pawelk napisał(a):
Dzisiaj dopiero pojadę ponownie wyważyć / doważyć i zobaczymy.
Co do rozmiaru to mam:
275/35R21
315/30R21
Takie same kupiłem na zimę (sottozero 3 - zgodnie z informacją homologowane do Porsche) i założyłem na 'letnią' felgę. Tym samym nie występuje tutaj to zagadnienie, o którym piszesz - mimo to nie chciałbym się kiedyś w ASO dowiedzieć, że gwarancja przepada, bo na 'letnią' felgę założyłem zimową oponę....
też myślałem o zakupie kompletnych kół, tyle że do 971 rynek poza ASO póki co niemalże nie istnieje albo ja o nim nie słyszałem
w Twoim akurat przypadku sprawa jest jasna.......nie ma najmniejszego sensu kupować kompletnych kół, gdyż kupiłeś opony, a nie chcesz mieć tzw. wygody i dwóch kompletów kół, tylko masz dwa komplety opon i to Ci odpowiada. Wszystko jest zgodnie z zaleceniem i zgodne z rzemiosłem tzn...posiadasz homologowaną oponę (N) w pełni spełniającą normy producenta;
na swoim przykładzie....
jak wjeżdżasz na serwis przy sprawdzeniu auta weryfikowane są dwa główne aspekty....
1. Czy opona ma homologację magiczną literkę N...(u Ciebie ma więc po problemie)
2. Rok produkcji opony i tutaj są ciekawostki nie wiem jak w przypadku Twojego auta, ale wydaje mi się, że producent zaleca to wszystkim, a mianowicie chodzi o kwestię wieku opon.......
Opony letnie nie starsze niż 6 lat od okresu zakupu
opony zimowe nie starsze niż 4 lata od okresu zakupu
jeżeli te wymogi spełniasz bądź spokojny:)
ja osobiście zrobiłbym identycznie jak Ty tylko, że w moim przypadku producent nie przewidział opony zimowej o tym akurat rozmiarze, która ma homologację (N)
wiesz jak to jest......
jedni powiedzą celowe zagranie producenta,
inni jak stać na Porsche stać na koła, przecież wiedziałeś co kupujesz to Porsche, a nie Fiat,
jeszcze inni złapią przynętę i czasami zdarzy się okazja do zakupu kompletu oryginalnych kół w dobrej cenie jak mi się udało
generalnie wg. mojego uznania bądź spokojny, ciesz się jazdą
gwarancja będzie zachowana:)