Autor |
Wiadomość |
qlex
|
Napisane: 30.09.2025, 10:11 |
|
Dołączył: 19.09.2025 Posty: 13
|
Witajcie, po przywitaniu i w oczekiwaniu na koniec sezonu i kilka prac przy aucie, mam dwa pytania: 1) Jestem właścicielem od miesiąca. o 911 dbał warsztat 911cars w Poznaniu i najlepiej gdyby tak zostało. Doradźcie mi proszę, czy jeśli chodzi o części to zdawać się na warsztat, czy najlepiej samemu szukać? W tej chwili przychodzi mi kilka elementów "wizualnych" - np brakująca plastikowa wajcha do przechylania tylnej kanapy i elementy deski rozdzielczej - czy doradzacie szukać samemu (gdzie?), czy kompleksowo przez warsztat? 2) Auto po sezonie będzie sobie garażować (garaż w podpiwniczonym domu) i tu pytanie - czy rozłączyć po prostu aku, czy kupić prostownik i trzymać cały czas podłączony? Jak najlepiej "przezimować" 911 - sporadycznie pewnie się nim będę przejeżdżać, jak pogoda będzie sprzyjać. Pewnie nasunie mi się jeszcze trochę pytań  Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Pavis
|
Napisane: 30.09.2025, 21:11 |
|
Dołączył: 24.07.2024 Posty: 41
|
Hej Gratuluję zakupu. Odn. pkt 1 to sam musisz zdecydować biorąc pod uwagę Twoją indywidualną sytuację i jakie jest Twoje podejście do dłubania przy samochodzie, poszukiwania części i przede wszystkim czy masz czas i predyspozycje aby to robić. To może przynieść dużo radości ale jak się na tym nie znasz to równie dużo frustracji Pkt 2 - tutaj zdecydowanie sugeruję kupienie CETEK i trzymanie samochodu pod prądem. I najważniejsze - używaj tego samochodu, one nie znoszą bezczynności, oczywiście nie namawiam do jazdy na letnich oponach w środku śnieżycy, ale przy obecnych zimach jest sporo okazji do przewietrzenia auta, a życie jest za krótkie aby trzymać 911 pod pierzyną 
|
|
Góra |
|
qlex
|
Napisane: 1.10.2025, 9:59 |
|
Dołączył: 19.09.2025 Posty: 13
|
Dzięki za wiadomość. ad warsztat - oczywiście wiedzy do grzebania samemu nie mam - chodziło mi bardziej o dostęp do części (samodzielnie, czy tylko przez warsztat?).
ad zimowanie - oczywiście, że będę jeździć (mam zimówki do 911), ale tylko przy sprzyjającej aurze. Zamierzałem po prostu odłączać klemy - czy sugerujesz, żeby non-stop prostownik (CETEK lub NOCO?) był podłączony do sieci, a aku nie rozłączony od auta?
|
|
Góra |
|
Pavis
|
Napisane: 1.10.2025, 15:06 |
|
Dołączył: 24.07.2024 Posty: 41
|
Akumulator - nie odłączaj, podepnij CETEK i to załatwi sprawę i nie będziesz się borykał z błędami, resetami itd. Tym bardziej jeżeli planujesz używać samochodu to nie ma sensu odcinać auta od prądu. Ja nie trzymam cały czas podpiętego CETEK'a tylko co jakiś czas odpinam i dzięki temu ten akumulator "pracuje" natomiast wiem, że wiele osób podpina i zapomina na cały okres zimowania co też zapewne ma swoje plusy.
|
|
Góra |
|
qlex
|
Napisane: 1.10.2025, 15:08 |
|
Dołączył: 19.09.2025 Posty: 13
|
Ok. To dobry pomysł, aby od czasu do czasu podpinać, bo nie mam PV...
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 2.10.2025, 15:34 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 240
|
Nie ma potrzeby odpinać cteka, jest to inteligentny prostownik, warto poczytać co na to producent.
