| Author |
Message |
qlex
|
Posted: 30.09.2025, 10:11 |
|
Joined: 19.09.2025 Posts: 15
|
Witajcie, po przywitaniu i w oczekiwaniu na koniec sezonu i kilka prac przy aucie, mam dwa pytania: 1) Jestem właścicielem od miesiąca. o 911 dbał warsztat 911cars w Poznaniu i najlepiej gdyby tak zostało. Doradźcie mi proszę, czy jeśli chodzi o części to zdawać się na warsztat, czy najlepiej samemu szukać? W tej chwili przychodzi mi kilka elementów "wizualnych" - np brakująca plastikowa wajcha do przechylania tylnej kanapy i elementy deski rozdzielczej - czy doradzacie szukać samemu (gdzie?), czy kompleksowo przez warsztat? 2) Auto po sezonie będzie sobie garażować (garaż w podpiwniczonym domu) i tu pytanie - czy rozłączyć po prostu aku, czy kupić prostownik i trzymać cały czas podłączony? Jak najlepiej "przezimować" 911 - sporadycznie pewnie się nim będę przejeżdżać, jak pogoda będzie sprzyjać. Pewnie nasunie mi się jeszcze trochę pytań  Pozdrawiam
|
|
| Top |
|
Pavis
|
Posted: 30.09.2025, 21:11 |
|
Joined: 24.07.2024 Posts: 45
|
Hej Gratuluję zakupu. Odn. pkt 1 to sam musisz zdecydować biorąc pod uwagę Twoją indywidualną sytuację i jakie jest Twoje podejście do dłubania przy samochodzie, poszukiwania części i przede wszystkim czy masz czas i predyspozycje aby to robić. To może przynieść dużo radości ale jak się na tym nie znasz to równie dużo frustracji Pkt 2 - tutaj zdecydowanie sugeruję kupienie CETEK i trzymanie samochodu pod prądem. I najważniejsze - używaj tego samochodu, one nie znoszą bezczynności, oczywiście nie namawiam do jazdy na letnich oponach w środku śnieżycy, ale przy obecnych zimach jest sporo okazji do przewietrzenia auta, a życie jest za krótkie aby trzymać 911 pod pierzyną 
|
|
| Top |
|
qlex
|
Posted: 1.10.2025, 9:59 |
|
Joined: 19.09.2025 Posts: 15
|
|
Dzięki za wiadomość. ad warsztat - oczywiście wiedzy do grzebania samemu nie mam - chodziło mi bardziej o dostęp do części (samodzielnie, czy tylko przez warsztat?).
ad zimowanie - oczywiście, że będę jeździć (mam zimówki do 911), ale tylko przy sprzyjającej aurze. Zamierzałem po prostu odłączać klemy - czy sugerujesz, żeby non-stop prostownik (CETEK lub NOCO?) był podłączony do sieci, a aku nie rozłączony od auta?
|
|
| Top |
|
Pavis
|
Posted: 1.10.2025, 15:06 |
|
Joined: 24.07.2024 Posts: 45
|
|
Akumulator - nie odłączaj, podepnij CETEK i to załatwi sprawę i nie będziesz się borykał z błędami, resetami itd. Tym bardziej jeżeli planujesz używać samochodu to nie ma sensu odcinać auta od prądu. Ja nie trzymam cały czas podpiętego CETEK'a tylko co jakiś czas odpinam i dzięki temu ten akumulator "pracuje" natomiast wiem, że wiele osób podpina i zapomina na cały okres zimowania co też zapewne ma swoje plusy.
|
|
| Top |
|
qlex
|
Posted: 1.10.2025, 15:08 |
|
Joined: 19.09.2025 Posts: 15
|
|
Ok. To dobry pomysł, aby od czasu do czasu podpinać, bo nie mam PV...
|
|
| Top |
|
cukin
|
Posted: 2.10.2025, 15:34 |
|
Joined: 17.01.2009 Posts: 241
|
|
Nie ma potrzeby odpinać cteka, jest to inteligentny prostownik, warto poczytać co na to producent.
