Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.09.2025, 10:11 

Dołączył: 19.09.2025
Posty: 13
Witajcie, po przywitaniu i w oczekiwaniu na koniec sezonu i kilka prac przy aucie, mam dwa pytania:
1) Jestem właścicielem od miesiąca. o 911 dbał warsztat 911cars w Poznaniu i najlepiej gdyby tak zostało. Doradźcie mi proszę, czy jeśli chodzi o części to zdawać się na warsztat, czy najlepiej samemu szukać? W tej chwili przychodzi mi kilka elementów "wizualnych" - np brakująca plastikowa wajcha do przechylania tylnej kanapy i elementy deski rozdzielczej - czy doradzacie szukać samemu (gdzie?), czy kompleksowo przez warsztat?
2) Auto po sezonie będzie sobie garażować (garaż w podpiwniczonym domu) i tu pytanie - czy rozłączyć po prostu aku, czy kupić prostownik i trzymać cały czas podłączony? Jak najlepiej "przezimować" 911 - sporadycznie pewnie się nim będę przejeżdżać, jak pogoda będzie sprzyjać.

Pewnie nasunie mi się jeszcze trochę pytań :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.09.2025, 21:11 

Dołączył: 24.07.2024
Posty: 41
Hej

Gratuluję zakupu.
Odn. pkt 1 to sam musisz zdecydować biorąc pod uwagę Twoją indywidualną sytuację i jakie jest Twoje podejście do dłubania przy samochodzie, poszukiwania części i przede wszystkim czy masz czas i predyspozycje aby to robić. To może przynieść dużo radości ale jak się na tym nie znasz to równie dużo frustracji :-)

Pkt 2 - tutaj zdecydowanie sugeruję kupienie CETEK i trzymanie samochodu pod prądem.

I najważniejsze - używaj tego samochodu, one nie znoszą bezczynności, oczywiście nie namawiam do jazdy na letnich oponach w środku śnieżycy, ale przy obecnych zimach jest sporo okazji do przewietrzenia auta, a życie jest za krótkie aby trzymać 911 pod pierzyną :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.10.2025, 9:59 

Dołączył: 19.09.2025
Posty: 13
Dzięki za wiadomość.
ad warsztat - oczywiście wiedzy do grzebania samemu nie mam - chodziło mi bardziej o dostęp do części (samodzielnie, czy tylko przez warsztat?).

ad zimowanie - oczywiście, że będę jeździć (mam zimówki do 911), ale tylko przy sprzyjającej aurze. Zamierzałem po prostu odłączać klemy - czy sugerujesz, żeby non-stop prostownik (CETEK lub NOCO?) był podłączony do sieci, a aku nie rozłączony od auta?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.10.2025, 15:06 

Dołączył: 24.07.2024
Posty: 41
Akumulator - nie odłączaj, podepnij CETEK i to załatwi sprawę i nie będziesz się borykał z błędami, resetami itd. Tym bardziej jeżeli planujesz używać samochodu to nie ma sensu odcinać auta od prądu. Ja nie trzymam cały czas podpiętego CETEK'a tylko co jakiś czas odpinam i dzięki temu ten akumulator "pracuje" natomiast wiem, że wiele osób podpina i zapomina na cały okres zimowania co też zapewne ma swoje plusy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.10.2025, 15:08 

Dołączył: 19.09.2025
Posty: 13
Ok. To dobry pomysł, aby od czasu do czasu podpinać, bo nie mam PV...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.10.2025, 15:34 

Dołączył: 17.01.2009
Posty: 240
Nie ma potrzeby odpinać cteka, jest to inteligentny prostownik, warto poczytać co na to producent.

Do autora, sprawdź jaka masz baterie i jaki jest właściwy ctek do Twojego 911. Dodatkowo jeśli chodzi o zimowanie to podnies ciśnienie do 3 bary i poza tym to tyle. Poza tym zalabym paliwem 100 oktanow.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.10.2025, 20:37 

Dołączył: 18.07.2021
Posty: 13
Polecam Ctek'a. Przerobiłem już z 10 prostowników.
Ma fajny i bardzo przydatny gadżet dla założyciela tematu. Mianowicie adapter który podłącza (przykręca do akumulatora na stałe) i za pomocą tego można bardzo szybko podłączyć i odłączyć prostownik bez efektu iskrzenia itp (bez zacisków typu krokodylek). Polecam !
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2025, 22:01 

Dołączył: 3.09.2023
Posty: 118
cukin napisał(a):
...Poza tym zalabym paliwem 100 oktanow.
- a ja raz zalałem (996 4s) i myślałem, że będę wzywał lawetę. Auto nie chciało po jeździe odpalić, prychało i wydawało dziwne dźwięki. Wyssałem ile się dało ( a był pełny bak) wlałem 98 i śmiga aż miło...