Do autora, sprawdź jaka masz baterie i jaki jest właściwy ctek do Twojego 911. Dodatkowo jeśli chodzi o zimowanie to podnies ciśnienie do 3 bary i poza tym to tyle. Poza tym zalabym paliwem 100 oktanow.
|
|
Góra |
|
gustav
|
Napisane: 2.10.2025, 20:37 |
|
Dołączył: 18.07.2021 Posty: 13
|
Polecam Ctek'a. Przerobiłem już z 10 prostowników. Ma fajny i bardzo przydatny gadżet dla założyciela tematu. Mianowicie adapter który podłącza (przykręca do akumulatora na stałe) i za pomocą tego można bardzo szybko podłączyć i odłączyć prostownik bez efektu iskrzenia itp (bez zacisków typu krokodylek). Polecam ! 
|
|
Góra |
|
MichałG
|
Napisane: 7.10.2025, 22:01 |
|
Dołączył: 3.09.2023 Posty: 118
|
cukin napisał(a): ...Poza tym zalabym paliwem 100 oktanow. - a ja raz zalałem (996 4s) i myślałem, że będę wzywał lawetę. Auto nie chciało po jeździe odpalić, prychało i wydawało dziwne dźwięki. Wyssałem ile się dało ( a był pełny bak) wlałem 98 i śmiga aż miło... A co do CETECa - bierz, nie zastanawiaj się - miałem ten sam dylemat rok temu - i też dzięki chłopakom z forum sprawiłem sobie ten prostownik i wszystko OK (a akurat 996 są "prądożerne")
|
|
Góra |
|
Pavis
|
Napisane: 8.10.2025, 10:28 |
|
Dołączył: 24.07.2024 Posty: 41
|
Co do tankowania to raczej kieruj się zasadą - zatankowany na 100% niż zasadą - zatankowany 100-oktanowym paliwem 
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 8.10.2025, 14:24 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 240
|
Czyli wychodzi na to ze "najlepsze" paliwo z shella psuje nasze auta!  ale fakt pewnie nie ma znaczenia, wazne ze do pelna
|
|
Góra |
|
qlex
|
Napisane: 11.10.2025, 22:37 |
|
Dołączył: 19.09.2025 Posty: 13
|
Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
daro-f
|
Napisane: 12.10.2025, 11:55 |
|
Dołączył: 25.10.2023 Posty: 37
Nr klubowicza: 878
|
w zimowanych autach najlepiej zamontowac na stałe kostke która wyprowadzamy na powierzchnie osłon akumulatora to bardzo stary patent z motorów gdzie był fatalny dostęp do aku ctek ma tez sprytny kabel do ładowania wpinany w gnizado zapalniczki ale nie pamietam czy porsche zapalniczke odcina po wyłączeniu zapłony czy nie
_________________
911 992 Cayenne III GTS SLK350 pakiet AMG GRYaris LC150
|
|
Góra |
|
MichałG
|
Napisane: 12.10.2025, 23:03 |
|
Dołączył: 3.09.2023 Posty: 118
|
qlex napisał(a): Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Mam ten sam problem - zbyt duży kąt zjazdu do garażu - zrobiony z premedytacją (woda z ulicy). Z tego powodu , auto na zimę wjeżdża do garażu a wiosną wyjeżdża, resztę czasu spędza pod chmurką... Jak sobie poradziłem ? - kupiłem 4 szt podestów do rusztowań elewacyjnych (chyba 2,5m mają długości), przewierciłem i skręciłem po dwa na długość (5m na stronę) śrubami fi 14 + po bokach kątowniki stalowe dla usztywnienia konstrukcji. Ustawiając do wjazdu/wyjazdu - podpieram je elementami z podkładów kolejowych, a żeby się nie rozjechały pomiędzy sobą - połączone są prętem gwintowanym + podkładki i nakrętki (fi 12 lub 14 - już nie pamiętam). Jest to czasochłonne , ale 2 x w roku to nie problem. Podesty są mega mocne , choć mogły by być szersze - opona tył mieści się na styk...