Do autora, sprawdź jaka masz baterie i jaki jest właściwy ctek do Twojego 911. Dodatkowo jeśli chodzi o zimowanie to podnies ciśnienie do 3 bary i poza tym to tyle. Poza tym zalabym paliwem 100 oktanow.
|
|
| Top |
|
gustav
|
Posted: 2.10.2025, 20:37 |
|
Joined: 18.07.2021 Posts: 14
|
Polecam Ctek'a. Przerobiłem już z 10 prostowników. Ma fajny i bardzo przydatny gadżet dla założyciela tematu. Mianowicie adapter który podłącza (przykręca do akumulatora na stałe) i za pomocą tego można bardzo szybko podłączyć i odłączyć prostownik bez efektu iskrzenia itp (bez zacisków typu krokodylek). Polecam ! 
|
|
| Top |
|
MichałG
|
Posted: 7.10.2025, 22:01 |
|
Joined: 3.09.2023 Posts: 118
|
cukin wrote: ...Poza tym zalabym paliwem 100 oktanow. - a ja raz zalałem (996 4s) i myślałem, że będę wzywał lawetę. Auto nie chciało po jeździe odpalić, prychało i wydawało dziwne dźwięki. Wyssałem ile się dało ( a był pełny bak) wlałem 98 i śmiga aż miło... A co do CETECa - bierz, nie zastanawiaj się - miałem ten sam dylemat rok temu - i też dzięki chłopakom z forum sprawiłem sobie ten prostownik i wszystko OK (a akurat 996 są "prądożerne")
|
|
| Top |
|
Pavis
|
Posted: 8.10.2025, 10:28 |
|
Joined: 24.07.2024 Posts: 45
|
Co do tankowania to raczej kieruj się zasadą - zatankowany na 100% niż zasadą - zatankowany 100-oktanowym paliwem 
|
|
| Top |
|
cukin
|
Posted: 8.10.2025, 14:24 |
|
Joined: 17.01.2009 Posts: 241
|
Czyli wychodzi na to ze "najlepsze" paliwo z shella psuje nasze auta!  ale fakt pewnie nie ma znaczenia, wazne ze do pelna
|
|
| Top |
|
qlex
|
Posted: 11.10.2025, 22:37 |
|
Joined: 19.09.2025 Posts: 15
|
|
Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
| Top |
|
daro-f
|
Posted: 12.10.2025, 11:55 |
|
Joined: 25.10.2023 Posts: 37
Club number: 878
|
|
w zimowanych autach najlepiej zamontowac na stałe kostke która wyprowadzamy na powierzchnie osłon akumulatora to bardzo stary patent z motorów gdzie był fatalny dostęp do aku ctek ma tez sprytny kabel do ładowania wpinany w gnizado zapalniczki ale nie pamietam czy porsche zapalniczke odcina po wyłączeniu zapłony czy nie
_________________
911 992 Cayenne III GTS SLK350 pakiet AMG GRYaris LC150
|
|
| Top |
|
MichałG
|
Posted: 12.10.2025, 23:03 |
|
Joined: 3.09.2023 Posts: 118
|
qlex wrote: Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Mam ten sam problem - zbyt duży kąt zjazdu do garażu - zrobiony z premedytacją (woda z ulicy). Z tego powodu , auto na zimę wjeżdża do garażu a wiosną wyjeżdża, resztę czasu spędza pod chmurką... Jak sobie poradziłem ? - kupiłem 4 szt podestów do rusztowań elewacyjnych (chyba 2,5m mają długości), przewierciłem i skręciłem po dwa na długość (5m na stronę) śrubami fi 14 + po bokach kątowniki stalowe dla usztywnienia konstrukcji. Ustawiając do wjazdu/wyjazdu - podpieram je elementami z podkładów kolejowych, a żeby się nie rozjechały pomiędzy sobą - połączone są prętem gwintowanym + podkładki i nakrętki (fi 12 lub 14 - już nie pamiętam). Jest to czasochłonne , ale 2 x w roku to nie problem. Podesty są mega mocne , choć mogły by być szersze - opona tył mieści się na styk...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
|
|
| Top |
|
wierm
|
Posted: 13.10.2025, 16:48 |
|
Joined: 2.07.2020 Posts: 135 Location: Pomorskie
Club number: 989
|
qlex wrote: Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Tak z ciekawości - jaki model wybrałeś, bo jak patrzę to jest ich sporo... Czym się kierować przy wyborze?
