napisane: 15.10.2025, 21:35 |
|
Dołączył: 24.07.2024 Posty: 41
|
Śmiało do klemy. Jak masz przejściówkę w CETEK to możesz przykręcić na stałe i tylko podpinać na złączce, jak nie masz przejściówki to podłączaj ręcznie bezpośrednio do aku.
|
|
Góra |
|
qlex
|
Napisane: 18.10.2025, 19:52 |
|
Dołączył: 19.09.2025 Posty: 13
|
Projekt „wjazd do garażu docelowego” zakończony sukcesem. Mój zjazd wygląda tak i sprawdza się bardzo dobrze - dobry najazd i następnie prosta kierownica to klucz do sukcesu  Codzienny garaż będzie służył codziennemu autu a ten mojej 911. 
|
|
Góra |
|
gustav
|
Napisane: 18.10.2025, 20:21 |
|
Dołączył: 18.07.2021 Posty: 13
|
qlex napisał(a): Będę podglądać cteka - zgłupiałem - wiaodmo ze plus do plusa ale czy minus do masy czy do minusa na akumulatorze?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk  Prawy dolny róg. To standardowe wyposażenie modelu 5.0, bynajmniej ja to miałem. Zdradzę patent na porządek z zimowaniem lub poprostu garażowaniem aut dłuższą chwilę. Zrobiłem sobie listę kiedy, jakie auto, czy odpalałem, czy odpalałem i nagrzałem do 90*c, czy tylko ładowałem aku... wydrukowałem i powiesiłem w kotłowni bo tam zrobiłem sobie mini biuro. Wcześniej nie pamiętałem kiedy aku ładowałem itp itd, w ten sposób zniszczyłem bezpowrotnie z 4 akumulatory bo mam 3 auta w garażu które stoją dłuższy czas. Polecam tym którzy chcą uniknąć kosztów i bardziej zadbać o auta przy dłuższym postoju.
|
|
Góra |
|
seteman
|
Napisane: 19.10.2025, 10:01 |
|
Dołączył: 19.09.2012 Posty: 249
|
To mówisz że „bynajmniej” ty to miałeś… kurde ciekawa sprawa😂
|
|
Góra |
|
gustav
|
Napisane: 19.10.2025, 10:04 |
|
Dołączył: 18.07.2021 Posty: 13
|
Ups, powinno być: przynajmniej. Zwykłe przejęzyczenie.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 19.10.2025, 21:39 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1602 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Ciekawe czy jest tu ktoś kto miał przez dłuższy czas 996 i nie zajechał żadnego akumulatora. Chyba to niemożliwe. Ja już przerobiłem ze 4 szt Nawet hebel mam założony ale wielokrotnie zdarzało się że z "zaraz pojeżdżę" robiło się np 2 miesiące i aku był już ledwo żywy albo trup  W 997 które mam już 8 lat jeszcze ta sztuka się nie udała 
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
qlex
|
Napisane: 19.10.2025, 21:47 |
|
Dołączył: 19.09.2025 Posty: 13
|
Mój 996 zamierzam zimować w garażu ale (przy założeniu że będzie pogoda) raz na tydzień wyprowadzić na przejażdżkę - na zimowkach. Pewnie tak jak mówicie, może z „raz na tydzień” może się zrobić „raz na 2 tygodnie”, ale czy przez cały czas powinienem trzymać go na prostowniku czy nie?
|
|
Góra |
|
seteman
|
Napisane: 19.10.2025, 22:25 |
|
Dołączył: 19.09.2012 Posty: 249
|
993 trzymam ciągle podpięty do prostownika. Bardzo mało kilometrów robię tak w sezonie ciepłym jak i poza nim
|
|
Góra |
|
gustav
|
Napisane: 20.10.2025, 18:00 |
|
Dołączył: 18.07.2021 Posty: 13
|
piterson napisał(a): Ciekawe czy jest tu ktoś kto miał przez dłuższy czas 996 i nie zajechał żadnego akumulatora. Chyba to niemożliwe. Ja już przerobiłem ze 4 szt Nawet hebel mam założony ale wielokrotnie zdarzało się że z "zaraz pojeżdżę" robiło się np 2 miesiące i aku był już ledwo żywy albo trup  W 997 które mam już 8 lat jeszcze ta sztuka się nie udała  Przy dłuższym postoju w takich przypadkach radził bym sprawdzić pobór prądu po uśpieniu auta (czyli jak się drzwi zamkną/zaryglują + 15 min odczekać dla pewności). Wpinamy się miernikiem i sprawdzamy pobór prądu. Z reguły pobór do okolicy 0,08 ampera jest akceptowalny (chociaż żadnego porsche nie miałem). Jeśli jest więcej to coś kradnie prąd i po dłuższym postoju akumulator jest tak zasiarczony że cele ulegają uszkodzeniu. Niestety jak się nie odpowiednio zorganizuję to wiadomo że np.: W ten weekend, przy dobrej pogodzie wygonię pająki z wydechu ale pogoda albo poprostu wyleci z głowy i tak, 2 miesiące, 3 itp + do tego większy porób prądu na postoju i wiadomo jak to się kończy. Garażując pewne auto dosyć długi czas, zaniedbałem kwestie uruchamiania (bez jazdy). Efekt był taki że pompa paliwa w baku po prostu się poddała (być może coś się skleiło/zardzewiało)  . Po rozebraniu nie mogłem ruszyć wirnikiem.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 20.10.2025, 19:52 |