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: 13.10.2025, 16:48 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 133 Lokalizacja: Pomorskie
Nr klubowicza: 989
|
qlex napisał(a): Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Tak z ciekawości - jaki model wybrałeś, bo jak patrzę to jest ich sporo... Czym się kierować przy wyborze?
_________________
Michał
------------------------ Było: '16 Cayenne S Diesel '11 Cayman R Jest: 997.2 Turbo
|
|
Góra |
|
qlex
|
Napisane: 13.10.2025, 20:46 |
|
Dołączył: 19.09.2025 Posty: 13
|
wierm napisał(a): qlex napisał(a): Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Tak z ciekawości - jaki model wybrałeś, bo jak patrzę to jest ich sporo... Czym się kierować przy wyborze? CTEK MXS 5.0 - jeszcze go nie odebrałem.
|
|
Góra |
|
qlex
|
Napisane: 13.10.2025, 20:51 |
|
Dołączył: 19.09.2025 Posty: 13
|
MichałG napisał(a): qlex napisał(a): Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Mam ten sam problem - zbyt duży kąt zjazdu do garażu - zrobiony z premedytacją (woda z ulicy). Z tego powodu , auto na zimę wjeżdża do garażu a wiosną wyjeżdża, resztę czasu spędza pod chmurką... Jak sobie poradziłem ? - kupiłem 4 szt podestów do rusztowań elewacyjnych (chyba 2,5m mają długości), przewierciłem i skręciłem po dwa na długość (5m na stronę) śrubami fi 14 + po bokach kątowniki stalowe dla usztywnienia konstrukcji. Ustawiając do wjazdu/wyjazdu - podpieram je elementami z podkładów kolejowych, a żeby się nie rozjechały pomiędzy sobą - połączone są prętem gwintowanym + podkładki i nakrętki (fi 12 lub 14 - już nie pamiętam). Jest to czasochłonne , ale 2 x w roku to nie problem. Podesty są mega mocne , choć mogły by być szersze - opona tył mieści się na styk... Piękna praca inżynieryjna. Ja jestem w trakcie konstrukcji takich zjazdów - podstawą są deski 4cm grubości i 23cm szerokości - też niestety na styk! Deski mam połączone kratownicą zrobioną ze stali, aby się na boki nie rozjeżdżały - a przód tył - zamierzam zablokować całość zastrzałami do bocznych betonowych kolumn, też drewnianymi połączonymi kątownikami do desek zjazdowych.
|
|
Góra |
|
Lukkwi
|
Napisane: 13.10.2025, 22:09 |
|
Dołączył: 12.03.2025 Posty: 24
|
A czy ktos ma do polecenia jakis pokrowiec na auto na zime? Bedzie stalo w nieogrzewanym garazu, ale zdarzają się w nim ptaki czy śnieg nawiany pod kalenicą i sporo kurzu. Lakier to czarny uni, wiec rysuje się od patrzenia  Będę wdzięczny za podpowiedzi. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
sandevilles
|
Napisane: 14.10.2025, 1:08 |
|
Dołączył: 25.01.2012 Posty: 81
|
Pokrowiec z serii „Perfect Garage” od Kegel-Błażusiak powinien sobie bez problemu poradzić w takich warunkach Dobierz tylko rozmiar do swojego auta.
|
|
Góra |
|
Lukkwi
|
Napisane: 14.10.2025, 9:47 |
|
Dołączył: 12.03.2025 Posty: 24
|
sandevilles napisał(a): Pokrowiec z serii „Perfect Garage” od Kegel-Błażusiak powinien sobie bez problemu poradzić w takich warunkach Dobierz tylko rozmiar do swojego auta. Dziekuję! Rzeczywiście wyglada sensownie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
qlex
|
Napisane: 15.10.2025, 21:11 |
|
Dołączył: 19.09.2025 Posty: 13
|
Będę podglądać cteka - zgłupiałem - wiaodmo ze plus do plusa ale czy minus do masy czy do minusa na akumulatorze?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|