_________________
Michał
------------------------ Było: '16 Cayenne S Diesel '11 Cayman R Jest: 997.2 Turbo
|
|
| Top |
|
qlex
|
Posted: 13.10.2025, 20:46 |
|
Joined: 19.09.2025 Posts: 15
|
wierm wrote: qlex wrote: Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Tak z ciekawości - jaki model wybrałeś, bo jak patrzę to jest ich sporo... Czym się kierować przy wyborze? CTEK MXS 5.0 - jeszcze go nie odebrałem.
|
|
| Top |
|
qlex
|
Posted: 13.10.2025, 20:51 |
|
Joined: 19.09.2025 Posts: 15
|
MichałG wrote: qlex wrote: Ctek kupiony. [mention]gustav [/mention]wspominałeś o gadżecie do podłączania - ale tam są chyba zwykłe klemy? Dziekuje za pozostałe rady. Teraz pracuje nad zmniejszeniem kąta najazdu bo garaż w którym będzie zimował ma za duży kąt…nie łatwa konstrukcja oparta o deski. Będzie wyzwanie żeby zjechać …
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Mam ten sam problem - zbyt duży kąt zjazdu do garażu - zrobiony z premedytacją (woda z ulicy). Z tego powodu , auto na zimę wjeżdża do garażu a wiosną wyjeżdża, resztę czasu spędza pod chmurką... Jak sobie poradziłem ? - kupiłem 4 szt podestów do rusztowań elewacyjnych (chyba 2,5m mają długości), przewierciłem i skręciłem po dwa na długość (5m na stronę) śrubami fi 14 + po bokach kątowniki stalowe dla usztywnienia konstrukcji. Ustawiając do wjazdu/wyjazdu - podpieram je elementami z podkładów kolejowych, a żeby się nie rozjechały pomiędzy sobą - połączone są prętem gwintowanym + podkładki i nakrętki (fi 12 lub 14 - już nie pamiętam). Jest to czasochłonne , ale 2 x w roku to nie problem. Podesty są mega mocne , choć mogły by być szersze - opona tył mieści się na styk... Piękna praca inżynieryjna. Ja jestem w trakcie konstrukcji takich zjazdów - podstawą są deski 4cm grubości i 23cm szerokości - też niestety na styk! Deski mam połączone kratownicą zrobioną ze stali, aby się na boki nie rozjeżdżały - a przód tył - zamierzam zablokować całość zastrzałami do bocznych betonowych kolumn, też drewnianymi połączonymi kątownikami do desek zjazdowych.
|
|
| Top |
|
Lukkwi
|
Posted: 13.10.2025, 22:09 |
|
Joined: 12.03.2025 Posts: 25
|
A czy ktos ma do polecenia jakis pokrowiec na auto na zime? Bedzie stalo w nieogrzewanym garazu, ale zdarzają się w nim ptaki czy śnieg nawiany pod kalenicą i sporo kurzu. Lakier to czarny uni, wiec rysuje się od patrzenia  Będę wdzięczny za podpowiedzi. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
| Top |
|
sandevilles
|
Posted: 14.10.2025, 1:08 |
|
Joined: 25.01.2012 Posts: 81
|
Pokrowiec z serii „Perfect Garage” od Kegel-Błażusiak powinien sobie bez problemu poradzić w takich warunkach Dobierz tylko rozmiar do swojego auta.
|
|
| Top |
|
Lukkwi
|
Posted: 14.10.2025, 9:47 |
|
Joined: 12.03.2025 Posts: 25
|
sandevilles wrote: Pokrowiec z serii „Perfect Garage” od Kegel-Błażusiak powinien sobie bez problemu poradzić w takich warunkach Dobierz tylko rozmiar do swojego auta. Dziekuję! Rzeczywiście wyglada sensownie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
| Top |
|
qlex
|
Posted: 15.10.2025, 21:11 |
|
Joined: 19.09.2025 Posts: 15
|
|
Będę podglądać cteka - zgłupiałem - wiaodmo ze plus do plusa ale czy minus do masy czy do minusa na akumulatorze?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
| Top |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|