|
Członek Honorowy |
 |
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3961 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
piterson napisał(a): Ciekawe czy jest tu ktoś kto miał przez dłuższy czas 996 i nie zajechał żadnego akumulatora. Chyba to niemożliwe. Ja już przerobiłem ze 4 szt Nawet hebel mam założony ale wielokrotnie zdarzało się że z "zaraz pojeżdżę" robiło się np 2 miesiące i aku był już ledwo żywy albo trup  W 997 które mam już 8 lat jeszcze ta sztuka się nie udała  To ja mam jakieś dziwne 996  mam je 10 lat, akumulator, z którym kupiłem był, był, aż się skończył, owszem, chyba po czterech latach. Obecny, jakaś Warta 77Ah, jest i jest  jeżdżę czasem, czasem nie jeżdżę miesiąc i więcej, nie doładowuję cetekiem, choć mam i używam do ładowania, np. kiedy zostawiłem pod pokrowcem (w garażu) samochód z kluczykiem w stacyjce:evil: (adresu nie podam !) więc aku padł. Naładował się i dalej trawa  Przy okazji ładowania wyczyściłem dokładnie podstawę akumulatora, co polecam ! No i przydała się linka do otwierania pokrywy bagażnika jak aku padnie....linka zawczasu wyprowadzona w łatwo dostępne, acz tajemne miejsce 
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
qlex
|
Napisane: 22.10.2025, 11:48 |
|
Dołączył: 19.09.2025 Posty: 13
|
gustav napisał(a): qlex napisał(a): Będę podglądać cteka - zgłupiałem - wiaodmo ze plus do plusa ale czy minus do masy czy do minusa na akumulatorze?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk  Prawy dolny róg. To standardowe wyposażenie modelu 5.0, bynajmniej ja to miałem. Zdradzę patent na porządek z zimowaniem lub poprostu garażowaniem aut dłuższą chwilę. Zrobiłem sobie listę kiedy, jakie auto, czy odpalałem, czy odpalałem i nagrzałem do 90*c, czy tylko ładowałem aku... wydrukowałem i powiesiłem w kotłowni bo tam zrobiłem sobie mini biuro. Wcześniej nie pamiętałem kiedy aku ładowałem itp itd, w ten sposób zniszczyłem bezpowrotnie z 4 akumulatory bo mam 3 auta w garażu które stoją dłuższy czas. Polecam tym którzy chcą uniknąć kosztów i bardziej zadbać o auta przy dłuższym postoju. OK, Ctek podłączony, ale na razie klemami. Czy, aby założyć te złączki comfort connect muszę odkręcić nakrętki przy klemach, żeby na stałe zostawić tą przejściówkę przy aku ?
|
|
Góra |
|
gustav
|
Napisane: 22.10.2025, 17:18 |
|
Dołączył: 18.07.2021 Posty: 13
|
qlex napisał(a): gustav napisał(a): qlex napisał(a): Będę podglądać cteka - zgłupiałem - wiaodmo ze plus do plusa ale czy minus do masy czy do minusa na akumulatorze?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Prawy dolny róg. To standardowe wyposażenie modelu 5.0, bynajmniej ja to miałem. Zdradzę patent na porządek z zimowaniem lub poprostu garażowaniem aut dłuższą chwilę. Zrobiłem sobie listę kiedy, jakie auto, czy odpalałem, czy odpalałem i nagrzałem do 90*c, czy tylko ładowałem aku... wydrukowałem i powiesiłem w kotłowni bo tam zrobiłem sobie mini biuro. Wcześniej nie pamiętałem kiedy aku ładowałem itp itd, w ten sposób zniszczyłem bezpowrotnie z 4 akumulatory bo mam 3 auta w garażu które stoją dłuższy czas. Polecam tym którzy chcą uniknąć kosztów i bardziej zadbać o auta przy dłuższym postoju. OK, Ctek podłączony, ale na razie klemami. Czy, aby założyć te złączki comfort connect muszę odkręcić nakrętki przy klemach, żeby na stałe zostawić tą przejściówkę przy aku ? Zależy od klem czy mają miejsce aby przykręcić adapter/przejściówkę. Pokaż jakie masz klemy to będzie jasne.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|