A co do CETECa - bierz, nie zastanawiaj się - miałem ten sam dylemat rok temu - i też dzięki chłopakom z forum sprawiłem sobie ten prostownik i wszystko OK (a akurat 996 są "prądożerne")


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2025, 10:28 

Dołączył: 24.07.2024
Posty: 41
Co do tankowania to raczej kieruj się zasadą - zatankowany na 100% niż zasadą - zatankowany 100-oktanowym paliwem :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2025, 14:24 

Dołączył: 17.01.2009
Posty: 240
Czyli wychodzi na to ze "najlepsze" paliwo z shella psuje nasze auta! 8) ale fakt pewnie nie ma znaczenia, wazne ze do pelna


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.10.2025, 22:37 

Dołączył: 19.09.2025
Posty: 13
Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.10.2025, 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.10.2023
Posty: 37
Nr klubowicza: 878
w zimowanych autach najlepiej zamontowac na stałe kostke która wyprowadzamy na powierzchnie osłon akumulatora
to bardzo stary patent z motorów gdzie był fatalny dostęp do aku
ctek ma tez sprytny kabel do ładowania wpinany w gnizado zapalniczki ale nie pamietam czy porsche zapalniczke odcina po wyłączeniu zapłony czy nie




_________________

911 992
Cayenne III GTS
SLK350 pakiet AMG
GRYaris
LC150


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 12.10.2025, 23:03 

Dołączył: 3.09.2023
Posty: 118
qlex napisał(a):
Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Mam ten sam problem - zbyt duży kąt zjazdu do garażu - zrobiony z premedytacją (woda z ulicy).
Z tego powodu , auto na zimę wjeżdża do garażu a wiosną wyjeżdża, resztę czasu spędza pod chmurką...

Jak sobie poradziłem ? - kupiłem 4 szt podestów do rusztowań elewacyjnych (chyba 2,5m mają długości), przewierciłem i skręciłem po dwa na długość (5m na stronę) śrubami fi 14 + po bokach kątowniki stalowe dla usztywnienia konstrukcji.
Ustawiając do wjazdu/wyjazdu - podpieram je elementami z podkładów kolejowych, a żeby się nie rozjechały pomiędzy sobą - połączone są prętem gwintowanym + podkładki i nakrętki (fi 12 lub 14 - już nie pamiętam).

Jest to czasochłonne , ale 2 x w roku to nie problem.

Podesty są mega mocne , choć mogły by być szersze - opona tył mieści się na styk...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 13.10.2025, 16:48 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 133
Lokalizacja: Pomorskie
Nr klubowicza: 989
qlex napisał(a):
Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak z ciekawości - jaki model wybrałeś, bo jak patrzę to jest ich sporo...
Czym się kierować przy wyborze?




_________________

Michał


------------------------
Było:
'16 Cayenne S Diesel
'11 Cayman R
Jest:
997.2 Turbo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 13.10.2025, 20:46 

Dołączył: 19.09.2025
Posty: 13
wierm napisał(a):
qlex napisał(a):
Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak z ciekawości - jaki model wybrałeś, bo jak patrzę to jest ich sporo...
Czym się kierować przy wyborze?


CTEK MXS 5.0 - jeszcze go nie odebrałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 13.10.2025, 20:51 

Dołączył: 19.09.2025
Posty: 13
MichałG napisał(a):
qlex napisał(a):
Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Mam ten sam problem - zbyt duży kąt zjazdu do garażu - zrobiony z premedytacją (woda z ulicy).
Z tego powodu , auto na zimę wjeżdża do garażu a wiosną wyjeżdża, resztę czasu spędza pod chmurką...

Jak sobie poradziłem ? - kupiłem 4 szt podestów do rusztowań elewacyjnych (chyba 2,5m mają długości), przewierciłem i skręciłem po dwa na długość (5m na stronę) śrubami fi 14 + po bokach kątowniki stalowe dla usztywnienia konstrukcji.
Ustawiając do wjazdu/wyjazdu - podpieram je elementami z podkładów kolejowych, a żeby się nie rozjechały pomiędzy sobą - połączone są prętem gwintowanym + podkładki i nakrętki (fi 12 lub 14 - już nie pamiętam).

Jest to czasochłonne , ale 2 x w roku to nie problem.

Podesty są mega mocne , choć mogły by być szersze - opona tył mieści się na styk...


Piękna praca inżynieryjna. Ja jestem w trakcie konstrukcji takich zjazdów - podstawą są deski 4cm grubości i 23cm szerokości - też niestety na styk!
Deski mam połączone kratownicą zrobioną ze stali, aby się na boki nie rozjeżdżały - a przód tył - zamierzam zablokować całość zastrzałami do bocznych betonowych kolumn, też drewnianymi połączonymi kątownikami do desek zjazdowych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2025, 22:09 

Dołączył: 12.03.2025
Posty: 24
A czy ktos ma do polecenia jakis pokrowiec na auto na zime? Bedzie stalo w nieogrzewanym garazu, ale zdarzają się w nim ptaki czy śnieg nawiany pod kalenicą i sporo kurzu. Lakier to czarny uni, wiec rysuje się od patrzenia :) Będę wdzięczny za podpowiedzi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2025, 1:08 

Dołączył: 25.01.2012
Posty: 81
Pokrowiec z serii „Perfect Garage” od Kegel-Błażusiak powinien sobie bez problemu poradzić w takich warunkach :wink:
Dobierz tylko rozmiar do swojego auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2025, 9:47 

Dołączył: 12.03.2025
Posty: 24
sandevilles napisał(a):
Pokrowiec z serii „Perfect Garage” od Kegel-Błażusiak powinien sobie bez problemu poradzić w takich warunkach :wink:
Dobierz tylko rozmiar do swojego auta.
Dziekuję! Rzeczywiście wyglada sensownie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2025, 21:11 

Dołączył: 19.09.2025
Posty: 13
Będę podglądać cteka - zgłupiałem - wiaodmo ze plus do plusa ale czy minus do masy czy do minusa na akumulatorze?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP